Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten vaativaa työtä olisit valmis tekemään 2700€ kuukausipalkalla?

Vierailija
24.04.2021 |

Veroihin menee osa, joten pakollisten maksujen jälkeen käteen jäisi n 2000€.
Minkälaista työtä voisit tehdä tuolla rahalla 8 tuntia päivässä?

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupunginjohtajan, kansanedustajan, melkeinpä mitä tahansa työtä.

Vierailija
22/87 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millasia töitä ap tekee kyseisellä palkalla?

En tiedä aapeestä, mutta eikös lastentarhanopettajat saa suunnilleen tuon? Luokanopettajatkin vain pari hassua satasta enemmin, bruttona. Nettona ei sitäkään.

Luokanopen aloituspalkka on n. 2500e eli eivät saa edes tuota. Lastentarhanopettajilla palkka vielä pienempi.

Minä saan 2650€ Brutto ja olen varhaiskasvatuksen ope. Ikälisä vielä tulossa. Käteen jää suunnilleen pari tonnia. Luokanopettajana tienasin kyllä reilusti enemmän, 3200 taisi olla brutto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaupunginjohtajan, kansanedustajan, melkeinpä mitä tahansa työtä."

Oli puhe vaativista töistä, nämä voi unohtaa, siis sellaisia töitä jossa on vaativuustasoa; siivooja, sähköasentaja yms.

Vierailija
24/87 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, tekisin nykyistä työtäni tuollakin palkalla, koska olen oikealla alalla. Mutta, jos kysytään, että mistä työstä tuo on ”oikeudenmukainen” palkka, niin ehkäpä joku kevytvarastolla tehtävö täyttötyö, perussiivooja, pikkukaupan kassa, tän tyyppiset. Tuo on siis hyvinkin peruspalkka monelle, jolla pitäisi olla parempi palkka.

Vierailija
25/87 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaaliohjaajan työtä teen tuolla palkalla. Vaativampaa työtä en tekisi, tässäkin jo riittämiin.

Vierailija
26/87 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruohonjuuritason hommia kotoa etänä. Kaupan kassa tienaa paremmin kuin tuo.

Vierailija
27/87 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskitason bruttopalkka joten tekisin jotain päivätyötä arkisin, en missään nimessä vuorotöitä ja viikonloppuja. Mikä se olisi, en osaa sanoa. Ehkä päiväkodissa tai alakoulun opena. Palkka ei kyllä vastaa työn vaativuutta niissäkään. Onneksi on parempi kuukausipalkka kuin tuo.

Vierailija
28/87 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette niin köyhiä, jos pitää tällaista miettiä. Miksi ette sijoita Bitcoiniin? Ei tarttis tehdä pian töitä ollenkaan.

Vierailija
29/87 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millasia töitä ap tekee kyseisellä palkalla?

En tiedä aapeestä, mutta eikös lastentarhanopettajat saa suunnilleen tuon? Luokanopettajatkin vain pari hassua satasta enemmin, bruttona. Nettona ei sitäkään.

Luokanopen aloituspalkka on n. 2500e eli eivät saa edes tuota. Lastentarhanopettajilla palkka vielä pienempi.

Höpöhöpö. Olen vo ja palkka on noin 2750€, käteen jää n 2150€

Vierailija
30/87 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaikka koulutustani vastaavaa työtä. Suostuisin halvemmallakin. Valitettavasti alallani halutaan palkata paras, hinnasta viis. T. Epätoivoinen työtön diplomi-insinööri.

Vierailija
31/87 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla palkalla voisin  kerätä viikon verran marjoja. Sitten se olisi suunnilleen suhteutettu ulkomaalaisten marjanpoimijoiden tulotasoon.

Vierailija
32/87 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin mitä työtä vaan.

T. Pitkäaikaistyötön

Vierailija
33/87 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen 500 euroa alemmalla palkalla suunnittelija-assistentin työtä. Käytännössä pääsuunnittelijä vääntää jollekin suttupaperille vähän sinnepäin sutaistun tuotoksen ja minä saan työstää sen käyttökelpoiseksi, oikoa virheet, suorittaa mallintamisen, laskennan, ja tulosten esityskelpoiseksi tekemisen. 2700 euron palkka tuntuisi jo luksukselta, mutta en todellakaan ottaisi enemmän vastuuta. Nytkin jos joku on väärin piirretty = minun virhe, tuote tai komponentti liian pieni/iso/toimimaton/sopimaton = minun virhe, huonosti esitetty = minun virhe jne jne jne. 

Vierailija
34/87 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruohonjuuritason hommia kotoa etänä. Kaupan kassa tienaa paremmin kuin tuo.

Missä ihmeessä kaupan kassa pääsee edes noille ansioille saati ylemmäs? Oma bruttoni on kuusta riippuen enintään 2200€ luokkaa.

Vierailija
35/87 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistossa ihan normipalkka.

Vierailija
36/87 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan melkein ton eläkkeenä.

Vierailija
37/87 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan tuon verran toimistotyöstä, jonkin verran vastuuta. Käteen jää 1950€. Helsingin vero%, ikää 58v eli korkeammat sotut, ei kirkollisveroa, ei mitään ylim. vähennyksiä. 

Vierailija
38/87 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelussa vielä pienempi palkka sosionomilla.

Vierailija
39/87 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 % työaikaa

Vierailija
40/87 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, sairaanhoitajana 8/h pvä jää just tuo n.2000 euroa verojen jälkeen käteen.