Miehet, jotka lesoilee epätyypillisellä naismaullaan
En ehtinyt lukea keskustelua, joka poistettiin, mutta otsikko herätti jo mielenkiintoni. Eli olemme varmaan kaikki tavanneet tällaisia miehiä, jotka kuvittelevat olevan jotenkin parempia tai jalompia kuin muut miehet sen vuoksi, että pitävät naisessa jostain piirteestä, joka on ns. tilattu menuun ulkopuolelta eli ei ole hoikka, isorintainen, pyöreäpyllyinen, (usein viitataan sanalla "sporttinen", mutta oikeasta sporttisuudesta ei ole kyse), vaalea, suuret siniset silmät, naamalta nätti, jne.
Eli esim. jos mies pitääkin tummista tai pienirintaisista, niin hän ikään kuin kokee olevansa muiden miesten yläpuolella ja ehkä jopa vähän ansaitsevansa huomiota näiltä naisilta, koska kuitenkin alentuu pitämään heistä. Ja auta armias jos mies sattuu tykkäämään vähän pulleista naisista. Silloinhan nämä naiset on ihan velkaa huomiota tälle miehelle!
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole huomannut. Ei miehet lesoile naismaullaan ainakaan minun tuttavapiirissäni. Monien naismaku on suurempi kokonaisuus kuin pelkkä ulkonäkö. Ehkä tuo johtuu myös naisten assenteista, kun toitotetaan tiettyjä kliseitä 24/7. N38
Tuskin naismaulla jollekin naimisissa olevalle mammalle lesoiltaisiinkaan.
Tuskin lesoillaan, eikä minullekkaan lesoilla, kuten jo sanoin.
Mies kertoi olevansa salskea eli millainen? Mikä on salskea?
Ehkä analogia auttaa: oletetaan, että suurin osa miehistä pitää Presidentti-kahvista (tai Saludosta, tms., ei oleellista), niin nämä miehet elvistelevät hienostuneella maullaan ja sillä, että heille kelpaa (ovat kiinnostuneita) vain sivettikissan ulosteista Kaakkois-Aasiassa valmistettu, käsillä jauhettu kahvi. Kahvinjuojista poiketen he vielä katsovat, että koska heillä on niin hienostunut maku tulisi kahvintuottajien lähettää heille ilmaisia kahvilähetyksiä, jotta he voisivat osoittaa muille miehille, kuinka paljon parempia he ovat hienostuneen makunsa vuoksi. Heidän makunsa ei ole niin rahvaanomainen kuin Saludo-miehillä ("Hyvä perse!").
Kuitenkin kaikesta tästä paistaa läpi se, etteivät nämä miehet näe naisia ihmisinä tai yksilöinä, vaan pitävät näitä samanlaisena attribuuttivalikoimana kuin Esson baarin perseitä katselevat rasvaiset autojonnetkin. Ehkä asia on juuri niin kuin yhdessä viestissä sanottiin: taustalla on etäinen äitisuhde ja naispuolisten läheisten sukulaisten/sisarusten puute. Mutta sääliksi käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet puhuvat lämpimikseen ja reikää saadakseen, koska jokainen nainen kuvittelee olevansa uniikki lumihiutale. Paljonko mensan nettitestistä?
Selitäpä miten multa saa reikää siltä, että tuttavamies kertoilee naismakunsa olevan aivan erilainen kuin itse olen?
Leikkii vaikeasti saavutettavaa.... Ujuttaa itsensä riittävänä lähelle uskotellun "friend-zonen" kautta...
En kyllä ylipäätään ymmärrä, miksi tuota "naismakua" täytyy ruotia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti tässäkin aloituksessa on kyse henkilökohtaisesta kaunasta jotakuta kohtaan ja aloittaja toivoo saavansa palstan tuomitsemaaan tyhmä mies ja kehumaan itseään.
Oikein laatupsykologisointia. Oikeasti tässä on kyse vain uteliaisuudesta: halusin tietää, mitä poistetussa keskustelussa oli sanottu, mikä teki siitä poistamisen arvoisen.
Aivan kuin et tietäisi mistä syystä ketjut niiden sisällöstä riippumatta yleensä poistetaan.
Jollain menee tunteisiin. Mutta kenellä? Menikö se tunteisiin miehellä vai naisella?
Tyhmän esittäminen ei näytä koskaan hyvältä.
Sori, yritän pitää keskustelun vain tasolla, jota palstamiehet ymmärtävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet puhuvat lämpimikseen ja reikää saadakseen, koska jokainen nainen kuvittelee olevansa uniikki lumihiutale. Paljonko mensan nettitestistä?
Juuri näin. Yksikin nainen ihmetteli miksi mies valehtelisi haluavansa lapsia jos ei halua.
Oikeastiko te pidätte "ihmettelynä" sitä, kun nainen kysymyksen muodossa avautuu jostain ilmiselvästä asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selitäpä miten multa saa reikää siltä, että tuttavamies kertoilee naismakunsa olevan aivan erilainen kuin itse olen?
Leikkii vaikeasti saavutettavaa.... Ujuttaa itsensä riittävänä lähelle uskotellun "friend-zonen" kautta...
En kyllä ylipäätään ymmärrä, miksi tuota "naismakua" täytyy ruotia...
Eli mielestäsi yritys on päästä naista lähelle antamalla tälle kuva siitä, että ei tässä nyt olla pillun perässä liikkeellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ex-mies on just tää. Kuvittelee olevansa jotenkin ylevä ja erityinen kun sattuu tykkäämään pulleista naisista. Oikeesti ajattelee olevansa joku lahja maailman naisille. On sitä mieltä että 98‰ naisista haluais olla hänen kanssaan ja 98% miehistä haluais olla hän. Kokee olevansa realistinen ja nöyrä, kun tiedostaa että se 2% ei.
Saattoi "kehua" sanomalla: "Siis vaikka sä et TODELLAKAAN vastaa MITÄÄN kauneusihanteita mut mun mielestä sä oon tosi kaunis." Harjoitti säännöllisesti henkistä väkivaltaa mm. gaslightingia.
Kun sit viimein sain lähdettyä niin on sitä mieltä, että me erottiin koska mä vaan yhtäkkiä lakkasin rakastamasta häntä. Elämäni paras päätös, että lähdin. Kaduttaa, että oon koskaan hänet tavannut.
No niin, ensimmäinen vastaus itse aiheeseen! Ja ikävää, että koit tuollaista mutta varmasti hyvä, että pääsit eroon. Jotain negailua tässä varmaan usein on taustalla, mutta silti kiinnostaisi, että mikä sitä aiheuttaa.
Hämmentävää keskustelu.. Henkilö, jolle ei kelpaa miehen vastaukset ketjuun vaan naisten niin haluaa saada vastauksen kysymykseen, mikä on hänen mielestään tällaisen käyttäytymisen taustalla.
Tiedätkö, se vastaus vaatisi niiden miesten mielipiteitä asiasta. Naisilta saat korkeintaan näkemyksiä siitä itse kokemuksesta.
Jos tällainen ilmiö on olemassa, se on kovin yksilöpohjainen. Tietyt henkilöt kokevat tarvitsevansa tukea oman itsetuntoonsa. Siltä se kuulostaa, kuten muutkin "Jumalan lahjat maailman naisille" tyyppiset miehet. Tätä samaa toki näkyy myös naisissa, jonka ilmiö näyttää olevan se, että ollaan hyvin kauniita ja laitettuja puolison rahoilla - koska he ansaitsevat sen ja toinen ei saisi koskaan niin kaunista naista.
Ihmisarvo ja toisen ihmisen arvostaminen on näiltä yksilöistä hukassa.
Toki se, mikä kenenkin mielestä on kaunista ja tavoiteltavaa on sekin yksilöllistä. On se sitten vaalea ja urheilullinen Jussi tai tumma ja uhkea Sieppi.
Tää on muuten hämmentävä keskustelu, mutta piti yrittää - naisena.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni sanoin:
"Minulla on hyvin kapea naismaku, se käsittää ainoastaan yhden ihmisen, vaimoni".
Tällaisen mietelauseen olen nähnyt:
"I´m so glad you´re my wife. If I had a different wife, I would punch her in the face and go find you"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ex-mies on just tää. Kuvittelee olevansa jotenkin ylevä ja erityinen kun sattuu tykkäämään pulleista naisista. Oikeesti ajattelee olevansa joku lahja maailman naisille. On sitä mieltä että 98‰ naisista haluais olla hänen kanssaan ja 98% miehistä haluais olla hän. Kokee olevansa realistinen ja nöyrä, kun tiedostaa että se 2% ei.
Saattoi "kehua" sanomalla: "Siis vaikka sä et TODELLAKAAN vastaa MITÄÄN kauneusihanteita mut mun mielestä sä oon tosi kaunis." Harjoitti säännöllisesti henkistä väkivaltaa mm. gaslightingia.
Kun sit viimein sain lähdettyä niin on sitä mieltä, että me erottiin koska mä vaan yhtäkkiä lakkasin rakastamasta häntä. Elämäni paras päätös, että lähdin. Kaduttaa, että oon koskaan hänet tavannut.
No niin, ensimmäinen vastaus itse aiheeseen! Ja ikävää, että koit tuollaista mutta varmasti hyvä, että pääsit eroon. Jotain negailua tässä varmaan usein on taustalla, mutta silti kiinnostaisi, että mikä sitä aiheuttaa.
Tissimaidon puute eli heikko itsetunto.
Itse en kärsinyt tissimaidon puutteesta, koska äiti oli kuulemma työntänyt nännin suuhun aina kun itkin. Tästä seurasi mahdollisesti läpi elämän kestävä vinoutunut suhtautuminen ruokaan. Tällä hetkellä ikää liki 50v ja painoa yli 150kg, Vahva Itsetunto ei siis varsinaisesti ole koskaan ollut minulle ominaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni sanoin:
"Minulla on hyvin kapea naismaku, se käsittää ainoastaan yhden ihmisen, vaimoni".
Tällaisen mietelauseen olen nähnyt:
"I´m so glad you´re my wife. If I had a different wife, I would punch her in the face and go find you"
Ällöttävää väkivaltaa. Jos mies sanoisi noin kannattaisi juosta saman tien taakseen katsomatta.
Mieheni sanoin: