Liian pitkä 3-vuotias!
Oltiin eilen neuvolassa ja th valitti taas, että tyttö on liian pitkä. Pituutta tytöllä on 106cm ja tiedän, että on ikäistään pitempi. Mistähän tämä voi johtua ja mitä asialle voi tehdä? Huolestuttaa kovasti! Me vanhemmat ollaan ihan normaaleissa mitoissa.
Kommentit (36)
moista aiheuttaa.
Naurettavaa on sanoa vaan höpö höpö, jotkut vaan on pitkiä. Tottahan se on, että jotkut vaan on pitkiä (tällöin suvussakin on usein pitkiä), mutta asia kannattaa tutkia! Mun mies on ollu kolmevuotiaana 104cm ja on nyt 196cm pitkä. Eli käyrien mukaan jos tyttö jatkaa kasvua, niin melkoisen pitkä on tulossa.
Vierailija:
moista aiheuttaa.Naurettavaa on sanoa vaan höpö höpö, jotkut vaan on pitkiä. Tottahan se on, että jotkut vaan on pitkiä (tällöin suvussakin on usein pitkiä), mutta asia kannattaa tutkia! Mun mies on ollu kolmevuotiaana 104cm ja on nyt 196cm pitkä. Eli käyrien mukaan jos tyttö jatkaa kasvua, niin melkoisen pitkä on tulossa.
Ei kannata ihan ilman mitää tietoa leikkiä noin tietävää. Jos sun mies ja ap ovat 3-vuotiaina saman mittaisia, siitä ei vielä kovin kummoisia johtopäätöksiä voi vetää. Paitsi sinä.
Vierailija:
Ei pitkä lapsi, etenkään tyttö, ole kaunis.
Ja lyhyet pojat on karmeita.
Jos olette itsekin olleet ' nopeakasvuisia' .... Ja jos lapsi kasvaa koko ajan omalla käyrällään niin en olis kamalan huolissani. Ja täytyy muistaa sekin, että lapset ei kasva tasaisesti, vaan pyrähdyksinä. Eli nyt voi mennä monta kuukautta ilman yhtään uutta senttiä.
jalka 28..jäämässä jo pieneksi. Kukaan ei oo neuvolassa kummastellu, kasvu tasaista!! Tyttömme (joulukuussa 6 v) 115 cm ja 19 kg. Poika tosiaan on pitkä ikäisekseen ihan omissa silmissänikin, mutta sehän on vaan hyvä, kun kasvaa :) ihmisiä, kun on kaiken kokoisia!
Meidän tyttö on tasan 100cm nyt ja puolen vuoden päästä täyttää vasta 3.
se ei tarkoita sitä,että aikuisena kamalan pitkä (välttämättä). Itse olin lapsena pitkä ja jo seiskalla saman pituinen, kun nyt. 170 cm.
Minä olen 181cm pitkä ja olen kyllä ollut hyvin tyytyväinen pituuteeni. Huomiota saa paljon ja tunnen itseni komeaksi naiseksi. Miesrintamalla ei ole ollut valittamista! Ainoastaan nuo lyhyempiä naisia tuntuu pituuteni kiusaavan. Älä todellakaan kuuntele noita idiootteja kommentteja!! Pitkillä naisilla menee hyvin, kuin myös lyhyilläkin! ihmisestä itsestään se on kiinni. Hyvä ryhti on pitkillä tärkein ja tähän auttaa ihan perusliikunta.
Nauti tyttärestäsi ja tulet varmasti kuulemaan paljon missi- kommentteja hänen varttuessaan! Minullakin on tyttö, tosin vauva vielä. Mutta pitkä tulee hänestäkin, ja hyvä niin! :-)
Eli lienee ihan oikeasti syytä tarkistaa teidän tyttö, ettei ole mikään sairaus taustalla.
Kasvun pitäisi olla suht. tasaista!
pituutta 119 cm ja painoa 23 kg. Kengän numero 32.
Vierailija:
pituutta 119 cm ja painoa 23 kg. Kengän numero 32.
kärsiä pienestä koostaan ihan patologisella tavalla, kun on pakko tällaisessa ketjussa hokea, etteivät pitkät tytöt voi olla kauniita. Hae apua itsellesi!
Voisin olla vähän lyhyempikin.
Mun mielestä on vaan rumaa jos nainen on liian pitkä.
Taidan nyt unohtaa puoleksi vuodeksi koko asian ja katsoa sitten mikä on tilanne. Tyttö ei mielestäni ole mikään korsto niinkuin joku sanoi vaan tosi suloinen pikkutyttö. Kengänkoko on 25 eli aika iso sekin.
Kiitos kaikille asiallisista vastauksista!
AP
katoin, että 3-vuotiaana oli 103 cm. Nyt 6-vuotiaana 125 cm ja eskariryhmänsä pisin.
Painoa oli nyt 17,8kg. Paino menee nolla käyrällä. Ei tytöllä mitään " vikaa" ole. Pituudesta ainut murhe ja huoli. Eipä se nyt auta varmaan kuin odottaa. Puolen vuoden päästä uudestaan mittaukseen. Tyttö on aina ollut pitkä ikäisiinsä verrattuna mutta huoletuttaa silti.
Jatkan vielä, että minua veikattiin 180 cm mutta kasvu tyssäsi aika lailla kun menkat alkoi 12-vuotiaana. Ja pituutta minulla on 168cm ja miehellä on 178cm
Kauheeta jos siitä tulee joku 2 metrinen hujoppi. Eikä ne lapset oo pienenäkään mitenkään suloisia, jos ovat korston kokoisia.
Mä kyllä veisin lapsen lääkäriin, enkä täällä mitään kyselis.
kun ei muuta huolia ole, niin sit pitää keksimällä keksiä....