***ENSIKOIDEN KESKIVIIKKO***
Kommentit (26)
Ezzielle tsemppiä,toivottavasti kaikki olisi hyvin!
Ja Tappertillaki huolia,sivuilla pyörimiset saa aina mielikuvituksen liikenteeseen,millos sulla on seuraava ultra?
Niameylle suppareita!
Ull-maij:moiks!Vai tuli teiänki heitettyy sairaalakeikkaa,onneks kaikki oolrait!Mullaki vaikka mitä mahan vihlomisii ja just ku pissillä käy ja ne viimeset lirut tulee ni vihlontaa kyllä tuntuu ja painetta.
Tänään oli synnytystapa-arvio:painoarvio noin2,8kg,pikkasen keskikäyrän alapuolella,arvioi alle 3,5kg syntymäpainon,sydänkäyrät tosi hyvät ja napasuonivirtaukset ja mun lantiosta kuulemma mahtus ihan isokokonenki vauva tulemaan :)Juu,ja Villipylly on laskeutunut!!!Sitä arvelinki nyt viikon sisällä olleiden tuntemusten perusteella että jotain kummallista on tapahtunu,alapää iha kipee ja sisäreidet on sen tuntuset niiku ne ois revähtäny.....ja arpia tullu sivuille pikkasen lisää.Ja hengittäminen on helpompaa.Kaulaa jälellä vielä se 2,5-3cm,en muistanu kysyä onko pehmentyny paikat.
Millos se sit kiinnittyykään?Ja seuraava polikäynti taas 3 vkn päästä ku oon verenpaineseurannassa,nyt oli paineet jotain 153/96 ja 148/101,mut ne nousee aina pikkasen lääkärin luona.
Olikos Ull-maijn pikkunen laskeutunu,en muista enää....................
Nyt ei aivot pelaa enää...
-Pepsi ja Villipylly rv36+3
Eilen kävin vaan lukemassa tuoreet kuulumiset ja hyviähän ne taisi kaikilla olla!
Päällimmäiseksi mieleen jäi AinoA:n ultra kokemukset, jotka kyllä kuullosti oikein mukavilta. Mekin tuota jossain välissä mietittiin, mutta ajateltiin sitten että ilmankin pärjätään. Vaikka oishan se toisaalta ollut ihan varmasti mukava kokemus nähdä oma pikkuinen " livenä" .
Kesämorsiamelle tsemppiä, ei sitä pahoinvointiakaan ikuisesti voi kestää!! Oli kyllä uskomaton lekuri! Liekö ne sitten lepsumpia loppuvaiheessa, vai mikä, mutta mulle kyllä jäi sellanen kuva miedän lääkäristä, että ei olis mikään ongelma saada sairaslomaa vähän heppoisemmillakin perusteilla. Tiedä sitten, kun en vielä ole " tosipaikan edessä" ollut, ajattelin vielä jaksaa vähän aikaa töissä.
Hankalaa tässä kyllä on, kun tavallaan töissä on ihan kivaa ja jaksaakin ihan hyvin, mutta kun toisaalta ei viitsisi kovin paljoa energiaa " tuhlata" työasioihin, kun tietää ettei sitä kauaa kestäisi kuitenkaan vaikka loppuun astikin olisin töissä. Ja toisaalta työpäivän jälkeen on aivan pakko ottaa ainakin päiväunet ja siltikään ei aljoa jaksais iltasella mitään touhuta kotona... Mä vaan pelkään, että jos jäisin kotiin aiemmin, tulis äkkiä aika pitkäksi... Ehkä sit pitäis vaan tehdä oma " lukujärjestys" etten veltostu ihan kokonaan... No katsotaan nyt, jos vaikka elokuun loppuun nyt ensi alkuun tähtäis töissäolon suhteen ja sit voi harkita uudelleen. Mullahan alkaa jokatapauksessa äippäloma viimeistään syyskuun puolivälissä. Hauskaa muuten on myös, että meillä töissä on tällä hetkellä mun lisäksi kolme muutakin odottavaa opea + ainakin 2 äipppälomalla/ hoitovapaalla ;) Kolme meistä on vielä suht samoissa viikoissa, joten mahoja voidaan sitten kasvatella porukalla melkein " kilpaa" :))
Muutamia uusiakin nikkejä oli taas putkahdellut mukaan ensikoihin. Tervetuloa kaikki uudet!
Ai juu, ja Burdea en oo vissiin muistanut onnitella uuden sängyn johdosta! Me vaihdettiin pari vuotta sitten 105 cm sängystä suoraan 160:seen, ja aluksi tuntui muutaman yön, että sinne eksyy ilman karttaa ja kompassia :DD Nyt kun siihen on tottunut, ei meinata millään mahtua edes 140cm leveeseen sänkyyn mun vanhempien luona ;)) Mut jos Ahaa tykkää, niin se voidaan ehkä hyväksyä toisinaan myös meidän sänkyyn nukkumaan :)
Jos nyt tällä kertaa riittäis tämä, kun ei aivotoiminnassakaan oo kehumista tällä hetkellä :)
Ahaakin lähettää potkuterkkuja enskoille ja masuasukeille ;))
Ope + Ahaa rv 30+2
PEPSI;
kahen viikon kuluttua olis menkkojen mukaan annettu np-ultra-aika (12+3)..ens viikolla neuvolalääkäri joka kai yrittää kuunnella sydänääniä - vaan enpä usko että kuuluu..jos meinaan ultran mukaan on vasta 9+ jotain sillon.
Mulle vaan jostain iski kauhee paniikki iltapäivällä, nyt alkaa vähän helpottaa kun kohdun suunnalla on edes jotain jomotusta havaittavissa - tai sitten sekin on vaan kuvittelua.
Tappi taas
Eipä siellä mitään erikoista ollut...
RR 103/73 (th vitsaili että päästäänkö tänään toiselle sadalle kun viimeksi oli 94/73 :))
Painoa tullut 400g/vko (nyt yhteensä 6 kiloa)
Sf-mitta oli 30 cm (neuvolan koneella vähän keskikäyrän alapuolella)
Syke 160 (sykettä ei meináttu millään vauvalta saada, mutta onneksi vauva potki koko ajan). Ja minä en ymmärrä, kun vauvalla on ollut aina syke n. 130 ja nyt kahten viime kertana 150-160?? Lieneekö vain jumpannut enemmän juuri mittaushetkellä ja näin syke noussut? Sukupuolta kun yrtiän sykkeestä veikata :)
Ja vauva oli raivotarjonnassa, peppu oikeassa kyljessä, jalat vasemmassa, pää alhaalla, kädet usein heiluu virtsarakkoon päin ;)
Tänään on ollut taas supistelupäivä ja supistelut tuntuneet myös poltteena selässä. Nyt vähän poltot kyllä rauhoittuneet...
MiaMik rv 34+0
Tapppert; kyllä siellä varmaan kaikki ihan hyvin on, mulla ei ekassa ultrassa (rv 6+0) näkynyt edes sykettä, siitä kahden viikon päästä sitten näkyi ultrassa eka kerran. Toisaalta sitten taas rv 15 tai 16 neuvolassa sai täti hakea TOSI kauan, ennenkuin edes sai pikkuhetkeksi kuuluviin... Toisilla kyllä on kait kuulunut jo samoilla viikoilla, kun itse olet menossa lääkäriin... Toivotaan, että kuuluis ja mä voin sit olla se poikkeus, joka vahvistaa säännön :))
Jotain muutakin piti jollekin sanoa, mutta unohdin - yllättäen - jo...
Ope + Ahaa edelleen rv 30+2
Tappi taas omanapaisena ja ahdistuneena kaipaa rohkaisua.
Luin tuota viestiketjua jossa oli asiaa ekasta ultrasta ja siitä ettei viikot pidä paikkaansa...sama juttu kun mulla, viikoista häviää muutama rv6+0->rv4-5.
Ultran mukaisilla viikoilla rv4-5 ja 6+2, näkyi syke. Mutta kun sen kuuluisi olla jo isompi..joku oli saanut keskenmenon, ja siihen viittasi juuri se että alkio oli pienempi kuin piti, ja testiin tuli haamu, ja oireet oli vähäisiä...niinkuin mullakin.
Nyt surffaan km-sivustoilla ja etsin tietoa, voiko keskenmeno tulla " noin vain" ja jäädä " huomaamatta" , siis voiko sikiö olla mun sisällä, kuolleena, vaikka kuinka pitkään mun tietämättä? Eikö pitäs olla vuotoa tai kipuja..tai jotain? Mulla ei ole mutta pelottaa kun on niin kovin oireeton..tänään on IHAN oireeton päivä..
Ei olis pitäny kertoa äidillekään vielä..
Tappert 10+3? itkuisena ja ahdistuneena, peloissaan..