Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt kerätään keinot miten saan miehen tekemään itse kotitöitä

Vierailija
01.05.2021 |

Eli tilanne on se että pitäisi saada mies oivaltamaan että hänelle kuuluu puolet kotitöistä, ja että tekisi niitä oma-aloitteisesti ja vähän useammin kuin nyt. Suhde on muuten todella hyvä ja uskon että mies kyllä tekee jos saa oivallettua todella että asia ei ole vain minun vastuullani. Nyt on siis vähän ollut omakin vika että minä olen siivonnut enemmän. Minua alkaa nopeammin häiritä pölypallerot lattialla.

Valitettavasti se ei ole toiminut että sanon että voisitko imuroida, koska mies voi sanoa joo, mutta siihen menee silti pari päivää että tarttuu imuriin. Tuota piirrettä inhoan, eli sanoo joo joo mutta ei silti tee. Eikä sen pitäisi olla minun homma pyytää.

Nyt siis keinot kehiin että miten muutetaan tämä. Jätänkö siivoamatta täysin tästä lähtien ja katson koska hän itse alkaa puhumaan että onpa sotkuista? Ja siihen sanon että niimpä. Ja odotan koska siivoaa ne pois?

Kommentit (141)

Vierailija
21/141 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopikaa viikkosiivoukseen joku tietty päivä, jolloin molemmat siivoavat saman aikaa. Toinen esim imuroi ja moppaa ja toinen siivoaa vessan ja kylppärin ja seuraavalla viikolla toisin päin. Kerran kuukauteen joku yksittäinen siivouspäivä, jolloin voidaan siivota harvemmin siivottavia juttuja, kuten uuni, ikkunat, sohvien imurointi tms.

Vierailija
22/141 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen pitää asua yksin, ei se muuten huomaa että kotityöt ei tekeydy itsekseen.

On hän asunut yksin. Hän vaan siivoaa itse paljon harvemmin kuin minä. 

Joo, yleensä miestä sotkuisuus ei haittaa jos kukaan ulkopuolinen ei ole sitä näkemässä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/141 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna miehen tehdä kotityöt silloin kuin tekee . Tuskin itsekkään tykkäät jos joku komentelee sinua tekemään asioita juuri nyt. Siis jos kuitenkin tekee niitä.

Sitten kaipaisin jotain vinkkejä siihen että miten siedän itse sitä sotkua mikä meillä on. Ihan vilpittömästi. Kun itselle tulee aina olo että ei hemmetti, ei se ole iso homma imuroida kämppä, menee 5min ja olen saanut ne jättimäiset pölypallot pois. VS. että odotan että mies imuroi ne sitten kun sitä huvittaa ja asutaan sotkussa.

Mutta siis ongelma on että nyt kun olen tehnyt näin sen ajan kun ollaan oltu yhdessä, miehen oma-aloitteisuus on hävinnyt. Ja mitä sitten jos me saadaan joskus lapsia! Silloinkin kaikki kasaantuu mulle, koska en halua asua sotkun keskellä.

Mua oikeasti hermostuttaa jos asunto on täynnä pölypalloja tai vaatteita lattialla (mies heittää omansa aina lattialle). Hänellä on myös omat paperinsa ihan levällään työpöydällä. Ja hermostuu kun nalkutan niistä. En mä tiedä miksi ne mua ärsyttää, oon sellainen että hermostuttaa sotku ja ajatukset ei kulje. Kun se on aika pieni vaivakin siivota ne pois, mutta en voi aina siivota hänen sotkujaan.

Mun mielestä sun ei pidä siivota hänen sotkujaan mutta sinun pitäisi jutella tuosta, että sotkut ärsyttävät. Ja tehdä se silloin kun et itse ole vihainen.

Vierailija
24/141 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kotityranni siellä. Toisten pitäisi elää juuri sinun mielesi mukaan.

Vierailija
25/141 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä käytiin tästä samasta asiasta keskustelu ja sen jälkeen mies ei enää laittanutkaan taloustilille yhtä paljon rahaa kuin ennen. Totesi, että hän ei tee molempia eli vastaa perheen taloudesta ja hoida kotitöitä, eli kun kotityöt jaetaan tasan, niin myös perheen kulut tasataan eikä enää makseta tulojen mukaan. Meillä on nyt siistiä, koska siivooja käy kerran viikossa, mutta minun omat käyttörahani on pienentyneen todella paljon.

No siis tavallaan ymmärrän että jos mies maksaa enemmän, hän ei halua tehdä tasan kotitöitä. Vaikka on tuostakin vähän jupistavaa, kai hän omat sotkunsa siivoaa? Mutta siis meillä me maksetaan ihan tasan kaikki, olen nyt työtön, mutta se ei näy miehen budjetissa ollenkaan. 

Vierailija
26/141 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin yksinhuoltajana, omistusasunnon omistavana huomaan, huomaan että kyllä miehilläkin on yhtä kovat panokset arjen pyörityksessä. Auto, talo, piha, lapset. Kyllä vain, ei pelkästään siivous.

Mitä v**tua sä selität. Suurin osa äijistä makaa sohvalla persettää kaivaen ja puuhastelee kerran viikossa omia kivoja juttuja sen verran että voi vedota (muka) jotain tekevänsä. Pihatöitä äijät ei tee ikinä, edes lunta ei tule joka vuosi että pääsis kolaamaan enemmän kuin kerran. Eikä ne aina tee edes sitä.... Eikä suurin osa suomalaisista taida edes aenää asua omakotitaloissa vaan kerrostaloissa. Niissä ei ole mitään "miestenhommia" joiden varjolla pääsis luistamaan omista velvollisuuksista. Eikä varsinaisia miesten ja naisten hommi aole muutenkaan, ei ole ollut vuosikymmeniin. Autot korjaa ammattilainen, aika harvassa on ne jotka osaa ja joilla on välineet korjata tän päivän autoja. Renkaatkin vaihtuu nopeammin ja varmemmin rengashotellissa. Lastenhoitoon valtaosa ei osallistu edes silloin, kun eukko on sairaalassa pungertamassa seuraavaa sinappilinkoa maailmaan. Anopille vaan niin ei häiritse mukavaa hotellielämää.

Montaa ukkoa en oo viiskymppisen elämäni aikana viitsinyt kertakäyttöä enempää kattella. Niistäkin vähistä liian moni kuvittelee voivansa jatkaa kivasti sinkkuelämää hotellissa eli tulee valmiiseen pöytään ja joku muu käy kaupassa, valmistaa ruoat, pesee ja pyykkää, siivoaa ja sitten pitäisi vielä olla aina innostunut sänkypuuhista. Mikä siinä on ettei löydy halua yhdessä huolehtia omasta yhteisestä kodista?

Vierailija
27/141 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä käytiin tästä samasta asiasta keskustelu ja sen jälkeen mies ei enää laittanutkaan taloustilille yhtä paljon rahaa kuin ennen. Totesi, että hän ei tee molempia eli vastaa perheen taloudesta ja hoida kotitöitä, eli kun kotityöt jaetaan tasan, niin myös perheen kulut tasataan eikä enää makseta tulojen mukaan. Meillä on nyt siistiä, koska siivooja käy kerran viikossa, mutta minun omat käyttörahani on pienentyneen todella paljon.

Aloittaja maksaa menoista puolet eli tilanne on ihan eri mitä teillä. En tosin usko, että pikku tarinasi on millään tavalla totta.

Vierailija
28/141 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihana kotityranni siellä. Toisten pitäisi elää juuri sinun mielesi mukaan.

Ehkä olen kotityranni sitten. En oikeasti tiedä. Tiedän vaan että meillä on sotkuista, ja minä joudun joko siivoamaan tai nalkuttamaan että voitko siivota.

Olisi varmaan hyvä idea tuo tietty siivouspäivä aina. Mutta miehen työajat saattaa vaihdella, eli jos siivouspv on aina torstai niin joskus hänellä voi olla torstaina just tosi pitkä päivä eikä jaksa siivota silloin. 

Ja oon huomannut että mä pyyhin keittiön pöydän ja tasot joka aamu, eli jos mies imuroi kerran viikossa (oikeasti pitäisi 2x viikko kun ne pölypallerot kertyy jo nopeammin) ja mä siivoan joka aamu niin meneekö se tasan?

Vierailija
29/141 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna miehen tehdä kotityöt silloin kuin tekee . Tuskin itsekkään tykkäät jos joku komentelee sinua tekemään asioita juuri nyt. Siis jos kuitenkin tekee niitä.

Sitten kaipaisin jotain vinkkejä siihen että miten siedän itse sitä sotkua mikä meillä on. Ihan vilpittömästi. Kun itselle tulee aina olo että ei hemmetti, ei se ole iso homma imuroida kämppä, menee 5min ja olen saanut ne jättimäiset pölypallot pois. VS. että odotan että mies imuroi ne sitten kun sitä huvittaa ja asutaan sotkussa.

Mutta siis ongelma on että nyt kun olen tehnyt näin sen ajan kun ollaan oltu yhdessä, miehen oma-aloitteisuus on hävinnyt. Ja mitä sitten jos me saadaan joskus lapsia! Silloinkin kaikki kasaantuu mulle, koska en halua asua sotkun keskellä.

Mua oikeasti hermostuttaa jos asunto on täynnä pölypalloja tai vaatteita lattialla (mies heittää omansa aina lattialle). Hänellä on myös omat paperinsa ihan levällään työpöydällä. Ja hermostuu kun nalkutan niistä. En mä tiedä miksi ne mua ärsyttää, oon sellainen että hermostuttaa sotku ja ajatukset ei kulje. Kun se on aika pieni vaivakin siivota ne pois, mutta en voi aina siivota hänen sotkujaan.

Niin. Sinua ärsyttää ja hermostuttaa ja toisten pitää nyt ehdottomasti elää SINUN tuntemusten mukaan. Minä minä minä eikä kukaan muu!

Vierailija
30/141 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa miehistä kyllä olettaa, että ruoka on valmiina, kun he tulevat töistä kotiin ja vaatteita on puhtaana ennen kuin ne kaikki on lopussa.

Vierailija
31/141 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Sinua ärsyttää ja hermostuttaa ja toisten pitää nyt ehdottomasti elää SINUN tuntemusten mukaan. Minä minä minä eikä kukaan muu!

Joo, näin mä nyt ajattelen. Luulis että siisteys on kuitenkin molempien etu? Tai siis täh, haluuko jotkut asua sotkun ja lian keskellä? 

Vierailija
32/141 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin yksinhuoltajana, omistusasunnon omistavana huomaan, huomaan että kyllä miehilläkin on yhtä kovat panokset arjen pyörityksessä. Auto, talo, piha, lapset. Kyllä vain, ei pelkästään siivous.

Mitä v**tua sä selität. Suurin osa äijistä makaa sohvalla persettää kaivaen ja puuhastelee kerran viikossa omia kivoja juttuja sen verran että voi vedota (muka) jotain tekevänsä. Pihatöitä äijät ei tee ikinä, edes lunta ei tule joka vuosi että pääsis kolaamaan enemmän kuin kerran. Eikä ne aina tee edes sitä.... Eikä suurin osa suomalaisista taida edes aenää asua omakotitaloissa vaan kerrostaloissa. Niissä ei ole mitään "miestenhommia" joiden varjolla pääsis luistamaan omista velvollisuuksista. Eikä varsinaisia miesten ja naisten hommi aole muutenkaan, ei ole ollut vuosikymmeniin. Autot korjaa ammattilainen, aika harvassa on ne jotka osaa ja joilla on välineet korjata tän päivän autoja. Renkaatkin vaihtuu nopeammin ja varmemmin rengashotellissa. Lastenhoitoon valtaosa ei osallistu edes silloin, kun eukko on sairaalassa pungertamassa seuraavaa sinappilinkoa maailmaan. Anopille vaan niin ei häiritse mukavaa hotellielämää.

Montaa ukkoa en oo viiskymppisen elämäni aikana viitsinyt kertakäyttöä enempää kattella. Niistäkin vähistä liian moni kuvittelee voivansa jatkaa kivasti sinkkuelämää hotellissa eli tulee valmiiseen pöytään ja joku muu käy kaupassa, valmistaa ruoat, pesee ja pyykkää, siivoaa ja sitten pitäisi vielä olla aina innostunut sänkypuuhista. Mikä siinä on ettei löydy halua yhdessä huolehtia omasta yhteisestä kodista?

Aamen! T. N47

Vierailija
33/141 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen mies on täysi nahjus tai ei aivan kaikki, sanotaan että kuitenkin SUURIN OSA. Viddu että voikin viduttaa moiset rääpäleet.

Vierailija
34/141 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko teistä hyvä idea että ehdotan että:

mies imuroi kahdesti viikossa. Saa itse päättää päivät. Mutta 2x pitää imuroida.

Ja itse otan pölyt, liat ja muruset tasoilta joka päivä. Meneekö se tasan? Mutta tuossakin minä olen delegoija ja annan ohjelmiston toiselle.

Mut sitten on kaikki sellaset ikkunanpesut ja muut. Kaikki isommat jää mun vastuulle koska mies ei jaksa niitä edes ajatella. Meillä oli keväällä niin likaiset ikkunat ettei aamuauringossa nähnyt melkein läpi enää. Tämmöset jää kaikki mulle.

Mikä saisi hänet itse oivaltamaan että pitää siivota.

Vai pitääkö? Pitääkö mun sopeutua sotkuun? Olen kyllä avoin ehdotuksille.

Vierailija
35/141 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyyhän ne rajat, johonkin asettaa, jos parisuhteessa elää. Minä asun yksin ja siivoan noin kerran vuodessa. Sanoisitko minunkin kumppanille (jos minulla sellainen olisi) että anna tehdä kotityöt silloin kuin tekee?

Vierailija
36/141 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita olutpurkki köyteen ja tikun nokkaan, kuljeta sitä miehen nenän edessä kunnes tarttuu imuriin. Sitten kuljeta sitä vielä sopivan matkan päässä kunnes imurointi on valmis. Sitten mies saa oluen. Muu ei toimi paitsi seksin pihtaaminen tietenkin. Miehet on hyvin yksinkertaisia otuksia, toimivat oluella ja seksillä. Mitään muuta ei tarvita.

Vierailija
37/141 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuskin kukaan tykkää komentelusta, mutta onhan veemäistä, jos itse hoitelet tiskit, pyykit, ruokaostokset, ruuat, petivehkeiden vaihdot jne, ja just vaikka niin, ettei viikonloppuna tarttis tehdä muuta kuin huilata, ja mies ei pyynnöistä huolimatta viitsi eikä halua osallistua, mutta toteaa vaan, että joo joo, ja alkaa verkkaisesti ja haluttoman näköisenä imuroida sunnuntai-iltana, kun olet sitä pölyä siinä jo muutaman päivän katsellut.

Kyllä perheen asiat pitää pystyä yhteistyössä ja molempia tyydyttävällä sopimisella hoitamaan. Siivoaminen ja puhtaus tärkeimpiä asioita elämässä....joillekin. Puhtaassa kodissa asuminen ei ole kumppanilta liikaa pyydetty. Hommaan menee varmaan pari tuntia, kun imuroi ja vie vaikka mattoja pihalle ja se on siinä. Toinen tekee oman osuutensa.

Vierailija
38/141 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robotti-imuri. Joo, ei korvaa kokonaan imurointia, mutta etenkin koirataloudessa on aarre. Ja onneksi meillä on mies se, joka imuroi sitten kun on tarpeen tarttua imuriin. Hän myös hoitaa useimmiten pyykit, mutta vain ne minun vaatteeni, jotka minä huolehdin pyykkikoriin, eli ei kulje keräilemässä pyykkejäni.

En ymmärrä, miten tuollaiset asiat kuten että millainen ihmisen oma siisteystaso on, eivät tule ilmi seurusteluaikana.

Vierailija
39/141 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitetaan, kun lapsi on sen ikäinen, että pystyy tekemään jotain esim. keräämään omia lelujaan. Annetaan osallistua kotitöihin usein. Lapsi oppii esimerkillä ja tekemällä. Koulutusta jatketaan, kunnes lapsi muuttaa pois kotoa. Ja näin meillä on aikuinen, joka osaa hoitaa kotityöt. Ei niistä ole pakko tykätä, mutta tarvittava osataan.

Jos kyseessä on aikuisen miehen opettaminen, on jo aivan liian myöhäistä. Sopeudu tai etsi uusi mies, jonka vanhemmat ovat osanneet opettaa tavoille.

Vierailija
40/141 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Robotti-imuri. Joo, ei korvaa kokonaan imurointia, mutta etenkin koirataloudessa on aarre. Ja onneksi meillä on mies se, joka imuroi sitten kun on tarpeen tarttua imuriin. Hän myös hoitaa useimmiten pyykit, mutta vain ne minun vaatteeni, jotka minä huolehdin pyykkikoriin, eli ei kulje keräilemässä pyykkejäni.

En ymmärrä, miten tuollaiset asiat kuten että millainen ihmisen oma siisteystaso on, eivät tule ilmi seurusteluaikana.

Me ei voida hankkia robotti-imuria, on kynnyksiä ja muuta, ja asunto on tosi pieni ettei sitä tarvitse. Minusta siis. Meillä ei mene siivoamiseen kun max tunti viikossa, jos kaiken siivouksen laskee yhteen. Se vaan jää yleensä minun hommakseni, ja en tykkää tästä, koska miten jatkossa sitten? Jos meillä on lapsia? Ja kun mies vastahakoisesti siivoaa vain jos pyydän, sanoo joo mutta vetkuttelee.

Muuten meidän suhde on tosi hyvä, mutta  tää on ongelma

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä