Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Not like other girls ajattelu on myrkyllistä

Vierailija
29.04.2021 |

Yksi tapa olla nainen ei ole parempi kuin toinen tapa. Olemme kaikki erilaisia, eikä ole tarpeen nostaa esiin jotain lyttäämällä toista.

Kommentit (837)

Vierailija
201/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellisille naisille tyypillistä toimintaa, että kampitetaan kaikin tavoin niitä naisia, jotka uskaltavat tehdä sitä mitä haluavat ja yrittävät oikeasti murtaa niitä vanhoja stereotypioita välittämättä siitä, mitä muut ajattelevat. Kampittamisen sijaan pitäisi ennemminkin kannustaa heitä, jotka raivaavat tietä meidän tyttärillemme sellaiseen maailmaan, missä he saisivat elää ilman sukupuoleen liittyvää leimaamista naisten tai miesten toimesta. 

Vierailija
202/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että tämän ketjun aloittaja ja muut asiasta länkyttäjät nyt sekoittavat sen että itsensä erilaiseksi (ja yleensä huonommaksi, kun ei ole sen vuoksi koulussa/töissä kelvannut toisten tyttöjen/naisten seuraan) tuntevat sanovat etteivät tunne olevansa kuin muut ja tarkoittavat sillä etteivät tunne olevansa kuin suurin osa muista? Englanniksi "not like most other girls".

Ja sitten on jokin USAsta/Briteistä räävitty sometermi jolla ei ole tuon erilaisuuden kokemuksen kanssa mitään tekemistä, missä "not like others" tarkoittaa "olen parempi kuin muut". Mutta Ap:n aloitus on sellainen että se näyttää siltä kuin molemmat ylläolevat kategoriat luettaisiin vain tuoksi jälkimmäiseksi. Siksi niin monet tänne kirjoittaa että ovat vain omasta kokemuksestaan todenneet olevansa erilaisia kuin muut, eli kuuluvat tuohon ensimmäiseen ryhmään.

Selittäkää termit ennen kuin lyttäätte ne niin ei tule näitä väärinkäsityksiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Törmäättekö te tämmöiseen ihan oikeassa maailmassa, vai onko tämä joku oman pään sisäinen juttu?

Itse en ole törmännyt, vaan kaikenlaisia naisia tullut tavattua ja kaikki ovat olleet omanlaisiaan. Kukaan ei ole tuommoisia puhunut.

Ihan vilpittömästi kysyn, sillä minulle todella vierasta.

Ja jos olette törmänneet, niin onko tämä enemmän nuorten juttu vai vanhempien naisten?

Tyyliin yli vai alle 30 vuotiaiden.

Vai onko ihan kaikenikäisten?

Minä olen kyllä törmännyt. Jokainen heistä on kokenut jollain tavalla olevansa jollain tavalla poikkeuksellisia. Usein ovat olleet ns. poikatyttöjä jossain vaiheessa ja kokivat olevansa jotenkin epänaisellisia. Itse en osannut heitä nähdä sillä tavalla, kuin ilmeisesti itse itsensä näkivät. Kaikki näistä ovat olleet mielestäni kyllä ihan mukavaa seuraa, eikä ihmisinä ole ollut heitä vastaan mitään, mutta huomasin että joskus asenne heillä oli vähän kieroutunutta ja näkemys yksipuolista.

Miksi puhut naisista poikatyttöinä?

Etkö ymmärrä, että se on yksi tapa halventaa ja painaa alas toista naista/tyttöä.

Olet poikatyttö; et ihan poika, mutta et ihan tyttökään.

Huomaisit varmaan, että puhuin ihmisistä joihin olen itse törmännyt. Yksi heistä ihan suoraan omasta suustaan sanoneena yritti erottaa itsensä naisista, koska "kato nyt, eihän hän nyt kovin nainen ole".

Ja mikä kohta tuossa lauseessa antaa olettaa, että hän pitää muita naisia huonompana? Ehkä hän ei vaan kokenut itseään naiseksi/naiselliseksi, ja sen pitäisi olla ihan ok. Jos joku kokee samaistuvansa enemmän poikiin, niin miksi ei saisi niin tehdä? Eihän tämä sisällä sitä oletusta, että poikana oleminen olisi parempaa.

En yhtään nyt ymmärrä.

Onko sinulla jotenkin ymmärryksen ulottumattomissa ajatella, että joskus voi tulla ilmi asioista, joita ei just nyt ole sinulle kerrottu? Sinun kanssasi on kyllä vaikea keskustella.

En kyllä ole sama, kuin tuo jonka kanssa olet aiemmin keskustellut. Mutta kieltämättä on vaikea keskustella ilmiöstä, jonka olemassaoloa ei tunnista ollenkaan.

No miksi ihmeessä pitää keskustella ilmiöstä jonka olemassaoloa ei tunnista? Mitä koet antavasi keskusteluun, jonka aihetta et ymmärrä?

-eri

Koska olen niitä naisia, joita tällä palstalla on not like other girls -naiseksi haukuttu. Siitä huolimatta, että en pidä ketään ihmistä toistaan parempana tai huonompana. Olen jopa opiskellut naistutkimusta yliopistossa, joten aika hullulta tuntuu kuulla, että olen naisvihaaja, kun en sitä todellakaan ole. Eli jotkut muut laittavat minun päähäni ajatuksia joita siellä ei ole. Siksi keskustelen täällä näistä olemattomista ajatuksista.

Oikeitakin epäkohtia on olemassa, fiksumpaa olisi keskustella niistä.

On olemassa naisia, jotka kokevat olevansa erilaisia kuin muut pitämättä itseään parempina. Sanotaan tätä naistyypiksi A.

Sitten on olemassa naisia, jotka ylentävät itseään puhumalla muista naisista halveksivasti tyhjäpäisinä bimboina. Sanotaan naistyypiksi B.

Täällä on kritisoitu naistyyppiä B. Silti täällä on sivutolkulla viestiä naisilta, jotka kokevat olevansa naistyyppiä A ja haluavat tietää miksi heitä haukutaan tässä ketjussa naistyypiksi B. Mutta kun ei ole.

Koetko sinä olevasi naistyyppiä B, vai miksi koet että sinua haukuttu?

Ja vielä löytyy tyyppi C, joka ei itse syrjii mielellään osan naisista pois kaikista naisporukoista, ja sitten syyttää tätä syrjittyä naisvihaiseksi, koska hän on mieluummin miesten kanssa kuin yrittää enää päästä muiden naisten porukkaan sisään. 

Onko joku nyt ihan tosissaan täällä haukkunut sinua naisvihaiseksi? Minusta täällä haukutaan vaan niitä, jotka todella ovat naisvihaisia. Ja sitten ne ei-naisvihaiset tulevat puhisemaan vastaan että en minä ole naisvihainen. Joo, edelleen, ei ole kukaan sellaista väittänytkään.

Täällä on useampi keskustelija, minä en ole tuo tyyppi C -kirjoittaja, mutta olen tuo jota not like-naiseksi on haukuttu. Kyllä, tällä keskustelupalstalla on monesti haukuttu ja haluttu minut väkisin työntää not like-naisvihaaja-kategoriaan, johon en koe kuuluvani.

Sitä täällä moni on yrittänyt selittää, että nämä not like-tulkinnat menevät usein väärin, jolloin täysin syyttömiä niputetaan tähän "toksiseen" kategoriaan. Jos joku toteaa olevansa erilainen kuin muut naiset, hänellä yleensä on pätevät syyt sanoa näin, ja monesti kyse on jostain yksittäisestä asiasta, jossa toimii toisin kuin suurin osa naisista, esim. meikkaaminen, jota edelleen pääasiassa vain naiset harrastavat, ja suurin osa eli reilusti yli 50% naisista (trendit muuttuvat, joten voi olla että tämä tulee jossain vaiheessa muuttumaan). Tämän faktan ääneen toteaminen ei tarkoita, että ylentää itseään tai halveksii meikkaavia naisia. Se kuitenkin helposti tulkitaan niin. Eli ongelma on väärässä tulkinnassa, ei not like -ilmiössä tai niissä yksilöissä, jotka asian toteavat.

Miksi näette sen toksisena halveksuntana, sitä voitte kysyä itseltänne, minä en tiedä.

Olen myös samaa mieltä siitä, että erilaisia mielipiteitä niputetaan liian helposti johonkin lokeroon ja käytetään niitä vastaan. Silti tässäkin näkemyksessä on ihan validi pointti. Eikä se tarkoita, että kaikki pitäisi tulkita heppoisesti sen tulkinnan kautta.

Vierailija
204/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jotakin täällä triggeröidäkseni haluan todeta, olen siis samalla se henkilö, jolla on parempi olla miesten kanssa. Ai että, kamalaa!

Ei se vaan ole sen kummempaa, kuin että miesten keskuudessa tunnen olevani enemmän pidetty ja tervetullut ihminen. Miesten kesken huumorit kohtaa, eikä tarvitse olla juttujensa eikä itsensä kanssa varuillaan.

(Niin ja arvatkaapa, mitä naiset sitten keksivät kun olen ollut miesten kanssa paljon tekemisissä? Ai niin, sen että olen tietysti jakorasia, miesten vokottelija, h uora ja niin edespäin. Että sillä lailla, kiitos te ihanat naiset <3)

Unohdit mainita, että olet myös "hyvä jätkä" ja tämä nimenomaan halveksuvaan sävyyn ja vähätellen. 

Vierailija
205/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis te puhutte näistä not like other girls-naisista, jotka kuvittevat olevansa parempia kuin muut naiset, mutta missä ne naiset oikeasti ovat, keitä he ovat, antakaa nyt joku ihan käytännön esimerkki, kuka tällainen on?

Tänne on useampikin jo vastannut, että jos ovat käyttäneet tuota, eivät sillä mitään pahaa tarkoita eivätkä koe olevansa parempia. Päinvastoin monet ovat niitä, jotka ovat muilta ihmisiltä tuon ajatuksen saaneet ja omaksuneet. Monet niitä erilaisuuden vuoksi syrjittyjä tyttöjä, nyt heitä sitten syytetään vielä naisvihasta, huh!

Itse en omalta kohdaltani uskalla kertoa oikein mitään, koska tiedän saavani naisvihasyytöksiä. Olkaa mitä haluatte, ette te naiset minua joukkoonne ole koskaan kelpuuttaneet. Ihan sama yritänkö kuulua joukkoon vai erottua siitä. Erilainen on erilainen, se on minulle tehty selväksi jo pienestä pitäen.

Alapeukkuja odotellessa.

t. nainen, not as good as other girls

Harva nainen on varmaan 100% tyttömäinen tai 100% poikamainen. Useimmilla on sekä stereotyyppisesti naisellisia että stereotyyppisesti miehekkäitä piirteitä. Mutta minä kyllä tunnistan omasta tuttavapiiristäni ja hetkittäin jopa itsestäni tuon ilmiön, jossa erityisesti ne ei-tyttömäiset piirteet herättävät ylpeyttä ja ne perinteiset tyttömäiset piirteet taas saattavat jopa hieman hävettää. Ollaan ylpeitä mm. miesvaltaisesta ammatista, maskuliinisesta harrastuksesta jne. Naisellisten hömppäkirjojen lukeminen tai -leffojen katsominen on sitten taas se nolo pahe jota ei viitsi kenellekään kertoa - johan sen tuo "hömppä" -etuliitekin kertoo. Onko miesten perinteisesti suosimille räiskintäleffoille halventavaa termiä?

Jotkut sitten vievät tämän asteen pidemmälle ja kokevat olevansa jotenkin kokonaisvaltaisesti hyviä jätkiä ja parempia kuin ne ripsistä ja tekokynsistä vauhkoavat bimbot. En minä usko, että esimerkiksi sinua voi tuohon ylimieliseen muiden naisten lyttääjään sekoittaa.

No eiks tää oo ihan sama kuin se että mies sanoo noin? Sekö on ok että mies naureskelee tekorispille ja vauhkoaville bimboille? Miksi et suomi heitä, vaan otat naiset kynsiisi?

Siksi, että tässä ketjussa keskustellaan naisista jotka toimivat noin. Miehiä suomin kyllä ihan yllin kyllin heitä koskevissa keskusteluissa. Kyllä minua v*tuttaa sekin, että miehet haukkuvat toisiaan nimittelemällä neidiksi tai sanomalla että joku pelaa/juoksee/heittää kuin tyttö. Minua v*tuttaa tässä maailmassa aika moni muukin asia. Ei toisia naisia haukkuvat naiset ole valitettavasti suinkaan ainut mielipahan aiheeni tässä maailmassa. :D

Neiti ja tyttö ovat miehille haukkumasanoja koska heitä verrataan huonompaan sukupuoleen. Sen sijaan jos urheilijanaiselle sanotaan, että tuohon ei pysty moni mieskään niin se on suuri kehu.

Vierailija
206/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neiti ja tyttö ovat miehille haukkumasanoja koska heitä verrataan huonompaan sukupuoleen. Sen sijaan jos urheilijanaiselle sanotaan, että tuohon ei pysty moni mieskään niin se on suuri kehu.

Jos olet nainen niin kokisitko sen kehuksi jos sinulle sanottaisiin "olet kyllä aika äijä!"

Vierailija
207/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu että tämän ketjun aloittaja ja muut asiasta länkyttäjät nyt sekoittavat sen että itsensä erilaiseksi (ja yleensä huonommaksi, kun ei ole sen vuoksi koulussa/töissä kelvannut toisten tyttöjen/naisten seuraan) tuntevat sanovat etteivät tunne olevansa kuin muut ja tarkoittavat sillä etteivät tunne olevansa kuin suurin osa muista? Englanniksi "not like most other girls".

Ja sitten on jokin USAsta/Briteistä räävitty sometermi jolla ei ole tuon erilaisuuden kokemuksen kanssa mitään tekemistä, missä "not like others" tarkoittaa "olen parempi kuin muut". Mutta Ap:n aloitus on sellainen että se näyttää siltä kuin molemmat ylläolevat kategoriat luettaisiin vain tuoksi jälkimmäiseksi. Siksi niin monet tänne kirjoittaa että ovat vain omasta kokemuksestaan todenneet olevansa erilaisia kuin muut, eli kuuluvat tuohon ensimmäiseen ryhmään.

Se on vain omaa tyhmyyttä, jos ei tajua, mistä keskustellaan ja pahoittaa siitä mielensä, vaikka tässäkin ketjussa on jo moneen kertaan selitetty tämä 'not like other girls' -ilmiö ja miksi se on haitallinen stereotyypittäessään niitä muita tyttöjä eli koko tyttöyttä yleensäkin.

Itsekin olen tuollainen tyttö, jonka on vaikea ystävystyä muiden tyttöjen kanssa ja olla osa porukkaa, mutta tässä ei olekkaan kyse meidän laisista tytöistä, enkä koekkaan tästä sosiaalisesta ongelmastani huolimatta olevani jotenkin erilainen kuin muut tytöt ja ulkona tyttö-käsitteestä. Olen hyvinkin tyttömäinen ja joissakin asioissa toisaalta taas en.

Vierailija
208/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateellisille naisille tyypillistä toimintaa, että kampitetaan kaikin tavoin niitä naisia, jotka uskaltavat tehdä sitä mitä haluavat ja yrittävät oikeasti murtaa niitä vanhoja stereotypioita välittämättä siitä, mitä muut ajattelevat. Kampittamisen sijaan pitäisi ennemminkin kannustaa heitä, jotka raivaavat tietä meidän tyttärillemme sellaiseen maailmaan, missä he saisivat elää ilman sukupuoleen liittyvää leimaamista naisten tai miesten toimesta. 

On myös tyypillistä nimitellä naisia vain kateellisiksi, jos he kehtaavat kritisoivat ja kommentoida jotain. En ymmärrä mistä on revitty tämä ettäkö halveksimisen kritisoiminen tarkoittaisi sitä ettei muka halua purkaa stereotyyppejä.

Vierailija
209/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen monissa asioissa paljon parempi kuin suurin osa miehistä ja vielä suurempi osa naisista ja vieläpä ylpeä siitä. Sitten on monia asioita, joissa suurin osa miehistä ja vielä suurempi osa naisista on parempia kuin minä. Mutta annas olla, jos menen sanomaan ääneen, että kunnioitan itseäni ja arvostan omaa osaamistani ja saavutuksiani, olen heti toksinen naisten vihaaja. Parempi siis noudattaa luterilaisia perinteitä nöyristellen ja pitää kynttiläänsä vakan alla. 

Vierailija
210/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On myös tyypillistä nimitellä naisia vain kateellisiksi, jos he kehtaavat kritisoivat ja kommentoida jotain. En ymmärrä mistä on revitty tämä ettäkö halveksimisen kritisoiminen tarkoittaisi sitä ettei muka halua purkaa stereotyyppejä.

Niin, nimenomaan irtautumalla naiseudesta leimataan naiset jotenkin (negatiivisesti) tietynlaisiksi.

Vierailija
211/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulinpa kertomaan nyt vähän omaa näkemystäni ja tarinaani tähän keskusteluun. Olen jollain varmaan jollain tasolla kokenut aina olevani tuo "en ole kuin muut tytöt"-tyyppi. Tai oikeastaan, "en ole kuin muut ihmiset"-tyyppi.

Tiedättekö, mistä se saattaisi johtua? Siitä, että olen saanut naisilta  p askaa niskaan tekemättä yhtään mitään. Vain olemalla minä. Selän takana keksitty juttuja, jolla saataisiin "maineeni" alas.

Yrittänyt kouluaikoina sopeutua porukkaan, mutta anteeksi vain, en jaksa sitä kaksinaamaisuutta, mikä näyttäytyy liian usein naisten keskuudessa.

Esimerkki; yhtenä hetkenä joku on "maailman paras vaimo!" ja kun hän katoaa maisemista, onkin hän "lihava lehmä". Ja sitten siinä sivusta seuraajana miettii, että mikä helv....ttiä.

En hyväksy epäoikeudenmukaisuutta, kieroilua, selän takana panettelua tmv. joten voi ehkä miettiä miksi välttelen noita ihmistyyppejä. Ehkä olen vain tavannut liikaa naisporukoita, jotka eivät ole parhaasta päästä moraalisesti eikä älyllisesti.

En myöskään jaksa keskustella tekoripsistä, rakennekynsistä ja vaikkapa hiustenpidennyksistä. En jaksa materialistista vouhotusta ja egon pönkitystä omistamillaan asioilla. Tekeekö tämä minusta ylimielisen?

Ja jotakin täällä triggeröidäkseni haluan todeta, olen siis samalla se henkilö, jolla on parempi olla miesten kanssa. Ai että, kamalaa!

Ei se vaan ole sen kummempaa, kuin että miesten keskuudessa tunnen olevani enemmän pidetty ja tervetullut ihminen. Miesten kesken huumorit kohtaa, eikä tarvitse olla juttujensa eikä itsensä kanssa varuillaan.

(Niin ja arvatkaapa, mitä naiset sitten keksivät kun olen ollut miesten kanssa paljon tekemisissä? Ai niin, sen että olen tietysti jakorasia, miesten vokottelija, h uora ja niin edespäin. Että sillä lailla, kiitos te ihanat naiset <3)

Lähtökohtaisesti kaikki tuntemani "not like other girls"-tyypit ovat kyllä niitä, ketkä eivät suvaitse epärehellisyyttä, p askanjauhantaa, kaksinaamaisuutta kieroilua, eivätkä ole pinnallisia materialisteja. Itse näen nämä erittäin hienona ominaisuutena! Jännä, että jotakin se kovasti kismittää.

Että kyllä kuulkaa ne pahimmat naistenvihaajat on ihan niitä "tavallisia", pinnallisia naisia, jotka mollaavat seläntakana toisia. Itse irtisanoudun siitä, ja voin todeta, että olen ihan mielelläni erilainen kuin muut tytöt - tietäen silti sen, että en tarkoita sillä kaikkia, vain osaa heistä.

En siis ymmärrä, kelle voi olla vaikeaa ymmärtää, että kokemus ulkopuolisuudesta ja "en ole kuin muut tytöt" - kokemuksesta, ei ole henkilön k*usipäisyyttä, vaan sitä ETTEI HÄN HYVÄKSY SITÄ.

Yhteenveto; ei tarvi kokea syyllisyyttä, vaikka kokee olevansa "not like other girls". Ei todellakaan. Saat olla juuri sellainen kuin olet, mutta älä ole pinnallinen, kaksinaamainen kieroilija. Siinä toivomus jokaiselle yksilölle täällä maan päällä. Asia ei ole sukupuolisidonnainen.

Joten ennenkuin te räyhääjät innostutte liikaa ideologiastanne, niin miettikää joskus vähän tarkemmin niitä asioita. Kaikki ei esimerkiksi ole niin, kuin te itse sen koette, että näin sen täytyy olla.

Sulta jäi tajuamatta että asiassa on kyse nimenomaan siitä, että siinä ei oikeasti ole mitään erikoista että ei tykkää tekoripsistä ja draamailusta. Sä vain kuvittelet niin, koska oot luonut "muista naisista" negatiivisen mielikuvan itsellesi. Oot siis täydellinen esimerkki not like other girlsistä.

Vierailija
212/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on vain omaa tyhmyyttä, jos ei tajua, mistä keskustellaan ja pahoittaa siitä mielensä, vaikka tässäkin ketjussa on jo moneen kertaan selitetty tämä 'not like other girls' -ilmiö ja miksi se on haitallinen stereotyypittäessään niitä muita tyttöjä eli koko tyttöyttä yleensäkin.

Itsekin olen tuollainen tyttö, jonka on vaikea ystävystyä muiden tyttöjen kanssa ja olla osa porukkaa, mutta tässä ei olekkaan kyse meidän laisista tytöistä, enkä koekkaan tästä sosiaalisesta ongelmastani huolimatta olevani jotenkin erilainen kuin muut tytöt ja ulkona tyttö-käsitteestä. Olen hyvinkin tyttömäinen ja joissakin asioissa toisaalta taas en.

Eiköhän se stereotyypittäminen ole tehty jo kauan sitten muiden toimesta kuin niiden, jotka pyrkivät niitä murtamaan toimimalla niiden vastaisesti ja vieläpä näyttämällä sen avoimesti. 

Vierailija
213/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa siis ei edelleenkään tajua, mikä tuossa 'not like other girls' -jutussa on pointti.

Tuo sanonta määrittelee tyttöyden lokeroon, johon kaikki tytöt ei jostain syystä sovi, ja se on ongelma, koska tyttöys ei ole vain nättejä mekkoja ja tekokynsiä. Tyttöyteen kuulu kaikki, mitä tytöt ovat ja tekevät.

Mutta tyttöyteen ei kuulu olla erilainen kuin muut? 

En todellakaan ymmärrä koko konseptia. -eri 

Ei helkkari.

Kukaan tyttö ei ole samanlainen kuin muut. Kaikki ovat erilaisia. Jotkut enempi ja jotkut vähempi. Minäkin olen. Tykkään mekoista ja hameita, tykkään telttailusta, eläimistä ja kauhuelokuvista, tykkään puutöistä ja rakentamisesta, olen matemaattisesti lahjakas, tykkään laittautua nätiksi, en tykkää tekokynsistä, -hiuksista ja -ripsistä, en tykkää temppareista. En koe olevani erilainen kuin muut tytöt, vaikka kaikki tytöt ei olekkaan samanlaisia kuin minä.

Niin, mikä tässä on sitten se ongelma? 

Naiset vetää herneen nenään toisten naisten olemisesta? 

Ongelma on se, että tyttö ei voi olla täysin oma itsensä, kuuluessaan kategoriaan "tytöt", kun tämä 'not like other girls' -ajattelu rajaa tyttöyden stereotyyppiseen muottiin. Mä en kestä, kun ihmiset ei tajua tätä.

Kaikkia ihmisiä leimaa stereotypiat. Ihan kaikkia. 

En nyt ymmärrä miten nämä "notlike"-tytöt on mielestäsi niin saatanasta, vaikka itse juuri kerrot kuinka erilaisuus on hyvästä?

Koska kaikesta erilaisuudesta huolimatta voitaisiin olla kaikki samassa veneessä, eikä kyräillä toisia vastaan. 

Ja tämä "notlike"naisten haukkuminen sitten on sitä samassa veneessä olemista? 

Kritisoin tällaista käytöstä, jossa haukutaan kollektiivisesti ne kaikki muut naiset. Ja minä olen siis silloin se joka haukkuu? 

Kyllä olet. 

-kehut erilaisuutta

-kritisoit muita naisia

-rakennat itse naisille muotteja 

tarvitsetko lisää rautalankaa? 

Mitä helvettiä oikein selität? Kyllä, olen sitä mieltä että naisetkin joskus ikävä kyllä ovat mukana ylläpitämässä ikäviä rakenteita ja heitäkin siitä saa kritisoida.

Mielestäsi siis muiden haukkumisen kritisoiminen tarkoittaakin sitä, että MINÄ olen se joka haukkuu? Yhtäkään en ole haukkunut, ilmaissut vain etten pidä sellaisesta käytöksestä. Missä olen rakennellut naismuotteja?

Oletko noin sokea omalle toksisuudellesi?

Mitäs olet mieltä tuosta liekkiketjusta "En ymmärrä naisia jotka ei käy kampaajalla"?

Onko se sinun mielestäsi toksinen ketju? Jokainen nainen, mies ja henkilö määrittää ihan itse sen oman olemisensa, mutta sinun maailmankuvaasi sopii vain tietynlaiset naiset. Vaikka näennäisesti arvostat mukamas erilaisuutta. Mikä siinä sinua riepoo niin paljon, että naiset eivät olekaan toistensa klooneja?

Eikä naiset olekaan yksilöitä? Sitä kun kuitenkin joka käänteessä mainostetaan 

Entäs oma toksisuutesi? En ole lukenut tuota ketjua. Mistä olet päätellyt millainen maailmankuvani on tai että millaisia miehiä ja naisia siihen mielestäni kuuluu? Ainoa mitä olen sanonut on, että kritisoin naisia kollektiivisesti haukkuvia naisia (ja totta kai miehiäkin) Ole hyvä ja kerro mitä toksista siinä on?

Olet juuri se toinen äärilaita. Kuten kaikissa asioissa, esimerkiksi politiikassa jaksetaan huutaa kuinka minä olen oikeassa, ja muut on väärässä.

Se on todellakin toksista. 

Mikä äärilaita? Tunnistan ilmiön, koska olen itsekin siihen törmännyt. Olen kuitenkin tullut näidenkin ihmisten kanssa toimeen ihan hyvin. En siltikään oikein pidä kyseisestä asenteesta.

Ja ne naiset joita itse haukut, eivät pidä sinusta.

Ja heillä on siihen täysi oikeus. Vaikka haluatkin heidät mitätöidä 

Keskustelutyylisi on ainakin todella ilkeä. Heittelet ihmeellisiä kommentteja, joita väität minun edustavan vaikken ole sanonut mitään sellaista. Kerrohan alkajaisiksi ketä olen haukkunut. Trollaamisen makua.

Eli porukka on täällä sitä mieltä, että haukkumisen kritisoija on itse asiassa itse haukkuja? Hyvin vedetty.

Vierailija
214/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kritisoimalla niitä naisia, jotka toimivat stereotyypin vastaisesti halveksit samalla itse tiettyä naistyyppiä. 

Vierailija
215/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos jollain naisella on vaikka sellainen omakohtainen kokemus, että monet naiset juoruavat ja puhuvat pahaa muista ihmisistä selän takana, ja lisäksi hän on huomannut, että miehet eivät tee sitä yhtä paljon. Tämä nainen ei itse halua olla juoruava ihminen (mistä lie tulee termi juoruakka, tai juoruämmä eikä juoru-ukko?), vastustaa sitä, eikä halua liikkua juoruavassa seurassa, joten hän hakeutuu seuraan, jossa juoruamista ei harrasteta. Eli miesten seuraan. Sitten hän sanoo olevansa erilainen kuin muut naiset, koska ei pidä juoruamisesta.

Tämä kyseinen nainen on siis toksinen not like-nainen. Mitäpä jos juoruavat naiset lopettaisivat sen juoruamisen ja pahan puhumisen muista? Sillä se ongelma ratkeaa. Vai ovatko pahan puhuminen ja juoruaminen jotenkin toivottavia piirteitä, jotka vaan pitää kiltisti hyväksyä ja pyrkiä itse samaan?

Vierailija
216/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hehän nimenomaan vahvistavat negatiivisia sukupuolistereotypioita väittämällä että muiden naisten mielenkiinnonkohteet ja käytös on tietynlaista, ja he itse taas ovat erilaisia, yleensä jätkämäisiä ja siten oletusarvoisesti parempia, kuin muut naiset. Eli eivät tasan raivaa tietä sukupuolten leimaamisen poistolle.

Vierailija
217/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa oli tapana survoa kaikki tytöt tähän meikki, korkokenkä, perheen äippä kategoriaan. Nyt on sitten syrjintää, kun kaikki eivät tällaisia olekaan 😆

Tytöt ja naiset ovat kaikki uniikkeja. Kukaan ei ole samanlainen kuin toinen. Ja se että sanoo että ei ole kuin muut tytöt/naiset on naurettavaa koska tyttö/ nainen voi olla lukuisella tavalla erilainen kuin muut eikä se että tekee tai tykkää tytöille/naisille tyypillisinä pidettyjä asioita ole mitenkään vähempiarvoista kuin jos tekee jotain muuta. Se on naurettavaa että on niin huono itsetunto ja niin miehisen hyväksynnän tarpeessa että vihaa omaa sukupuoltaan.

Vierailija
218/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulinpa kertomaan nyt vähän omaa näkemystäni ja tarinaani tähän keskusteluun. Olen jollain varmaan jollain tasolla kokenut aina olevani tuo "en ole kuin muut tytöt"-tyyppi. Tai oikeastaan, "en ole kuin muut ihmiset"-tyyppi.

Tiedättekö, mistä se saattaisi johtua? Siitä, että olen saanut naisilta  p askaa niskaan tekemättä yhtään mitään. Vain olemalla minä. Selän takana keksitty juttuja, jolla saataisiin "maineeni" alas.

Yrittänyt kouluaikoina sopeutua porukkaan, mutta anteeksi vain, en jaksa sitä kaksinaamaisuutta, mikä näyttäytyy liian usein naisten keskuudessa.

Esimerkki; yhtenä hetkenä joku on "maailman paras vaimo!" ja kun hän katoaa maisemista, onkin hän "lihava lehmä". Ja sitten siinä sivusta seuraajana miettii, että mikä helv....ttiä.

En hyväksy epäoikeudenmukaisuutta, kieroilua, selän takana panettelua tmv. joten voi ehkä miettiä miksi välttelen noita ihmistyyppejä. Ehkä olen vain tavannut liikaa naisporukoita, jotka eivät ole parhaasta päästä moraalisesti eikä älyllisesti.

En myöskään jaksa keskustella tekoripsistä, rakennekynsistä ja vaikkapa hiustenpidennyksistä. En jaksa materialistista vouhotusta ja egon pönkitystä omistamillaan asioilla. Tekeekö tämä minusta ylimielisen?

Lähtökohtaisesti kaikki tuntemani "not like other girls"-tyypit ovat kyllä niitä, ketkä eivät suvaitse epärehellisyyttä, p askanjauhantaa, kaksinaamaisuutta kieroilua, eivätkä ole pinnallisia materialisteja. Itse näen nämä erittäin hienona ominaisuutena! Jännä, että jotakin se kovasti kismittää.

Että kyllä kuulkaa ne pahimmat naistenvihaajat on ihan niitä "tavallisia", pinnallisia naisia, jotka mollaavat seläntakana toisia. Itse irtisanoudun siitä, ja voin todeta, että olen ihan mielelläni erilainen kuin muut tytöt - tietäen silti sen, että en tarkoita sillä kaikkia, vain osaa heistä.

En siis ymmärrä, kelle voi olla vaikeaa ymmärtää, että kokemus ulkopuolisuudesta ja "en ole kuin muut tytöt" - kokemuksesta, ei ole henkilön k*usipäisyyttä, vaan sitä ETTEI HÄN HYVÄKSY SITÄ.

Yhteenveto; ei tarvi kokea syyllisyyttä, vaikka kokee olevansa "not like other girls". Ei todellakaan. Saat olla juuri sellainen kuin olet, mutta älä ole pinnallinen, kaksinaamainen kieroilija. Siinä toivomus jokaiselle yksilölle täällä maan päällä. Asia ei ole sukupuolisidonnainen.

Joten ennenkuin te räyhääjät innostutte liikaa ideologiastanne, niin miettikää joskus vähän tarkemmin niitä asioita. Kaikki ei esimerkiksi ole niin, kuin te itse sen koette, että näin sen täytyy olla.

Sulta jäi tajuamatta että asiassa on kyse nimenomaan siitä, että siinä ei oikeasti ole mitään erikoista että ei tykkää tekoripsistä ja draamailusta. Sä vain kuvittelet niin, koska oot luonut "muista naisista" negatiivisen mielikuvan itsellesi. Oot siis täydellinen esimerkki not like other girlsistä.

Tämä on se pointti. Muut naiset on vain pinnallisia, tekoripsistä kiinnostuneita egon pönkittäjiä, sinä vain poikkeus kun et ole. Jep jep.

Vierailija
219/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli jos jollain naisella on vaikka sellainen omakohtainen kokemus, että monet naiset juoruavat ja puhuvat pahaa muista ihmisistä selän takana, ja lisäksi hän on huomannut, että miehet eivät tee sitä yhtä paljon. Tämä nainen ei itse halua olla juoruava ihminen (mistä lie tulee termi juoruakka, tai juoruämmä eikä juoru-ukko?), vastustaa sitä, eikä halua liikkua juoruavassa seurassa, joten hän hakeutuu seuraan, jossa juoruamista ei harrasteta. Eli miesten seuraan. Sitten hän sanoo olevansa erilainen kuin muut naiset, koska ei pidä juoruamisesta.

Tämä kyseinen nainen on siis toksinen not like-nainen. Mitäpä jos juoruavat naiset lopettaisivat sen juoruamisen ja pahan puhumisen muista? Sillä se ongelma ratkeaa. Vai ovatko pahan puhuminen ja juoruaminen jotenkin toivottavia piirteitä, jotka vaan pitää kiltisti hyväksyä ja pyrkiä itse samaan?

Miehetkö ei juoruile? Hah! Kaikkea sitä.

Vierailija
220/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi että, no kun ei jäänyt tajuamatta. Tällä "'not like other girls"-käsitteellä yksilön kokemana voidaan tarkoitaa niin monta eri asiaa, riippuen kuka on kokijana. Tästä monia hyviä kommenteja muiltakin jo aiemmin tullut, toivottavasti sinäkin sen ymmärrät.

Ja en ymmärrä tätä vimmaa syyllistää nyt naisia/tyttöjä, jotka eivät ole sopeutuneet niin hyvin naisporukoihin. Heillä sisällään voi olla kokemus siitä, etteivät he ole kuin muut tytöt, mutta se ei tarkoita että he ovat niitä ylimielisiä k*usipäitä ketään kohtaan - tai että toitottaisivat omaa erityisyyttään ylimielisyyden siivittämänä. Se kokemus silti on todellinen, mutta se ei tee kestään itsestään toksista toisille.