Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, joka otat rokotteen: Aiotko jatkossa tavata ystäviäsi tai sukulaisiasi, jotka kieltäytyvät rokotuksesta?

Vierailija
25.04.2021 |

-

Kommentit (274)

Vierailija
61/274 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka vastaatte ei, niin miksi ylipäätään otatte rokotteen, jonka tehoon ette selvästikään usko. Voiko typerämpää olla?

Kuten todettua, rokotteen teho ei ole 100%. Mutta mikäli se lieventää sairastumisriskiä 90% ja sairastuessakin lievittää oireita, totta hitossa otan sen.

Mutta mikäli minun, rokotetun, on edelleen mahdollista levittää tautia rokottamattomiin, niin en todellakaan aio ottaa sitä riskiä, että sairastutan naapurin Marjatan tai Tyyne-tädin. Vaikka minun sairastumistodennäköisyys olisi enää vain 10%, heille se on 100%.

Ihanan jalo ihminen. Katsokaa kaikki!

:D

Vierailija
62/274 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotukset eivät kuulu muille. Ei ole mikään julkinen tieto, jota kuuluu levitellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/274 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio ainakaaan naispuolisia. Maria Nordin kertoo ja Koronakapina ryhmässä sanotaan että jos rokotettu on naisten läheisyydessä niin rokotettu sotkee naisen kuukaustiskierron ja vanhuksillakin voi alkaa kuukautiset uudestaan... näin se nanoteknolokia resonoi rokotetusta rokottamattomaan.

Vierailija
64/274 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka vastaatte ei, niin miksi ylipäätään otatte rokotteen, jonka tehoon ette selvästikään usko. Voiko typerämpää olla?

Kuten todettua, rokotteen teho ei ole 100%. Mutta mikäli se lieventää sairastumisriskiä 90% ja sairastuessakin lievittää oireita, totta hitossa otan sen.

Mutta mikäli minun, rokotetun, on edelleen mahdollista levittää tautia rokottamattomiin, niin en todellakaan aio ottaa sitä riskiä, että sairastutan naapurin Marjatan tai Tyyne-tädin. Vaikka minun sairastumistodennäköisyys olisi enää vain 10%, heille se on 100%.

Näin minäkin ajattelen, lisään vielä Marjatan ja Tyynen joukkoon potilaat, joita työssäni hoidan. Siinä vaiheessa sitten, kun kaikki halukkaat on rokotettu, asia on eri, sitten ei enää Marjatan, Tyynen ja potilaiden sairastuminen ole minun vastuulla.

Vierailija
65/274 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun rokotteen ottaa pitää eristäytyä lopuksi elämäänsä kotiinsa ja käyttää maskia ulkona liikkuessa. Näin se ideologia, menee kun sitä alkaa noudattaa.

Huolestuttavaa että sinun kaltaisia kulkee kaduilla valvomatta vapaana. Päät täynnä ideologeja, virusraivoa, kansalaistottelemattomuutta ja salaliittoteorioita. Face työnnetään täyteen tätä samaa tuubaa, haukutaan muita lampaiksi ja ollaan itse viisaampia kuin maailman johtavat virustutkijat. Ei siinä, mielenkiintoista seurata milloin se järki ja päätepysäkki löytyy teillekin. Rokotuksen ottaminen on vapaaehtoista, eikä niitä kaikille tule edes saataville. Aika näyttää, kuinka käy rokotetuille ja rokotuksista kieltäytyjille.

Vierailija
66/274 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toistaiseksi tapaan vain rokotettuja. Olen saanut jo itse rokotteen, mutta on silti olemassa riski, että tartuttaisin koronaviruksen sellaiseen, joka ei vielä ole saanut rokotetta. Jatkossa voin kuitenkin tavata rokottamattomiakin, jos he eivät halua ottaa rokotetta lainkaan. Silloin vastuu mahdollisesta tartunnasta ja sairastumisesta on heillä  itsellään eikä mun tarvitse olla huolissani siitä, jos sattuisin tartuttamaan viruksen heille. 

Kyllä minua saa tavata nytkin. Ei muiden tarvitse miettiä minun suojelemistani muuta kuin ilmiselvissä asioissa: ei tavata jos oireita, ei tavata jos altistunut, ei tavata jos ollut juuri ulkomailla tai muussa korkean riskin paikassa jne. 

Mun kohdallani tuossa olisi sellainen ongelma, että enhän mä voi tietää, olisinko altistunut vai en. Jos vielä rokote toimii kuten on oletettu eli saa taudin vain lievänä tai jopa kokonaan oireettomana, en silloinkaan - oireettomana siis - voisi tavata sellaista, joka ajattelee kuten sinä. Ulkomaille ei ole tarkoitus lähteä, mutta mitä olisivat nuo muut korkean riskin paikat? Ravintolat yms? Kyllä mä ajattelin ruveta parin viikon päästä käymään taas ravintolassa lounaalla. Etätöitä tein jo ennen pandemiaakin, mutta ihan mukavaa, kun pääsee taas paikalliseen lounaalle. 

Vierailija
67/274 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama minulla, että enpä juuri tiedä ihmisiä, jotka eivät ota rokotetta. Töissä saattaa yksi työkaveri olla sellainen joka ei ota rokotetta. Hän on sellainen vähän joka asiassa äärilaitaa kulkeva ihminen, mutta ei siitä paasaa muille ainoana oikeana tapana elää, joten oma asiansa mitä tekee.

Sitä odotellessa että työnanta päästäisi työpaikalle vain rokotetut ja muut jäisivät vielä etätöihin kunnes korona on saatu selitettyä 😀

Vierailija
68/274 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä tuo noin päin kääntyi rokotettujen mielissä? Eikös heillä ole suoja rokotteesta ja rokottamattomien pitäisi olla huolissaan keitä he tapaavat?

Minkään rokotteen suoja ei ole 100%

Ei, mutta suoja taudin vakavalta muodolta on lähes varma nykyisen tiedon mukaan.

Se riittää useimmille syyksi rokotteen ottamiseen.

Mietipä hetki sitä, että olisiko korona kerrannaisvaikutuksineen on aiheuttanut jollei siinä olisi vaaraa sairastua vakavasti ja myös kuolla siihen?

On aika selvää, että vain sen vakavan muodon vaara on aiheuttanut kaiken tämän nähdyn paniikin ja suojautumisen.

Ilman vakavaa vaaraa se olis ollut yksi kausiflunssa muiden joukossa ja meillä olisi väestötasolla luonnollisesti, lue sairastamalla, saatu laumasuoja.

Ja koska vakava muoto on todellinen riski suurelle osalle väestöä, sen ei voitu antaa levitä vapaasti -- ilman esteitä, ergo on päätetty suojautua.

Riittävän laajan (joku +70%-85% taso) rokotuskattavuudella saavautamme sen, että korona ei enää leviä niin, että tauti ei enää leviä väestössä ja laumasuoja alkaa suojata sairastumiselta myös niitä jotka eivät voi otta rokotetta.

Ihanko totta?

Mitä nopeammin rokotuskattavuus nousee tavoitetulle tasolle, niin sen nopeammin sairastuvuus laskee ja sen jälkeen päästään rajoituksista.

Ottamatta jättämällä pitkität rajootusten kestoa. Rokotuksen ottamalla nopeutat omalta osaltasi rajoitusten purkamista..

Järkevän ihmisen luulisi osaavan tuon verran päätellä.

Kukaan ei pakota sinua rokotetta ottamaan. Voit kuitenkin valita haluatko pitkittää rajoitusten kestoa vai lyhentää niiden kestoa.

Jos asia on sinulle yhdentekevä, niin ajattele edes sen merkitystä muille, vaikka läheisillesi tai muuten ihmisille joista välität -- siis jos sinulla on vielä ihmisiä joista välität, jos ei niin osaan kyllä arvata syyn siihen.

Vierailija
69/274 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun rokotteen ottaa pitää eristäytyä lopuksi elämäänsä kotiinsa ja käyttää maskia ulkona liikkuessa. Näin se ideologia, menee kun sitä alkaa noudattaa.

Huolestuttavaa että sinun kaltaisia kulkee kaduilla valvomatta vapaana. Päät täynnä ideologeja, virusraivoa, kansalaistottelemattomuutta ja salaliittoteorioita. Face työnnetään täyteen tätä samaa tuubaa, haukutaan muita lampaiksi ja ollaan itse viisaampia kuin maailman johtavat virustutkijat. Ei siinä, mielenkiintoista seurata milloin se järki ja päätepysäkki löytyy teillekin. Rokotuksen ottaminen on vapaaehtoista, eikä niitä kaikille tule edes saataville. Aika näyttää, kuinka käy rokotetuille ja rokotuksista kieltäytyjille.

Tajua nyt jo, että ei ole mitään "rokotuksista kieltäytyjiä".

En aio ottaa sitä, en ole mikään kieltäytyjä. Miksi leimaat ihmisiä kieltäytyjiksi?

Vierailija
70/274 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä tuo noin päin kääntyi rokotettujen mielissä? Eikös heillä ole suoja rokotteesta ja rokottamattomien pitäisi olla huolissaan keitä he tapaavat?

Ei, mutta suoja taudin vakavalta muodolta on lähes varma nykyisen tiedon mukaan.

Mietipä hetki sitä, että olisiko korona kerrannaisvaikutuksineen on aiheuttanut jollei siinä olisi vaaraa sairastua vakavasti ja myös kuolla siihen?

On aika selvää, että vain sen vakavan muodon vaara on aiheuttanut kaiken tämän nähdyn paniikin ja suojautumisen.

Ilman vakavaa vaaraa se olis ollut yksi kausiflunssa muiden joukossa ja meillä olisi väestötasolla luonnollisesti, lue sairastamalla, saatu laumasuoja.

Ja koska vakava muoto on todellinen riski suurelle osalle väestöä, sen ei voitu antaa levitä vapaasti -- ilman esteitä, ergo on päätetty suojautua.

Riittävän laajan (joku +70%-85% taso) rokotuskattavuudella saavautamme sen, että korona ei enää leviä niin, että tauti ei enää leviä väestössä ja laumasuoja alkaa suojata sairastumiselta myös niitä jotka eivät voi otta rokotetta.

Ihanko totta?

Mitä nopeammin rokotuskattavuus nousee tavoitetulle tasolle, niin sen nopeammin sairastuvuus laskee ja sen jälkeen päästään rajoituksista.

Ottamatta jättämällä pitkität rajootusten kestoa. Rokotuksen ottamalla nopeutat omalta osaltasi rajoitusten purkamista..

Kukaan ei pakota sinua rokotetta ottamaan. Voit kuitenkin valita haluatko pitkittää rajoitusten kestoa vai lyhentää niiden kestoa.

Jos asia on sinulle yhdentekevä, niin ajattele edes sen merkitystä muille, vaikka läheisillesi tai muuten ihmisille joista välität -- siis jos sinulla on vielä ihmisiä joista välität, jos ei niin osaan kyllä arvata syyn siihen.

Rokotuksissa on riskihaitta. En aio ottaa turhaa rokotehaittariskiä vain siksi, että jotain rajoituksia voisi purkaa ennemmin.

Vierailija
71/274 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin satunaisesti kävelemässä ikin nuoren ja huomattavasti nuoreman näköisen rouva 86v  kanssa ja hänen koira mukana.Syy hän ei saa koiraa pois  yksin kerrostalon pihasta  ja kysyi kävelenkö?.Tiehän on vapaa ja mukaan mahtuu kulkioita. Hän ei käytänyt,ei käytä  maskia ostoskeskuksen kaupat tai metro/ pussi liikuessa.Myöskin unohtu se 2m väli.Lisäksi kun itse menin omia menoja,Väkisin pihassa hänet  näin!Tuntui puhuvan ihan kakien kanssa,ketä puhumaan pihapiiri jää hänen kanssaan ja ei tietoa 2m Väli. Kotona asuu henkilö,sama asia.Kuin kotinsa käy hänen puheiden mukaan  julkisia käytäen matkan takaa henkilö,oletan maskitta? Miksi uhraisin oman terveyteni ja ottaisin riskin? Kun itse noudatan ohjeita ja toimin ohjeistuksen mukaiseti.Kuten lähelläni olevat ihmiset,joita en tavanut koko vuotena ,ohjeistuksia noudataen.Lisäksi  Tämä kyseinen rouva on sanonut minulle suoraan ei ota rokote!Hänen valinta,ei kuulu minulle! Jokaisen oma valinta kaikessa.Käytääkö maski vai ei? Ihan sama!Ottaako rokote vai ei? Ihan sama!En tapaa henkilöt jotka vastustavat ohjeistus ja rokotus!Olen jo saanut 1 rokoteen, toista odotelaan. Kun saanut toisen annoksen rokotetta, väistä edelleen mainitut  henkilö tyypit. Rokotuksista huolimatta koronan voi saada,mutta ymmärsin lievempänä?Oneksi jokainen voi itse pättää mitä tekee asialle.Ne päätökset ei kuulu muille.Enkä ala moitimaan ihisiä jotka kulkevat maskitta,kieltäytyvät rokote.On heidän asia.Ei kuulu minulle.Valitsen vain seurani ja ihan minun asiani!( ps.sori jos kirjtus virheet, luki häiriöisenä itse en näe)

Vierailija
72/274 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanko totta?

No kerropa se arvaamasi syy. 

Vierailija
73/274 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti jonkinlainen riski tartunnasta on silti, ja rokottamattomien kanssa on luonnollista olla varovaisempi.

Vierailija
74/274 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni ja sukulaiseni ovat sen verran älykkäitä, että he eivät kieltäydy saatavasta rokotteesta ilman terveydellisiä syitä.. Rokotteen haittavaikutukset ovat huomattavasti pienemmät kuin koronataudin sairastaminen.

Ei ole mitään syytä kieltäytyä tapaamasta sukulaisia ja ystäviä rokotusten jälkeen!

Vierailija
75/274 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En aio ottaa sitä, en ole mikään kieltäytyjä. Miksi leimaat ihmisiä kieltäytyjiksi?

Voi jankata vaikka maailman tappiin mutta kyllä se sinusta kieltäytyjän tekee. Mutta valintahan se on, ja elät sen mukaan.

Vierailija
76/274 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, rokotehan ei suojaa itse virukselta vaan ainoastaan lieventää oireita. Joten, miksi ihmeessä rokotetaan miljoonia perusterveitä kansalaisia jotka todennäköisesti sairastaisivat muutenkin oireettomana? Rokotteen antamasta laumasuojasta puhuminen vasta hullua onkin kun sitä suojaa ei edes alunperinkään ole! Eiköhän olisi parempi että elettäisiin normaalisti ja suojeltaisiin vain niitä jotka sitä suojelua oikeasti tarvitsevat!

Vierailija
77/274 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä olen se naapurin Marjattasi ja ihan itse valinnut jättää rokotteen väliin ja suojaan itse itseni parhaaksi katsomallani tavalla. Ja jos koen riskianalyysissäni, että rokote nousee siellä suojaustavaksi, käyn ottamassa sen. Ei sinun tarvitse kantaa minusta erikseen huolta, kunhan ylipäätään toimit vastuullisesti etkä haali itseesi virusta tai kuljeskele pitkin sairaana. 

Tuo huoli lähimmäisestä on vain se toinen puoli: pidän rokottamattomia myös itsekkäinä, sillä todennäköisemmin myös levittävät tautia kuin rokotetut. (Koska rokottamaton saa taudin herkemmin, on levittäjänäkin todennäköisempi kuin rokotettu.)

Missä menee se raja, että pitää riskeerata oma terveytensä kansakunnan puolesta, ettei olisi itsekäs?

Ainakaan minulla ei ole ketään, joka turvaisi minua taloudellisesti, jos saisin rokotteesta isoja haittoja. Ja luonnollisesti tuosta syystä myös pyrin suojaamaan itseäni myös koronavirukselta, mutta mielenterveydestäkin pitää pitää huolta, joten sataprosenttisesti ei voi hautautua yksin luolaansa muutamaksi vuodeksi. 

Vierailija
78/274 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaan. Luotan siihen, että rokottamattomat sitten suojaavat itsensä parhaaksi katsomallaan tavalla, jos ylipäätään haluavat/uskaltavat tavata muita ihmisiä. Lähipiirissäni kaikki ottavat rokotteen.

Vierailija
79/274 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on sairastanut jo ei silloin tarvitse rokotetta.

Vierailija
80/274 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi jankata vaikka maailman tappiin mutta kyllä se sinusta kieltäytyjän tekee. Mutta valintahan se on, ja elät sen mukaan.

Millä perusteella olen kieltäytyjä? Minulle ei tulla koskaan tarjoamaan rokotetta, vaan kyllä se pitää itse ajanvarauksen kautta hakea. Jos en hae, en ole kieltäytyjä. Ja piste.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä