Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tiede tosiaan todistanut että Jumalaa ei ole?

Vierailija
24.04.2021 |

Lähteitä kehiin. Ja jos perustat jumalan olemattomuuden vielä todistamattomaan teoriaan, eikö se tee ateismistasi... uskonnon?

Kommentit (105)

Vierailija
41/105 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se jännä, että ihmiset suostuvat uskomaan paholaiseen, muttei Jeesukseen. Miksei kukaan koskaan pyydä todistetta Saatanan olemassaolosta? Saatananpalvojia saa kyllä olla, heidän olemassaolo ei haittaa ketään.

Ainoat, jotka uskovat Saatanaan ovat kristityt.

Vierailija
42/105 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskominen on tunnereaktio. Uskon puute on puuttuva tunnereaktio. Uskonnolliset ihmiset ovat tyhmempiä kuin ateistit.

https://en.wikipedia.org/wiki/Religiosity_and_intelligence

Niin on luuleminenkin. Jos lapsesi ei uskalla nukkua omassa sängyssään kun pelkää sen alla vaanivaa mörköä, niin uskooko tämä pelkän selityksesi ettei mörköjä ole olemassa? Mitä teet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/105 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se jännä, että ihmiset suostuvat uskomaan paholaiseen, muttei Jeesukseen. Miksei kukaan koskaan pyydä todistetta Saatanan olemassaolosta? Saatananpalvojia saa kyllä olla, heidän olemassaolo ei haittaa ketään.

Aivan.

Vierailija
44/105 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus on Jumala joka eli keskuudessamme ja tästä on paljon aikalaisten todistuksia. Sitten Jeesus nousi ylös taivaaseen.

"Todistuksia" 😂

Jeesus oli mahdollisesti puuseppä, joka teloitettiin kapinoitsijana, tästä on mainintoja Rooman keisarikunnan asiakirjoissa.

Nämä maininnat koskevat kristittyjä, sitä, mihin tämä uusi juutalaisten lahko uskoo.

Mm:

"He palvovat muuatta Chrestusta, joka ristiinnaulittiin prokuraattori Pilatuksen aikana"

Ei siis tosiaankaan ole säästynyt mitään Jeesuksen oikeudenkäyntipöytäkirjoja tms. niin kuin usein annetaan ymmärtää, kun viitataan roomalaislähteisiin.

Vierailija
45/105 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus on Jumala joka eli keskuudessamme ja tästä on paljon aikalaisten todistuksia. Sitten Jeesus nousi ylös taivaaseen.

"Todistuksia" 😂

Jeesus oli mahdollisesti puuseppä, joka teloitettiin kapinoitsijana, tästä on mainintoja Rooman keisarikunnan asiakirjoissa.

Neljä henkilöä on kirjoittanut näkemästään kirjan. Kuolleita herätetty. Todistajia vaikka kuinka paljon.

Ja yhtään eivät huhupuheet ole muuttuneet kahden tuhannen vuoden aikana....

Katsos, kuolleista ei herätä henkiin. Siinä vaiheessa jutut muuttuvat ei-niin-tosiksi.

Ei herätä kuolleista, koska ei ole mitään kuolemaa. Ruumis ei ole yhtä kuin minä. Ruumis kuolee, mutta minä yhä olen.

Biologia, lääketiede ja terve järki nyt vaan väittävät ihan muuta.

Todistustaakka on sinulla.

Vierailija
46/105 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskominen on tunnereaktio. Uskon puute on puuttuva tunnereaktio. Uskonnolliset ihmiset ovat tyhmempiä kuin ateistit.

https://en.wikipedia.org/wiki/Religiosity_and_intelligence

Niin on luuleminenkin. Jos lapsesi ei uskalla nukkua omassa sängyssään kun pelkää sen alla vaanivaa mörköä, niin uskooko tämä pelkän selityksesi ettei mörköjä ole olemassa? Mitä teet?

Sit nukutaan mun sängyssä. Mähän en sinne saatanan mörköpesään kättäni tunge.

Vierailija
47/105 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Todistuksia" 😂

Neljä henkilöä on kirjoittanut näkemästään kirjan. Kuolleita herätetty. Todistajia vaikka kuinka paljon.

Katsos, kuolleista ei herätä henkiin. Siinä vaiheessa jutut muuttuvat ei-niin-tosiksi.

Ei herätä kuolleista, koska ei ole mitään kuolemaa. Ruumis ei ole yhtä kuin minä. Ruumis kuolee, mutta minä yhä olen.

Minulla on todistusaineisto, mutta onko sinulla välineet niiden tulkintaan?

Vierailija
48/105 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klooban kirjoitti:

Chris Langan, mies jolla on äo 202 sanoo

että jumala on olemassa niin se on

Jumalien olemassaoloa ei todista suuntaan eikä toiseen vaikka uggeli tai aggeli 500 ääoolla sanoisi mitä tahansa. Ilman todisteita vaikka 666 ääoo tyyppi voi puhua, mutta spekulaatioksi jää.

Vierailija
49/105 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, saatananpalvonta on vähintään yhtä irrationaalista.

Mutta se on erittäin marginaalista toimintaa.

Vierailija
50/105 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en kyllä usko saatanaan sen enempää kuin jumalaankaan. Saatananpalvojat on paljon harvinaisempia kuin uskovaiset, siksi uskovaisista puhutaan enemmän.

Vierailija
51/105 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Todistuksia" 😂

Ymmärrät tämän viimeistään silloin kun kehosi kuolee ja huomaat ettet itse kuollutkaan. Tietoisuus, eli sinä itse, ei kuole, vaan se yhä on täysin tietoinen olemassaolostaan, vaikka fyysinen keho kuolikin.

Vierailija
52/105 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne tilanteet ovat niitä "who you gonna call" tilanteita. Paholainen ei halua että hänet huomataan. Koska jos ihmiset tajuaisivat hänen olevan olemassa, he joutuisivat myöntämään jumalankin olevan olemassa.

Raamatun mukaan maailma jätettiin paholaisen valtaan.

Vierailija
53/105 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vikaa siinä on, vaikka ateismi olisikin uskonto? Esität asian, kuin se olisi jokin shakkimatti-liike. Ateisti uskoo ettei jumalia ole. Täten se on uskonto. Big deal.

Uskontoon liittyy jonkin yliluonnollisen entiteetin palvonta ja tämän entiteetin asettamien sääntöjen noudattaminen.

Ateismi tarkoittas vain sitä, että ei usko mihinkään jumalaan.

Ateismi siis ei ole uskonto millään muotoa.

Ateisti uskoo tieteeseen ja tutkimuksiin. Eli käytännössä sama paska, eri paketti.

Palkinto päivän typerimmästä kommentista kuuluu sinulle. Onneksi olkoon!

Vierailija
54/105 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta joka huutaa avuksi Herran nimeä,

se pelastuu.

(Apostolien teot 2:21)

Vierailija
55/105 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkeologi-sukulaiseni on sanonut, että on selviä todisteita mm. Jeesuksen hautapaikasta yms. Mutta se ei ole uskon mitta vielä. Paremman näkemyksen tieteen ja uskon tai uskonnon välisestä yhteydestä kuulin kerran. Sen mukaan usko alkaa, kun tiede loppuu.

Itse en kuulu kirkkoon, silti uskon ja rukoilen, kun esim. on ollut vaikeaa. En yritä ratkaista uskon asioita tieteen keinoin, vaan uskomalla ja tuntemalla.

Vierailija
56/105 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala ei kuulu tieteen piiriin, joten sei ota kantaa puolesta eikä vastaan.

Vierailija
57/105 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala ei kuulu tieteen piiriin, joten sei ota kantaa puolesta eikä vastaan.

Vierailija
58/105 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Todistuksia" 😂

Ajatuksena täysin älytön, että kuoleman jälkeen minää ei olisi, eli siis tietoisuutta. Oman tietoisuutensa pystyy havaitsemaan, se on jotain aivan muuta, kuin aivojen tuotos. Se on erottamaton osa maailmankaikkeutta ja tämän puolesta puhuvat myös monet kvanttifyysikotkin, koska asia liittyy kvanttifysiikkaan ja on sen avulla jotenkin ilmeisesti todistettavissa.

Vierailija
59/105 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Todistuksia" 😂

Mutta minne se tietoisuus sitten muka menee, kun ruumis kuolee? Tietoisuus on ominaisuus maailmankaikkeudessa, se ei katoa noin vain.

Vierailija
60/105 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Todistuksia" 😂

Mutta minne se tietoisuus sitten muka menee, kun ruumis kuolee? Tietoisuus on ominaisuus maailmankaikkeudessa, se ei katoa noin vain.

Tietoituus on vain älyn mukanaan tuoma sivutuote.