Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan järkyttäviä nuo n. 25 neliön uudet yksiöt

Vierailija
26.04.2021 |

Miten kukaan pystyy sellaisessa elämään ihmisarvoista elämää?

Kommentit (447)

Vierailija
1/447 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijoille taivas soluasunnon sijasta.

Vierailija
2/447 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun 26 neliön ja hyvin mahtuu :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/447 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 16m2.

En tarvi yhtään enempää.

Vuokranmaksu päivänäkin hymyilyttää.

Vierailija
4/447 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä! Minulla on 50 neliön kolmio ja jo tässä tulee joskus hulluksi kun aina kinnaa joku seinä tai esine jostain päin vastaan. Ja näistä neliöistä saisi muka aikaan kaksi mukavaa yksiötä, omine keittiöineen ja kylpyhuoneineen? 40-50 neliötä pitäisi olla joku minimiraja.

Vierailija
5/447 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin mahduin asumaan.

Vierailija
6/447 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä! Minulla on 50 neliön kolmio ja jo tässä tulee joskus hulluksi kun aina kinnaa joku seinä tai esine jostain päin vastaan. Ja näistä neliöistä saisi muka aikaan kaksi mukavaa yksiötä, omine keittiöineen ja kylpyhuoneineen? 40-50 neliötä pitäisi olla joku minimiraja.

Seinä kinnaa? Mitä meinaa?

Vierailija
7/447 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä on varmaan vain tarkoitus käydä nukkumassa ja olla päivisin jossain muualla? Vähän niinkuin hotellihuoneita.

Juu, ei kiitos.

Mulla on 37m2 Helsingissä ja se tuntuu mielestäni liian pieneltä.

Toinen asunto mulla on muualla Suomessa ja se on 94m2. Se on ihan sopiva.

Vierailija
8/447 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kelpais.

Vierailija
9/447 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkyttävää, että ihmiset haalivat egoaan ja mielenterveyttään pönkittämään kasapäin tavaraa. Tavaraa, jota ei saa edes mukaansa kun aika jättää. Tavaraa, joka jää muiden riesaksi ja joka kuluttaa ja tuhoaa maapalloa. Nuo yksiöt on aivan sopivia kooltaan yhdelle ihmiselle. Jos ei tavaroineen, kimpsuineen ja kampsuineen sinne nätisti mahdu asumaan niin vika ei ole asunnossa vaan ihmisessä.

Vierailija
10/447 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viralliset, ihmisarvon säilyttävät neliörajat tulisi olla:

yksiö  <40m2

kaksio  55-65m2

kolmio 70-90m2

neliö   90> m2

Vierailija
11/447 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen päättänee itse minkä kokoisen asunnon tarvitsee "ihmisarvoiseen elämään".

Vierailija
12/447 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 neliötä pitäisi olla minimi, ja sen alle meneviä saisi rakentaa vain poikkeustapauksissa esim. vaikeissa paikoissa.

Vierailija
13/447 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko uusi 25 neliön yksiö jotenkin lähtökohtaisesti huonompi kuin vanha 25 neliön yksiö? Mun siskolla oli aikanaan ton kokoinen asunto joskus 60-luvulla rakennetussa talossa.

Vierailija
14/447 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viralliset, ihmisarvon säilyttävät neliörajat tulisi olla:

yksiö  <40m2

kaksio  55-65m2

kolmio 70-90m2

neliö   90> m2

Mä asun nyt 65 neliön kolmiossa, ja hyvin siihen mahtuu. Olohuone on jopa reilun kokoinen.

Vierailija
15/447 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko uusi 25 neliön yksiö jotenkin lähtökohtaisesti huonompi kuin vanha 25 neliön yksiö? Mun siskolla oli aikanaan ton kokoinen asunto joskus 60-luvulla rakennetussa talossa.

Uusissa asunnoissa kylppäri vie esteettömyysvaatimusten takia huomattavasi enemmän neliöitä, kuin vanhoissa asunnoissa.  Se kaikki on pois asuintilasta.

Vierailija
16/447 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluat laittaa pyykinpesutelineen esille tai vaikka siirtää huonekaluja, niin aina on tuhat esinettä tai joku seinäpinta tiellä. Haluat pestä pienen maton, niin sen liikuttelu oviaukkojen läpi ja kulmien ympäri 3 m2 kylppäriin ja siitä suihkukoppiin on melkein akrobaattinen suoritus. Jne. Seinät ja esineet on tiellä ja estää vapaita liikeratoja. Aina kinnaa jostakin päin jos siirtelet mitään yhtään isompaa.

Vierailija
17/447 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo 25 neliötä tosiaan on turhan suuri yhdelle. 20 neliötä riittää hyvin!

Vierailija
18/447 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertovat myös huoneista, joihin ei ole rakennettu yhtäkään ikkunaa. Jostain ne rakennusyhtiöiden katteet pitää repiä, kun ei ole ostajia hintaville normiasunnoille. Neliöhinnat huitelevat 5000 euron paremmalla puolella. Maksat vain ja ainoastaan sijainnista.

Vaan miltä näyttävät asunnot pääkaupunkiseudulla vuonna 2030? Ovatko Tokiossa tyypillisten sarkofagi-hotellien kaltaisia?

Vierailija
19/447 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 45m2. Juuri sopiva. Ei jää yhtään hukkatilaa kun taas jos mullaa olisi joku 100m2 niin olisi todella paljon hukkatilaa.

Vierailija
20/447 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluat laittaa pyykinpesutelineen esille tai vaikka siirtää huonekaluja, niin aina on tuhat esinettä tai joku seinäpinta tiellä. Haluat pestä pienen maton, niin sen liikuttelu oviaukkojen läpi ja kulmien ympäri 3 m2 kylppäriin ja siitä suihkukoppiin on melkein akrobaattinen suoritus. Jne. Seinät ja esineet on tiellä ja estää vapaita liikeratoja. Aina kinnaa jostakin päin jos siirtelet mitään yhtään isompaa.

Ok! Mä en käytä pyykkitelineitä tai pese mattoja niin nämä ei ole tuttuja asioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi