Paljonko rahaa tilillä tänään?
Tässä ei kysytä osakkeita, rahastoja, miehen rahoja.
Vaan oman tilisi saldo tänään?
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Miten niin monella on muka useita kymmeniä tuhansia tilillä?? Luulin että tässä puhuttiin käyttötilistä, ei säästöistä.
Käyttötilillä, jolle minulla on maksukortti, on ehkä reilu satanen tällä hetkellä. En ole ihan varma. Ja toisella käyttötilillä, joka on puolison kanssa yhteinen, samaa luokkaa, tässä vaiheessa kun huhtikuun laskut on maksettu eikä enää ruokaankaan tarvita kovin paljon.
Säästötilini on tili, jolle siirrän tilipäivänä kaiken sen, mitä en jätä henkilökohtaiselle käyttötililleni tai yhteiselle taloustilille. Se ei kuitenkaan ole mikään varsinainen säästötili siinä mielessä, että raha kasvaisi siellä korkoa tms. Se on vain tili, jota en käytä pankkikortilla, mutta jolta saan koska tahansa vaikka kaupan kassajonossa kännykällä siirrettyä rahaa käyttötilille.
t. Se jolla on noin 17 000 euroa
Mä en olee matrerialisti. Voiisin olla joku noita jossain teltassa ja lukea ihmisten ajatukksia.
Onpas kaikki varakkaita. Mulla n. 80e, lisää rahaa tulee muutama satanen ensi maanantaina. Köyhä vappu mut niinhän jokainen elämäni vappu on ollut tähänkin asti. Ostan silti munkit meille, ehkä myös simaa.
- työtön yh
Tilin saldo noin 2000€, fyysistä kultaa johon ei verottajalla ole asiaa tai tietoa noin 50 000€ edestä, krypto valuuttaa noin 70 000€ edestä josta verottajalla ei tietoa. Muita sijoituksia noin 25 000€ edestä jolle ei ole tehty hinta arviota reiluun 2 vuoteen. Olen työtön jo toista vuosikymmentä, eikä mitään aikeita enää koskaan palata työelämään myymään elämääni puoli ilmaiseksi omistajien tilipussia lihottamaan. Huoletonta elämää eikä töistä tarvi stressata
Näköjään 2994,61€ palkka tulee ensi kuun puolessa välissä ja vastikkeet ja muut pitää vielä maksaa, joten eiköhän se taas kuun puoliväliin mennessä ole aika tyhjä.
Vierailija kirjoitti:
Tilin saldo noin 2000€, fyysistä kultaa johon ei verottajalla ole asiaa tai tietoa noin 50 000€ edestä, krypto valuuttaa noin 70 000€ edestä josta verottajalla ei tietoa. Muita sijoituksia noin 25 000€ edestä jolle ei ole tehty hinta arviota reiluun 2 vuoteen. Olen työtön jo toista vuosikymmentä, eikä mitään aikeita enää koskaan palata työelämään myymään elämääni puoli ilmaiseksi omistajien tilipussia lihottamaan. Huoletonta elämää eikä töistä tarvi stressata
Jos sinulla on oikeasti (sijoitus)kultaa niin tiedät että sen omistaminen ja myyminen on verotonta, eli ei tarvitse pitää verottajalta piilossa.
Käyttötili 1300 eur
Säästötilit 32500 eur
1140,16 euroa. Palkkapäivä on perjantaina.
Mulla on useampi henkilökohtainen käteistä sisältävä tili, yhteissaldo n. 28000. Käyttötilien osuus tosta on alle 200e.
3835,66 käyttötilillä. Tämän kuun laskut maksettu, elän säästeliäästi yksin.
20.000 Ruotsin kruunua. Kaikki laskut on maksettu palkasta ja laitettu rahaa myös säästöihin. Seuraava palkka reilun 3 viikon kuluttua. Miehellä ja minulla yhteinen käyttötili.
Juuri ennen palkkapäivää “nollaan” käyttötilini laittamalla jäljellä olevat käyttötilirahat säästöihin / sijoituksiin. Palkkapäivä Ruotsissa lähes poikkeuksetta kuun 25. päivä.
Käyttötilillä pari sataa
Säästötilillä reilu 8000
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla on oikeasti (sijoitus)kultaa niin tiedät että sen omistaminen ja myyminen on verotonta, eli ei tarvitse pitää verottajalta piilossa.
Jos verottajalle olet ilmoittanut aina kun ostat kultaa arvo omaisuutena, joudut maksamaan myyntivoitosta veroa. Kullan arvo ostettaessa on ollut yhteensä noin 10 000€, joten joutuisin veroja maksamaan n. 40 000€ myyntivoitosta jos kaiken olisin ilmoittanut direktiivien mukaisesti.
Jokapäiväisellä tilillä n. 500, etujenmaksutilillä n. 2000, säästötilillä n. 65000€.
Jaa, sitten on jtn unohtuneita rahastoja reilu 1000€ arvosta.
En välitä sijoittamisesta. Kolme asuntoa on jo, omassa ja lasten käytössä. En halua elää miettien raha-asioita, ja miten maksimoida tuotot.
Nyt on kerääntynyt yli 20k€, kun ei ole viitsinyt niitä sijoittaa, kun pörssikurssit ovat nousseet kuplahintoihin. Sijoitussalkun arvo on yli 10 kertaa se mitä on asuntolainaa jäljellä.
0,13 euroa ja ylpeä siitä. Minä en maakuta rahojani tilillä vaan laitan sen kiertoon
Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta
N.1800e.
Laskut maksettu ja seuraava tili tulee 15.5.