Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi disliketätte harmittomia juttuja täällä?

Vierailija
26.04.2021 |

Niin kertokaa!

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat enkkuelitistit nolasivat itsensä, eivätkä olleet oikeasti ollenkaan niin eteviä kuin itse kuvittelivat.

Vierailija
82/91 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt samaa. Heti tulee aina kaksi dislikeä alkuun ja muille ei. Onko persuilla (tai muilla ihmisillä täällä) joku ihmistutka jos ei kuulu heidän joukkoon, niin erilaisille ystävällisille kommenteille dislike. En keksi muuta selitystä kuin ihmistutka.

Entä ihmislutka?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmat enkkuelitistit nolasivat itsensä, eivätkä olleet oikeasti ollenkaan niin eteviä kuin itse kuvittelivat.

Jos tarkoitit toisella ”enkkuelitistillä” minua, niin kerrotko missä olen väittänyt olevani ”etevä”? Ihan perus nettikeskusteluenglantia, mutta ilmeisesti sekin on joillekin liikaa…

Veetuiluun vastataan veetuilulla, minkäs sille voi.

Vierailija
84/91 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kertonut harmittomia vitsejä Kerrotaan huonoja vitsejä -osiossa. Lähes jokaiseen vitsiini tulee dislikejä. Turhauttaa.

Ap

Since you are so enamored with that word would it make you feel better if we continue this discussion entirely in English? You could really show your skills.

As I predicted, no takers. You people are ruining your own language with one that you cannot even speak.

I was thinking about answering you, but since your snarkiness was mainly directed at OP, I thought better of it.

But I guess I’ll say it anyway: you think you’re being ”clever”, but your rudeness is so plain to see you’re only embarrassing yourself, if anything.

No one sees a need to switch to English over something like this, not only because it’s exclusionist, but because most Finns *do know* enough English to perfectly understand what OP meant.

Languages change and evolve over time; I hope I don’t need to remind you of all the borrowed words in Finnish as is. Or especially the ones in English – that’s a whole ’nother beast.

So get off your high horse, ya daft c*nt.

Who is rude now? Words like the three last ones you used are not in my vocabulary, gutter language.

Vierailija
85/91 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tämä ketju jatkaakin eloaan täällä.

Mua on vaivannut noi disliket yhdessä kommentissani etusivulla, kun tuntuu, että ette usko minua.

Siihen kommenttiin lisäksi haluan sanoa, että en ole palstaillut niin paljoa, että olisin törmännyt muihin vastaavanlaisiin aloituksiin OIKEASTI.

Enkä ole tehtaillutkaan samanlaisia aloituksia.

En edes jaksaisi vaivata samoja aiheita jatkuvasti. Ihan sattuman kauppaa on, että näitä ketjuja on useampia, jos niitä on.

Ap

Vierailija
86/91 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kertonut harmittomia vitsejä Kerrotaan huonoja vitsejä -osiossa. Lähes jokaiseen vitsiini tulee dislikejä. Turhauttaa.

Ap

Dislike on erittäin huonoa suomen kieltä.

Vierailija
87/91 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Lopetan tuon sanan käytön, jos sen tilalle löytyisi jokin muu ytimekäs sana tilalle.

Tai ehdottakaa itselleni vastiketta tuolle sanalle.

Mieluiten ytimekäs sana.

Ap

Vierailija
88/91 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Since you are so enamored with that word would it make you feel better if we continue this discussion entirely in English? You could really show your skills.

As I predicted, no takers. You people are ruining your own language with one that you cannot even speak.

I was thinking about answering you, but since your snarkiness was mainly directed at OP, I thought better of it.

But I guess I’ll say it anyway: you think you’re being ”clever”, but your rudeness is so plain to see you’re only embarrassing yourself, if anything.

No one sees a need to switch to English over something like this, not only because it’s exclusionist, but because most Finns *do know* enough English to perfectly understand what OP meant.

Languages change and evolve over time; I hope I don’t need to remind you of all the borrowed words in Finnish as is. Or especially the ones in English – that’s a whole ’nother beast.

So get off your high horse, ya daft c*nt.

Who is rude now? Words like the three last ones you used are not in my vocabulary, gutter language.

Itse käytin noita nimenomaan sanomaa lieventämään, ”ettei ole niin vakavaa”.

Mutta minulla ei tosiaan ole mitään ongelmaa olla töykeä jollekulle, joka oli sitä ensin. Alkoi rehellisesti sanottuna v*tuttamaan AP:n puolesta tuollainen omahyväinen ”mhm, sainpas näpäytettyä, nähtävästi kukaan muu kuin Minä ei osaa täällä englantia!”

Ei ole mitään ”suomen kielen rappeumaa” käyttää joskus vierasperäistä sanaa.

Vierailija
89/91 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Lopetan tuon sanan käytön, jos sen tilalle löytyisi jokin muu ytimekäs sana tilalle.

Tai ehdottakaa itselleni vastiketta tuolle sanalle.

Mieluiten ytimekäs sana.

Ap

"Dislikettäminen" on ihan fine.

Kieli muuttuu käyttäjiensä mukana. Tämän päivän parikymppisille on ihan normaalia sanoa esim. "sain viis likee".

Vierailija
90/91 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

alapeukku = olen erimieltä kanssasi, en tykkää, ei miellytä, Ei, 

Niin sekä:

alapeukku = kirjoitusvirheitä tekstissä, tekstistä ei saanut selvää, kuullostaa typerältä yms.

Näin sekä: Kuulostaa typerältä vrt. kuullottaa (ruskistaa, paistaa).

Sipulit eivät kylläkään ehdi ruskistua tarkan kokin pannulla, jos on tarkoitus kuullottaa ne.

Vierailija
91/91 |
27.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEH, disliketätte, juuri tuollaisten takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan