Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen työkokeilussa ja minua on pariin otteeseen "pyydetty" / "vaadittu" jäämään ylitöihin

Vierailija
01.05.2021 |

Jotta saa jonkun stanan homman tehtyä joka pitäisi tehdä saman päivän aikana. Olen kyllä yllättynyt, että esim. oman esimieheni on sanonut muutamaan otteeseen jotenkin "no etkö voisi olla esim 10-15 min pidempään tai niin kauan kun se on valmis". No en todellakaan voi. Olen joutunut tästä sanomaan monta kertaa, että työaikani on 6 tuntia /pv eikä yhtään enempää. Kellokortti käytössä. Olen miettinyt pitäisikö asiasta mainita te-toimistolle kun on loppupalaute työkokeilusta.

Älkää ihmiset suostuko työkokeilussa ylitöihin. Eihän siitä edes makseta!

Kommentit (81)

1/81 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä koko työkokeilua pitäisi olla olemassa, sillä vaan työnantajat välttävät oikean työntekijän palkkaamista. Eihän siitä ole työkokeilijallekaan hyötyä, että tekee palkatonta työtä.

Vierailija
2/81 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voisitko toisena päivänä lähteä sitten 15 min aiemmin??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asenteellisuutesi paistaa niin voimakkaasti läpi, etten yhtään ihmettele miksi olet työkokeilussa etkä palkkatyössä.

Vierailija
4/81 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt tajuat että työnantaja testaa sinua, että kannattaisiko sinut palkata oikeasti?

Vierailija
5/81 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Orjan ei tarvi suostua. Pysykää tiukkana ja olkaa yhteydessä te-toimistoon!

Vierailija
6/81 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ja menestystä tulevaisuudessa työnhakuun. Harjoittelupaikka, edellinen työpaikka, jne on aina käyntikortti seuraavaan.

Vierailija
7/81 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai nyt tajuat että työnantaja testaa sinua, että kannattaisiko sinut palkata oikeasti?

Turha sinun on yrittää neuvoa tai kannustaa paatunutta asennetyötöntä.

Vierailija
8/81 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaistyön käyttö pitäisi kiltää lailla. Jokainen työtä tekevä ansaitsee työmarkkinoilla palkkaa ja samalla sen kerryttämät kaikki sosiaaliedut. Tämähän ei toteudu puolueiden halun vuoksi, koska näin ilmaistöillä saadaan työväestö pysymään nöyränä ja tappelemaan työpaikoista keskenään eikä palkkoja tarvitse nostaa. Hajoita ja hallitse periaate jyllää ja keskinäinen solidaarisuus työväestössä on rikottu. Tätähän porvaripuolueet kiimassa haluavatkin ja ay-liikkeen tuhoa.

Vierailija
9/81 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi. Työkokeilu 6h/pv, kellokortti käytössä, en voi olla yhtenä päivänä 15 min pidempään ja lähteä seuraavana 15 min aikaisemmin. Ei toimi näin. Jos lähtisin yhtenä päivänä aiemmin, niin siitä tulisi jokin selvitys kelan kanssa enkä ehkä saisi sitä päivärahaa.

-ap

Vierailija
10/81 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän testaa. Samalla vaivalla olisi jo palkannut työntekijän. Tietyt firmat vaan kierrättää tekijöitä. Yhdessäkin paikassa käytetään ilmaisia siivoojia.

Vierailija
11/81 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa lain mukaan sun ei tarvitsisi olla kuin neljä tuntia päivässä. Ihmiset ei tunne oikeuksiaan.

Ja kuka korvaa jos sulle sattuu jotain työpaikalla työajan ulkopuolella? Vakuutus ei korvaa muusta ajasta kuin mitä sopparissa lukee, pomolle tulis aika komeat sanktiot.

Vierailija
12/81 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan mieti. Sehän ketjuttaa työkokeilijoita, kun saa kerta ilmaisia työntekijöitä. Kyykyttäjä se vain on.

- sivusta

Vierailija
13/81 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut kyseisessä työpaikassa aiemmin monta vuotta palkkatöissä, nyt käyttävät työkokeilijoita / kesätyöntekijöitä samaan hommaan.

-ap

Vierailija
14/81 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole. Trolli tyylisi tunnetaan niin hyvin. Mielikuvitustasi tämäkin stoori. Haluat vain lietsoa vihaa työttömiä kohtaan.

Vierailija
15/81 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha sinun on yrittää neuvoa tai kannustaa paatunutta asennetyötöntä.

Mä lähdin menemään Suomesta. Lapsettomana sinkkuna lähtö vielä onnistui. Suosittelen muillekin. Ei tänne kannata jäädä

Vierailija
16/81 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Orjan ei tarvi suostua. Pysykää tiukkana ja olkaa yhteydessä te-toimistoon!

Kyllä. Olkaa mahdollisemman joustamattomia niin ei tarvitse jatkossakaan alistua työntekoon, jossa paha paha työnantaja silkkaa pahuuttaan kiusaa kilttiä ja ahkeraan työntekijää. Alan olemaan enenmän ja enenmän sitä mieltä, että työperäistä maaxxxmuuttoa tarvitaan. Suomalainen kaikesta rutiseva kermaperse on yhtä tyhjän kanssa.

Vierailija
17/81 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ap tekee töitä 1,5 euron tuntikorvauksella (jonka vielä joku muu maksaa) niin miksi ihmeessä pomo haluaisi maksaa oikeaa palkkaa?

Vierailija
18/81 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut kyseisessä työpaikassa aiemmin monta vuotta palkkatöissä, nyt käyttävät työkokeilijoita / kesätyöntekijöitä samaan hommaan.

-ap

Et ole ollut. Koko stoori on pelkkää mielikuvitustasi. Etkö jo vähitellen usko että kirjoitustyylisi on niin helposti tunnistettava että provosi eivät mene läpi?

Vierailija
19/81 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkää hyväksikäyttöä.

Vierailija
20/81 |
01.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmaistyön käyttö pitäisi kiltää lailla. Jokainen työtä tekevä ansaitsee työmarkkinoilla palkkaa ja samalla sen kerryttämät kaikki sosiaaliedut. Tämähän ei toteudu puolueiden halun vuoksi, koska näin ilmaistöillä saadaan työväestö pysymään nöyränä ja tappelemaan työpaikoista keskenään eikä palkkoja tarvitse nostaa. Hajoita ja hallitse periaate jyllää ja keskinäinen solidaarisuus työväestössä on rikottu. Tätähän porvaripuolueet kiimassa haluavatkin ja ay-liikkeen tuhoa.

Itse olen kyllä pian aloittamassa ilmaisena harjoittelijana ja olen aivan innoissani siitä. Tiedän että tulen oppimaan siinä työssä taitoja, joiden avulla työllistän itseni myöhemmin hyväpalkkaisiin töihin. Se että annan nyt aikaani tähän ilmaiseksi on itselleni sijoitus tulevaisuuteen. Ymmärrän myös sen, että minä en alkuun tuota työnantajalle tuossa juuri mitään, päin vastoin, opastamiseeni kuluu aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme