Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päivi Räsäselle taas syyte

Vierailija
29.04.2021 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007948328.html

Olisiko syyttäjä taas ajamassa? Poliisihan ilmoitti alkukeväästä, että se haluaa lopettaa tutkinnan ja siirtää jutun syyttäjän harkintaan.

Kommentit (656)

Vierailija
281/656 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Räsänen tuomitaan, mitä se tarkoittaa yleisemmällä tasolla? Suomessa on satoja seurakuntia, joissa opetetaan homoseksuaalisuudesta juuri niin kuin Päivi Räsänen asiasta puhuu. Joutuuko jokainen näiden seurakuntien pastoreista ja opettajista rikosoikeudellinen vastuuseen? Siinäpä riittää savuttaa.

Niinpä. Ikävää että niitä etäpesäkkeitä on levinnyt niinkin laajalle.

Hassua, että ilman näitä etäpesäkkeitä eli paikallisia hiippakuntia, et osaisi edes lukea, saati kirjoittaa.

Kirkko aloitti säännöllisen lukuopetuksen Suomessa. Kansakoululaitos ja myöhemmin peruskoulus syntyivät kirkon perustamalle pohjalle.

Höpö höpö. Mikä muuten on peruskoulus? Onko sekin joku homostelufantasioihin liittyvä juttu?

Vierailija
282/656 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivi Räsänen Iltalehdessä:

"Varhaiset kristityt pysyivät vakaumuksessaan leijonien luolassa, miksi en siis minä käräjäsalissa. En peräänny siitä, mitä kirjoitin enkä pyydä anteeksi apostoli Paavalin opetuksia."

Kyllä kai hänellä on oikeus nojata Raamatun sanaan? Uskonnonvapaus on tässä maassa edelleen voimassa!

Räsänen vertaa jo itseään martyyreihin. Sairasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/656 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Räsänen tuomitaan, mitä se tarkoittaa yleisemmällä tasolla? Suomessa on satoja seurakuntia, joissa opetetaan homoseksuaalisuudesta juuri niin kuin Päivi Räsänen asiasta puhuu. Joutuuko jokainen näiden seurakuntien pastoreista ja opettajista rikosoikeudellinen vastuuseen? Siinäpä riittää savuttaa.

Hassua, että ilman näitä etäpesäkkeitä eli paikallisia hiippakuntia, et osaisi edes lukea, saati kirjoittaa.

Kirkko aloitti säännöllisen lukuopetuksen Suomessa. Kansakoululaitos ja myöhemmin peruskoulus syntyivät kirkon perustamalle pohjalle.

Höpö höpö. Mikä muuten on peruskoulus? Onko sekin joku homostelufantasioihin liittyvä juttu?

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/12/15/koulun-historiaa

Vierailija
284/656 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta se puhe, jota Räsänen on homoista käyttänyt, on todella törkeää.

On oikein, että asia käsitellään oikeudessa.

Sakkojahan tuosta vaan tulee, jos Räsänen tuomitaan.

Mutta Räsäsen ei kannattaisi ottaa itselleen Jumalan asemaa maan päällä.

Voihan sitä omassa mielessään miettiä ja ajatella mitä vaan, kaikkea ei tarvitse suoltaa suustaan ulos kuitenkaan, kuten Räsänen.

Oletko edes lukenut sitä? Ei siinä ole mitään törkeää.

Lue nyt, kun teksti on vielä verkossa.

https://www.lhpk.fi/julkaisut/aamuntahdet/29_mieheksijanaiseksi.pdf

Tuli oikein kiimainen olo kun luin tuon.

Vierailija
285/656 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Koulutus_Suomessa

Vierailija
286/656 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein hyvä juttu! Minulla on kyllä täysin eri käsitys kristillisyydestä ja uskosta kuin Räsäsellä. Ihan pelkästään Räsäsen päättömien ulostulojen ja mielipiteitten vuoksi erosin kirkosta 60-vuotiaana muutama vuosi sitten. Koko ikäni olin kirkkoon kuulunut, mutta tuolloin riitti. 

Päivi R ei ole koko kirkko!

Vierailija
287/656 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieno juttu. Toivottavasti saa asianmukaisen tuomion.

Eli vapauttavan. Niin siinä todennäköisesti tulee käymään.

Vierailija
288/656 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikein hyvä juttu! Minulla on kyllä täysin eri käsitys kristillisyydestä ja uskosta kuin Räsäsellä. Ihan pelkästään Räsäsen päättömien ulostulojen ja mielipiteitten vuoksi erosin kirkosta 60-vuotiaana muutama vuosi sitten. Koko ikäni olin kirkkoon kuulunut, mutta tuolloin riitti. 

Kukaan ei kaipaa.

Ai tuon kirjoittajaa? Minä ainakin kaipaan, ja juttelisin mieluusti hänen kanssaan, kuulostaa aika samoin ajattelevalta kuin minä.

t. kirkon jäsen ja uskova

Vierailija
289/656 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei kaipaa.

Ai tuon kirjoittajaa? Minä ainakin kaipaan, ja juttelisin mieluusti hänen kanssaan, kuulostaa aika samoin ajattelevalta kuin minä.

t. kirkon jäsen ja uskova

Itsellesikö kirjoittaisit? :D

Vierailija
290/656 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä kun palstalaiset ovat kiukkuisia Räsäsen aborttikannoista, mutta jos homoja moittii, se onkin ihan oikein.

Mietin onko joku syyte fiksu tapa puuttua Räsäsen puheisiin, enpä usko. Jotkut vaan näkevät hänet marttyyrina ja saa ihailua. Oikeaa tietoa homoudesta pitäisi levittää, ettei se ole mikään vanhempien aiheuttama ominaisuus eikä tosiaan mikään kehityshäiriö, eikä jotain josta voisi "eheytyä". Eheytys"terapia" on järkyttävää hengellistä väkivaltaa.

Uskis

Vierailija
291/656 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju näyttää olevan täynnä jotain hihhuleita, enkä siis tarkoita uskovaisia. 

Vierailija
292/656 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

demoninen henkivalta kyseessä, kun tuollainen ajojahti Jumalaa pelkäävää hurskasta, Raamattua siteeraavaa ihmistä vastaan hyökkää. Vieläpä lääkäriä, perheenäitiä, ministeriä kohtaan. 

Vierailija
293/656 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nestori k kirjoitti:

Tuon vihapuhelain ajoi RKP läpi Kokoomuksen tuella kun säikähtivät Persujen menestystä, muita ei lain perusteella ole tuomittukaan. Toistaiseksi.

No, h0m0than ovat viattomia 😇, pyrkivät vain valtaamaan maailman! 🤭

---

Liikkeensä maailmanvalloitus-agendan mukaisesti h0m0t, fe.ma.koiden tuella 👩‍❤️‍👩👨‍❤️‍👨,  hävittävät ensin kirkoista heikoimmat (lutikat, room.kat....). Naispappeus, pride, yms. ovat vain lopun alkua!

---H0m0-agenda:

1. H0m0udesta puhuttava kovaa ja usein mediassa eli tehotoisto (perinteinen mani.pulaation keino.)

2. Konservatiivisten kirkkojen katsannot muutettava ja tuettava h0m0.myönteistä teologiaa.

3. Kirkkojen moraalinen arvovalta muren-nettava.

4. On vedottava tieteeseen ja julkiseen mielipiteeseen vaikka ilman perusteita.

5. H0m0jen on tietoisesti otettava uh.rin asema vaikka ovat haas.tajia.

6. On vedottava kaikessa syr.jintään samoin kuin metodisesti maahan . muuttajat razizmiin.

7. H0m0t on kuvattava positiivisesti.

8. Vastustajat on leimattava, asiallisilla perusteilla ei väliä.

9. H0m0uden arvostelijat on saatettava huonoon valoon.

10. H0m0fobia propagandatermin käyttö (sairaal.loinen pelkotila= fobia). Sillä saadaan vastustaja leimattua erittäin syr.jivällä tavalla. Vastustaja ei enää vakavasti otettava.

11. Perinteiset instituutiot on vallattava sisältäpäin: koulu, kirkko, media.

Lähde: "Guide Magazine"  h0m0lehti 11/1987 USA.

Artikkeli (googlaa): ”The Overhauling of Straight America” (”He-te-ro-Amerikan käännyttäminen”) by Marshall Kirk and Hunter Madsen.

Tuoltahan nuo räsäsläiset imuroivat muutkin harhaoppinsa. :D

Vierailija
294/656 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivi Räsänen:

"Raamatusta ei löydy yhtään kohtaa, jossa osoitettaisiin hyväksyntää homoseksuaaliselle elämänmuodolle."

Jos ja kun tuo on totta, niin sitäkö ei saisi ääneen lausua? Miksei?

Eikö raamattu ja koraani pitäisi sitten polttaa roviolla, koska ne sivältävät vihapuhetta?

Tämä on loppumaton tie...

Raamatusta ei löydy yhtään kohtaa, jossa osoitettaisiin hyväksyntää Räsäsen elämämuodolle.

Ai heteroavioliitolle? Onhan siellä vaikka kuinka mona. Iisak rakasti vaimoaan Rebekkaa, Jaakob Raakelia jne. Koko Laulujen laulu henkuttaa romanttista heterorakkautta.

Vierailija
295/656 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kaikki luterilaisen kirkon miespapit ovat sellaisia lapatossuja, etteivät uskalla puolustaa Päiviä.

Hyi mitä vellihousuja!

Onneksi olen jo vaihtanut kirkkokuntaa.

Vierailija
296/656 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

demoninen henkivalta kyseessä, kun tuollainen ajojahti Jumalaa pelkäävää hurskasta, Raamattua siteeraavaa ihmistä vastaan hyökkää. Vieläpä lääkäriä, perheenäitiä, ministeriä kohtaan. 

Tuo ”vieläpä” kruunasi kokonaisuuden! 5/5

Vierailija
297/656 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivi is the rock n roll master! respect!

#

Päivi Räsänen

1 t  · 

Olen tänään aamulla saanut puhelimitse tiedon, että valtakunnansyyttäjä on päättänyt nostaa syytteen minua vastaan kolmesta eri teosta. Haastehakemus näistä on toimitettu Helsingin käräjäoikeuteen. Minua epäillään kiihottamisesta kansanryhmää vastaan vuonna 2004 julkaistusta, kirjoittamastani pamfletista ”Mieheksi ja naiseksi hän heidät loi. Homosuhteet haastavat kristillisen ihmiskäsityksen.” Tästä syytetään myös kirjan julkaisseen Luther-säätiön asiamiestä Juhana Pohjolaa. Toiseksi minua syytetään 17.6.2019 julkaisemastani Twitter-, Instagram- ja Facebook- päivityksestä, jossa kyseenalaistin kirkon osallistumisen Pride-tapahtumaan ja liitin siihen kuvan Raamatun tekstistä, Roomalaiskirjeestä 1:24-27. Kolmanneksi minua syytetään lausunnoistani Ruben Stillerin 19.12.2019 keskusteluohjelmassa ”Mitä Jeesus ajatteli homoista?”

Päätös oli yllättävä, jopa järkyttävä. En katso syyllistyneeni minkään ihmisryhmän uhkaamiseen, panetteluun tai solvaamiseen. Näissä kaikissa on kysymys Raamatun opetuksista avioliitosta ja sukupuolisuudesta. Lausunnoistani seuranneissa syytteissä on pohjimmiltaan kysymys siitä, saako Suomessa pitää esillä ja ilmaista vakaumusta, joka pohjautuu Raamatun ja kristillisten kirkkojen perinteisiin opetuksiin. En katso millään tavoin halventaneeni homoseksuaaleja, joiden ihmisarvoa ja ihmisoikeuksia olen toistuvasti kertonut kunnioittavani ja puolustavani. Raamatun opetus on kuitenkin siinä selkeä, että avioliitto on miehen ja naisen välinen ja että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on Jumalan tahdon vastaista.

Vierailija
298/656 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivi Räsänen:

"Raamatusta ei löydy yhtään kohtaa, jossa osoitettaisiin hyväksyntää homoseksuaaliselle elämänmuodolle."

Jos ja kun tuo on totta, niin sitäkö ei saisi ääneen lausua? Miksei?

Eikö raamattu ja koraani pitäisi sitten polttaa roviolla, koska ne sivältävät vihapuhetta?

Tämä on loppumaton tie...

Raamatusta ei löydy yhtään kohtaa, jossa osoitettaisiin hyväksyntää Räsäsen elämämuodolle.

Ai heteroavioliitolle? Onhan siellä vaikka kuinka mona. Iisak rakasti vaimoaan Rebekkaa, Jaakob Raakelia jne. Koko Laulujen laulu henkuttaa romanttista heterorakkautta.

Niinpä. Henkutustapa hyvinkin.

Vierailija
299/656 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskonnolla oli aikanaan paikkansa, silloin ihmisten huijaamisella saatiin jotain hyvää aikaan.

Nykyään se on lähinnä kivi kengässä, tai jos kuuluu johonkin vähemmistöön, vähän vaarallisempikin vastustaja.

Vierailija
300/656 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apostoli Paavalin opetuksissa ei ole kysymys pelkästään avioliiton puolustamisesta miehen ja naisen välisenä vaan siitä, miten ihminen pelastuu iankaikkiseen elämään. Jos Jumalan sanan opetukset synnistä torjutaan, samalla tehdään tyhjäksi kristillisen uskon ydin: Jeesuksen ristinuhri kaikkien syntien sovitukseksi ja tieksi iankaikkiseen elämään.

Mahdollinen tuomio kiihottamisrikoksesta olisi siis jopa kaksi vuotta vankeutta tai sakkorangaistus. Mutta vielä suuremmaksi ongelmaksi tuomiota nousisi vaatimus sensuurista: käsky poistaa sosiaalisen median päivitykset tai julkaisukielto kirjoitukselle. Mikäli tätä oikeuden päätöstä ei noudattaisi, se johtaisi kovenevaan uhkasakkokierteeseen. Samalla tällainen tuomio avaisi pään vastaavien julkaisujen kiellolle ja uhkan modernista kirjaroviosta. On myös huomattava, että niin pamfletin kuin Stiller-ohjelman kohdalla poliisin mukaan esitutkintaa ei olisi edes tarvinnut käynnistää eikä epäillä rikosta. Poliisi totesi tässä päätöksessään: ”Mikäli esimerkiksi joidenkin Raamatussa esitettyjen näkemysten katsottaisiin sellaisenaan täyttävän kiihottamisrikoksen tunnusmerkistön, olisi myös Raamatun levittäminen tai saatavilla pitäminen lähtökohtaisesti kiihottamisrikoksena rangaistava.” On siis kysymys hyvin syvästi uskonnon- ja sananvapaudesta.

Lähden kuitenkin oikeuteen rauhallisin ja rohkein mielin luottaen siihen, että Suomi on oikeusvaltio, jossa kunnioitetaan perustuslakiin ja kansainvälisiin sopimuksiin perustuvia ihmisoikeuksia, sanan- ja uskonnonvapautta. Kristilliseen uskoon perustuva vakaumus on enemmän kuin mielipide. Varhaiset kristityt pysyivät vakaumuksessaan leijonien luolassa, miksi en siis minä käräjäsalissa. En peräännyt siitä, mitä kirjoitin enkä pyydä anteeksi apostoli Paavalin opetuksia. Olen valmis puolustamaan sanan- ja uskonnonvapautta niin pitkälle kuin on tarve.

Samalla rohkaisen muitakin käyttämään sanan- ja uskonnonvapauttaan. Tämä päätös osoittaa, että nyt on aika puolustaa näitä vapauksia.

Lopuksi totean, että Valtakunnansyyttäjä on aiemmin kertonut joutuneensa tämän tapauksen johdosta epäasiallisten viestien kohteeksi. Toivon, että mitään henkilöön menevää, loukkaavaa viestintää ei häneen kohdistettaisi.

Olen kiitollinen rukoustuesta!

Ketju on lukittu.