Anoppi tyrkyttää meille kaikkia vanhoja astioita, mies ei uskalla kieltäytyä
Olisin halunnut uusia meidän vanhan astiaston kokonaan. Olin jo etsinyt netistä kivan setin ja tilaamassa kunnes mies meni kertomaan tästä äidilleen. Anoppi sanoi, että ottakaa noi jumalattoman vanhat astiastot meiltä, ne jotka ovat olleet komerossa kohta 15 vuotta ja joilta mies lapsena söi aamupuuronsa. Eilen mies sitten mitään sanomatta oli käynyt vanhemmillaan ja kantoi kotiin jostain 70-luvulta peräisin olevat lautaset ja haarukat + lusikat. Veitset olivat jo sen verran ruosteessa, että anoppi oli heittänyt ne pois. Nyt meillä on sitten "upeita" 70-luvulta tuttuja kukkalautasia kaapit täynnä. Kestävät kuulemma "ikuisuuden vielä" eli mitään omaa ei voi hetkeen ostaa, koska anoppi pahottaisi muuten mielensä.
Seuraavaksi voisimme kuulemma ottaa miehen isovanhempien vanhan kahvisetin, sekin kun vaan seisoo anopin nurkissa turhaa.
Kommentit (1054)
Vierailija kirjoitti:
Pakko olla uutta ja kivaa. Nyt kun oli vanhat astiat, niin ei saanut tilailla netistä kivoja kuppeja ja sekös harmittaa. Tuo ilmasto näkökulma on hyvä pointti, sillä kaikki sisustaminen ja pintaremontti kuormittaa maapalloa todella paljon. En ymmärrä miksi vihreät eivät meuhkaa tästä.
Mitä vikaa siinä on, että haluaa ympäröidä itsensä esineillä, joista tykkää? Mä esim olen ensimmäiset teema-astiat saanut 1996 yo-lahjaksi, sama sarja edelleen juhlakäytössä. Perheen kasvaessa astiastoa täydennetty. Juhla-astioina Villeroy & Bochia. En vaan yksinkertaisesti tarvitse enempää astioita. Eikö se luontonäkökulmasta olisi parempi, että ne anopin almut vietäisiin vaikka Pelastusarmeijalle? Meillä ne eivät tulisi käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkakaapa vähitellen tajuta, et tasa-arvo tarkoittaa sitä, et se mies saa päättää ihan yhtä vahvasti mitä astioita kotona on. Vaikka ne olis rumat. Ja anopilta.
Nimenomaan näin! Ärsyttää, miksi akkojen pitäs päättää astiat ja muut.
Mieluiten niin, että pariskunta yhdessä valitsee. Jos toinen ei halua niitä, joita anoppi ehkä ystävällisesti tarjoaa, silloin niitä ei oteta, vaan otetaan sellaiset jotka miellyttää molempien silmää ja toiveita. Miksi anoppi saisi olla se toinen päättävä osapuoli, kun on kyse miniän kodista?
Kerropa ihan rehellisesti, mitä mies on päättänyt teidän sisustuksessanne?
Se "yhdessä valitseminen" on paskapuhetta. -eri
Sohvan ja telkkarin paikan. Ja telkkarin kävi ostamassa ihan itsekseen ilman mun hyväksyntää. Nyt meillä on mun mielestä turhan iso televisio, mutta kyllä tuostakin näkee Avaran luonnon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko olla uutta ja kivaa. Nyt kun oli vanhat astiat, niin ei saanut tilailla netistä kivoja kuppeja ja sekös harmittaa. Tuo ilmasto näkökulma on hyvä pointti, sillä kaikki sisustaminen ja pintaremontti kuormittaa maapalloa todella paljon. En ymmärrä miksi vihreät eivät meuhkaa tästä.
Mitä vikaa siinä on, että haluaa ympäröidä itsensä esineillä, joista tykkää? Mä esim olen ensimmäiset teema-astiat saanut 1996 yo-lahjaksi, sama sarja edelleen juhlakäytössä. Perheen kasvaessa astiastoa täydennetty. Juhla-astioina Villeroy & Bochia. En vaan yksinkertaisesti tarvitse enempää astioita. Eikö se luontonäkökulmasta olisi parempi, että ne anopin almut vietäisiin vaikka Pelastusarmeijalle? Meillä ne eivät tulisi käyttöön.
Siis se teema arkikäytössä.
-tuo edellinen-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkakaapa vähitellen tajuta, et tasa-arvo tarkoittaa sitä, et se mies saa päättää ihan yhtä vahvasti mitä astioita kotona on. Vaikka ne olis rumat. Ja anopilta.
Mieluiten niin, että pariskunta yhdessä valitsee. Jos toinen ei halua niitä, joita anoppi ehkä ystävällisesti tarjoaa, silloin niitä ei oteta, vaan otetaan sellaiset jotka miellyttää molempien silmää ja toiveita. Miksi anoppi saisi olla se toinen päättävä osapuoli, kun on kyse miniän kodista?
Sohvan ja telkkarin paikan. Ja telkkarin kävi ostamassa ihan itsekseen ilman mun hyväksyntää. Nyt meillä on mun mielestä turhan iso televisio, mutta kyllä tuostakin näkee Avaran luonnon.
Meillä ylipäänsä koko telkkari on vain siksi, että mies katsoo sitä. Yksin jos asuisin, en sellaista omistaisi ollenkaan. Mutta kun yhdessä asutaan, telkkari meillä on.
Anoppi ei onneksi tyrkytä roinaa. Paitsi mun miehen anoppi! Sieltä tulee jos vaikka mitä tavaraa.
Veisin varmaan astiaston kierrätykseen, jos sille ei olisi käyttöä vaikka mökillä ja anoppi ei haluaisi sitä takaisin, mutta vasta neuvoteltuani miehen kanssa. Itselläni ainakin on paha tapa kuvitella, että jos minä haluan vaikka jonkun uuden huonekalun, se on miehellekin ok. Aika usein ei ole, ja sitten ihmetellään kun ostin jotain miehen mielestä aivan kammottavaa. Vastaavasti jos en pidä jostain, oletan automaattisesti että sen pois laittaminen käy miehelle edes varsinaisesti asiasta kysymättä. Ei kovin kivaa, yritän kyllä parantaa tapani :D
Ehkä ap:n mieskin mieluummin ottaisi käyttöön lapsuudenkodin astiansa, ja on siksi kärrännyt ne kotiin. Siinä tapauksessa astiastosta voisi säästää miehelle ainakin osan, jos keittiöön vain mahtuu. Ap voisi lisäksi ostaa itse haluamansa astiaston.
Vie AP ne anopin astiat suoraan jonnekin kierrätysmyymälään.
Palauta ne. Ostat juuri sellaiset kuin itse haluat ja määräät elämästäsi. Ja ei mitään anopilta teille, anna loukkaantua. Jos miehelle ei käy, pitääkö jättää se suhde, jos et saa määritellä edes omaa astiastoasi.
Tykkään vanhoista arkiastioista. Ottaisin ilomielin kaiken.
Oma anoppini on vastaavanlainen romun kerääjä ja lahjoittaja. Vaimoni ei uskalla tai aiemmin uskaltanut/osannut sanoa ei.
Meillä on lähellä SPR: n Konttimyymälä. No, anoppi kun laittoi tavaraa otin hänet kyytiin ja ajoin sinne ja näytin, että täältä ne lähtee eteenpäin ja SPR tekee niillä hyvää.
On oppinut jo itse keräämään tavarat laatikkoon ja pyytää viemään Konttiin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vain vanhempi polvi on saanut hankkia itse haluamansa astiat? Ja sitten seuraavan polven koko elämä jää välistä elämättä, kun joutuu käyttämään vanhan polven vanhoja huonekaluja ja astioita? Pitäisihän tuollainen kieltää jo laissa.
Ei se niin mene! Ei he ole itse hankkineet, vaan saaneet mummilta kummilta jne. Ja nyt ”antavat hyvän kiertää” kun uskovat siihen kierrätyshenkeen. Kaikki pitää säästää, koska voi tulla pula-aika.
Ratkaisu: Serkkuni laittoi äitinsä vanhat Arabian astiat muovipussiin, hakkasi vasaralla ja pieneksi ja käytto pihamaan pengertämiseen....:D
Sustakin tulee anoppi ehkä. Ootkohan rakastettu lastesi perheitten parissa?
Vierailija kirjoitti:
Sustakin tulee anoppi ehkä. Ootkohan rakastettu lastesi perheitten parissa?
Uskoisin, että aloittaja osaa olla sisustamatta oman päänsä mukaan lastensa asuntoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies on valinnut sohvan, ruokapöydät, television ja ulkokalusteet.
Minulla oli veto-oikeus jos en yhtään tykkäisi.
Minä valitsin sängyt, sohvapöydän ja nojatuolit - ja miehellä sama veto- oikeus.
Astioiden ulkonäkö ei häntä kiinnosta, joten valitsen ne itse
Meillä on kyllä aika samantyylinen maku, joten ei ole ongelmia ollut.
Vanhat ihmiset ei osaa myydä netissä. Tori.fi myyntiin, keräilijät ostaa jos on jotain sarjaa tai yksittäisiäkin astioita. Jos on SPR kirppis, niin sinne voi lahjoittaa, jos haluaa tukea hyväntekeväisyyttä. Suomessa on paljon vaihto-opiskelijoita, joille on kallista ostaa alusta asti uusia käyttötavaroita, ja on näitä yliopistojen vaihtopisteitä joihin saa viedä ja hakea ilmaiseksi tavaraa. Kai nyt joku paikka löytyy minne voi viedä, että joku ottaa, joka oikeasti tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin saako mies sisustaa?
Tietysti saa. Mutta ei halua.
On ehdottanut, mutta tyyli ei sulle kelpaa?
Karkeasti yleistäen pesänrakennuspuuhat ja niiden muotioikut kiinnostavat keskimääräistä miestä vähemmän kuin keskimääräistä naista. Ehkä sohvaa lukuun ottamatta.
Onko kenellekään muuten tullut vastaan miehen pitämää sisustusblogia tms?
Onhan näitä "sisustuspoikia" ollut paljonkin tv:ssä :D. Usein vain ovat sitten naimisissa samaa sukupuolta olevan kanssa. Eikö se viimevuotinen kaunein kesämökkikin ollut kahden sisustuksesta yms kinnostuneen miehen laittama?
Miehen ei kannata sisustaa, koska jos hän meinaa pariutua, kaikki menee kaatikselle sitten kun muutetaan yhteen. Itse kyllä yritän saada kotini siihen malliin että on edes eheä värimaailma. Astiasto on siellä häntäpäässä tosin, kun semmoista ei yhden ihmisen kannata omistaa. Toki olisi kiva jos ne pari kuppia ja lautasta on yhteensopivia. Nykyään tosin tuntuu ikea-sinkkuja miehissä olevan enemmän kuin heitä jotka syövät nuudelit vanhasta jäätelörasiasta. Ikea on tosin kertakäyttöistä, joten sen kärrääminen kaatopaikalle harmittaa vähemmän kuin vaikkapa vuosien varrella kirppareiltani keräämät tummat puukalusteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä sitten vaan tyrkytä niitä ikäloppuja Teemojasi ja Villeroitasi lapsillesi, miniä voi hermostua. Kaamea anoppi tyrkyttää mauttomia astioitaan meille, apua.
Tipsa kirjoitti:
Ratkaisu: Serkkuni laittoi äitinsä vanhat Arabian astiat muovipussiin, hakkasi vasaralla ja pieneksi ja käytto pihamaan pengertämiseen....:D
Tässä on jo nähty vaivaa, mikäs se toinen tyyppi oli joka kaavaili soutavansa keskelle järveä (ehkä jopa yön pimeydessä) upottamaan ne anopin antamat astiat syvyyksiin...
Keittiö on minun valtakuntani. Mies ei puutu siihen, millä astiakaapit täytän. Tämä toimii meillä.