Tupakoinnin lopettaminen suhteen ehdoksi, olenko liian vaativa?
Tutustuin mieheen, joka kiinnostaa. Kerroin, että tupakointi on kuitenkin kynnyskysymys minulle. Terveys on itselleni tärkeä juttu. Mies sanoi, että voisikin lopettaa. Odotanko liikoja?
Kommentit (237)
Ihan ok, kunhan ymmärrät sen että hän voi aloittaa uudelleen vaikak 6v päästä kun olette jo naimisissa ja on lapset ja talot. Että oletko sitten valmis hyväksymään tupakoinniin, vai viedäänkö lapselta isän tupakoinnin takia ehjä perhe ja koti? Mieti se valmiiksi JO N Y T!
En itse aloittaisi edes mitään juttua kenenkään kanssa jos tietäisin että kyseinen henkilö polttaa tupakkaa. On niin iso kynnyskysymys minulle. Nuorena seurustelin polttajan kanssa, aina kauhea haju ja omatkin vaatteet alkoivat haisemaan kun se rööki piti sytyttää heti kun ulos astui. Iho ja kaikki hänellä haisi ja maistui tupakalle. En siis pystyisi itse seurustelemaan enää tupakoitsijan kanssa. Sanoisin että valitettavasti en halua tupakoitsijan kumppaniksi ruveta.
Itse en huoli polttavaa naista edes panokaveriksi.
Minulla ehtoina on, ettei saa jättää natsoja luontoon, ei saa haista, esim. mummoni luona ei polteta jne. Eli sellaisen kanssa en olisi joka ei kestä tyyliin viikonloppua polttamatta.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on kohtuutonta ainakin odottaa, että toinen lopettaisi. Voihan sitä pyytää, mutta tulokset voivat olla laihat koska addiktio on addiktio. Olen itse lopettanut tupakoinnin ihan omasta tahdosta ja kyllä välillä tekee ihan vietävästi mieli tupakkaa edelleen.
Minun mielestäni ei. Aina voi kieltäytyä ja olla seurustelematta moista pyytävän ihmisen kanssa toki.
Tupakoijat ovat niin juntteja, että heille pienikin muiden ajatteleminen on kohtuutonta ja liiallista.
Etsi ap sellainen kumppani jolta ei tarvitse heti kättelyssä vaatia jotain. Mieluiten sellainen jolta ei tarvitsisi vaatia koskaan mitään, vaan luotto pelaa että molemmat tekevät parhaansa. Tuo jälkimmäinen tosin vaatii paljon myös sinulta. Moni on nykyään vaatimassa, mutta peiliin ei tajuta katsoa. Tämänkaltainen ei ylsinkertaisesti saavuta hyvää parisuhdetta. M
Itse vihaan tupakan hajua.
Ja vaikka ei itse polttaisikaan, se tupakan haju tarttuu vieressä seisoviin. Kyllä ärsytti kun kaikki sanoi mun haisevan ihan tupakalta vaikka en polttanut.
Ja se haju pinttii vaatteisiin.
Turhaa rahanmenoa ja terveydestä piittaamattomuutta.
Ilmeisesti on ok vaatia kumppania laihduttamaan, mutta tupakointi on sellainen pyhä lehmä alkoholin kanssa tässä maassa, että hu huh.
Puolisi lopetti tupakoinnin ihan kokonaan. En esittänyt uhkavaatimusta, totesin vain että harva haluaa suudella tuhkakupin kanssa. Haju ja maku on ykselitteisen paha.
Vierailija kirjoitti:
Odotat liikoja. Tupakan lopetus tehdään itsensä takia. Tuskin koskaan toisen. Näin ainakin itse sen näen ja olen lopettanut tupakan polton.
Voin samaistua täysin, poltin kun olin naimissa ex-vaimon kanssa joka jaksoi narista asiata. Otin eron, lopetin röökinpolttamisen ja viinan juonnin itseni takia. Nyt on energiaa ja mieli kunnossa. -m 30
Minulla oli hieman saman tapainen tilanne, minä vaadin taas naiselta,ett saan painaa aina kakkokoseen. Vaadinko liian vähän?
Itse en voisi terveysongelmien takia seurustella tupakoijan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Joo, olen nähnyt lopettavien vaikeudet. Sen takia asia mietityttääkin. Ap
Minulle miehenä tupakointi on yksi suurimmista miinuksista, joka naiselle tai miehellä voi olla. Oma ystävä- ja tuttavapiiri on hyvin vahvasti savutonta ja tupakointi pidettäisiin typeränä ja epätervellisenä tapana. Tosin useimmat kaverini ovatkin korkeasti koulutettuja, joista moniin tutustuin ollessani opiskelijana.
Oman inhokkilistani kärjessä karsivina syinä ovat mm. tupakointi, runsas alkoholinkäyttö, alatyylinen kielenkäyttö, heikko yleissivistys sekä lihavuus ja kielteinen suhtautuminen liikkumiseen. Samoin perustelemattomat äärimielipiteet ovat rasittavia.
En viihtyisi pitkään röökimuijan seurassa, jonka pitäisi jatkuvasti käydä tupakalla ja hän lisäksi haisisi pahalle. Tupakoitsijoiden oma haju- ja makuaisti nimittäin turtuvat ajan myötä.
Tuntuu varmaan hauskalta hävitä tupakalle :-)
Entinen (mies)tupakoija tässä...
Itseasiassa olisin toivonut että aikasemmat kumppanini olisi tukenut lopettamisen kanssa, vaikka tämmöisen "ehdon" kautta. Ehkä hänkin joskus vaikka juhliessa repsahtaakin silloin tällöin savukkeeseen, mutta entäs sitten? Kunhan ei ala taas päivittäistupakoimaan.
Niksapurkkaa luultavasti tulee kulumaan loppu elämä mutta parempi sekin kuin polttaa. Ja tämänkin "suhdepykälän" voi toteuttaa epäilkeällä tavalla, ihan yksinkertaisesti tukemalla sitä kumppania. Kun asiasta tekee hieman kivan niin se on paljon helpompaa, koska lopettaminen ihan v***** vaikeaa, vaikka jokainen sitä oikeasti haluaa.
Itse pystyin lopettamaan kaiken tupakoinnin, myös ns. juhlailtoina, vasta kun nykyinen tuleva vaimoni antoi siihen ihan vilpitöntä tukea v****lun sijaan ja yksinkertaisesti tämän ansiosta halusin aidosti tehdä muutoksen.
Ei kaikki tule tupakasta riippuvaiseksi. Itse poltin 4 vuotta ja lopetin vaikken edes yrittänyt, ei vain maistunut enää. Pikkuhiljaa vain väheni vaikkei ollut mitään aikomusta lopettaa.
Eli hyvin yksilöllistä, eihän kaikki alkoholin käyttäjätkään ole alkoholisteja.
Tosin itse en huolisi muijaa jolle savuttomuus on kynnysehto, liian tiukka pipo minun makuuni.
M33
Tupakkaa voi polttaa 2 askia päivässä, askin viikossa tai vaikka askin kuukaudessa. Aika tietämättömiä olette jos kuvittelette että kaikki tupakoivat tunnin välein polttaa. Itse olen polttanut 4kpl askia tänä vuonna. Esim viimeisen 5 päivän aikan yhden tupakan.
Ei oo liian iso vaatimus. Kaikilla on omat rajat ja toiveet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvinpä alkaa suhde, kun heti ollaan muuttamassa toista. Ei jatkoon.
Voisi kääntää niinkin, että ap asettaa raamit sille millä ehdoin suhde voi alkaa.
Saa asetella sääntöjä ihan keskenään. Ihan tosissaan, kauhistus tollainen päällepäsmäri. Seuraavaksi uhkaa erolla, jos ei lopeta kaljan juontia tai viimeistään, kun ei luovu kavereistaan. Kamala akka.
Totta, toisin päin käännettynä tupakoitsija asettaa valtavan määrän reunaehtoja, joita toisen pitää sietää. Olisi parasta, että tupakoijat pariutuisivat keskenään.