Parveketupakointien kieltämisellä on menty ojasta allikkoon. Nyt sitten pitää kuunnella öisin rapussa tupakalle ravaavia
Hissitön talo, niin ihan kirjaimellista rapussa ravaamista.
Kommentit (816)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämänkin ongelman voisi ratkaista lopullisesti.
Kerrostalojen totaalikielto ratkaisisi monta ongelmaa. Poliittinen tahto vaan puuttuu. Taitaa olla monella oma lehmä ojassa.
Turussa TVT Asuntojen (siis kaupungin vuokra-asuntojen) kaikki vuokrasopimukset (myös vanhat) muutetaan sellaisiksi ensi vuoden loppuun mennessä, että tupakointi kielletään niin sisällä kuin parvekkeilla kuin patioillakin. Sitten kun se on kaikkien vuokrasopimuksissa, niin arvakkaas, aloitanko valitusrumban, jos ja kun nämä lähimmät naapurit käryttävät vielä muualla kuin siellä pihalle perustettavalla tupakointipaikalla. :D Meidän alueen viime vuonna aloittanut isännöitsijä kuuntelee herkällä korvalla meitä vanhoja asukkaita, se on jo todettu erinäisten tapahtumien takia tänä ja viime vuonna, joten saattaa olla, että meidän lähinaapurit vaihtuvat vielä tupakoimattomiin tässä lähivuosien aikana. Se on tavoitteeni! Tupakoitsijat ostakoot omat asuntonsa jostain muualta ja käryttäkööt siellä miten lystäävät, se ei sitten enää kuulu minulle.
Sinut kun on varustettu noin hienolla elämänasenteella, niin eiköhän joku vielä järjestä sinulle sellaiset fyysiset vammat, että voit miettiä oliko kannattavaa olla kaikesta valittava pikkusieluinen kyttääjä =)
Vierailija kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/40858d25-e93f-45dd-ae55-68f0f6565…
Jo on huttua! Tupakka-askit samannäköisiksi? Ne ovat jo nyt numeroina tai kaapeissa ovien takana piilossa.
Bussikatoksissa tupakanpoltto on ollut kielletty jo vuosikausia. Leikkipuistossa kukaan järkevä vanhempi ei polta.
Tuon uimarantakiellon ymmärrän, mutta sitten pitää järjestää tupakointipaikat ja tuhkakuppien tyhjennykset.
Terassilla istuvat ne, jotka tupakoivat, koska sisällä ei saa polttaa. Asiakas voi siis valita myös savuttoman puolen.
Itse aiheeseen: valitsin asuntoni, koska taloyhtiössä ei ollut lemmikki- ja parveketupakointikieltoa. Niiden, jotka naapureina asuvat, on ollut aivan sama oikeus lukea as.oy:n yhtiöjärjestys ja järjestyssäännöt. Ostamalla asuntonsa he ovat k.o. asiat hyväksyneet.
Turha jälkikäteen urputtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalojen totaalikielto ratkaisisi monta ongelmaa. Poliittinen tahto vaan puuttuu. Taitaa olla monella oma lehmä ojassa.
Olet väärässä, poliittinen tahto toteutuu. Lainaus; "Tupakoitsijoista tulee pienemmät kustannukset sairaanhoidolle, koska tupakoimattomat ehtivät pidemmän elämänsä aikana sairastaa selvästi tupakoitsijoita enemmän. Savuttomat aiheuttavat elämänsä aikana yhteiskunnalle neljänneksen suuremmat sairaanhoidon kustannukset, kuin nuorempina kuolevat tupakoijat." Matti Vanhanen Sitran järjestämässä terveydenhuollon seminaarissa, 2008.
Se on oikein, että kuolevat nuorempina.
Niin on. Elämä teidän kaikesta nillittävien mielensäpahoittajien maailmassa ei ole sen arvoista, että siinä pitäisi roikkua kiinni ylettömän pitkään. Jotkut lähtee saappaat jalassa ja jotkut toiset makaavat onnellisina vaipoissaan pitkää elämäänsä vuosikausia. Pää ei enää toimi, mutta suoli onneksi toimii, se on elämää.
Syöpäkuolema ei tule saappaat jalassa. Siinäkin lopulta maataan paskat vaipassa, mutta pää sentään kerkee miettimään ja katumaan oliko sen arvoista. Mitä kaikkea silläkin rahalla olisi voinut tehdä ja ikävä kun pitää lähteä niin aikaisin kun elämä on vielä ihan kesken.
Unohdat yhden pikkuasian. Syöpähoidosta voi kieltäytyä ja samoin tehohoidosta. Minä olen tehnyt hoitotahdon ja se velvoittaa terveydenhuollon toimimaan minun tahtoni mukaisesti. Jos vielä poliittinen tahto taipuisi eutanasiaan, kaikki olisi kunnossa.
Minä olen rahoillani tehnyt kaiken sen, mitä olen halunnut ja sitä rahaa on vieläkin paljon jäljellä. Raha on vain rahaa. Olen nyt sen ikäinen, että suurin osa minun ikäluokastani on manan mailla, myös ne tupakoimattomat.
Minä olen elänyt itse valitsemallani tavalla ja olen antanut muidenkin elää omalla tavallaan. En ole koskaan kokenut tarpeelliseksi puuttua toisten elämään, koska koen jokaisen tietävän, mitä he elämällään tekevät. Tällaista tapaa elää suosittelen kaikille, koska omassa elämässä on jo riittävästi elämistä.
Murehtiminen asioista, joille ei voi tehdä mitään on turhaa. Sillä ainoastaan myrkyttää oman mielensä ja se ei ole viisasta.
Syöpiä on muitakin, kuin tupakasta johtuvia. Syöpäklinikan mukaan joka kolmas suomalainen saa syövän, sitä varmemmin, mitä vanhemmaksi elää. Ikä on suurin riski syövän saamiselle.
Tässä harhassa te kaikki tupakoitsijat elätte. Luulette, että kyse on vain teidän elämästä. Ei, vaan kaikki muutkin teidän lähellä kärsii teidän tupakoinnista. Siitä tässä ketjussakin on kyse. Minäkin arvostan sitä, että ihminen valitsee itse oman kohtalonsa, mutta jos siihen mukaan joutuu joku muukin, niin silloin kyse ei ole vain siitä yhdestä ihmisestä. Hän valitsee itsekkäästi polttaa ja saastuttaa muidenkin hengitysilmaa ja se on väärin. Tajuatko? Etpä taida tajuta edes vanhana ja "viisaana".
Niin kauan, kun minä en tee mitään laitonta, minua ei kiinnosta kenenkään nillitykset hiukkastakaan. Joko sinä sopeudut siihen tai et, se on sinun ongelmasi. Minulla on täsmälleen samat ihmisoikeudet, kuin kenellä tahansa ja siihen asiaan ei kenelläkään ole mitään oikeutta tulla nyyhkyttämään.
Sinä elät siinä harhassa, että sinä, mitättömyys, koet tarpeelliseksi määrätä toisen ihmisen elämästä. Koita herätä tähän maailmaan, koska se on meille kaikille sama. Meillä kaikilla on samat oikeudet ja velvollisuudet ja niin kauan, kun minulla on oikeus tupakoida, minä tupakoin. Sinun ei tarvitse hyväksyä sitä, mutta kun sinä joka tapauksessa joudut sitä sietämään, voit aivan yhtä hyvin pitää turpasi kiinni.
Sinun viisautesi ei riitä vaikenemaan asiassa, mille sinä et voi tehdä mitään. Tajuatko?
Haista v. Tupakka aiheuttaa syöpää ja sinun arvon ihmisoikeuksiisi ei kuulu aiheuttaa sitä muille.
Menikö kaaliin.
Eikö tuolla perusteella tupakan ostamisen, myymisen ja polttamisen pitäisi olla laitonta?
Niin kauan kun sitä kaupasta saa ja OK polttaa, niin on hölmöä, että tupakoijia kohdellaan kuin rikollisia.
Että haista vaan itse, ja lisäksi vähän tupakansavua :-D Toivottavasti saat passiivisesta tupakansavusta syövän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet väärässä, poliittinen tahto toteutuu. Lainaus; "Tupakoitsijoista tulee pienemmät kustannukset sairaanhoidolle, koska tupakoimattomat ehtivät pidemmän elämänsä aikana sairastaa selvästi tupakoitsijoita enemmän. Savuttomat aiheuttavat elämänsä aikana yhteiskunnalle neljänneksen suuremmat sairaanhoidon kustannukset, kuin nuorempina kuolevat tupakoijat." Matti Vanhanen Sitran järjestämässä terveydenhuollon seminaarissa, 2008.
Se on oikein, että kuolevat nuorempina.
Niin on. Elämä teidän kaikesta nillittävien mielensäpahoittajien maailmassa ei ole sen arvoista, että siinä pitäisi roikkua kiinni ylettömän pitkään. Jotkut lähtee saappaat jalassa ja jotkut toiset makaavat onnellisina vaipoissaan pitkää elämäänsä vuosikausia. Pää ei enää toimi, mutta suoli onneksi toimii, se on elämää.
Syöpäkuolema ei tule saappaat jalassa. Siinäkin lopulta maataan paskat vaipassa, mutta pää sentään kerkee miettimään ja katumaan oliko sen arvoista. Mitä kaikkea silläkin rahalla olisi voinut tehdä ja ikävä kun pitää lähteä niin aikaisin kun elämä on vielä ihan kesken.
Unohdat yhden pikkuasian. Syöpähoidosta voi kieltäytyä ja samoin tehohoidosta. Minä olen tehnyt hoitotahdon ja se velvoittaa terveydenhuollon toimimaan minun tahtoni mukaisesti. Jos vielä poliittinen tahto taipuisi eutanasiaan, kaikki olisi kunnossa.
Minä olen rahoillani tehnyt kaiken sen, mitä olen halunnut ja sitä rahaa on vieläkin paljon jäljellä. Raha on vain rahaa. Olen nyt sen ikäinen, että suurin osa minun ikäluokastani on manan mailla, myös ne tupakoimattomat.
Minä olen elänyt itse valitsemallani tavalla ja olen antanut muidenkin elää omalla tavallaan. En ole koskaan kokenut tarpeelliseksi puuttua toisten elämään, koska koen jokaisen tietävän, mitä he elämällään tekevät. Tällaista tapaa elää suosittelen kaikille, koska omassa elämässä on jo riittävästi elämistä.
Murehtiminen asioista, joille ei voi tehdä mitään on turhaa. Sillä ainoastaan myrkyttää oman mielensä ja se ei ole viisasta.
Syöpiä on muitakin, kuin tupakasta johtuvia. Syöpäklinikan mukaan joka kolmas suomalainen saa syövän, sitä varmemmin, mitä vanhemmaksi elää. Ikä on suurin riski syövän saamiselle.
Tässä harhassa te kaikki tupakoitsijat elätte. Luulette, että kyse on vain teidän elämästä. Ei, vaan kaikki muutkin teidän lähellä kärsii teidän tupakoinnista. Siitä tässä ketjussakin on kyse. Minäkin arvostan sitä, että ihminen valitsee itse oman kohtalonsa, mutta jos siihen mukaan joutuu joku muukin, niin silloin kyse ei ole vain siitä yhdestä ihmisestä. Hän valitsee itsekkäästi polttaa ja saastuttaa muidenkin hengitysilmaa ja se on väärin. Tajuatko? Etpä taida tajuta edes vanhana ja "viisaana".
Niin kauan, kun minä en tee mitään laitonta, minua ei kiinnosta kenenkään nillitykset hiukkastakaan. Joko sinä sopeudut siihen tai et, se on sinun ongelmasi. Minulla on täsmälleen samat ihmisoikeudet, kuin kenellä tahansa ja siihen asiaan ei kenelläkään ole mitään oikeutta tulla nyyhkyttämään.
Sinä elät siinä harhassa, että sinä, mitättömyys, koet tarpeelliseksi määrätä toisen ihmisen elämästä. Koita herätä tähän maailmaan, koska se on meille kaikille sama. Meillä kaikilla on samat oikeudet ja velvollisuudet ja niin kauan, kun minulla on oikeus tupakoida, minä tupakoin. Sinun ei tarvitse hyväksyä sitä, mutta kun sinä joka tapauksessa joudut sitä sietämään, voit aivan yhtä hyvin pitää turpasi kiinni.
Sinun viisautesi ei riitä vaikenemaan asiassa, mille sinä et voi tehdä mitään. Tajuatko?
Onneksi valtio ajaa tupakoinnin täyskieltoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä nillittäjät kuvittelivat saavuttavansa tuolla kiellolla? Että kaikki lopettavat tupakoinnin? Arvasin, että seuraavaksi alkaa se ralli rapussa, ei tarvitse olla erityisen terävä sen arvatakseen. Kesällä juopporemmit valloittavat tupakkapaikat, kun eivät viitsi rampata edestakaisin ja taas valittajat saavat vettä myllyynsä, mutta itsepähän tilasitte.
"Mitä nillittäjät kuvittelivat saavuttavansa tuolla kiellolla? Että kaikki lopettavat tupakoinnin?"
Ei, vaan tupakan hajusta aidosti kärsivät saivat rauhan piittaamattomien ketjupolttaja-naapureiden jatkuvalta kaasutukselta siten, että näiden hajuttajien oli siirryttävä polttamaan muualle kuin parvekkeelle.
Ja kyllä toimi!
Tämähän tarkoittaa vain ja ainoastaan sitä, että on helpompi ajaa läpi taloyhtiön sääntöihin kaikki häiritsevä toiminta. Mä alan ajaa seuraavaksi kieltoa auringonottoon, koska siveetöntä. Lasten leikkipaikoille, koska sotkevat, valittajien huutamiselle, koska aivotonta. Jne. Hyvä juttu siis; täysin mielivaltaisesti voidaan naapureiden elämään puuttua vain koska häiritsee.
Kyllä, sinä voit alkaa ajamaan minkä tahansa häiritsevän asian kieltoa ja jos se taloyhtiössä äänestyksellä hyväksytään, niin se lisätään järjestyssääntöihin. Jos sääntöjä ei joku noudata, niin se voidaan häätää.
Jos talo on täynnä ihmisiä, jotka eivät halua nähdä auringonottajia, niin sitten varmaan saat ehdotuksesi läpi. Ei kun hommiin, ehkä vuoden päästä ei pihallasi näy peppubikineitä.
Lapset kuuluu elämään, niitä ei voi kieltää, ja valittaminen taas on aika tulkinnallinen kysymys. Sinun täytyisi kyetä määrittelemään se, kelloajat ja paikat missä sitä ei saa tehdä, vai onko täyskielto? Ja mitä se valittaminen sitten on? Sinun pitäisi osata rajata sekin.
Tupakoinnin kieltäminen on paljon helpompaa kuin mikään noista sinun ehdotuksista, koska tupakoinnista enemmistö ei tykkää. Siinä ei ole mitään tulkinnanvaraista, joko sitä polttaa tai ei polta. Kun joku taloyhtiöstä tupakoi, niin se heikentää kokonaisuudessaan jokaisen omistajan osakkeiden arvoa ja asumisen laatua.
Se, että enemmistö ei tykkää jostakin, ei ole ole välttämättä laillisesti pätevä syy kieltää asiaa X.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikki tupakoitsijat ovat elämänkoululaisia, moniongelmaisia juntteja, joten turha odottaa, että kykenevät ottamaan muita huomioon.
Yhtäkään fiksua tupakoitsijaa en ole koskaan tavannut.
Jos et ole todellakaan tavannut yhtään fiksua tupakoitsijaa, se kertoo enemmänkin sinun suppeasta tuttavapiiristä kuin tupakoitsijoiden älykkyystasosta.
En minäkään tunne tupakoitsijoita. Ei minun piireissä onneksi sellaisia ihmisiä ole. Taitaa olla alemman luokan touhuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä nillittäjät kuvittelivat saavuttavansa tuolla kiellolla? Että kaikki lopettavat tupakoinnin? Arvasin, että seuraavaksi alkaa se ralli rapussa, ei tarvitse olla erityisen terävä sen arvatakseen. Kesällä juopporemmit valloittavat tupakkapaikat, kun eivät viitsi rampata edestakaisin ja taas valittajat saavat vettä myllyynsä, mutta itsepähän tilasitte.
"Mitä nillittäjät kuvittelivat saavuttavansa tuolla kiellolla? Että kaikki lopettavat tupakoinnin?"
Ei, vaan tupakan hajusta aidosti kärsivät saivat rauhan piittaamattomien ketjupolttaja-naapureiden jatkuvalta kaasutukselta siten, että näiden hajuttajien oli siirryttävä polttamaan muualle kuin parvekkeelle.
Ja kyllä toimi!
Voi kun sama rauha saataisiin kiljuvien ja rääkyvien lapsiperheiden kanssa.
Tupakan hajun voi sulkea laittamalla ikkunat ja parvekkeen oven kiinni, mutta melua ei pakoon pääse, sitä on pakko sietää.
Kesä 2018 on jäänyt mieleen. Makuuhuoneessa koko ajan lämpötila 27-30 astetta, viikon verran se pahin tilanne oli 31.6 astetta, vuorokauden ympäri (kolmas, ylin kerros, peltikatto kerää kuumuuden ja pitää sen yllä yöt päivät). Ikkunat ja räppänät ja parvekkeen ovi piti pitää kiinni koko päivän, koska naapurit katsoivat oikeudekseen polttaa syöpäkääryleitänsä niin pihan puolella kuin tien puolellakin. Nukuttua en saanut, yritin käydä vilvoittelemassa edes pari minuuttia parvekkeella, ei tullut mitään, koska naapuritkaan eivät saaneet unta ja menivät sitten ajan kulukseen käryttelemään kymmenen minuutin välein eli aina siellä joku naapureista oli. Välillä en yksinkertaisesti jaksanut olla sisällä, vaan menin myöhään illalla ja joskus yölläkin pihalle penkille itkemään väsymystäni ja uupumustani ja olin kertakaikkisessa ratkeamispisteessä. Sitten vihdoin tuli sade ja suorastaan kylmä ilma. Pääsin vihdoin istumaan parvekkeelle, koska tupakoitsijat eivät enää siinä kylmyydessä viihtyneet. Istuin lattialla tuntitolkulla, kuuntelin sateen lotinaa ja nautin ja riemuitsin, että sain vihdoin olla omalla parvekeellani. No, itku lyhyestä ilosta: kova flunssahan minulle siitä paukkasi päälle. Onneksi ei tullut enää niin kuumaa sen sateen jälkeen silloin vuonna 2018. Eikä ole onneksi ollut ihan niin kuumia kesiä sen jälkeen. Kuuma kesä on minulle kauhistus, mahdollisimman viileitä kesiä lounaisrannikolle, kiitos!
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/40858d25-e93f-45dd-ae55-68f0f6565…
Suunta on oikea. Yhteiskunnan on tuettava pyrkimystä terveyteen ja estettävä savun pakkohengitys. Ehdoton ei parvekkeilla ym. tupakoinnille myös!
Meillä on harmiksemme asunto yhtiössä jossa saa polttaa parvekkeella. En ole koskaan aiemmin asunut ketjupolttajan naapurissa joten en tajunnut että tällaista voi olla. Aikaisemmin parveketta pystyi käyttämään vaikka ruoan jäähdyttämiseen mutta ei sinne enää voi mitään viedä. Alakerrassa käryää koko ajan, myös yöllä. Vähän hankala myydäkin kun ei ole hetken taukoa tuossa hajussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turussa TVT Asuntojen (siis kaupungin vuokra-asuntojen) kaikki vuokrasopimukset (myös vanhat) muutetaan sellaisiksi ensi vuoden loppuun mennessä, että tupakointi kielletään niin sisällä kuin parvekkeilla kuin patioillakin. Sitten kun se on kaikkien vuokrasopimuksissa, niin arvakkaas, aloitanko valitusrumban, jos ja kun nämä lähimmät naapurit käryttävät vielä muualla kuin siellä pihalle perustettavalla tupakointipaikalla. :D Meidän alueen viime vuonna aloittanut isännöitsijä kuuntelee herkällä korvalla meitä vanhoja asukkaita, se on jo todettu erinäisten tapahtumien takia tänä ja viime vuonna, joten saattaa olla, että meidän lähinaapurit vaihtuvat vielä tupakoimattomiin tässä lähivuosien aikana. Se on tavoitteeni! Tupakoitsijat ostakoot omat asuntonsa jostain muualta ja käryttäkööt siellä miten lystäävät, se ei sitten enää kuulu minulle.
Sinut kun on varustettu noin hienolla elämänasenteella, niin eiköhän joku vielä järjestä sinulle sellaiset fyysiset vammat, että voit miettiä oliko kannattavaa olla kaikesta valittava pikkusieluinen kyttääjä =)
Katos katos, nyt meni tupakoitsijan nahan alle, niin kuin ihan pikkuisen. :D :D Pysy sinä vaan siellä omistusasunnossasi käryttämässä, meillä Turussa asiat hoidetaan niin kuin ne pitää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikki tupakoitsijat ovat elämänkoululaisia, moniongelmaisia juntteja, joten turha odottaa, että kykenevät ottamaan muita huomioon.
Jos et ole todellakaan tavannut yhtään fiksua tupakoitsijaa, se kertoo enemmänkin sinun suppeasta tuttavapiiristä kuin tupakoitsijoiden älykkyystasosta.
En minäkään tunne tupakoitsijoita. Ei minun piireissä onneksi sellaisia ihmisiä ole. Taitaa olla alemman luokan touhuja.
https://thl.fi/fi/tilastot-ja-data/tilastot-aiheittain/paihteet-ja-riip…
Mahtunee noihin jokunen korkeasti koulutettukin. Olen samaa mieltä siitä, että suuntaus on hyvä, kohti terveempää. Mutta tupakoinnin kieltäminen aikuiselta ihmiseltä omalla parvekkeellaan on ihan vihonviimeinen asia Suomessa. Sille tielle kun lähdetään, ollaan hyvin kaukana oikeasta tiestä. Niin kauan, kun kaikkea ei kielletä naapureiden vuoksi, on tupakoitsijoiden epätasa-arvoiseen asemaan saattaminen naurettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kyllä, juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katos katos, nyt meni tupakoitsijan nahan alle, niin kuin ihan pikkuisen. :D :D Pysy sinä vaan siellä omistusasunnossasi käryttämässä, meillä Turussa asiat hoidetaan niin kuin ne pitää.
Mun isi on vahvempi ku sun isi!
Tais vetää hiljaseks?
NII.
Nauttikaa nyt niistä äänistä mitä tulee rapussa ravaamisesta ja ovien paiskomisista. Jotkut polttaa 30min välein, yölläkin käyvät. Mitäs kiellätte kaiken.
Olisiko syytä palata vuosikymmenten aikaiseen käytäntöön.
-Sisällä tupakointi-
Tupakoivat ihmiset pitävät tupakan hajusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtunee noihin jokunen korkeasti koulutettukin. Olen samaa mieltä siitä, että suuntaus on hyvä, kohti terveempää. Mutta tupakoinnin kieltäminen aikuiselta ihmiseltä omalla parvekkeellaan on ihan vihonviimeinen asia Suomessa. Sille tielle kun lähdetään, ollaan hyvin kaukana oikeasta tiestä. Niin kauan, kun kaikkea ei kielletä naapureiden vuoksi, on tupakoitsijoiden epätasa-arvoiseen asemaan saattaminen naurettavaa.
No johan pomppas! Mielestäsi siis puhdas ja raikas hengitysilma ei ole kaikkien suomalaisten perusoikeus? Tupakoimattomien epätasa-arvo on sinusta aivan yksi lysti? Se, että he eivät saa hengittää omalla, joko omistamallaan tai siitä vuokraa maksavallaan, parvekkeella puhdasta ilmaa? Tai tuulettaa ikkunastaan saamatta muiden ihmisten tupakansavua ja -hajua sisätiloihinsa? Kerro minulle, miten olet päätynyt ratkaisuun, johon olet päätynyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun isi on vahvempi ku sun isi!
Tais vetää hiljaseks?
NII.
Edelleen: taisi mennä tupakoitsijan nahan alle oikein perusteellisesti! Tämäpä varsin mielenkiintoista...
Niillä onkin ohut nahka, johtunee siitä tupakasta. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No johan pomppas! Mielestäsi siis puhdas ja raikas hengitysilma ei ole kaikkien suomalaisten perusoikeus? Tupakoimattomien epätasa-arvo on sinusta aivan yksi lysti? Se, että he eivät saa hengittää omalla, joko omistamallaan tai siitä vuokraa maksavallaan, parvekkeella puhdasta ilmaa? Tai tuulettaa ikkunastaan saamatta muiden ihmisten tupakansavua ja -hajua sisätiloihinsa? Kerro minulle, miten olet päätynyt ratkaisuun, johon olet päätynyt?
Siten, että tupakointi ei ole laitonta eikä taloyhtiöissä alusta alkaen kiellettyä. Kun aletaan rajottaa jotakin, voidaan puhua tasa-arvosta. Jos sultakin kiellettäisiin vaikkapa seksin harrastaminen, koska teet sitä liian usein ja äänekkäästi, olisi se tasa-arvokysymys. Tuo sun puhdas ilma kaikille ei vain ole sellainen.
Kunhan et yöaikaan möykkäisi itseäsi taloyhtiöstä ulos.