Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ei ole varaa yksityiseen gynekologiin

Vierailija
29.04.2021 |

ja julkinen puoli ei osaa auttaa mutta ei anna lähetettä sairaalaan, niin jäädäänkö sitten vain kotiin kitumaan ja kuolemaan?

Kommentit (98)

Vierailija
41/98 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla lähetin emailin omalääkärilleni, että nyt tuli vuoto, jota ei pitäisi olla. Seuraavan päivänä emailissani oli lähete gynekologille > soitto vakuutusyhtiölleni > samana iltana olin gynekologilla ja otettiin koepala. Tehokasta toimintaa, sanoisin.

En todellakaan olisi jäänyt odottamaan viikkokausiksi tarkempia tutkimuksia!

Vierailija
42/98 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi luulet että ihmiset käy töissä? Työterveys on oikeasti iso etu, pääsee jonotta spesialistille.

Mistä tällainen harhaluulo tulee? Työnantajan ei ole mikään pakko järjestää edes yleislääkäripalveluja, erikoislääkäripalveluista puhumattakaan. Se työterveys saattaa myös sijaita juurikin siellä samassa terveyskeskuksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/98 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain keskeytyneen keskenmenon ja soitin tk:een saadakseni lääkäriajan. Puhelimessa minulle vain tiuskaistiin miksen soita omalle gynekologilleni. Kerroin, ettei minulla ole omaa gynekologia. En ollut vielä ehtinyt käydä neuvolassakaan. Pakko sanoa, että olin kyllä järkyttynyt miten huonoa kohtelua sain tilanteessa, jossa olin muutenkin järkyttynyt. Vasta kun aloin itkemään ja löin luurin korvaan alkoi tapahtua. Hetken päästä minulle soitettiin takaisin ja tarjottiin aikaa lääkärille. Jouduin lopulta kaavintaan.

Minulta on monta kertaa terveyskeskuksessa yleislääkäri kysynyt, miksi en mene gynekologille. Sanon suoraan ettei ole varaa. Sitten on vaivaantunut hiljaisuus, mutta ei tule lähetettä.

Vierailija
44/98 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritetäänkö muilla terveyskeskuksessa ja jopa erikoissairaanhoidossa otattamaan seurantalabroja työterveyden kautta? Itselläni reumapolilla ovat useasti kehoittaneet kääntymään työterveyden puoleen seurantalabrojen vuoksi. Viimeksi munuaisarvot pielessä ja reumalääkäri pyysi olemaan yhteydessä työterveyteen, jotta voisin käydä seurannoissa. Kysyessäni voisiko hän tehdä labralähetteen väitti ettei voi. Meillä ei siis työterveyteen kuulu mitään ekstraa. Joudun nyt menemään tk:een, jotta saan labralähetteen.

Vierailija
45/98 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat terveysasema tai kunta läheteen kynegoloogille! Se on sairaalan poliklinikka maksu.Varattomana saatjulkisen sektoorin lääkäri käynnit plk/ sairaala maksut  huomioituna toimeentulotessa,kuin sv-lääkeet!

Vierailija
46/98 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Niin kait se taitaa mennä, että jos ei ole varaa, niin...lottoa? Perintöä odotellessa?

Itselläni samanlainen tilanne. Ei todellakaan ole varaa mennä yksityiselle kun ei ole varaa kunnallisellekaan. Häikkää löytyy kipujen muodossa ihan riittämiin eli menen hammasta purren ja herran haltuun-ajattelulla.

Vierailija
47/98 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat terveysasema tai kunta läheteen kynegoloogille! Se on sairaalan poliklinikka maksu.Varattomana saatjulkisen sektoorin lääkäri käynnit plk/ sairaala maksut  huomioituna toimeentulotessa,kuin sv-lääkeet!

Niin sitä luulisi, vaan ei saa.

Vierailija
48/98 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään mieheni asioi paikallisessa terveyskeskuksessa. Lääkäri alkoi kuulemma kyselemään, että millainen on rahatilanne, että voisitko mitenkään mennä yksityiselle? Siis mihin helvettiin ne verorahat oikein menee??

Mikä taustalla? Pääsee nopeammin? Tk-lääkäri itse töissä yksityisellä?

Onko tullut käsky "ylhäältä" ettei saa kirjoittaa lähetteitä?

Vierailija
49/98 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin väärin.

En saanut lähetettä jatkotutkimuksiin. Ei vaan ole mahdollista julkisella päästä gynelle.

Nyt on sitten kasvain pois, kohtu pois, munasarjat pois eikä mitään jatkoseuranta, koska julkinen terveydenhoito.

Vierailija
50/98 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi luulet että ihmiset käy töissä? Työterveys on oikeasti iso etu, pääsee jonotta spesialistille.

Ilmeisesti käyn turhaan töissä, koska työterveyteen ei kuulu kuin työhöntulotarkastus.

Vierailija
51/98 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään mieheni asioi paikallisessa terveyskeskuksessa. Lääkäri alkoi kuulemma kyselemään, että millainen on rahatilanne, että voisitko mitenkään mennä yksityiselle? Siis mihin helvettiin ne verorahat oikein menee??

Miksi meillä ylläpidetään verovaroin julkista erikoissairaanhoitoa, jos sinne on kielto laittaa lähetettä?

Vierailija
52/98 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös kunnalliselta pitäisi saada lähete erikoissairaanhoitoon? Eli kunnalliselle gynelle.

Siis lähete sairaalan naistentautien polille. Sitä ei saa.

Paljonko maksaa yksityisellä gynekäynti ja ultraus?

Varmaan pari sataa?

Mutta miten niin ei saa? Mä sain ja ruuhkasta päätellen sinne oli saanut lähetteen aika moni muukin🤔

Pari sataa! Aivan sairas hinta!

Korkea hinta, laadukas palvelu joka toimii.

20 min. maksoi 345€, kierukan poisto ja vaihto uuteen. Tähän sisältyi kaikenlaista kulua toista sataa. Yhtä laadukkaasti vaihdettu kuin neuvolalääkärillä, eikä siellä veloitettu välineistä ja tiloista.

Johan se kierukkakin maksaa 153 euroa. Eli tutkimuselle, ultralle ja kierukan vaihdolle jäi hintaa 192 euroa.

Minä kävin vaihdattamassa kierukan gynellä. Uusi kierukka maksoi 2,50 e, koska lääkekatto oli täynnä. Itse vastaanotolle ja kierukan poistolle tuli hintaa 134 euroa.

Vierailija
53/98 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta oli lähempänä satasta ainakin pari vuotta sitten.

Vierailija
54/98 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös kunnalliselta pitäisi saada lähete erikoissairaanhoitoon? Eli kunnalliselle gynelle.

Siis lähete sairaalan naistentautien polille. Sitä ei saa.

Paljonko maksaa yksityisellä gynekäynti ja ultraus?

Varmaan pari sataa?

Mutta miten niin ei saa? Mä sain ja ruuhkasta päätellen sinne oli saanut lähetteen aika moni muukin🤔

Pari sataa! Aivan sairas hinta!

Korkea hinta, laadukas palvelu joka toimii.

20 min. maksoi 345€, kierukan poisto ja vaihto uuteen. Tähän sisältyi kaikenlaista kulua toista sataa. Yhtä laadukkaasti vaihdettu kuin neuvolalääkärillä, eikä siellä veloitettu välineistä ja tiloista.

Johan se kierukkakin maksaa 153 euroa. Eli tutkimuselle, ultralle ja kierukan vaihdolle jäi hintaa 192 euroa.

Minä kävin vaihdattamassa kierukan gynellä. Uusi kierukka maksoi 2,50 e, koska lääkekatto oli täynnä. Itse vastaanotolle ja kierukan poistolle tuli hintaa 134 euroa.

Kierukan vein toki mukanani ja se maksoi 179€

Vierailija
55/98 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jokaisesta kipuvaivasta saa lähetettä erikoispoliknikkalle.

Sehän olisi mieletön juttu, että jokaisen pitäsii heti päästä erikoissairaanhoitoon.

Kyllä sitä sairautta ja sen edistymistä siis jatkumista seuraillaan tietty aika.  Ja jo verinäytteistä lääkäri näkee jotain yleistilannetta potilaasta.

Terveyskeskuslääkäri on yleislääkäri.  Hän pystyy ja hän hoitaakin kaikki perus gynekologiset vaivat.

Naiset ovat jo vuosikymmeniä itse käyneet käskemättä ja pyytämättä gynekologin vastaanotoilla.

Vierailija
56/98 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin väärin.

En saanut lähetettä jatkotutkimuksiin. Ei vaan ole mahdollista julkisella päästä gynelle.

Nyt on sitten kasvain pois, kohtu pois, munasarjat pois eikä mitään jatkoseuranta, koska julkinen terveydenhoito.

Anteeksi. En halua loukata, mutta en ymmärrä.

Et päässyt julkiselle, mutta leikattu kohtu ja kasvain pois..

Jos siis pahanlaatuinen eikö niihin kuulu ihan automaattisesti tietyt seurannat tietyn aikaa. Näihin on hoitosuositukset, joita tulisi noudattaa.

Vierailija
57/98 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi meillä ylläpidetään verovaroin julkista erikoissairaanhoitoa, jos sinne on kielto laittaa lähetettä?

Se on kallista ja pitkät jonot.

Täällä alkoi nyt pörriäinen hoitaa tk palveluja ja tavoitteena on saada säästöä karsimalla kalliita erikoissairaanhoidon lähetteitä. Mitä sitten käytännössä tarkoittaa🤷‍♀️

Vierailija
58/98 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kallista ja pitkät jonot.

Täällä alkoi nyt pörriäinen hoitaa tk palveluja ja tavoitteena on saada säästöä karsimalla kalliita erikoissairaanhoidon lähetteitä. Mitä sitten käytännössä tarkoittaa🤷‍♀️

Täällä on sama ongelma Mehiläisen kanssa; lähetteitä ei laiteta edes aiheesta. Ihmisiä tapetaan.

Vierailija
59/98 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei läheskään kaikissa työpaikoissa ole tuollaista etua.

Vierailija
60/98 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jokaisesta kipuvaivasta saa lähetettä erikoispoliknikkalle.

Sehän olisi mieletön juttu, että jokaisen pitäsii heti päästä erikoissairaanhoitoon.

Kyllä sitä sairautta ja sen edistymistä siis jatkumista seuraillaan tietty aika.  Ja jo verinäytteistä lääkäri näkee jotain yleistilannetta potilaasta.

Terveyskeskuslääkäri on yleislääkäri.  Hän pystyy ja hän hoitaakin kaikki perus gynekologiset vaivat.

Naiset ovat jo vuosikymmeniä itse käyneet käskemättä ja pyytämättä gynekologin vastaanotoilla.

Hohhoijaa. Kaikissa terveyskeskuksissa ei ole edes ultrausvälineitä, joten tk-lääkäri ei välttämättä pysty hoitamaan yhtään mitään.

Yksityisten lääkäriasemien hinnat ovat nykyään myös ihan toistaluokkaa kuin joskus vuosia sitten. Ja edelleen, miksi verovaroin ylläpidetään erikoissairaanhoitoa jos lähetettä ei kerta kaikkiaan saa??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi