Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liian pitkä 3-vuotias!

Vierailija
16.08.2006 |

Oltiin eilen neuvolassa ja th valitti taas, että tyttö on liian pitkä. Pituutta tytöllä on 106cm ja tiedän, että on ikäistään pitempi. Mistähän tämä voi johtua ja mitä asialle voi tehdä? Huolestuttaa kovasti! Me vanhemmat ollaan ihan normaaleissa mitoissa.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkä itse oelt? Entä miehesi? tytön pituus 1-vuotiaana? Todennäköisesti johtuu perintötekijöistä, mutta jos kasvu kiihtyy tia menee yli +2 käyrän, niin kannattaa tarkistuttaa lastenlääkärillä.

Vierailija
22/36 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopulliseen pituuteen vaikuttaa juuri tuo murrosikä, mitä varhaisempi, sitä lyhemmäksi jää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

195 cm, no ei tullut kuitenkaan ;) ei ne käyrät mitää jumalansanaa ole.

Ja nro 19 terveisiä sulle, olet idiootti.

Vierailija
24/36 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä suusi kiinni, jos ei ole mitään järkevää sanottavaa. T: Myös pitkän tytön äiti

Vierailija
25/36 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kaikki on normaaleissa rajoissa.. ei ole syytä huoleen! Ei lapsesi mikään poikkeus ole pituutensa kanssa ap, oma 3 v. tosiaan 105 cm ja muita samanikäisiä ja kokoisia löytyy ihan ystäväpiiristä. Ihan mielenkiinnosta kysyisin, että minkä kokoinen jalka on näillä " isokokoisilla" tytöillä ja pojilla? Meillä 28 pojalla.

Vierailija
26/36 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja menee melkein +3 käyrällä. Ei kukaan ole ilmoitellut minkäänlaista huolestumista.

Vierailija
27/36 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyrät on käyriä... 4 vuotiaan pituus on mulle sanottu, mutta mitäs sitten. Se olisikin tosi merkillistä,jos kaikki mukulat olisi samankokoisia samanikäisenä. Ei kukaan käyrän mukaan kasva :) , vähän sinne päin ku menee ni hyvä on!

Vierailija
28/36 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tapauksen jossa neuvolatäti valitti että lapsella on liian pitkät jalat!

Vierailija
29/36 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestuttavampaa olisi, jos tyttö koko ajan vaihtaisi käyrillä ylöspäin. Tuo +2 on vielä ihan normaalin rajoissa. Tosin terkkaa voi vähän huolestuttaa se, että sinä ja miehesi ette ole kovin pitkiä. Usein +2-käyrillä olevilla on vähintään toinen pitkä vanhempi, jolloin kasvu selittyy jo perintötekijöillä.

En usko, että tässä vaiheessa tarvitsee lähteä sen kummempiin tutkimuksiin, mutta on hyvä seurata, että kasvu pysyy tuolla käyrällä eikä lähde nousemaan ylöspäin. Juuri sen vuoksi terkka kutsuikin teidät ylimääräiseen mittaukseen puolen vuoden päästä.

Jos kuitenkin päädyt menevään yksityislääkärille, ota mukaan tytön mitat kaikilta neuvolakerroilta (löytyvät varmaan neuvolakortista). Muuten lääkärin on vaikea sanoa pelkän nykyisen pituuden perusteella yhtään mitään.

Vierailija
30/36 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(sukupuolesta riippumatta) - ainakin jos ovat ylpeitä itsestään ja kantavat vartalonsa ylväästi.

voi, oisinpa itse pitempi enkä tämmönen suht keskipituinen (hitusen alle 170 cm)

Vierailija
31/36 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on 98,5 cm (14,5 kg) ja jo viime talvena käytti 28 numeroista Kuomaa ;) isojalkainen ja -käsinen miehenalku...

Vierailija
32/36 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

iso poika.

Vierailija
33/36 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lyhyet pojat on karmeita.

Vierailija
34/36 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yksityisen kautta lähden lasta tutkituttamaan niin minkälaiselle lääkärille varaan ajan?

Vierailija
35/36 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muuta se terkkari sanoi? Kyllä mun mielestä on turha huolestua, jos kaikki muuten ok. On tuo meidänkin 3 v. samankokoinen, oli iso jo syntyessään(4.5 kg, 54 cm)Mitkäs mitat teillä?Paljonko tyttösi painaa? Jos siellä terkkari olisi niin huolissaan jostain, niin kyllä olisi laittanut jo eteenpäin.

Vierailija
36/36 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei se tarkoita sitä, että hänestä tulisi 2metrinen :) , niinkus joku peloitteli! Uskon, että pitkä tulee, mutta kyllä se kasvu tasantuu ja hidastuu.. isänsä on vajaa 180 cm ja minä 170cm, olin jo 6 lk. lla 168 cm.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän