Voiko siitä saada kunnialoukkaussyytteen jos kertoo somessa, että saa kelan maksamaa elatusapua?
Kerroin tämän ja lapsen isä alkoi huutaa minulle, että haastaa minut oikeuteen. Hän ei siis pysty elatusapua minulle tällä hetkellä maksamaan, koska hänellä on pienipalkkainen työ ja uusi perhe elätettävänä. Hän ei siis käytännössä osallistu laisinkaan lapsemme elatukseen.
Mutta onko tosiaan niin, että isä voi nostaa kunnianloukkaussyytteen minua kohtaan? En maininnut häntä missään kohtaa nimeltä, enkä puhunut muutenkaan hänestä. Erään toisen asian yhteydessä vaan toin esille, että saan kelan maksamaa elatusapua.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Ei voi, koska kunnianloukkaus syytettä ei voi nostaa tosiasioista, vain valheista.
Kyllä voi nostaa tosiasioistakin, kts. Junes Lokka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnianloukkaushaasteuhkailut on nyt muotia. Varsinkin kaikki perusmieliset niitä harrastaa.
Se sananvastuu vihervassari, sananvastuu.
Mikä vastuu tässä tapauksessa? Kun kertoi että Kela maksaa elatusavun. Hirveä rikos perusmielisen mielestä!
En minä tästä aloituksen tapauksesta puhunutkaan, vastasin henkilölle joka viittasi johonkin persumielisen tapaukseen (todennäköisesti Junes Lokka).
Oletko sinä vähän pimpom?
Taidat itse olla, kun vedät jonkun Lokan tähän keskusteluun.
Tässä keskustelussahan on useaan otteeseen puhuttu kunnianloukkaussyytteen naurettavuudesta. Junes Lokka liittyy näihin kunnianloukkaussyytteiden naurettavuuteen todella oleellisesti.
Mikä sinun ongelmasi on?
Onko ihan fiksua pestä oma likapyykki somessa? Miksi vanhempien talousasiat ja Kelan tuet pitää postata someen ja tehdä lapsesta kiistakapula? Kiva sille lapsellekin, että kaikki kaverien vanhemmat ja muut tutut näkevät tämän elatustuki sotkun. Vanhemmat riitelee julkisesti netin välityksellä lapsen asioista. Vaikka mies olisi miten urpo, niin joku tolkku nyt. Eihän tuossa ole motiivina mikään muu kuin kosto ja miehen julkinen häpäiseminen. Ei varmaan täytä kunnianloukkauksen kriteerejä, mutta yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämistä tuo voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnianloukkaushaasteuhkailut on nyt muotia. Varsinkin kaikki perusmieliset niitä harrastaa.
Mikä vastuu tässä tapauksessa? Kun kertoi että Kela maksaa elatusavun. Hirveä rikos perusmielisen mielestä!
En minä tästä aloituksen tapauksesta puhunutkaan, vastasin henkilölle joka viittasi johonkin persumielisen tapaukseen (todennäköisesti Junes Lokka).
Onko aloittajan lapsen isä Junes Lokka?
Ei se sitten ihme ole, jos se parkuu vääryyttä.
Jos nimen laitoit voit odottaa tuomiota .
Ei saa puhua kenestäkään nimellä mainiten somessa ilman että voi odottaa kunnianloukkaus oikeuden käyntiä. Minä ainakin ilmoittaisin.
Minusta on tosi raukkamaista ja lapsellista kirjoittaa exästä jonka kanssa on vilä lapsi noin halvasti.
Mies haluaa saada sinut pelkäämään. Älä alistu pelottelulle. Älä pelkää vaan naura vitsille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko aloittajan lapsen isä Junes Lokka?
Ei kannata ulkomaalaisten kanssa tehdä lapsia, yksin jää ja joutuu vielä taisteleen elatusavusta! Ja eikö se Lokka ole varattukin?
AIka monilla ihmisillä, ihan fiksujen kirjoissa olevillakin, on aivan kummallisia käsityksiä oikeuteen haastamisesta, rikosilmoituksista, syytteistä, kunnianloukkauksista jne.
Ottakaa hyvät ihmiset selvää ennenkuin teette itsenne naurunalaiseksi, varsinkin silloin kun aiotte uhata toisia tuollaisilla asioilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä keskustelussahan on useaan otteeseen puhuttu kunnianloukkaussyytteen naurettavuudesta. Junes Lokka liittyy näihin kunnianloukkaussyytteiden naurettavuuteen todella oleellisesti.
Mikä sinun ongelmasi on?
Mikä maisteri itse olet olevinas.
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Ei saa puhua kenestäkään nimellä mainiten somessa ilman että voi odottaa kunnianloukkaus oikeuden käyntiä. Minä ainakin ilmoittaisin.
Minusta on tosi raukkamaista ja lapsellista kirjoittaa exästä jonka kanssa on vilä lapsi noin halvasti.
No sinulla on sinun käsitykset. :D
Jos kertoo faktan toisesta ihmisestä, ei se ole mikään kunnianloukkaus.
Kuinka raukkamainen on mielestäsi ap:n mies, joka on jättänyt perheensä, ei maksa elatusmaksua mutta silti perustaa uuden perheen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sinun ongelmasi on?[/quote
Persut tunkee joka keskusteluun persuilemaan ja viemään asiaa sivuraiteelle, kun kuvittelevat että kaikki pyörii heidän palvomiensa henkilöiden ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
Onko ihan fiksua pestä oma likapyykki somessa? Miksi vanhempien talousasiat ja Kelan tuet pitää postata someen ja tehdä lapsesta kiistakapula? Kiva sille lapsellekin, että kaikki kaverien vanhemmat ja muut tutut näkevät tämän elatustuki sotkun. Vanhemmat riitelee julkisesti netin välityksellä lapsen asioista. Vaikka mies olisi miten urpo, niin joku tolkku nyt. Eihän tuossa ole motiivina mikään muu kuin kosto ja miehen julkinen häpäiseminen. Ei varmaan täytä kunnianloukkauksen kriteerejä, mutta yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämistä tuo voi olla.
Mä käisitin ettei tässä ollut kysymys mitään riitaa käydä somessa vaan asia oli tullut esille jonkun muun asian yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on oikeus sanoa, että saat kelan elatustukea. Sinulla on myös oikeus mainita mies nimeltä ja sanoa, että hän ei maksa lapsen elatuksesta (ellei teillä ole jotakin keskinäistä vaitiolosopimusta). Nämä ovat faktoja sinun omasta elämästäsi, ja niistä saat aivan vapaasti kertoa kenelle haluat.
Miehen uhkailu on täysin perusteetonta eikä sinun tarvitse siitä välittää.
Totta että on oikeus, mutta silti joskus on järkevää miettiä että onko sitä oikeuttaan ihan pakko käyttää. Vähän epäilen että näiden faktojen revitteleminen somessa ei ole millään tavalla ollut välttämätöntä tai edes hyödyttänyt ap:tä.
Näin voi toki olla, mutta se ei liity aloittajan kysymykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi, koska kunnianloukkaus syytettä ei voi nostaa tosiasioista, vain valheista.
Kyllä voi nostaa tosiasioistakin, kts. Junes Lokka.
Tietääkö Tiina että Juneksella on lapsi toisen naisen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun tuttuni uhitteli haastavansa minut oikeuteen vainoamisesta. Oli varmaan omasta mielestään tosi pelottava. Vaikka en hänen mukaansa edes vainonnut häntä. Vaan hän kuvitteli minun vainoavan kolmatta osapuolta. Jota todellisuudessa en vainonnut, vaan hän oli ystäväni, jonka kanssa pidettiin normaalia yhteydenpitoa. Tuo uhittelija vaan ei sattunut pitämään siitä, että olemme ystäviä.
Joillakin ihmisillä tosiaan on varsin matalalla kynnys uhkailla oikeistoimilla. Vaikka mitään aihetta ei ole. Eikä hän itsekään ole minnekään oikeuteen menemässä.
Kuulostaa tosi asiantuntevilta uhkauksilta nämä, missä uhataan haastaa joku oikeuteen tai nostaa syyte jotakuta vastaan. Suomessa kun yksityishenkilö ei mitään haasta tai nostele syytteitä. Ainoa mitä voi tehdä, on ilmoittaa poliisille epäillystä rikoksesta. Siis arkikielellä tehdä rikosilmoituksen/tutkintapyynnön poliisille. Ja sellainen ei johda oikeuskäsittelyyn, jos poliisin selvityksen perusteella rikosta ei ole syytä epäillä tapahtuneen.
No etpä ole kovin asiantunteva itsekin. Rikosasiassa asian tutkii poliisi, ja syyttäjä joko nostaa syytteen tai tekee syyttämättäjättämispäätöksen. Sen sijaan riita-asiassa voi kuka tahansa nostaa kanteen (tuskin kuitenkaan ap:n eksän kaltainen tyhjätasku, jolla ei ole varaa maksaa asianajajalle eikä yksikään asianajaja ottaisi juttua voiton toivossa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitaja on apmode. Elätä itsesi!
Sinä olet lapsi. Jokainen elättää itsensä, mutta vanhempi elättää myös alaikäisen jälkeläisensä. Kumpikin vanhempi.
Nyt vain on niin, että lapsen isä ei viitsi. Oliko sun isäsi samanlainen 💩?
Meso lisää ja käyttäydy kuin uhmaikäinen, niin kohta äitisikin kyllästyy ja heittää sinut helvettiin elämästään. Lienet jo 18?
Nythän näyttää olevan niin ettei viitsimisestä ole kyse, vaan tulojen pienuudesta, ne on eri miehet jotka eivät viitsi, ja silloin kela perii takaisin. Ap puhui ettei tulojen pienuuden vuoksi tarvitse. Ne tulot silloin saavat olla jotain 1 130,86, ja niistä uusista lapsista rajaa korotetaan vajaalla 300 eurolla.
Minusta tonnistakin on aika paha repiä rahaa elatukseen.
Tais vaan säikähtää sitä, että jää kiinni elatuksen laiminlyönnistä. Onkohan tulot kasvaneet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sinun ongelmasi on?[/quote
Persut tunkee joka keskusteluun persuilemaan ja viemään asiaa sivuraiteelle, kun kuvittelevat että kaikki pyörii heidän palvomiensa henkilöiden ympärillä.
Kuinka monta argumenttia sinä haluat vielä hävitä? Täällä joku vihervassari mainitsi persut (halusi ilmeisesti vihervassaroida, viedä asiaa sivuraiteille, ja kuvitteli, että kaikki pyörivät persujen ymäpärillä?), minä sitten vastasin siihen.
Aivan turha tulla ulisemaan minulle.
Typerysten kanssa se menee juuri noin, kuten jo hiekkalaatikolla on opetettu: Se on itse, joka toista haukkuu.
Eli kun mies syyttää sinua kunnianloukkauksesta, se kertoo lähinnä siitä, että miehellä on tapana levitellä toisista kunnianloukkauksia.
Kun joku syyttää toista vainoamisesta, niin taitaa tuo syyttäjä itse harrastaa vainoamista.
Ja niin edelleen.