Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ei ole varaa yksityiseen gynekologiin

Vierailija
29.04.2021 |

ja julkinen puoli ei osaa auttaa mutta ei anna lähetettä sairaalaan, niin jäädäänkö sitten vain kotiin kitumaan ja kuolemaan?

Kommentit (98)

Vierailija
21/98 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tk lääkärissä en joutunut edes riisumaan housuja, kun menin gynevaivan takia. Oli lääkäri jo valmiiksi päättänyt, että sp-tauti, vaan ei todellakaan ollut, ne testit oli pakko käydä ja negat oli.  Ei tullut lähetettä eteenpäin.

Mulla 70v. virolainen/venäläinen tk-lääkäri totesi tutkimalla vaan päältä päin, että ei ole vikaa gyne-puolella. No, kyllä oli, kun menin yksityiselle gynelle.

Vierailija
22/98 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tk lääkärissä en joutunut edes riisumaan housuja, kun menin gynevaivan takia. Oli lääkäri jo valmiiksi päättänyt, että sp-tauti, vaan ei todellakaan ollut, ne testit oli pakko käydä ja negat oli.  Ei tullut lähetettä eteenpäin.

Mulla päinvastainen kokemus. Menin tk lääkäriin poistattamaan luomea, nuori lääkäri oli jo valmiiksi päättänyt mulla olevan ihosyöpä. Ei suostunut edes katsomaan luomea, vaikka sitä yritin tyrkyttää esille. Kirjoitti lähetteen yliopistosairaalaan, jonne sain reilun viikon päähän ajan. Toivottavasti kenenkään diagnoosi ei myöhästynyt kohtalokkaasti mun luomenpoiston takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/98 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös kunnalliselta pitäisi saada lähete erikoissairaanhoitoon? Eli kunnalliselle gynelle.

Siis lähete sairaalan naistentautien polille. Sitä ei saa.

Paljonko maksaa yksityisellä gynekäynti ja ultraus?

Varmaan pari sataa?

Mutta miten niin ei saa? Mä sain ja ruuhkasta päätellen sinne oli saanut lähetteen aika moni muukin🤔

Pari sataa! Aivan sairas hinta!

Jos pelkästään gynekologinen vaiva niin mielestäni kaksi sataa ei ole paljon. Onhan se polimaksukin reilut 40 euroa ja mahdollinen pitkä jonotus.

Mutta, ymmärrän kyllä. Itse olen moniongelmainen/vaivainen ja tiettyjä asioita ei saa kirveelläkään hoidettua. Siis lähetteitä tms. Gynelle satuin pääsemään julkisella kun vatsakivut ja menkat tuli ihan miten sattui. Tukkakin tippui päästä. Laihduin myös. Onhan se varmaan arpapeliä kuka lähetteen saa. Ja vaikuttanee sekin kuka sen kirjoittaa.

Vierailija
24/98 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene sinne yksityiselle vain. Se on sijoitus, joka oikeasti kannattaa, jos tiedät että joku vaiva on.

Itse menin aikonaan yksityiselle tutkimuksiin, kertakäynti riitti ja sain lähetteen suoraan julkiselle puolelle tutkimuksiin ja lopulta leikkaukseen, jota vaivani vaati. Kertapanostus yksityiseen lääkäriin, lähetteellä pääs julkiselle gynelle joka vielä tutki että onko varmasti leikkausta vaativa vaiva, sitten sain lähetteen leikkausjonoon. 

Joo, se on surullista että Suomessa on niin vaikea erikoissairaanhoitoon suoraan päästä, mutta jos suinkin saat sen pari sataa vaikka ystäviltä lainattua niin kyllä kannattaa. 

Vierailija
25/98 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös kunnalliselta pitäisi saada lähete erikoissairaanhoitoon? Eli kunnalliselle gynelle.

Varmaan pari sataa?

Mutta miten niin ei saa? Mä sain ja ruuhkasta päätellen sinne oli saanut lähetteen aika moni muukin🤔

Jos pelkästään gynekologinen vaiva niin mielestäni kaksi sataa ei ole paljon. Onhan se polimaksukin reilut 40 euroa ja mahdollinen pitkä jonotus.

Mutta, ymmärrän kyllä. Itse olen moniongelmainen/vaivainen ja tiettyjä asioita ei saa kirveelläkään hoidettua. Siis lähetteitä tms. Gynelle satuin pääsemään julkisella kun vatsakivut ja menkat tuli ihan miten sattui. Tukkakin tippui päästä. Laihduin myös. Onhan se varmaan arpapeliä kuka lähetteen saa. Ja vaikuttanee sekin kuka sen kirjoittaa.

Mikähän tässäkin oli väärää, kun alapeukuttaa.

Vierailija
26/98 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan pari sataa?

Korkea hinta, laadukas palvelu joka toimii.

20 min. maksoi 345€, kierukan poisto ja vaihto uuteen. Tähän sisältyi kaikenlaista kulua toista sataa. Yhtä laadukkaasti vaihdettu kuin neuvolalääkärillä, eikä siellä veloitettu välineistä ja tiloista.

Jep. Eli ainakin minä kuolen kotiin.

Mihin kuolet

Vierailija
27/98 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan pari sataa?

Korkea hinta, laadukas palvelu joka toimii.

20 min. maksoi 345€, kierukan poisto ja vaihto uuteen. Tähän sisältyi kaikenlaista kulua toista sataa. Yhtä laadukkaasti vaihdettu kuin neuvolalääkärillä, eikä siellä veloitettu välineistä ja tiloista.

Jep. Eli ainakin minä kuolen kotiin.

Mihin kuolet

Gynekologiseen syöpään

Vierailija
28/98 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AIka usein julkisellakin pompotellaan monta kertaa eri lääkärikäynneille, ennenkuin vaivalles tehdään mitään. Polimaksut on noin 40e, joten äkkiä se tulee muutamalla kerralla julkisellakin se parisataa täyteen...

Vierailija
29/98 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaako työkkäri työttömälle tai kela toimeentulotuen saajalle yksityisen gynen? Niin.

Vierailija
30/98 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksaako työkkäri työttömälle tai kela toimeentulotuen saajalle yksityisen gynen? Niin.

Suoraan sanottuna en tajua, miksi köyhille ei laiteta niitä lähetteitä. Tavallaan tällä juuri tapetaan.

Vierailija
31/98 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko niin, että esimerkiksi vaihdevuosioireet tulee maksaa itse yksityisellä gynellä? Entä jos ei ole varaa?

Yleislääkäritkin osaavat hoitaa vaihdevuosioireita.

Vierailija
32/98 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko ap nyt diagnosoinut itselleen syövän? Mutta ei pääse lääkäriin. Sekavaa.

(jossain voi saada maksusitoumuksen). Työkkäri ei varmaan maksa.

Vierailija
33/98 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi luulet että ihmiset käy töissä? Työterveys on oikeasti iso etu, pääsee jonotta spesialistille.

Vierailija
34/98 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä on kamala lukea.

terv. maasta, jossa tarvitaessa vaan tilaan ajan yksityislääkärille ja saan sen nopeasti, enkä edes maksa siitä ylimääräistä.

Vierailija
35/98 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko niin, että esimerkiksi vaihdevuosioireet tulee maksaa itse yksityisellä gynellä? Entä jos ei ole varaa?

Yleislääkäritkin osaavat hoitaa vaihdevuosioireita.

Ei, eivät osaa todellakaan säätää estrogeenia etc.

Vierailija
36/98 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynekäynti plus ultra ja muut yleiset kulut maksoivat Mehiläisessä 285 e ja tästäkin on jo kolme vuotta. Mulla on myooma mitä pitäisi seurata suunnilleen vuosittain mutta eipä ole ollut varaa. Ensi kuussa onneksi pääsen.

Vierailija
37/98 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään mieheni asioi paikallisessa terveyskeskuksessa. Lääkäri alkoi kuulemma kyselemään, että millainen on rahatilanne, että voisitko mitenkään mennä yksityiselle? Siis mihin helvettiin ne verorahat oikein menee??

Vierailija
38/98 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei sinne sairaalan naistentautien lääkäreille niin vain päästä. Mulla oli vuosia sitten vaikeita vuotohäiriöitä. Kävin yksityisellä gynellä, joka oli ko. sairaalan johtajaylilääkäri - ja senkin lähete tuli bumerangina takaisin. 😆

Vierailija
39/98 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain keskeytyneen keskenmenon ja soitin tk:een saadakseni lääkäriajan. Puhelimessa minulle vain tiuskaistiin miksen soita omalle gynekologilleni. Kerroin, ettei minulla ole omaa gynekologia. En ollut vielä ehtinyt käydä neuvolassakaan. Pakko sanoa, että olin kyllä järkyttynyt miten huonoa kohtelua sain tilanteessa, jossa olin muutenkin järkyttynyt. Vasta kun aloin itkemään ja löin luurin korvaan alkoi tapahtua. Hetken päästä minulle soitettiin takaisin ja tarjottiin aikaa lääkärille. Jouduin lopulta kaavintaan.

Vierailija
40/98 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gynekäynti plus ultra ja muut yleiset kulut maksoivat Mehiläisessä 285 e ja tästäkin on jo kolme vuotta. Mulla on myooma mitä pitäisi seurata suunnilleen vuosittain mutta eipä ole ollut varaa. Ensi kuussa onneksi pääsen.

Minulla on seurattava gynekologinen vaiva, mutta ei varaa seurantaan. Näin hyvinvointi-Suomessa todellisuudessa eletään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän