Miksi kieliä pääaineena opiskelevat näyttävät stereotyyppisesti ranskalaisilta, briteiltä jne.
Siis ranskan kielen opiskelijat on aina femme chic. Englannin pääaineopiskelijat pukeutuu ruutuun, kukkakuoseihin ja muuhun kliseiseen brittivaatetukseen. Saksan kielen opiskelijoiden pukeutuminen on siistiä ja enemmän maskuliinistä tai vaihtoehtoisesti berliinimäisen rosoista. Ruotsin opiskelijat pukeutuu Tukholman sen hetkisen tai viime vuoden tyylin mukaan.
Miksi?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotakin perää tässä lienee mutta syytä en osaa sanoa.
Useampikin mieheni tuttava on kysynyt ensimmäistä kertaa minut nähtyään olenko ruotsalainen... En tiedä tuosta Tukholman tai viime vuoden muodista ja puhun suomea miehelleni mutta jotakin ruotsalaista kai minussa on vaikka muuta yhteyttä Ruotsiin ei ole kuin kielen opiskelu.
He ovat vain juntteja. Sekoittavat ruotsin osaamisen ruotsalaiseen. Samat tyypit luulevat suomenruotsalaisia ruotsalaisiksi.
Heillä ei ole mitään tietoa että opiskelen ruotsia.
Todellako luulet, että miehesi ei ole koskaan maininnut tuttavillesi mitä opiskelet? Yleensä tuttavien kanssa käydään vaihtelevasti läpi erilaisia aiheita ja on ihan todella perus kysymys kysyä, mitä jonkun tyttöystävä opiskelee ihan vain ollakseen kohtelias tai muuten vaan ohimennen. Myöhemmin ei sitten enää kunnolla muistakkaan keskustelua, mutta jostain alitajunnasta tulee jotakin mieleen.
Itse opiskelen venäjää ja minua on aina luultu venäläiseksi, vaikka täysin suomalainen olen.
Kuulet, että joku opiskelee jotakin ja sitten näet että ahaa nyt on päällä ruutua, näyttääpä englantilaisesta. Jos et kuulisi mitä opiskelee et pitäisi hänen pukeutumistaan erityisen englantilaisena. Nykyään eri maiden pukeutuminen ei juurikaan eroa toisistaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse opiskelen venäjää ja minua on aina luultu venäläiseksi, vaikka täysin suomalainen olen.
Onko nyt kumminkaan "aina" luultu venäläiseksi vai liioitteletko kenties?
Ruotsin opiskelijat haluavat aina olla lite bättre.
Luulevat olevansa parempii kui suomalaiset.
Kaveri alkoi opiskelemaan saksaa ja heti oli perussuomalaisten jäsenkirjaa hakemassa ja hankki myös saksanpaimenkoiran. Miesystävänsä kasvatti viikset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotakin perää tässä lienee mutta syytä en osaa sanoa.
Useampikin mieheni tuttava on kysynyt ensimmäistä kertaa minut nähtyään olenko ruotsalainen... En tiedä tuosta Tukholman tai viime vuoden muodista ja puhun suomea miehelleni mutta jotakin ruotsalaista kai minussa on vaikka muuta yhteyttä Ruotsiin ei ole kuin kielen opiskelu.
He ovat vain juntteja. Sekoittavat ruotsin osaamisen ruotsalaiseen. Samat tyypit luulevat suomenruotsalaisia ruotsalaisiksi.
Heillä ei ole mitään tietoa että opiskelen ruotsia.
Todellako luulet, että miehesi ei ole koskaan maininnut tuttavillesi mitä opiskelet? Yleensä tuttavien kanssa käydään vaihtelevasti läpi erilaisia aiheita ja on ihan todella perus kysymys kysyä, mitä jonkun tyttöystävä opiskelee ihan vain ollakseen kohtelias tai muuten vaan ohimennen. Myöhemmin ei sitten enää kunnolla muistakkaan keskustelua, mutta jostain alitajunnasta tulee jotakin mieleen.
Useammalla ei ole ollut mitään hajua että miehelläni edes on kumppani reaktioista päätellen. Ei kaikki huutele omaa parisuhdestatustaan ympäriinsä.
Miten esim . Aasian kielten opiskelijat pukeutuu esim. Japani, Kiina tai Afrikan kielten opiskelijat?
Vierailija kirjoitti:
Miten esim . Aasian kielten opiskelijat pukeutuu esim. Japani, Kiina tai Afrikan kielten opiskelijat?
Silkkiä ja kimonoita vilahtelee Kauko-idän kielten laitoksella.
Miksi ei? Eikö muidenkin alojen opiskelijat pukeudu yhtä paljon alansa mukaisesti?
Heille myös se rakkauden kieli tulee luonnostaan.
Käyttääkö kieltenopet sitä lentoemäntähuivia jo opiskellessaan vai vasta työelämään siirryttyään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelin kieliä enkä ole huomannut tuollaista. Mutta jos se pitää paikkansa eikö syy ole aika looginen: kieltä pääaineena lukeva on usein kiinnostunut myös kielen kulttuurista, jotne pukeutuminenkin voi ottaa vaikutteita sieltä.
Piirre ei näy vielä ekan vuoden opiskelijoissa, mutta tulee esiin opintojen edetessä.
Tottakai sitä opintojen edetessä tutustuu enemmän kulttuuriin, viettää pitkiä aikoja maassa jne. Outo kysymys suorastaan. Onhan muutkin yliopisto-opiskelijat jo kaukaa tunnistettavia, mieti vaikka biologia tai kauppislaista jne.
Oon biologian opiskelija, joten kerropas nyt sitten miltä todennäköisesti näytän niin sanon sitten osuiko. :--D
Taitelijat usein pitävät baskeria ja pitkää valkoista kaulaliinaa.