Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi tyrkyttää meille kaikkia vanhoja astioita, mies ei uskalla kieltäytyä

Vierailija
29.04.2021 |

Olisin halunnut uusia meidän vanhan astiaston kokonaan. Olin jo etsinyt netistä kivan setin ja tilaamassa kunnes mies meni kertomaan tästä äidilleen. Anoppi sanoi, että ottakaa noi jumalattoman vanhat astiastot meiltä, ne jotka ovat olleet komerossa kohta 15 vuotta ja joilta mies lapsena söi aamupuuronsa. Eilen mies sitten mitään sanomatta oli käynyt vanhemmillaan ja kantoi kotiin jostain 70-luvulta peräisin olevat lautaset ja haarukat + lusikat. Veitset olivat jo sen verran ruosteessa, että anoppi oli heittänyt ne pois. Nyt meillä on sitten "upeita" 70-luvulta tuttuja kukkalautasia kaapit täynnä. Kestävät kuulemma "ikuisuuden vielä" eli mitään omaa ei voi hetkeen ostaa, koska anoppi pahottaisi muuten mielensä.

Seuraavaksi voisimme kuulemma ottaa miehen isovanhempien vanhan kahvisetin, sekin kun vaan seisoo anopin nurkissa turhaa.

Kommentit (1054)

Vierailija
381/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko olla uutta ja kivaa. Nyt kun oli vanhat astiat, niin ei saanut tilailla netistä kivoja kuppeja ja sekös harmittaa. Tuo ilmasto näkökulma on hyvä pointti, sillä kaikki sisustaminen ja pintaremontti kuormittaa maapalloa todella paljon. En ymmärrä miksi vihreät eivät meuhkaa tästä.

Mitä vikaa siinä on, että haluaa ympäröidä itsensä esineillä, joista tykkää? Mä esim olen ensimmäiset teema-astiat saanut 1996 yo-lahjaksi, sama sarja edelleen juhlakäytössä. Perheen kasvaessa astiastoa täydennetty. Juhla-astioina Villeroy & Bochia. En vaan yksinkertaisesti tarvitse enempää astioita. Eikö se luontonäkökulmasta olisi parempi, että ne anopin almut vietäisiin vaikka Pelastusarmeijalle? Meillä ne eivät tulisi käyttöön.

Älä sitten vaan tyrkytä niitä ikäloppuja Teemojasi ja Villeroitasi lapsillesi, miniä voi hermostua. Kaamea anoppi tyrkyttää mauttomia astioitaan meille, apua.

Hän varmaan käyttää niitä astioitaan itse, niin minäkin aion tehdä. Ei ne astiat jouda muualle.

Vierailija
382/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhat ihmiset ei osaa myydä netissä. Tori.fi myyntiin, keräilijät ostaa jos on jotain sarjaa tai yksittäisiäkin astioita. Jos on SPR kirppis, niin sinne voi lahjoittaa, jos haluaa tukea hyväntekeväisyyttä. Suomessa on paljon vaihto-opiskelijoita, joille on kallista ostaa alusta asti uusia käyttötavaroita, ja on näitä yliopistojen vaihtopisteitä joihin saa viedä ja hakea ilmaiseksi tavaraa. Kai nyt joku paikka löytyy minne voi viedä, että joku ottaa, joka oikeasti tarvitsee.

No kun niitä astioita EI VOI myydä, kun ne pitää pysyä suvussa. Seuraavalla sukupolvella, kun itse ei niitä enää halua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko olla uutta ja kivaa. Nyt kun oli vanhat astiat, niin ei saanut tilailla netistä kivoja kuppeja ja sekös harmittaa. Tuo ilmasto näkökulma on hyvä pointti, sillä kaikki sisustaminen ja pintaremontti kuormittaa maapalloa todella paljon. En ymmärrä miksi vihreät eivät meuhkaa tästä.

Mitä vikaa siinä on, että haluaa ympäröidä itsensä esineillä, joista tykkää? Mä esim olen ensimmäiset teema-astiat saanut 1996 yo-lahjaksi, sama sarja edelleen juhlakäytössä. Perheen kasvaessa astiastoa täydennetty. Juhla-astioina Villeroy & Bochia. En vaan yksinkertaisesti tarvitse enempää astioita. Eikö se luontonäkökulmasta olisi parempi, että ne anopin almut vietäisiin vaikka Pelastusarmeijalle? Meillä ne eivät tulisi käyttöön.

Älä sitten vaan tyrkytä niitä ikäloppuja Teemojasi ja Villeroitasi lapsillesi, miniä voi hermostua. Kaamea anoppi tyrkyttää mauttomia astioitaan meille, apua.

Hän varmaan käyttää niitä astioitaan itse, niin minäkin aion tehdä. Ei ne astiat jouda muualle.

Hyvä niin, mutta sitten teet jotain muuta väärin, mistä miniä vetää herneen nenukkaan ja paasaa kuinka idiootti anoppi eli sinä olet. Odottapa vaan😀

Vierailija
384/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkakaapa vähitellen tajuta, et tasa-arvo tarkoittaa sitä, et se mies saa päättää ihan yhtä vahvasti mitä astioita kotona on. Vaikka ne olis rumat. Ja anopilta.

Nimenomaan näin! Ärsyttää, miksi akkojen pitäs päättää astiat ja muut.

Mieluiten niin, että pariskunta yhdessä valitsee. Jos toinen ei halua niitä, joita anoppi ehkä ystävällisesti tarjoaa, silloin niitä ei oteta, vaan otetaan sellaiset jotka miellyttää molempien silmää ja toiveita. Miksi anoppi saisi olla se toinen päättävä osapuoli, kun on kyse miniän kodista?

Kerropa ihan rehellisesti, mitä mies on päättänyt teidän sisustuksessanne?

Se "yhdessä valitseminen" on paskapuhetta. -eri 

Sohvan ja telkkarin paikan. Ja telkkarin kävi ostamassa ihan itsekseen ilman mun hyväksyntää. Nyt meillä on mun mielestä turhan iso televisio, mutta kyllä tuostakin näkee Avaran luonnon.

Sama täällä: liian iso telkkari on ja ikuinen ongelma mihin se sopii. Silti se on nyt sitten, koska mies halusi ja kävi kysymättä ostamassa. Oh on ahdas, kun tv täyttää yhden seinän. Sama homma kaiuttimien suhteen: niin monta ja isoa ja rumiakin, että päätä huimaa. Kova äänikin lähtee. Paljon muutakin teknistä härpäkettä pyörii nurkissa. Eiks ole kiva, kun molemmilla on juttunsa ja kumpikin saa heittäytyä niihin asioihin, joista on kiinnostunut ja joista tykkää?

Vierailija
385/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä vaan huomioida ympäristö ja kestävä kehitys ja käyttää olemassa olevia tavaroita sen sijaan että ostetaan aina muodinmukaista uutta Kiinassa valmistettua.

=========

Sano tämä sille anopille, joka osti uudet astiat silloin 15 vuotta sitten, laittoi vanhat kaappiin ja nyt tyrkyttää niitä miniänsä perheeseen.

Olisi anoppi vaan pitänyt yhden astiaston silloin aikanaan, se riittää, ei tarvitse ostella uusia.

Vierailija
386/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit olla huoletta, en ikinä tule tyrkyttämään astioita enkä mitään muutakaan lasteni perheisiin. Jos olen laittamassa jotain pois, saatan kysyä, onko tarvetta. Jos eivät halua, yksi ei riittää. Jokainen hankkikoon omat tavaransa, ei mun lapsilla ole velvollisuutta täyttää kotiaan mun tavaroilla.

Vierailija
387/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ja kun ovat turhan kulahtaneita omaan makuun, niin ostan uudet. Vanhat kierrätän, en vie lasteni kotiin säilöön.

Vierailija
388/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä niin, mutta sitten teet jotain muuta väärin, mistä miniä vetää herneen nenukkaan ja paasaa kuinka idiootti anoppi eli sinä olet. Odottapa vaan😀

Miten pitkään minun pitää odottaa? Minulla on jo miniä ja mukava onkin. En pidä heidän asuntoaan omanani ja jos teen jotain typerää, osaan pyytää anteeksi ja ottaa opikseni.

Vierailija
389/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen anoppi, mutta en tyrkytä astioitani tai muita tavaroitani kenellekään, koska tarvitsen niitä itse. Minulla on käytössäni vain niitä tavaroita mitä käytän, eikä niitä voi oikein poiskaan antaa. En ole koskaan ollut mikään tavaroiden himohamstraaja, ja nykyinen ruoka-astiastokin ollut käytössä 17 vuotta. Nyt alkaa olla astiaston uusimisen aika, ja kun ostan uuden astiaston, niin vanha menee roskikseen. Ostan astioita vain sen verran kuin tarvitsen, arki- ja juhlakäyttöön sama astiasto. Kun ostaa laadukkaan ja mieleisen, niin siihen ei kyllästy koskaan, ja säilyy hyvänä pitkään. Astiasto kuin astiasto kärsii paljosta koneella pesemisestä, joten käsinpesu jatkaa astiaston käyttöikää.

Kodin tekstiilit ovat meillä myös hyvää laatua, kestäviä ja käyttöön tehtyjä. Tykätään luksuksesta näissä asioissa, eikä näitäkään anneta tai jaella muille. Uusitaan myös aina, kun menevät siihen kuntoon, ettei käyttö ole enää mielekästä. Vanhat roskiin. Juuri jouduin luopumaan eräästä lempipussilakanastani, koska kovassa käytössä vuosia olleena meni rikki. Merkki oli jokin Marc O'Polo, ja näissä lakanoissa laatu on ollut huippua.

Vierailija
390/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa pitkä mutta hyvä teksti siitä, millaista on, kun "hyvää hyvyyttään" lahjoitetaan tavaraa ja josta "ei saa luopua".

https://paikkakaikelle.fi/2019/05/26/helpotusta-vauva-arkeen-miten-vauv…

Vierailija
391/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkakaapa vähitellen tajuta, et tasa-arvo tarkoittaa sitä, et se mies saa päättää ihan yhtä vahvasti mitä astioita kotona on. Vaikka ne olis rumat. Ja anopilta.

Mieluiten niin, että pariskunta yhdessä valitsee. Jos toinen ei halua niitä, joita anoppi ehkä ystävällisesti tarjoaa, silloin niitä ei oteta, vaan otetaan sellaiset jotka miellyttää molempien silmää ja toiveita. Miksi anoppi saisi olla se toinen päättävä osapuoli, kun on kyse miniän kodista?

Sohvan ja telkkarin paikan. Ja telkkarin kävi ostamassa ihan itsekseen ilman mun hyväksyntää. Nyt meillä on mun mielestä turhan iso televisio, mutta kyllä tuostakin näkee Avaran luonnon.

Sama täällä: liian iso telkkari on ja ikuinen ongelma mihin se sopii. Silti se on nyt sitten, koska mies halusi ja kävi kysymättä ostamassa. Oh on ahdas, kun tv täyttää yhden seinän. Sama homma kaiuttimien suhteen: niin monta ja isoa ja rumiakin, että päätä huimaa. Kova äänikin lähtee. Paljon muutakin teknistä härpäkettä pyörii nurkissa. Eiks ole kiva, kun molemmilla on juttunsa ja kumpikin saa heittäytyä niihin asioihin, joista on kiinnostunut ja joista tykkää?

Tosiaan nuo isot kaiuttimet, joita ei ole edes käytetty aikoihin. Mies ei viitsi pölyjäkään pyyhkiä niistä, ne on ihan kauhean näköiset.

Vierailija
392/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin särkisin kiveyksiin, tsekkaisin jälleenmyyntiarvon.

Vierailija
393/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on anoppi kaiken takana. No joo, mut itse olen ratkaissut asian että vien ne hissukseen kierrätykseen. Vanhemman ikäpolven on vaikea luopua.

Vierailija
394/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan nuo isot kaiuttimet, joita ei ole edes käytetty aikoihin. Mies ei viitsi pölyjäkään pyyhkiä niistä, ne on ihan kauhean näköiset.

Voi luoja, meilläkin on kaiuttimia. Niitä käytetään korkeintaan kerran vuodessa, mutta pois ei voi viedä. Pölyisiäkin ovat.

Vierailija
395/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina on anoppi kaiken takana. No joo, mut itse olen ratkaissut asian että vien ne hissukseen kierrätykseen. Vanhemman ikäpolven on vaikea luopua.

Aika usein, mutta joskus se on myös miehen anoppi.

Vierailija
396/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se tyrkyttää ei voisi olla anoppi?

Jos luet tämän ketjun, niin muutama on maininnut tyrkyttäjäksi oman äitinsä.

Vierailija
397/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun oma äiti tyrkyttää mulle usein jotain tokmannista ostettua krääsää.

Vierailija
398/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni on tässäkin ketjussa maininnut äitinsä.

Vierailija
399/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi tuon estää tilaamasta sitä astiastoa jonka oikeasti halusit. Koskapa mies ei kysynyt sinulta haluatko tuon anopin vanhan astiaston niin ei kai sinunkaan tarvinne kysellä lupia siihen että tilaat uuden. Sen anopin lahjoittaman voi viedä hetkeksi jonnekin vintille tai kellariin piiloon. Sitten kun mies on jo unohtanut sen olemassaolon, siihen voi vaikka harjoitella skeet-ammuntaa takapihalla. Anopille (ja miehellekin jos haluat) voi sanoa että  voi voi kun se oli hyllyssä pinottuna odottamassa käyttöä ja koko hylly mystisesti hajosi/kaatui ja ne kaikki astiat meni siinä, nyyhkis.... Kyllähän tuollaista sattuu, varsinkin jos teillä on tiili- tai betonilattiaa missään. Ja kun ne on sirpaleina ei tarvitse pelätä että ne vielä jotenkin ilmestyy takaisin. Miesvauvalle voi säästää yhden murokupin lapsuudesta jotta pääsee tunnelmoimaan.

Yleensäkin tuo on hyvä systeemi kaikelle roinalle jota ihmiset tyrkyttää ja jonka itse sitten heittää tai lahjoittaa pois: sanoo vaan että se hajosi ja oli pakko viedä kaatopaikalle.

Vierailija
400/1054 |
29.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpä on niin topakka miniä, että sanoo heti ei, jos ei tykkää. Itse saan välillä pikkurahalla ostaa häneltä verhoja, pussilakanoita ja kivoja sisustusjuttuja, joita en itse hoksaisi lue raaskisi ostellakaan.

Vuosien mittaan olen huomannut, että hänellä on rautainen sisustusmaku ja itselläni juuri sellainen, että tahtoo kertyä kaikkea krääsää.

Nykyisin eläkeläisenä olen opetellut kaikenlaisia askarteluja ja kutomuksia, joista en raaski luopua, vaikka näenhän itsekin mitä helkkarinmoisia kötöstyksiä ne ovat. Niitä on muuten jo aika paljon.

Uskon ja luotan, että hän kyllä ei niitä jätä nurkkiinsa saati poikamme. 😆

Kaatopaikalla kasa patalappuja, räsynukkeja ja tuohitöitä.

Joku tässä sanoikin, että se lahjoittelu on ikäänkuin rakkauden osoitus. Itsestä arvokas vaasi voi toiselle olla hirvitys.