Tyttären poikaystävä ekaa kertaa yökylässä :)
Tyttäreni (15v) poikaystävä (15v) on tänään ekaa kertaa meillä yökylässä :) Ovat seurustelleet nyt puolisen vuotta, ja aikaisemmin ovat olleet aina poikaystävällä yötä. En halua nolata itseäni, joten antakaas vinkkejä miten minun pitäisi olla :D Tuntuu että ei uskalla sanoa mitään, ettei tyttö ala huutamaan että nolaan hänet.
-Nolo äiti.
Kommentit (309)
Terveisin TROLLI 🤭.
Hyviä kommentteja.
15-vuotiaat ovat lapsia. Ei seksiä siis
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole vanhempien päätettävissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se.
Pienestä asti kun pelottelee, ei lapsi syntiin ryhdy.
Vierailija kirjoitti:
Teiniseksi on kiusallista. Tytöt kiljuvat kuin teurastettavat siat ja pojat ähkii minkä ehtii.
Se on huonoa seksiä jos molemmat on hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teiniseksi on kiusallista. Tytöt kiljuvat kuin teurastettavat siat ja pojat ähkii minkä ehtii.
Se on huonoa seksiä jos molemmat on hiljaa.
Miksi pitäisi pitää kovaa ääntä? Itseäni hävettäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se.
Pienestä asti kun pelottelee, ei lapsi syntiin ryhdy.
Mutta käsittelee kokemaansa henkistä väkivaltaa koko aikuisikänsä tai jatkaa sitä omien lastensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Setämiehenä paheksun alaikäisten sextailua, se kuuluu täysikäisille, K-18 kamaa. Kumma äiti jos katsoo vierestä kun oma tytär äheltää vieressä huoneessa.
Tuon ikäisten pitäisi keskittyä vielä kiltisti koulunkäyntiin eikä esittää aikuista.
Vierailija kirjoitti:
Teiniäiteys taas muodissa.
Nähtävästi kaikki keinot on käytettävä että saadaan Suomessa syntyvyys nousuun. Nuorempana ne eivät vielä ajattele kaikkea sitä vaivaa mitä lapsista seuraa. Hyvää ainesta tosi-tv-sarjalle.
Vierailija kirjoitti:
Ei ennen kuin pappi on sanonut Amen.
Tai käyty maistraatissa suorittamassa siviilivihkiminen, jos on julkipakana.
Ei se nyt ole niin vakavasti otettava asia, poikakaverille patja tyttären huoneeseen. Ehkäpä yöllä tyttö kömpii pojan kainaloon, hellyyttä ja läheisyyttä. En usko, että harrastavat seksiä tytön kotona, sitä voi sekstailla jos haluavat myöhemminkin ja ihan päiväsaikaankin.
Kunhan jo aiemmin on ehkäisyasiat puhuttu ja kondomit ostettu.
Pääasia on, että ette tee asiasta suurta numeroa, vaan suhtaudutte asiaan luonnollisesti. Tämä kaikki vaikuttaa tyttären muihin suhteisiin. Pääasia, että ette nolaa nuoria. Herätätte sitten oveen koputtamalla aamupalalle.
Mä olen niin itsekäs ja haluan olla viikonloppuisin myöhään illalla ja aikaisin aamulla rennosti vain oman perheen kesken että meille ei tulla yökylään eikä samasta syystä yökylässä olla. Päivät on kavereita varten. Ei samaa eikä eri sukupuolta olevat lasten kaverit. Kesällä on joku kaveri ollut joskus teltassa pihassa yökylässä. Ihmettelen perheitä
jotka oiken tunkevat lapsiaan yökylään tai pyytävät heille, rasittavaa.
Ja en todella ala kuuntelemaan tai miettimään paneeko joku LAPSISTANI huoneessaan. Sitten ehtivät tehdä näitä juttuja kun muuttavat kotoa pois.
Voi luoja mitä kivikautisia kommentteja täällä! Joo, suojaikäraja on 16v jos harrastaa aikuisen kanssa seksiä. 15v saavat harrastaa keskenään, sitä ei mikään laki kiellä. Itse hommasin e-pillerit jo 14v ja aloitin seurustelun ja seksin 15v. Aina kortsun kanssa. Meille ei saanut tulla poikia yökylään mutta kyllä ne paikat aina keksittiin. Mökki, jonkun auto, ulkona, varastossa, teltassa, jonkun kaverin luona, jotkut tosiaan siellä koulussa tai jopa rippileirillä. Sama tilanne oli kavereillakin ettei saanut poikia jäädä yöksi. Mentiin sitten jonnekin muualle eikä meidän vanhemmat edes tienneet missä päin Suomea oltiin kun sanottiin olevamme toistemme luona yötä. Eli kyllä ne nuoret keinot keksii jos ei lupaa muuten tule. Ihan ollaan hyviksi ja vastuullisiksi aikuisiksi kasvettu.
Miksi vanhemmat haluavat kieltää nuorilta seksielämän jos he kokevat siihen olevan valmiita? Toiset kypsyvät aikaisemmin ja toiset myöhemmin. 15-16v luulisi osaavan jo huolehtia itsestään, ainakin silloin ysärin lopulla kun itse olen ollut sen ikäinen, niin oli pillerit ja kortsut ihan normijuttu. Eikä kaveriporukassa kenellekään mitään vahinkoja käynyt. Eikä kaikki olleet valmiita seksiin tai sitä halunneet ja se oli tietysti ihan ok heille. Mutta ei sitä tuomittu jos joku halusikin. Ne hormonit kun tosiaan jyllää aika kovaa tuossa iässä.
Vierailija kirjoitti:
Vanhempina olette hakoteillä.
Teillä ei taida olla käsitystä normi vanhemmuuden toiminta mallista. Siihen ei kuulu alle 18 vuotiaiden lastensa seurustelu kumppaneiden yökyläily, ei puolin eikä toisin eikä missään.
NOLOA tässä on SINÄ ITSE ! Sinun käsityksesi ja ajatuksesi ovat NOLOJA ! Koska mikä HÄPEÄ onkaan kun tytöllä 15v on yövieras omassa kodissaan.
Eikö sinulla ole perus -ja normi rajat tiedossa lasten ja nuorten kasvatuksessa ❓ Ota yhteyttä kuntasi Perhetyöntekijään tai Sosiaalityöntekijään.
Haha 😂 minun äiti oli kunnan sosiaalityöntekijä ja kyllä sain yökyläillä puolin ja toisin poikaystävän kanssa alaikäisenä. Ja juu, hui kamalaa, harrastin myös seksiä alaikäisenä! Tämä siis n. 15 vuotta sitten, onko nykyteinit jotenkin vähemmän kehittyneitä jos (muka) ei ole vielä 15-16- vuotiaana seksihommat mielessä? Koska kyllä silloin minun nuoruudessa oli. Se ei tietysti tarkoittanut että hypättiin sänkyyn kenen vaan kanssa, mutta puolen vuoden seurustelun jälkeen sekin saattoi olla ajankohtaista. Ja mitäpä siitä, turvallisen samanikäisen tasaveroisen seurustelukumppanin kanssa on hyvä harjoitella, kunhan muistaa ehkäisyn.
Vierailija kirjoitti:
Voi elämä kuinka pihalla vanhemmat tuntuvat olevan :D Ihankuin me nuoret ei tiedettäisi ehkäisystä...
T15
Älä nyt järkyty, mutta aika moni meistä ikäistesi vanhemmista on itsekin harrastanut seksiä teininä. Monet meistä myös ymmärtävät, että teillä on tieto paljon helpommin saatavilla kuin meillä aikanaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teiniäiteys taas muodissa.
Nähtävästi kaikki keinot on käytettävä että saadaan Suomessa syntyvyys nousuun. Nuorempana ne eivät vielä ajattele kaikkea sitä vaivaa mitä lapsista seuraa. Hyvää ainesta tosi-tv-sarjalle.
Voi v.. Se että sä et ole kuullut ehkäisystä ei todellakaan tarkoita sitä, että teinit olisi yhtä tyhmiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi elämä kuinka pihalla vanhemmat tuntuvat olevan :D Ihankuin me nuoret ei tiedettäisi ehkäisystä...
T15
Älä nyt järkyty, mutta aika moni meistä ikäistesi vanhemmista on itsekin harrastanut seksiä teininä. Monet meistä myös ymmärtävät, että teillä on tieto paljon helpommin saatavilla kuin meillä aikanaan.
Itse asiassa nuorisotutkimuksen mukaan alle 30 % harrasti teininä seksiä ja näistäkin iso osa vastoin omaa tahtoaan. Kun oli pakko, muuten kaveri jättää. Tosirakkautta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T15
Ei kyllä uskoisi, kun tätä ketjua lukee 😅
Ikävää, että teillä on hauskaa. Inhoan Suomen TikTok-nuoria sydämeni pohjasta.