Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko siitä saada kunnialoukkaussyytteen jos kertoo somessa, että saa kelan maksamaa elatusapua?

Vierailija
26.04.2021 |

Kerroin tämän ja lapsen isä alkoi huutaa minulle, että haastaa minut oikeuteen. Hän ei siis pysty elatusapua minulle tällä hetkellä maksamaan, koska hänellä on pienipalkkainen työ ja uusi perhe elätettävänä. Hän ei siis käytännössä osallistu laisinkaan lapsemme elatukseen.

Mutta onko tosiaan niin, että isä voi nostaa kunnianloukkaussyytteen minua kohtaan? En maininnut häntä missään kohtaa nimeltä, enkä puhunut muutenkaan hänestä. Erään toisen asian yhteydessä vaan toin esille, että saan kelan maksamaa elatusapua.

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ihan fiksua pestä oma likapyykki somessa? Miksi vanhempien talousasiat ja Kelan tuet pitää postata someen ja tehdä lapsesta kiistakapula? Kiva sille lapsellekin, että kaikki kaverien vanhemmat ja muut tutut näkevät tämän elatustuki sotkun. Vanhemmat riitelee julkisesti netin välityksellä lapsen asioista. Vaikka mies olisi miten urpo, niin joku tolkku nyt. Eihän tuossa ole motiivina mikään muu kuin kosto ja miehen julkinen häpäiseminen. Ei varmaan täytä kunnianloukkauksen kriteerejä, mutta yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämistä tuo voi olla.

Mä käisitin ettei tässä ollut kysymys mitään riitaa käydä somessa vaan asia oli tullut esille jonkun muun asian yhteydessä.

Mikä on semmoinen asia, jonka yhteydessä lapsen elatukseen liittyviä seikkoja ja Kela tukia puidaan somessa? Sori nyt vaan, mutta mies sekä ap kuulostaa molemmat aika epämiellyttäviltä ihmisiltä. Lapsi raukka.

Vierailija
62/70 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit saada kunnianloukkaussyyteen. Myös somekirhoittelusta on tullut tuomioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kirhoittelusta ei voi saada syytettä. Pitää levittää valheellista tietoa yms. 

Vierailija
64/70 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voit saada syytteet. Paljastat toisen raha- asioita.

Vierailija
65/70 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kirhoittelusta ei voi saada syytettä. Pitää levittää valheellista tietoa yms. 

Yksityiselämää loukkava tiedon törkeä levitys. 3 v vankeutta kun tuodaan useiden ihmisten tietoon

Vierailija
66/70 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LOL 

Viranomaiset naureskelee tälle. 

Vai paljastaa toisten raha-asioita. :D:D Eikös verottajakin sitten riko koko ajan lakia? Ihmisten verotiedthan ovat ihan julkista riistaa. 

Vierailija
67/70 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa tarvittava tietoturva ja täytä netti miestäsi solvaavalla ja nöyryyttävällä sisällöllä jäämättä kiinni, ja näytä se sille esimerkkinä oikeasta kunnianloukkauksesta.

Vierailija
68/70 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos menet julkisesti toisen henkilön yksityiselämään kuuluvia asioita kertomaan, niin totta kai siitä voi tehdä rikosilmoituksen. Yksityiselämää loukkaavan tiedon levittäminen.

Muutenhan esim. sossu tai Kela mielellään kertoisi ketkä ovat niitä kurjia, jotka eivät itse elatustaan pysty hankkimaan. Nimilistat kiertäisivät julkisissa kanavissa.

Tosin taitavuudella voi tehdä yksityisyyttä loukkaavaa julkilausumaa: pikkupaikkakunnan te-toimisto julkaisee työllisyyskatsauksen paikallislehdessä, lukumääräisesti kerrotaan tiettyjen alojen työttömät, pikkupaikkakunnalla kaikki tiedetään, eli siinä asetetaan jotkut tietyt tyypit paikkakunnan häpeäpaaluun.

Tämä on totta, vaikka saa alapeukkuja. Itse jouduin tekemään rikosilmoituksen tuolla nimikkeellä, koska minusta levitettiin tosiasioita, jotka kuitenkin oli henkilökohtaisia terveystietoja yms. En tiedä ylittääkö elatusapu sitä kynnystä.

Vierailija
69/70 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyh, mitä vielä. Aloittaja on kertonut omista raha-asioistaan, ja siihen hänellä on oikeus.

Vierailija
70/70 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos menet julkisesti toisen henkilön yksityiselämään kuuluvia asioita kertomaan, niin totta kai siitä voi tehdä rikosilmoituksen. Yksityiselämää loukkaavan tiedon levittäminen.

Muutenhan esim. sossu tai Kela mielellään kertoisi ketkä ovat niitä kurjia, jotka eivät itse elatustaan pysty hankkimaan. Nimilistat kiertäisivät julkisissa kanavissa.

Tosin taitavuudella voi tehdä yksityisyyttä loukkaavaa julkilausumaa: pikkupaikkakunnan te-toimisto julkaisee työllisyyskatsauksen paikallislehdessä, lukumääräisesti kerrotaan tiettyjen alojen työttömät, pikkupaikkakunnalla kaikki tiedetään, eli siinä asetetaan jotkut tietyt tyypit paikkakunnan häpeäpaaluun.

Tämä on totta, vaikka saa alapeukkuja. Itse jouduin tekemään rikosilmoituksen tuolla nimikkeellä, koska minusta levitettiin tosiasioita, jotka kuitenkin oli henkilökohtaisia terveystietoja yms. En tiedä ylittääkö elatusapu sitä kynnystä.

Ei liity aloittajan tilanteeseen mitenkään. Hän on kertonut OMISTA asioistaan, ei muiden. Hän ei ole tehnyt mitään väärin tai laitonta. Toisen terveystietojen levittäminen on ihan eri juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä