Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, joka otat rokotteen: Aiotko jatkossa tavata ystäviäsi tai sukulaisiasi, jotka kieltäytyvät rokotuksesta?

Vierailija
25.04.2021 |

-

Kommentit (274)

Vierailija
21/274 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki, mutta kaikki mun tutut ja sukulaiset on fiksuja ja ottavat rokotteen. Mutta miksi mä en tapaisi heitä, jotka ei ottaisi? Eihän siihen olisi mitään syytä.

Ei se oikeasti ole mikään objektiivinen fiksuuden merkki. Yhtä hyvin voisit sanoa, että te olette kaikki tosi fiksuja, kun äänestätte vihreitä/kokoomusta/persuja jne. ja kaikki ovat mielestään fiksuja. 

Vierailija
22/274 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä tuo noin päin kääntyi rokotettujen mielissä? Eikös heillä ole suoja rokotteesta ja rokottamattomien pitäisi olla huolissaan keitä he tapaavat?

Minkään rokotteen suoja ei ole 100%

No ette te sitten voi kauheasti tavata ketään muutakaan. Rokottamaton sentään saa todennäköisemmin oireita, joten hän on siinä mielessä turvallisempi viruksenlevittäjä kuin salakavala oireeton. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/274 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsö kysymys.  :)

Ei minulla ole sukulaisia tai ystäviä, jotka kieltäytyisivät koronarokotteesta. Kaikilla on terve järki päässä (ja toki korvien välissä vähän muutakin... kukaan ei esimerkiksi ole persuihin kallellaan.)

Vierailija
24/274 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähipiirissäni ei ole ketään, joka suunnittelisi kieltäytyvänsä rokotteesta. Jos olisi, tapaisin kyllä heitä silti.

Niin sinä luulet. 🤣🤣🤣 Tosi moni sanoo, että ottaa rokotteen, mutta ei ota. Kukaan vaan ei jaksaa kuunnella sitä vinkumista.

Ei minulla ole mitään syytä olla uskomatta läheisteni sanaan. Mistä vinkumisesta sinä puhut? Rokotteen ottaminen on ihan tasan tarkkaan jokaisen oman harkinnan varassa. Jos joku sen päättää olla ottamatta, on siitä muiden ihan turha kitistä.

-1

Vierailija
25/274 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En!

Vierailija
26/274 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yksi salaliittoihin uskova riskiryhmään kuuluva sukulainen, joka ei ota rokotetta.

Hän saa suojautua itse.

Vierailija
27/274 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä aio kysellä rokotteen ottamisesta tai ottamattomuudesta. Toistaiseksi tapaamme ihmisiä vain ulkona eikä tulevana kesänä ole aikomusta sitä käytäntöä muuttaa.

Vierailija
28/274 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En aio tavata ketään joka tuon rokotteen ottaa, lampaiden kanssa en keskustele.

Näin kun kavennat tuttavapiirisäsi niin lopulta ei jää paljon jäljelle... Aina löytyy lisää väärinajattelijoita. Mut toki oma päätöksesi, unohtaa kriittinen ajattelu ja vahvistaa denialistista maailmankuvaa.

Vierailija
29/274 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä yksi salaliittoihin uskova riskiryhmään kuuluva sukulainen, joka ei ota rokotetta.

Hän saa suojautua itse.

Sinä olet TAVALLINEN ihminen

Vierailija
30/274 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä tuo noin päin kääntyi rokotettujen mielissä? Eikös heillä ole suoja rokotteesta ja rokottamattomien pitäisi olla huolissaan keitä he tapaavat?

No ette te sitten voi kauheasti tavata ketään muutakaan. Rokottamaton sentään saa todennäköisemmin oireita, joten hän on siinä mielessä turvallisempi viruksenlevittäjä kuin salakavala oireeton. 

Rajoitusten puitteissa voimme tavata ihmisiä siinä kuin muutkin. Rokottamaton ottaa suuremman riskin, jätän päätökset pääosin heille.

Vierailija
31/274 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset. Lapsilla ei ole rokotetta.

Vierailija
32/274 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulainen aikoo perua tapaamisen, koska minä rokotettuna kuulema levitän jotain tautia.

Vierailija
33/274 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rajoitusten puitteissa voimme tavata ihmisiä siinä kuin muutkin. Rokottamaton ottaa suuremman riskin, jätän päätökset pääosin heille.

Jokainen tulkitsee noita rajoituksia tälläkin hetkellä omalla tavallaan, joten se on todella lavea käsite. 

Vierailija
34/274 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tapaa enää ketään koskaan.

Vierailija
35/274 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatteko kysellä rokotustodistusta kaikilta sukulaisilta ja tuttavilta? Ja jos se rokote kerran suojaa ottajaansa, niin miksi pitäisi karttaa niitä, jotka eivät ota? Rokotteen ottaminen tai ottamatta jättäminen on mielestäni yksityisasia. Ärsyttää esim. töissä jatkuva painostus ja kuulustelu aiheesta. Ei minusta kuulu työnantajalle. Pomo on hyvä ja ottaa itse sen rokotteen ja olkoon hiillostamatta muita. 

Vierailija
36/274 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla on yksi tuttava, jolla on autoimmuunisairaus, joka tekee veritulppa-alttiutta. Hän ihan oikeasti pelkää rokotetta. Toki pelkää koronavirusta myös. Molemmat lisäävät veritulppariskiä, virus ja rokotteet (kyllä, muutkin rokotteet kuin AZ).

Onko tällainen kenties "sallittu" syy välttää rokotetta?

Mistä muista rokotteista pidätte kirjaa? Pidättekö kirjaa myös kaikista tuttavapiirinne riskitekijöistä, jotka estävät heitä ottamasta rokotteita?

Vierailija
37/274 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voisin tietää, onko joku saanut rokotteen vai ei? Enhän minä hyvänen aika tuollaisia henkilökohtaisia terveystietoja ihmisiltä utele. 

Jotkut tietysti kertovat kysymättäkin, mutta kyllä se ihan jokaisen oma asia on.

Vierailija
38/274 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tulkitsee noita rajoituksia tälläkin hetkellä omalla tavallaan, joten se on todella lavea käsite. 

Mitä tulkitsemista niissä on?

Vierailija
39/274 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tulkitsemista niissä on?

Jotkut vetävät tiukemmaksi kuin annetut rajoitukset. Eivät tapaa ketään sisätiloissa. Eivät käy syömässä ravintolassa, vaikka ne ovat auki. Eivät käy kaupassa, vaikka se olisi mahdollista. Jne jne. Helppoa olla tekemisissä ihmisten kanssa, jotka toimivat samoin kuin itse, muiden kanssa se on sellaista tunnustelua. 

Vierailija
40/274 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämmönen voi edes tulla mieleen kenelläkään. En todellakaan ole kiinnostunut ihmisten rokotehistoriasta, kun heitä tapaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän