Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Not like other girls ajattelu on myrkyllistä

Vierailija
29.04.2021 |

Yksi tapa olla nainen ei ole parempi kuin toinen tapa. Olemme kaikki erilaisia, eikä ole tarpeen nostaa esiin jotain lyttäämällä toista.

Kommentit (837)

Vierailija
221/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tällainen kaveri, joka otti minutkin mukaan vouhotukseen. Selosti porukassa, jossa muut miehiä miten "Minä ja Pirjo ollaan vähän erilaisia naisia"

Olin vähän että "täh??". Teen kavereiden kanssa niitä asioita, jotka yhdistävät ja tämän kaverin kanssa ne sattuivat olemaan poikamaisia. Muuten tykkään kyllä ihanista "tyttöjen jutuista".

Harmittaa, etten tuossa tilanteessa osannut sanoa muuta kuin mutista jotain ihmettelevää ja vaihtaa puheenaihetta

Vierailija
222/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli jos jollain naisella on vaikka sellainen omakohtainen kokemus, että monet naiset juoruavat ja puhuvat pahaa muista ihmisistä selän takana, ja lisäksi hän on huomannut, että miehet eivät tee sitä yhtä paljon. Tämä nainen ei itse halua olla juoruava ihminen (mistä lie tulee termi juoruakka, tai juoruämmä eikä juoru-ukko?), vastustaa sitä, eikä halua liikkua juoruavassa seurassa, joten hän hakeutuu seuraan, jossa juoruamista ei harrasteta. Eli miesten seuraan. Sitten hän sanoo olevansa erilainen kuin muut naiset, koska ei pidä juoruamisesta.

Tämä kyseinen nainen on siis toksinen not like-nainen. Mitäpä jos juoruavat naiset lopettaisivat sen juoruamisen ja pahan puhumisen muista? Sillä se ongelma ratkeaa. Vai ovatko pahan puhuminen ja juoruaminen jotenkin toivottavia piirteitä, jotka vaan pitää kiltisti hyväksyä ja pyrkiä itse samaan?

Kyllä, silloin on toksinen nainen, koska vaikka tuo onkin yksi naiseuden stereotypia, se ei pidä paikkaansa ja todellakaan kaikki muut naiset eivät ole juoruilijoita. Tuollainen stereotypioden ruokkiminen on toksista ja haitallista kaikkia muita naisia kohtaan ja on omiaan myös ylläpitämään niitä stereotypioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli jos jollain naisella on vaikka sellainen omakohtainen kokemus, että monet naiset juoruavat ja puhuvat pahaa muista ihmisistä selän takana, ja lisäksi hän on huomannut, että miehet eivät tee sitä yhtä paljon. Tämä nainen ei itse halua olla juoruava ihminen (mistä lie tulee termi juoruakka, tai juoruämmä eikä juoru-ukko?), vastustaa sitä, eikä halua liikkua juoruavassa seurassa, joten hän hakeutuu seuraan, jossa juoruamista ei harrasteta. Eli miesten seuraan. Sitten hän sanoo olevansa erilainen kuin muut naiset, koska ei pidä juoruamisesta.

Tämä kyseinen nainen on siis toksinen not like-nainen. Mitäpä jos juoruavat naiset lopettaisivat sen juoruamisen ja pahan puhumisen muista? Sillä se ongelma ratkeaa. Vai ovatko pahan puhuminen ja juoruaminen jotenkin toivottavia piirteitä, jotka vaan pitää kiltisti hyväksyä ja pyrkiä itse samaan?

Ketkään eivät juorua, puhu selän takana pskaa ja puukta selkään niin paljon kuin miehet. Jos et tätä ole tajunnut et ymmärrä miehistä yhtään mitään.

T. Eri ns miesaloilla työskennellyt ja miestem tasoon niin pettynyt

Vierailija
224/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateellisille naisille tyypillistä toimintaa, että kampitetaan kaikin tavoin niitä naisia, jotka uskaltavat tehdä sitä mitä haluavat ja yrittävät oikeasti murtaa niitä vanhoja stereotypioita välittämättä siitä, mitä muut ajattelevat. Kampittamisen sijaan pitäisi ennemminkin kannustaa heitä, jotka raivaavat tietä meidän tyttärillemme sellaiseen maailmaan, missä he saisivat elää ilman sukupuoleen liittyvää leimaamista naisten tai miesten toimesta. 

Hehän nimenomaan vahvistavat negatiivisia sukupuolistereotypioita väittämällä että muiden naisten mielenkiinnonkohteet ja käytös on tietynlaista, ja he itse taas ovat erilaisia, yleensä jätkämäisiä ja siten oletusarvoisesti parempia, kuin muut naiset. Eli eivät tasan raivaa tietä sukupuolten leimaamisen poistolle.

Missä kohtaa tuossa lainaamassasi viestissä puhuttiin mitään siitä, mitä nämä stereotyyppien rikkojat väittävät muista naisista? Jos nimenomaan tehdään jotain välittämättä siitä, mitä muut ajattelevat, omaa tietä kulkien, ottamatta kantaa mitenkään siihen, mitä muut ovat, niin silloin ei myöskään väitetä ja oleteta muista mitään. 

Ja mitä siitä, että ovat jätkämäisiä? Miten siihenkään liittyy oletuksia paremmuudesta verrattuna yhtään mihinkään? Miksi nainen ei saisi olla jätkämäinen, jos se on sitä, mitä hän oikeasti on? Eikö tyttöjen ja naisten pitänyt saada olla juuri sellaisia kuin ovat? 

Sinä itse olet heti liimaamassa edelläkävijänaisiin tuollaisia täysin tuulesta temmattuja oletuksia. Eli kampittaa heitä, joiden kuvittelet alemmuuskompleksissasi pitävän itseään muita parempina. 

Vierailija
225/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon aina ymmärtänyt nämä ”not like the other girlsit” sellaiseksi jotka kovaan ääneen huutavat etteivät tule naisten kanssa toimeen.

Jotka itse typistävät kaikki muut naiset ja tytöt johonkin stereotypiseen roolin.

Ja tulevat vain miesten kanssa toimeen, yleensä seksisten miesten kanssa, kai se on sitten se heitä yhdistävä asia.

Hassua kyllä, loppujen lopuksi nämä naiset ovat suht massaa. Sitä hyväksyttyä tapaa olla nainen.

Eivät he mitenkään omalaatuisia ole.

Tulevatkohan nämä not liket toimeen toisten not like naisten kanssa toimeen?

Kokemukseni mukaan ei. Halutaan olla se miesporukan ainoa nainen.ü ja ainoa „hyvä jätkä“. Toinen samaan pyrkivä nainen koetaan kilpailijana ja uhkana.

Itse työskentelen miesvaltaisella alalla. Se ei ole minun syytäni, että ala on miesvaltainen ja että minua kohdellaan työpaikallani ihan samalla tavalla kuin muitakin työntekijöitä. Tulen hyvin toimeen työkavereideni kanssa sukupuolesta riippumatta ja totta kai olen aina iloinen siitä, jos uusi työntekijä sattuu olemaan nainen. En kuitenkaan halua, että työnhakijan sukupuoli vaikuttaisi valintapäätökseen millään tavalla. Työpaikassani tarvitaan vain ja ainoastaan ne sopivimmat työntekijät.

Tiedän kuitenkin myös, että en itse viihtyisi naisvaltaisella alalla. Ei siksi, että työkavereista suurin osa olisi naisia, vaan ainoastaan siksi, että ne alat eivät minua kiinnosta. 

Tekeekö tämä minusta jotenkin toksisen muiden naisten vähättelijän? Onko se minun syytäni, että suurin osa naisista ei ole kiinnostunut koko alasta, jolle itse olen kouluttautunut? 

Jos jonkin lasikaton rikkoja ei saa tiedostaa olevansa erilainen kuin muut oman sukupuolensa edustajat ja varsinkaan sanoa sitä äänen (paitsi ehkä nöyränä ja anteeksipyydellen?), niin eikö se ole vähän nurinkurista yleisen tasa-arvopyrkimyksen valossa? 

Oletko nyt sitten oikeasti kovin erilainen muista naisista? Sinulla sattuu olemaan enemmän mieskollegoita, mutta muuttaako se sinua jotenkin naisena, jos huomenna sinne tulisi naisia kaikkien miesten tilalle tai jäisit työttömäksi. Tänään olet erilainen ja huomenna samanlainen kuin muut naiset, koska kolleegat vaihtui.

Voisimmeko sano, että nainen joka tekee töitä vaikka majakanvartijana ei ole kuin muut naiset, koska heitä nyt on todella vähän. Mitenkäs nelosten synnyttäneet? Ovatko hekin ihan erilaisia kuin muut naiset? Entäpä kotona synnyttäneet? Kauanko he voivat sanoa olevansa not like other girlsejä?

Entä miten vertautuisit työttömiin? Heillä ei ole nais, eikä mieskollegoita. Ovatko he samanlaisia vai niitä not like other girlsejä?

Voisikohan joku jossain eräkylässä asuva nainen, joka on ainoa nainen sanoa olevansa erilainen kun muut naiset ihan vaan koska ympärillä on lähes vain miehiä?

Kuka nyt missäkin on uranuurtaja ja lasikaton rikkoja, mutta kaikki taitaa syyksi kelvata, että ei ole kuin muut naiset. Muut naiset kun eivät lasikattoja riko ja miesten ei tarvitse.

Voisin varmaan keksiä satoja asioita, joita harva nainen tekee, mutta minä teen ja luulen, että niin on oikeasti kaikkien naisten kanssa. He tekevät asioita joita minä en tee ja minä jotain mitä he eivät tee. Kaikki me olemme silti naisia, eikä mitenkään erikoisia toisiimme nähden, koska jokaisella on omat pikku erikoisuutensa. Paitsi tietenkin näillä ”not like other girlseillä” joiden erikoisuudet ovat tietenkin muita kuin ne muiden naisten erikoisuudet ja siten vähän parempia ja joilla pääsee siihen not like other girls kerhoon.

Vierailija
226/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Törmäättekö te tämmöiseen ihan oikeassa maailmassa, vai onko tämä joku oman pään sisäinen juttu?

Itse en ole törmännyt, vaan kaikenlaisia naisia tullut tavattua ja kaikki ovat olleet omanlaisiaan. Kukaan ei ole tuommoisia puhunut.

Ihan vilpittömästi kysyn, sillä minulle todella vierasta.

Ja jos olette törmänneet, niin onko tämä enemmän nuorten juttu vai vanhempien naisten?

Tyyliin yli vai alle 30 vuotiaiden.

Vai onko ihan kaikenikäisten?

Minä olen kyllä törmännyt. Jokainen heistä on kokenut jollain tavalla olevansa jollain tavalla poikkeuksellisia. Usein ovat olleet ns. poikatyttöjä jossain vaiheessa ja kokivat olevansa jotenkin epänaisellisia. Itse en osannut heitä nähdä sillä tavalla, kuin ilmeisesti itse itsensä näkivät. Kaikki näistä ovat olleet mielestäni kyllä ihan mukavaa seuraa, eikä ihmisinä ole ollut heitä vastaan mitään, mutta huomasin että joskus asenne heillä oli vähän kieroutunutta ja näkemys yksipuolista.

Miksi puhut naisista poikatyttöinä?

Etkö ymmärrä, että se on yksi tapa halventaa ja painaa alas toista naista/tyttöä.

Olet poikatyttö; et ihan poika, mutta et ihan tyttökään.

Huomaisit varmaan, että puhuin ihmisistä joihin olen itse törmännyt. Yksi heistä ihan suoraan omasta suustaan sanoneena yritti erottaa itsensä naisista, koska "kato nyt, eihän hän nyt kovin nainen ole".

Ja mikä kohta tuossa lauseessa antaa olettaa, että hän pitää muita naisia huonompana? Ehkä hän ei vaan kokenut itseään naiseksi/naiselliseksi, ja sen pitäisi olla ihan ok. Jos joku kokee samaistuvansa enemmän poikiin, niin miksi ei saisi niin tehdä? Eihän tämä sisällä sitä oletusta, että poikana oleminen olisi parempaa.

En yhtään nyt ymmärrä.

Onko sinulla jotenkin ymmärryksen ulottumattomissa ajatella, että joskus voi tulla ilmi asioista, joita ei just nyt ole sinulle kerrottu? Sinun kanssasi on kyllä vaikea keskustella.

En kyllä ole sama, kuin tuo jonka kanssa olet aiemmin keskustellut. Mutta kieltämättä on vaikea keskustella ilmiöstä, jonka olemassaoloa ei tunnista ollenkaan.

No miksi ihmeessä pitää keskustella ilmiöstä jonka olemassaoloa ei tunnista? Mitä koet antavasi keskusteluun, jonka aihetta et ymmärrä?

-eri

Koska olen niitä naisia, joita tällä palstalla on not like other girls -naiseksi haukuttu. Siitä huolimatta, että en pidä ketään ihmistä toistaan parempana tai huonompana. Olen jopa opiskellut naistutkimusta yliopistossa, joten aika hullulta tuntuu kuulla, että olen naisvihaaja, kun en sitä todellakaan ole. Eli jotkut muut laittavat minun päähäni ajatuksia joita siellä ei ole. Siksi keskustelen täällä näistä olemattomista ajatuksista.

Oikeitakin epäkohtia on olemassa, fiksumpaa olisi keskustella niistä.

On olemassa naisia, jotka kokevat olevansa erilaisia kuin muut pitämättä itseään parempina. Sanotaan tätä naistyypiksi A.

Sitten on olemassa naisia, jotka ylentävät itseään puhumalla muista naisista halveksivasti tyhjäpäisinä bimboina. Sanotaan naistyypiksi B.

Täällä on kritisoitu naistyyppiä B. Silti täällä on sivutolkulla viestiä naisilta, jotka kokevat olevansa naistyyppiä A ja haluavat tietää miksi heitä haukutaan tässä ketjussa naistyypiksi B. Mutta kun ei ole.

Koetko sinä olevasi naistyyppiä B, vai miksi koet että sinua haukuttu?

Ja vielä löytyy tyyppi C, joka ei itse syrjii mielellään osan naisista pois kaikista naisporukoista, ja sitten syyttää tätä syrjittyä naisvihaiseksi, koska hän on mieluummin miesten kanssa kuin yrittää enää päästä muiden naisten porukkaan sisään. 

Nimenomaan tämä! Ymmärrän, että on olemassa sellaisiakin naisia jotka oikeasti asettuvat toisten naisten yläpuolelle, mutta tuota "not like other girls"-nimittelyä käytetään kyllä myös ihan vain kiusaamistarkoituksessa alentamaan porukasta jotenkin erottuvaa naista. Jos joku puhuu että porukassa on joku "not like other girls"-nainen niin en voi tietää, onko kyseessä vain tuon henkilön oma tulkinta tai onko se toisen tuollaiseksi naiseksi leimaava tässä se kiusaaja vai pitääkö se nainen oikeasti itseään muita parempana ja lyttää muita naisia.

Eli ongelma on vähän sama kuin vaikka n*rsistiksi leimaamisessa, jos joku sanoo jotakuta narskuksi niin ei voi pelkästään sen perusteella tietää onko hän oikeasti sitä. Siksi tuohon nimitykseen kannattaa mielestäni suhtautua hyvin varovaisesti ja itse olen henkilökohtaisesti sitä mieltä että koko nimityksestä on enemmän haittaa kuin hyötyä, koska se antaa niin helpon keinon syyllistää sitä vähän erilaista naista siitä, että on  hänen oma vikansa kun tulee suljetuksi porukan ulkopuolelle kun "olet not like other girl -tyttö!" vaikkei se nainen oikeasti pitäisi itseään millään tavalla muita parempana vaan päinvastoin jopa huonompana.

Vierailija
227/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulinpa kertomaan nyt vähän omaa näkemystäni ja tarinaani tähän keskusteluun. Olen jollain varmaan jollain tasolla kokenut aina olevani tuo "en ole kuin muut tytöt"-tyyppi. Tai oikeastaan, "en ole kuin muut ihmiset"-tyyppi.

Tiedättekö, mistä se saattaisi johtua? Siitä, että olen saanut naisilta  p askaa niskaan tekemättä yhtään mitään. Vain olemalla minä. Selän takana keksitty juttuja, jolla saataisiin "maineeni" alas.

Yrittänyt kouluaikoina sopeutua porukkaan, mutta anteeksi vain, en jaksa sitä kaksinaamaisuutta, mikä näyttäytyy liian usein naisten keskuudessa.

Esimerkki; yhtenä hetkenä joku on "maailman paras vaimo!" ja kun hän katoaa maisemista, onkin hän "lihava lehmä". Ja sitten siinä sivusta seuraajana miettii, että mikä helv....ttiä.

En hyväksy epäoikeudenmukaisuutta, kieroilua, selän takana panettelua tmv. joten voi ehkä miettiä miksi välttelen noita ihmistyyppejä. Ehkä olen vain tavannut liikaa naisporukoita, jotka eivät ole parhaasta päästä moraalisesti eikä älyllisesti.

En myöskään jaksa keskustella tekoripsistä, rakennekynsistä ja vaikkapa hiustenpidennyksistä. En jaksa materialistista vouhotusta ja egon pönkitystä omistamillaan asioilla. Tekeekö tämä minusta ylimielisen?

Ja jotakin täällä triggeröidäkseni haluan todeta, olen siis samalla se henkilö, jolla on parempi olla miesten kanssa. Ai että, kamalaa!

Ei se vaan ole sen kummempaa, kuin että miesten keskuudessa tunnen olevani enemmän pidetty ja tervetullut ihminen. Miesten kesken huumorit kohtaa, eikä tarvitse olla juttujensa eikä itsensä kanssa varuillaan.

(Niin ja arvatkaapa, mitä naiset sitten keksivät kun olen ollut miesten kanssa paljon tekemisissä? Ai niin, sen että olen tietysti jakorasia, miesten vokottelija, h uora ja niin edespäin. Että sillä lailla, kiitos te ihanat naiset <3)

Lähtökohtaisesti kaikki tuntemani "not like other girls"-tyypit ovat kyllä niitä, ketkä eivät suvaitse epärehellisyyttä, p askanjauhantaa, kaksinaamaisuutta kieroilua, eivätkä ole pinnallisia materialisteja. Itse näen nämä erittäin hienona ominaisuutena! Jännä, että jotakin se kovasti kismittää.

Että kyllä kuulkaa ne pahimmat naistenvihaajat on ihan niitä "tavallisia", pinnallisia naisia, jotka mollaavat seläntakana toisia. Itse irtisanoudun siitä, ja voin todeta, että olen ihan mielelläni erilainen kuin muut tytöt - tietäen silti sen, että en tarkoita sillä kaikkia, vain osaa heistä.

En siis ymmärrä, kelle voi olla vaikeaa ymmärtää, että kokemus ulkopuolisuudesta ja "en ole kuin muut tytöt" - kokemuksesta, ei ole henkilön k*usipäisyyttä, vaan sitä ETTEI HÄN HYVÄKSY SITÄ.

Yhteenveto; ei tarvi kokea syyllisyyttä, vaikka kokee olevansa "not like other girls". Ei todellakaan. Saat olla juuri sellainen kuin olet, mutta älä ole pinnallinen, kaksinaamainen kieroilija. Siinä toivomus jokaiselle yksilölle täällä maan päällä. Asia ei ole sukupuolisidonnainen.

Joten ennenkuin te räyhääjät innostutte liikaa ideologiastanne, niin miettikää joskus vähän tarkemmin niitä asioita. Kaikki ei esimerkiksi ole niin, kuin te itse sen koette, että näin sen täytyy olla.

Sulta jäi tajuamatta että asiassa on kyse nimenomaan siitä, että siinä ei oikeasti ole mitään erikoista että ei tykkää tekoripsistä ja draamailusta. Sä vain kuvittelet niin, koska oot luonut "muista naisista" negatiivisen mielikuvan itsellesi. Oot siis täydellinen esimerkki not like other girlsistä.

Mutta jos ne muut naiset ovat omalla toiminnallaan tuon kuvan antaneet, siis halunneet keskustella tekoripsistä ja rakennekynsistä, kieroilleet ja puukottanee selkään jne. Ei kai kaikkien tarvitse hyväksyä kieroilua ja draamailua? Kieroilu on toksista, eikä anna naisista kovin positiivista kuvaa. Rakennekynnet ja tekoripset ovat joidenkin mielestä pinnallisia asioita, pitäisikö niistä jaksaa keskustella, jos kerran monet muut naiset niin haluavat?

Vierailija
228/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vaikka tässäkin ketjussa on jo moneen kertaan selitetty

Mutta ei aloituksessa. Ei kaikki jaksa lukea koko ketjua vaan kommentoivat sen aloituspostin sisältöä.

Vierailija
229/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulinpa kertomaan nyt vähän omaa näkemystäni ja tarinaani tähän keskusteluun. Olen jollain varmaan jollain tasolla kokenut aina olevani tuo "en ole kuin muut tytöt"-tyyppi. Tai oikeastaan, "en ole kuin muut ihmiset"-tyyppi.

Tiedättekö, mistä se saattaisi johtua? Siitä, että olen saanut naisilta  p askaa niskaan tekemättä yhtään mitään. Vain olemalla minä. Selän takana keksitty juttuja, jolla saataisiin "maineeni" alas.

Yrittänyt kouluaikoina sopeutua porukkaan, mutta anteeksi vain, en jaksa sitä kaksinaamaisuutta, mikä näyttäytyy liian usein naisten keskuudessa.

Esimerkki; yhtenä hetkenä joku on "maailman paras vaimo!" ja kun hän katoaa maisemista, onkin hän "lihava lehmä". Ja sitten siinä sivusta seuraajana miettii, että mikä helv....ttiä.

En hyväksy epäoikeudenmukaisuutta, kieroilua, selän takana panettelua tmv. joten voi ehkä miettiä miksi välttelen noita ihmistyyppejä. Ehkä olen vain tavannut liikaa naisporukoita, jotka eivät ole parhaasta päästä moraalisesti eikä älyllisesti.

En myöskään jaksa keskustella tekoripsistä, rakennekynsistä ja vaikkapa hiustenpidennyksistä. En jaksa materialistista vouhotusta ja egon pönkitystä omistamillaan asioilla. Tekeekö tämä minusta ylimielisen?

Ja jotakin täällä triggeröidäkseni haluan todeta, olen siis samalla se henkilö, jolla on parempi olla miesten kanssa. Ai että, kamalaa!

Ei se vaan ole sen kummempaa, kuin että miesten keskuudessa tunnen olevani enemmän pidetty ja tervetullut ihminen. Miesten kesken huumorit kohtaa, eikä tarvitse olla juttujensa eikä itsensä kanssa varuillaan.

(Niin ja arvatkaapa, mitä naiset sitten keksivät kun olen ollut miesten kanssa paljon tekemisissä? Ai niin, sen että olen tietysti jakorasia, miesten vokottelija, h uora ja niin edespäin. Että sillä lailla, kiitos te ihanat naiset <3)

Lähtökohtaisesti kaikki tuntemani "not like other girls"-tyypit ovat kyllä niitä, ketkä eivät suvaitse epärehellisyyttä, p askanjauhantaa, kaksinaamaisuutta kieroilua, eivätkä ole pinnallisia materialisteja. Itse näen nämä erittäin hienona ominaisuutena! Jännä, että jotakin se kovasti kismittää.

Että kyllä kuulkaa ne pahimmat naistenvihaajat on ihan niitä "tavallisia", pinnallisia naisia, jotka mollaavat seläntakana toisia. Itse irtisanoudun siitä, ja voin todeta, että olen ihan mielelläni erilainen kuin muut tytöt - tietäen silti sen, että en tarkoita sillä kaikkia, vain osaa heistä.

En siis ymmärrä, kelle voi olla vaikeaa ymmärtää, että kokemus ulkopuolisuudesta ja "en ole kuin muut tytöt" - kokemuksesta, ei ole henkilön k*usipäisyyttä, vaan sitä ETTEI HÄN HYVÄKSY SITÄ.

Yhteenveto; ei tarvi kokea syyllisyyttä, vaikka kokee olevansa "not like other girls". Ei todellakaan. Saat olla juuri sellainen kuin olet, mutta älä ole pinnallinen, kaksinaamainen kieroilija. Siinä toivomus jokaiselle yksilölle täällä maan päällä. Asia ei ole sukupuolisidonnainen.

Joten ennenkuin te räyhääjät innostutte liikaa ideologiastanne, niin miettikää joskus vähän tarkemmin niitä asioita. Kaikki ei esimerkiksi ole niin, kuin te itse sen koette, että näin sen täytyy olla.

Sulta jäi tajuamatta että asiassa on kyse nimenomaan siitä, että siinä ei oikeasti ole mitään erikoista että ei tykkää tekoripsistä ja draamailusta. Sä vain kuvittelet niin, koska oot luonut "muista naisista" negatiivisen mielikuvan itsellesi. Oot siis täydellinen esimerkki not like other girlsistä.

Voi että, no kun ei jäänyt tajuamatta. Tällä "'not like other girls"-käsitteellä yksilön kokemana voidaan tarkoitaa niin monta eri asiaa, riippuen kuka on kokijana. Tästä monia hyviä kommenteja muiltakin jo aiemmin tullut, toivottavasti sinäkin sen ymmärrät.

Ja en ymmärrä tätä vimmaa syyllistää nyt naisia/tyttöjä, jotka eivät ole sopeutuneet niin hyvin naisporukoihin. Heillä sisällään voi olla kokemus siitä, etteivät he ole kuin muut tytöt, mutta se ei tarkoita että he ovat niitä ylimielisiä k*usipäitä ketään kohtaan - tai että toitottaisivat omaa erityisyyttään ylimielisyyden siivittämänä. Se kokemus silti on todellinen, mutta se ei tee kestään itsestään toksista toisille.

Kyllä sinulta silti vain taitaa mennä. Ymmärrän tuon, että jos on huonoja kokemuksia ne tietysti vaikuttaa. Tuomitsevaa on myös syrjiminen "ei-tyttömäisyyden" vuoksi. Silti muiden naisten leimaaminen jotenkin tietynlaiseksi negatiivisessa mielessä ei ole mielestäni mitenkään ratkaisu. Kyllä saat olla erilainen, siinä ei ole mitään pahaa mutta se kusipäisyys olisi tosiaan hyvä jättää pois, ihan millä puolella tahansa. Leimailit aikaisemmassa viestissä naisia vain ripsistä ja meikeistä puhuviksi egoisteiksi. Tämä ei ole kyllä minun kokemukseni asiasta.

Vierailija
230/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en yleensä viitsi kertoa koulutustani, ammattiani tai harrastuksiani tuntemattomille ihmisille, koska 

- liian monet naiset luulevat, että vähättelen heitä, pidän heitä tyhminä ja olen uhka heidän naiseudelleen

- liian monet miehet luulevat, että olen heitä parempi joissakin miehille tyypillisissä asioissa ja olen uhka heidän miehisyydelleen. 

Jos siis olet erilainen, niin pidä se omana tietonasi. 

Mikä se sellainen ammatti on jossa lähes kaikki sukupuoleen katsomatta kokevat itsensä huonoksi seurassasi? Mahtaakohan Tarja Halonen ja Sauli Niinistö törmännyt tähän ilmiöön?

Vierailija
231/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on se pointti. Muut naiset on vain pinnallisia, tekoripsistä kiinnostuneita egon pönkittäjiä, sinä vain poikkeus kun et ole. Jep jep.

Ja taas. Huomaatteko itse, että olette täynnä vääriä oletuksia lyhyen tekstinpätkän perusteella? Eikö se se toksista? Minulla on sen verran onneksi aivokapasiteettia, että naiset eivät ole mikään yksi ryhmä, vaan jokainen on minulle yksilö. Älkää siis tehkö minusta minkäänlaisia oletuksia, että mitä minä oletan, tai olen olettamatta. Hohhoijaa.

Ja sinulta meni kyllä minun tekstini pointti ainakin täysin ohi. Ja minun pointtini kun oli kaukana siitä, mitä sinä oletit sen olevan. Todella vaikeaa tälläinen keskustelu, eikö? :D

Vierailija
232/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu että tämän ketjun aloittaja ja muut asiasta länkyttäjät nyt sekoittavat sen että itsensä erilaiseksi (ja yleensä huonommaksi, kun ei ole sen vuoksi koulussa/töissä kelvannut toisten tyttöjen/naisten seuraan) tuntevat sanovat etteivät tunne olevansa kuin muut ja tarkoittavat sillä etteivät tunne olevansa kuin suurin osa muista? Englanniksi "not like most other girls".

Ja sitten on jokin USAsta/Briteistä räävitty sometermi jolla ei ole tuon erilaisuuden kokemuksen kanssa mitään tekemistä, missä "not like others" tarkoittaa "olen parempi kuin muut". Mutta Ap:n aloitus on sellainen että se näyttää siltä kuin molemmat ylläolevat kategoriat luettaisiin vain tuoksi jälkimmäiseksi. Siksi niin monet tänne kirjoittaa että ovat vain omasta kokemuksestaan todenneet olevansa erilaisia kuin muut, eli kuuluvat tuohon ensimmäiseen ryhmään.

Selittäkää termit ennen kuin lyttäätte ne niin ei tule näitä väärinkäsityksiä!

Se on vain omaa tyhmyyttä, jos ei tajua, mistä keskustellaan ja pahoittaa siitä mielensä, vaikka tässäkin ketjussa on jo moneen kertaan selitetty tämä 'not like other girls' -ilmiö ja miksi se on haitallinen stereotyypittäessään niitä muita tyttöjä eli koko tyttöyttä yleensäkin.

Itsekin olen tuollainen tyttö, jonka on vaikea ystävystyä muiden tyttöjen kanssa ja olla osa porukkaa, mutta tässä ei olekkaan kyse meidän laisista tytöistä, enkä koekkaan tästä sosiaalisesta ongelmastani huolimatta olevani jotenkin erilainen kuin muut tytöt ja ulkona tyttö-käsitteestä. Olen hyvinkin tyttömäinen ja joissakin asioissa toisaalta taas en.

Eiköhän se stereotyypittäminen ole tehty jo kauan sitten muiden toimesta kuin niiden, jotka pyrkivät niitä murtamaan toimimalla niiden vastaisesti ja vieläpä näyttämällä sen avoimesti. 

Nämä 'not like other girls' -ajattelijat juuri ruokkivat niitä stereotypioita antamalla ymmärtää, että he itse, ei streotyyppisine mieltymyksineen ja olemisineen, ovat jotenkin erikoisia verrattuna kaikkiin muihin tyttöihin, vaikka se ei pidä paikkaansa. Tytöt eivät ole stereotyyppejä vaan kaikki ovat erilaisia ja erikoisia omalla tavallaan.

Vierailija
233/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos ne muut naiset ovat omalla toiminnallaan tuon kuvan antaneet, siis halunneet keskustella tekoripsistä ja rakennekynsistä, kieroilleet ja puukottanee selkään jne. Ei kai kaikkien tarvitse hyväksyä kieroilua ja draamailua? Kieroilu on toksista, eikä anna naisista kovin positiivista kuvaa. Rakennekynnet ja tekoripset ovat joidenkin mielestä pinnallisia asioita, pitäisikö niistä jaksaa keskustella, jos kerran monet muut naiset niin haluavat?

No ne on sitten olleet sellaisia ne.

Vierailija
234/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään meikeistä, tekoripsistä ja söpöistä asioista. Tykkään myös matematiikasta, kalastuksesta ja jääkiekosta, mutta nämä eivät niin näy ulospäin. Jos joku näkee minut vaikkapa bimbona ulkonäköön panostuksen vuoksi niin itsetuntoni kestää sen, siitä vaan.

Vierailija
235/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan jokaisessa eläinlajista uros ja naaras eroaa toisistaan, niillä on myös eri tehtäviä. Vain naaras on tiineenä

...et taida tietää paljoa eläimistä.

Vierailija
236/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketkään eivät juorua, puhu selän takana pskaa ja puukta selkään niin paljon kuin miehet. Jos et tätä ole tajunnut et ymmärrä miehistä yhtään mitään.

T. Eri ns miesaloilla työskennellyt ja miestem tasoon niin pettynyt

Höpö höpö, tämä oli niin naisen kirjoittama ettei mitään rajaa

Vierailija
237/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan jokaisessa eläinlajista uros ja naaras eroaa toisistaan, niillä on myös eri tehtäviä. Vain naaras on tiineenä

...et taida tietää paljoa eläimistä.

Varmasti enemmän kuin sinä

Vierailija
238/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon aina ymmärtänyt nämä ”not like the other girlsit” sellaiseksi jotka kovaan ääneen huutavat etteivät tule naisten kanssa toimeen.

Jotka itse typistävät kaikki muut naiset ja tytöt johonkin stereotypiseen roolin.

Ja tulevat vain miesten kanssa toimeen, yleensä seksisten miesten kanssa, kai se on sitten se heitä yhdistävä asia.

Hassua kyllä, loppujen lopuksi nämä naiset ovat suht massaa. Sitä hyväksyttyä tapaa olla nainen.

Eivät he mitenkään omalaatuisia ole.

Tulevatkohan nämä not liket toimeen toisten not like naisten kanssa toimeen?

Kokemukseni mukaan ei. Halutaan olla se miesporukan ainoa nainen.ü ja ainoa „hyvä jätkä“. Toinen samaan pyrkivä nainen koetaan kilpailijana ja uhkana.

Itse työskentelen miesvaltaisella alalla. Se ei ole minun syytäni, että ala on miesvaltainen ja että minua kohdellaan työpaikallani ihan samalla tavalla kuin muitakin työntekijöitä. Tulen hyvin toimeen työkavereideni kanssa sukupuolesta riippumatta ja totta kai olen aina iloinen siitä, jos uusi työntekijä sattuu olemaan nainen. En kuitenkaan halua, että työnhakijan sukupuoli vaikuttaisi valintapäätökseen millään tavalla. Työpaikassani tarvitaan vain ja ainoastaan ne sopivimmat työntekijät.

Tiedän kuitenkin myös, että en itse viihtyisi naisvaltaisella alalla. Ei siksi, että työkavereista suurin osa olisi naisia, vaan ainoastaan siksi, että ne alat eivät minua kiinnosta. 

Tekeekö tämä minusta jotenkin toksisen muiden naisten vähättelijän? Onko se minun syytäni, että suurin osa naisista ei ole kiinnostunut koko alasta, jolle itse olen kouluttautunut? 

Jos jonkin lasikaton rikkoja ei saa tiedostaa olevansa erilainen kuin muut oman sukupuolensa edustajat ja varsinkaan sanoa sitä äänen (paitsi ehkä nöyränä ja anteeksipyydellen?), niin eikö se ole vähän nurinkurista yleisen tasa-arvopyrkimyksen valossa? 

Oletko nyt sitten oikeasti kovin erilainen muista naisista? Sinulla sattuu olemaan enemmän mieskollegoita, mutta muuttaako se sinua jotenkin naisena, jos huomenna sinne tulisi naisia kaikkien miesten tilalle tai jäisit työttömäksi. Tänään olet erilainen ja huomenna samanlainen kuin muut naiset, koska kolleegat vaihtui.

Voisimmeko sano, että nainen joka tekee töitä vaikka majakanvartijana ei ole kuin muut naiset, koska heitä nyt on todella vähän. Mitenkäs nelosten synnyttäneet? Ovatko hekin ihan erilaisia kuin muut naiset? Entäpä kotona synnyttäneet? Kauanko he voivat sanoa olevansa not like other girlsejä?

Entä miten vertautuisit työttömiin? Heillä ei ole nais, eikä mieskollegoita. Ovatko he samanlaisia vai niitä not like other girlsejä?

Voisikohan joku jossain eräkylässä asuva nainen, joka on ainoa nainen sanoa olevansa erilainen kun muut naiset ihan vaan koska ympärillä on lähes vain miehiä?

Kuka nyt missäkin on uranuurtaja ja lasikaton rikkoja, mutta kaikki taitaa syyksi kelvata, että ei ole kuin muut naiset. Muut naiset kun eivät lasikattoja riko ja miesten ei tarvitse.

Voisin varmaan keksiä satoja asioita, joita harva nainen tekee, mutta minä teen ja luulen, että niin on oikeasti kaikkien naisten kanssa. He tekevät asioita joita minä en tee ja minä jotain mitä he eivät tee. Kaikki me olemme silti naisia, eikä mitenkään erikoisia toisiimme nähden, koska jokaisella on omat pikku erikoisuutensa. Paitsi tietenkin näillä ”not like other girlseillä” joiden erikoisuudet ovat tietenkin muita kuin ne muiden naisten erikoisuudet ja siten vähän parempia ja joilla pääsee siihen not like other girls kerhoon.

Olisin oikein iloinen, jos huomenna huomaisinkin tämän oman työpaikkani muuttuneen naisvaltaiseksi tai vaikka sellaiseksi missä naisia ja miehiä on suunnilleen yhtä paljon. Ei hetkauttaisi mihinkään. Juuri sen takia teen juuri sitä, mitä itse haluan. Lisäksi haluan ehdottomasti kannustaa tyttöjä ja nuoria naisia opiskelemaan vaikka juuri tälle samalle alalle, jos se heitä kiinnostaa. 

Ja kyllä, kaikki nuo mainitsemasi esimerkit ovat tietenkin sellaisia, että he eivät ole kuten muut oman ryhmänsä edustajat. Ja se on hienoa! Haluan kannustaa kaikkia ihmisiä tukemaan sellaista kehitystä, ettei kenenkään tarvitsisi olla enää "not like other girls" -kerhossa! Tätä kannustamista toteutan vieläpä parhaiten omalla esimerkilläni. 

Enkä todellakaan kuvittele olevani ihmisenä mitenkään parempi kuin kukaan muukaan, sukupuoleen katsomatta. Saan varmaan kuitenkin olla iloinen siitä, että minulla on mahdollisuus tehdä juuri sitä mitä haluan eikä minun ole tarvinnut mukautua mihinkään muiden ihmisten luomiin muotteihin. 

Vierailija
239/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkään meikeistä, tekoripsistä ja söpöistä asioista. Tykkään myös matematiikasta, kalastuksesta ja jääkiekosta, mutta nämä eivät niin näy ulospäin. Jos joku näkee minut vaikkapa bimbona ulkonäköön panostuksen vuoksi niin itsetuntoni kestää sen, siitä vaan.

Minä pidän sua bimbona koska tykkäät kalastuksesta ja jääkiekosta, mutta myös koska pidät tekoripsiä. Mutta se on vain minun ajatukseni.

Vierailija
240/837 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, silloin on toksinen nainen, koska vaikka tuo onkin yksi naiseuden stereotypia, se ei pidä paikkaansa ja todellakaan kaikki muut naiset eivät ole juoruilijoita. Tuollainen stereotypioden ruokkiminen on toksista ja haitallista kaikkia muita naisia kohtaan ja on omiaan myös ylläpitämään niitä stereotypioita.

Et sinä voi sanoa mikä pitää toisen elämässä paikkansa ja mikä ei. Minunkin kokemuksen mukaan naiset juoruavat ja puukottavat selkään miehiä enemmän. Ja 8vat piru hankalia. Ei kaikki, mutta moni. Se on MINUN kokemus ja olen kokemukseeni oikeutettu, etkä sinä voi sitä minulta estää.

Sinulla voi olla sitten eri kokemus ja minä taas en voi puuttua siihen.

Juuri näin. Jokaisella on omat kokemuksensa. Minun kokemukseni naisista ovat varmasti todella erilaisia kuin jonkun toisen kokemukset, samoin kokemus miehistä, lapsista, vanhuksista, muusikoista, kokeista, koirista, helteestä ja vesisateesta. En minä niitä henkilökohtaisia kokemuksiani voi muuksi muuttaa, aiemmat kokemukset muokkaavat ihmistä ja väkisinkin vaikuttavat siihen, miten koen kyseiset ryhmät ja kenen seurassa haluan olla. Ihan samalla tavalla minulla on erilainen kokemus not like-naisista kuin heillä, jotka pitävät heitä toksisina. Itse en pidä.