Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parveketupakointien kieltämisellä on menty ojasta allikkoon. Nyt sitten pitää kuunnella öisin rapussa tupakalle ravaavia

Vierailija
26.04.2021 |

Hissitön talo, niin ihan kirjaimellista rapussa ravaamista.

Kommentit (816)

Vierailija
201/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikki tupakoitsijat ovat elämänkoululaisia, moniongelmaisia juntteja, joten turha odottaa, että kykenevät ottamaan muita huomioon.

Yhtäkään fiksua tupakoitsijaa en ole koskaan tavannut.

Vierailija
202/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämänkin ongelman voisi ratkaista lopullisesti.

Kerrostalojen totaalikielto ratkaisisi monta ongelmaa. Poliittinen tahto vaan puuttuu. Taitaa olla monella oma lehmä ojassa.

Olet väärässä, poliittinen tahto toteutuu. Lainaus;  "Tupakoitsijoista tulee pienemmät kustannukset sairaanhoidolle, koska tupakoimattomat ehtivät pidemmän elämänsä aikana sairastaa selvästi tupakoitsijoita enemmän. Savuttomat aiheuttavat elämänsä aikana yhteiskunnalle neljänneksen suuremmat sairaanhoidon kustannukset, kuin nuorempina kuolevat tupakoijat." Matti Vanhanen Sitran järjestämässä terveydenhuollon seminaarissa, 2008.

Se on oikein, että kuolevat nuorempina.

Niin on. Elämä teidän kaikesta nillittävien mielensäpahoittajien maailmassa ei ole sen arvoista, että siinä pitäisi roikkua kiinni ylettömän pitkään. Jotkut lähtee saappaat jalassa ja jotkut toiset makaavat onnellisina vaipoissaan pitkää elämäänsä vuosikausia. Pää ei enää toimi, mutta suoli onneksi toimii, se on elämää.

Syöpäkuolema ei tule saappaat jalassa. Siinäkin lopulta maataan paskat vaipassa, mutta pää sentään kerkee miettimään ja katumaan oliko sen arvoista. Mitä kaikkea silläkin rahalla olisi voinut tehdä ja ikävä kun pitää lähteä niin aikaisin kun elämä on vielä ihan kesken.

Unohdat yhden pikkuasian. Syöpähoidosta voi kieltäytyä ja samoin tehohoidosta. Minä olen tehnyt hoitotahdon ja se velvoittaa terveydenhuollon toimimaan minun tahtoni mukaisesti. Jos vielä poliittinen tahto taipuisi eutanasiaan, kaikki olisi kunnossa.

Minä olen rahoillani tehnyt kaiken sen, mitä olen halunnut ja sitä rahaa on vieläkin paljon jäljellä. Raha on vain rahaa. Olen nyt sen ikäinen, että suurin osa minun ikäluokastani on manan mailla, myös ne tupakoimattomat.

Minä olen elänyt itse valitsemallani tavalla ja olen antanut muidenkin elää omalla tavallaan. En ole koskaan kokenut tarpeelliseksi puuttua toisten elämään, koska koen jokaisen tietävän, mitä he elämällään tekevät. Tällaista tapaa elää suosittelen kaikille, koska omassa elämässä on jo riittävästi elämistä.

Murehtiminen asioista, joille ei voi tehdä mitään on turhaa. Sillä ainoastaan myrkyttää oman mielensä ja se ei ole viisasta.

Syöpiä on muitakin, kuin tupakasta johtuvia. Syöpäklinikan mukaan joka kolmas suomalainen saa syövän, sitä varmemmin, mitä vanhemmaksi elää. Ikä on suurin riski syövän saamiselle.

Tässä harhassa te kaikki tupakoitsijat elätte. Luulette, että kyse on vain teidän elämästä. Ei, vaan kaikki muutkin teidän lähellä kärsii teidän tupakoinnista. Siitä tässä ketjussakin on kyse. Minäkin arvostan sitä, että ihminen valitsee itse oman kohtalonsa, mutta jos siihen mukaan joutuu joku muukin, niin silloin kyse ei ole vain siitä yhdestä ihmisestä. Hän valitsee itsekkäästi polttaa ja saastuttaa muidenkin hengitysilmaa ja se on väärin. Tajuatko? Etpä taida tajuta edes vanhana ja "viisaana".

Niin kauan, kun minä en tee mitään laitonta, minua ei kiinnosta kenenkään nillitykset hiukkastakaan. Joko sinä sopeudut siihen tai et, se on sinun ongelmasi. Minulla on täsmälleen samat ihmisoikeudet, kuin kenellä tahansa ja siihen asiaan ei kenelläkään ole mitään oikeutta tulla nyyhkyttämään.

Sinä elät siinä harhassa, että sinä, mitättömyys, koet tarpeelliseksi määrätä toisen ihmisen elämästä. Koita herätä tähän maailmaan, koska se on meille kaikille sama. Meillä kaikilla on samat oikeudet ja velvollisuudet ja niin kauan, kun minulla on oikeus tupakoida, minä tupakoin. Sinun ei tarvitse hyväksyä sitä, mutta kun sinä joka tapauksessa joudut sitä sietämään, voit aivan yhtä hyvin pitää turpasi kiinni.

Sinun viisautesi ei riitä vaikenemaan asiassa, mille sinä et voi tehdä mitään. Tajuatko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan oikeasti. En itse tupakoi tai nykyään edes asu kerrostalossa, mutta jos itseäsi haittaa tupakoiminen, lasten äänet, tuparit tai synttäriäänet, ihmisten soittoharrastukset jne., niin ehkä kannattaisi muuttaa omakotitaloon.

Vierailija
204/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän vituttaa teidän kiljuvat lapset , kuin naapurin ramin tupakointi...

Vierailija
205/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu taas todistaa sen että valituksen määrä on vakio. Ensin valitetaan parvekkeella polttamisesta, kun saadaan tahto läpi niin sitten rappusten käyttämisestä että pääsee kauemmas tupakalle. Yhdessä savuttomassa taloyhtiössä näin jo tappelua siitäkin miten käytetään väärän rapun tupakkapaikan tuhkakuppia, maksaa kuulema hirveitä summia sen tyhjentäminen useammin. Nämä ammattivalittajat tässä pitäisi kieltää eikä mitään tupakointiin liittyvää. Ja en muuten edes itse polta.

Vierailija
206/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes kaikki tupakoitsijat ovat elämänkoululaisia, moniongelmaisia juntteja, joten turha odottaa, että kykenevät ottamaan muita huomioon.

Yhtäkään fiksua tupakoitsijaa en ole koskaan tavannut.

Jos et ole todellakaan tavannut yhtään fiksua tupakoitsijaa, se kertoo enemmänkin sinun suppeasta tuttavapiiristä kuin tupakoitsijoiden älykkyystasosta.

Vierailija
207/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ihan oikeasti. En itse tupakoi tai nykyään edes asu kerrostalossa, mutta jos itseäsi haittaa tupakoiminen, lasten äänet, tuparit tai synttäriäänet, ihmisten soittoharrastukset jne., niin ehkä kannattaisi muuttaa omakotitaloon.

Mitä jos ne häiritsevää elämää viettävät muuttaisi omakotitaloon? Ei nyt satunnaisista jutuista tarvitse pillastua, mutta miten ne häiriköt ei ajattele että elämäntyyli ei sovi kerrostaloon? Sä varmaan olet myös sitä mieltä että kiusattujen on syytä vaihtaa koulua...

Vierailija
208/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisella enemmistöllä omistusasunto Oy voidaan  saattaa savuttomaksi yhtiökokouksessa?

- - - - - - - -

Meille hankittiin vasta ja se oli useampivaiheinen prosessi.

Ulkomuistista.

1. Yhtiökokous päätti yksinkertaisella enemmistöllä lähteä hakemaan tupakointikieltoa parvekkeille ja yhtiön välittömille ulkoalujeille.

2. Kaupunki/isännöitsijä teetti kyselyn tupakoinnin haitoista. Jokaista huoneistoa kuultiin asiassa.

3. Suullista kuulemista ei  pidetty

4. kaupungin asianomainen taho määräsi parveke ym. tupakointikiellon.

KYLLÄ KANNATTI!!  Tupakkaterrori päättyi kuin seinään ja 3. kerroksessa asuvana en ole huomannut mitään rapputrafiikkia sen kummemmin kuin ennen.  Eikä edes maksanut paljoa.

SUOSITTELEN KAIKILLE MUILLEKIN TUPAKOINTIKIELLON HAKEMISTA!!

Tarkoitin totaalikieltoa. Myös asuinhuoneissa, rappukäytävissä jne.

Vierailija
209/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos ne häiritsevää elämää viettävät muuttaisi omakotitaloon? Ei nyt satunnaisista jutuista tarvitse pillastua, mutta miten ne häiriköt ei ajattele että elämäntyyli ei sovi kerrostaloon? Sä varmaan olet myös sitä mieltä että kiusattujen on syytä vaihtaa koulua...

Mikä sit sopii kerrostaloon? Nää av mammat parvekepäikkyineenkö vaan? Just joo.

Vierailija
210/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenhän entisaikaan on selvitty, kun joka paikassa sai polttaa? Julkisissa tiloissa, työpaikoilla, baareissa.

Nykyihmistä häiritsee omilla parvekkeillaan tai talon nurkalla polttavat ihmiset. Hohhoijaa.

On syntynyt kaikkeen tyytymätön nillittäjien sukupolvi.

Juuri näin. Tämä nillittäjien sukupolvi on lanseerannut ihan uuden ja vakavan mielenterveysongelman, joka voitaisiin nimittää "mitättömistä syistä muita piinaava jeesus-syndrooma" - nimiseksi mielisairaudeksi.

Vierailija
211/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisella enemmistöllä omistusasunto Oy voidaan  saattaa savuttomaksi yhtiökokouksessa?

- - - - - - - -

Meille hankittiin vasta ja se oli useampivaiheinen prosessi.

Ulkomuistista.

1. Yhtiökokous päätti yksinkertaisella enemmistöllä lähteä hakemaan tupakointikieltoa parvekkeille ja yhtiön välittömille ulkoalujeille.

2. Kaupunki/isännöitsijä teetti kyselyn tupakoinnin haitoista. Jokaista huoneistoa kuultiin asiassa.

3. Suullista kuulemista ei  pidetty

4. kaupungin asianomainen taho määräsi parveke ym. tupakointikiellon.

KYLLÄ KANNATTI!!  Tupakkaterrori päättyi kuin seinään ja 3. kerroksessa asuvana en ole huomannut mitään rapputrafiikkia sen kummemmin kuin ennen.  Eikä edes maksanut paljoa.

SUOSITTELEN KAIKILLE MUILLEKIN TUPAKOINTIKIELLON HAKEMISTA!!

Tarkoitin totaalikieltoa. Myös asuinhuoneissa, rappukäytävissä jne.

No nehän on jo aikoja sitten kielletty. Sä ajat nyt vain jäljennejääneiden kieltoa, eli parvekkeita ja piha-alueita.

Vierailija
212/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nillittäjät kuvittelivat saavuttavansa tuolla kiellolla? Että kaikki lopettavat tupakoinnin? Arvasin, että seuraavaksi alkaa se ralli rapussa, ei tarvitse olla erityisen terävä sen arvatakseen. Kesällä juopporemmit valloittavat tupakkapaikat, kun eivät viitsi rampata edestakaisin ja taas valittajat saavat vettä myllyynsä, mutta itsepähän tilasitte.

"Mitä nillittäjät kuvittelivat saavuttavansa tuolla kiellolla? Että kaikki lopettavat tupakoinnin?"

Ei, vaan tupakan hajusta aidosti kärsivät saivat rauhan piittaamattomien ketjupolttaja-naapureiden jatkuvalta kaasutukselta siten, että näiden hajuttajien oli siirryttävä polttamaan muualle kuin parvekkeelle.

Ja kyllä toimi!

Voi kun sama rauha saataisiin kiljuvien ja rääkyvien lapsiperheiden kanssa.

Tupakan hajun voi sulkea laittamalla ikkunat ja parvekkeen oven kiinni, mutta melua ei pakoon pääse, sitä on pakko sietää.

Vierailija
214/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa on kerrostalon ongelmat. Jos ei kestä ääniä, ja hajuja, niin muuttakaa omakotitaloon. Itse teimme näin. Saan tupakoida omassa pihassa alasti humalassa mölisten aamuyöllä niin paljon kuin haluan. Muita ei haittaa örinäni, eikä minua rappukäytävässä juokseminen. Valintoja nämä ovat.

Vierailija
215/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalojen totaalikielto ratkaisisi monta ongelmaa. Poliittinen tahto vaan puuttuu. Taitaa olla monella oma lehmä ojassa.

Turussa TVT Asuntojen (siis kaupungin vuokra-asuntojen) kaikki vuokrasopimukset (myös vanhat) muutetaan sellaisiksi ensi vuoden loppuun mennessä, että tupakointi kielletään niin sisällä kuin parvekkeilla kuin patioillakin. Sitten kun se on kaikkien vuokrasopimuksissa, niin arvakkaas, aloitanko valitusrumban, jos ja kun nämä lähimmät naapurit käryttävät vielä muualla kuin siellä pihalle perustettavalla tupakointipaikalla. :D Meidän alueen viime vuonna aloittanut isännöitsijä kuuntelee herkällä korvalla meitä vanhoja asukkaita, se on jo todettu erinäisten tapahtumien takia tänä ja viime vuonna, joten saattaa olla, että meidän lähinaapurit vaihtuvat vielä tupakoimattomiin tässä lähivuosien aikana. Se on tavoitteeni! Tupakoitsijat ostakoot omat asuntonsa jostain muualta ja käryttäkööt siellä miten lystäävät, se ei sitten enää kuulu minulle.

Vierailija
216/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. Mua oksettaa tää maa, kun koko aika valitetaan jostain ja halutaan rajoittaa muita ihmisiä koska Minä. Minä, minä, minä.

Jäätäviä rajoituksia ja sääntöjä säännön perään. Ei täällä oo enää kiva olla.

Haluan jonnekin jossa ei nipoteta kaikesta.

Tupakointi omalla parvekkeella pitäis olla ok. Ja en asu kerrostalossa, eli ei oma lehmä ojassa.

En minäkään tykkää ku jotku löyhkää stanasti hsjuvedelle, että silmät pyörii päässä ja vaikka olen niille yliherkkä saaden oireita. Mutta en silti ala ajamaan "suomi hajusteettomaks" kamppista. Tai ettei saa sit käyttää hajuvettä rappukäytävässä koska alkaa silmät kutisee

Vierailija
217/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No varmasti puuttuu "poliittinen tahto" kun mietitään ihmisen omassa kodissaan tekemiin asioihin puuttumista, ja yksilönvapauden kaventamista :D :D :D

Sinun ongelmasi ratkaistuu sillä että muutat pöndelle jossa ei ole naapureita ;) Ei muiden tarvitse sentään mukautua juuri SINUN elämääsi, vaan SINÄ mukaudut ympäristöön, ja jos se ei SINULLE käy, olet vapaa muuttamaan muualle.

Ei kun ihan päinvastoin. Tupakoitsijoiden, joita tässä maassa nykyisin on enää vain kourallinen ja jotka vähemmistönä määräävät, miten enemmistö elämänsä elää, sopii lähteä sinne "pöndelle". Ei enää 2020-luvulla kaupungeissa tanssita vähemmistön pillin mukaan. Herätys!!

Vierailija
218/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just. Mua oksettaa tää maa, kun koko aika valitetaan jostain ja halutaan rajoittaa muita ihmisiä koska Minä. Minä, minä, minä.

Jäätäviä rajoituksia ja sääntöjä säännön perään. Ei täällä oo enää kiva olla.

Haluan jonnekin jossa ei nipoteta kaikesta.

Tupakointi omalla parvekkeella pitäis olla ok. Ja en asu kerrostalossa, eli ei oma lehmä ojassa.

En minäkään tykkää ku jotku löyhkää stanasti hsjuvedelle, että silmät pyörii päässä ja vaikka olen niille yliherkkä saaden oireita. Mutta en silti ala ajamaan "suomi hajusteettomaks" kamppista. Tai ettei saa sit käyttää hajuvettä rappukäytävässä koska alkaa silmät kutisee

No, nimenomaan nämä minäminäminä-tupakoitsijat tässä ovat koko ongelman ydin! Pieni vähemmistö määrää suuren enemmistön elämästä, se ei todellakaan ole oikein. Hienoa, että vihdoin joku tekee asialle jotakin.

Vierailija
219/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä, poliittinen tahto toteutuu. Lainaus;  "Tupakoitsijoista tulee pienemmät kustannukset sairaanhoidolle, koska tupakoimattomat ehtivät pidemmän elämänsä aikana sairastaa selvästi tupakoitsijoita enemmän. Savuttomat aiheuttavat elämänsä aikana yhteiskunnalle neljänneksen suuremmat sairaanhoidon kustannukset, kuin nuorempina kuolevat tupakoijat." Matti Vanhanen Sitran järjestämässä terveydenhuollon seminaarissa, 2008.

Se on oikein, että kuolevat nuorempina.

Niin on. Elämä teidän kaikesta nillittävien mielensäpahoittajien maailmassa ei ole sen arvoista, että siinä pitäisi roikkua kiinni ylettömän pitkään. Jotkut lähtee saappaat jalassa ja jotkut toiset makaavat onnellisina vaipoissaan pitkää elämäänsä vuosikausia. Pää ei enää toimi, mutta suoli onneksi toimii, se on elämää.

Syöpäkuolema ei tule saappaat jalassa. Siinäkin lopulta maataan paskat vaipassa, mutta pää sentään kerkee miettimään ja katumaan oliko sen arvoista. Mitä kaikkea silläkin rahalla olisi voinut tehdä ja ikävä kun pitää lähteä niin aikaisin kun elämä on vielä ihan kesken.

Unohdat yhden pikkuasian. Syöpähoidosta voi kieltäytyä ja samoin tehohoidosta. Minä olen tehnyt hoitotahdon ja se velvoittaa terveydenhuollon toimimaan minun tahtoni mukaisesti. Jos vielä poliittinen tahto taipuisi eutanasiaan, kaikki olisi kunnossa.

Minä olen rahoillani tehnyt kaiken sen, mitä olen halunnut ja sitä rahaa on vieläkin paljon jäljellä. Raha on vain rahaa. Olen nyt sen ikäinen, että suurin osa minun ikäluokastani on manan mailla, myös ne tupakoimattomat.

Minä olen elänyt itse valitsemallani tavalla ja olen antanut muidenkin elää omalla tavallaan. En ole koskaan kokenut tarpeelliseksi puuttua toisten elämään, koska koen jokaisen tietävän, mitä he elämällään tekevät. Tällaista tapaa elää suosittelen kaikille, koska omassa elämässä on jo riittävästi elämistä.

Murehtiminen asioista, joille ei voi tehdä mitään on turhaa. Sillä ainoastaan myrkyttää oman mielensä ja se ei ole viisasta.

Syöpiä on muitakin, kuin tupakasta johtuvia. Syöpäklinikan mukaan joka kolmas suomalainen saa syövän, sitä varmemmin, mitä vanhemmaksi elää. Ikä on suurin riski syövän saamiselle.

Tässä harhassa te kaikki tupakoitsijat elätte. Luulette, että kyse on vain teidän elämästä. Ei, vaan kaikki muutkin teidän lähellä kärsii teidän tupakoinnista. Siitä tässä ketjussakin on kyse. Minäkin arvostan sitä, että ihminen valitsee itse oman kohtalonsa, mutta jos siihen mukaan joutuu joku muukin, niin silloin kyse ei ole vain siitä yhdestä ihmisestä. Hän valitsee itsekkäästi polttaa ja saastuttaa muidenkin hengitysilmaa ja se on väärin. Tajuatko? Etpä taida tajuta edes vanhana ja "viisaana".

Niin kauan, kun minä en tee mitään laitonta, minua ei kiinnosta kenenkään nillitykset hiukkastakaan. Joko sinä sopeudut siihen tai et, se on sinun ongelmasi. Minulla on täsmälleen samat ihmisoikeudet, kuin kenellä tahansa ja siihen asiaan ei kenelläkään ole mitään oikeutta tulla nyyhkyttämään.

Sinä elät siinä harhassa, että sinä, mitättömyys, koet tarpeelliseksi määrätä toisen ihmisen elämästä. Koita herätä tähän maailmaan, koska se on meille kaikille sama. Meillä kaikilla on samat oikeudet ja velvollisuudet ja niin kauan, kun minulla on oikeus tupakoida, minä tupakoin. Sinun ei tarvitse hyväksyä sitä, mutta kun sinä joka tapauksessa joudut sitä sietämään, voit aivan yhtä hyvin pitää turpasi kiinni.

Sinun viisautesi ei riitä vaikenemaan asiassa, mille sinä et voi tehdä mitään. Tajuatko?

Haista v. Tupakka aiheuttaa syöpää ja sinun arvon ihmisoikeuksiisi ei kuulu aiheuttaa sitä muille.

Menikö kaaliin.

Vierailija
220/816 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei onneksi saa polttaa edes pihalla, niin se paska ei tunkeudu ikkunoista sisään.

-eka kerroksen asukki-

Tuollaisissa kieltokasarmeissa poltetaan sisällä ja sille asialle sinä et mahda mitään.

So?

Polttakoon kämpässään ja vastatkoon vuokralaisena seurauksista.

Kunhan ei mun ikkunoiden alla ime.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän