Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten vaativaa työtä olisit valmis tekemään 2700€ kuukausipalkalla?

Vierailija
24.04.2021 |

Veroihin menee osa, joten pakollisten maksujen jälkeen käteen jäisi n 2000€.
Minkälaista työtä voisit tehdä tuolla rahalla 8 tuntia päivässä?

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3500e palkalla ei jää juurikaan enemmän käteen jos 2700 palkasta saa 2000 käteen. Itsellä 3500 ja nettona 2300-2350.

Nyt teen vaativia asinatuntijatehtäviä stressaavassa työssä ja suurella vastuulla. Mielelläni tekisin vaikka mitä duunarityötä jos stressi ja vastuu vain murto-osa ja vain 300e jäisi vähemmän käteen.

Suomessa veroprosentti ei missään kunnassa ole sellainen, että nuo väittämäsi luvut olisi totta. Vaikka maksaisit puolet tuloista veroja (mikä ei tuolla tulotasolla ole mahdollista), jäisi 3500 euron palkasta enemmän käteen kuin esität verrattuna 2700 euron palkkaan.

Vierailija
62/87 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessakin akateemisessa työssä palkka on tuollainen. Tein sitä kuitenkin paljon mieluummin kuin jotain raskasta ja yksitoikkoista suorittavaa työtä. Onneksi omalla alallani palkat ovat nousseet tuosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen "pakollisten maksujen"?

Kymmenkunta vuotta sitten palkkani oli 2700 euroa kuussa. Käteen jäi 2200 euroa. Onko verotus noin paljon kiristynyt?

En sitten tiedä, mitä työtä pidät vaativana. Kyllä minä koodaisin tuolla liksalla ihan mielelläni, mutta onko se nyt sitten vaativaa? Vaativana ehkä pidän työtä, jota ei tunne osaavansa, tai jossa saa koko ajan paskaa niskaansa, tai pitää kovin paljon teeskennellä.

5k palkasta jää vähän päälle 3000€ käteen, en ymmärrä tota narinaa täällä. Ja suurin osa näistä avautujista ei takuuvarmasti tienaa tuota 2700€ enemmän vaikka vouhkaavat täällä.

Saanen paljastaa että suomalaisten keskipalkka on yli kolme tonnia, joten todennäköisesti aika monikin tienaa enemmän kuin tuon 2700€, jonka lastentarhanopettajat tahkoavat kuussa. He ovat palkkakuopassa, kaikki tietävät sen. Eikä luokanopettajilla mene sitä paremmin.

Vierailija
64/87 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein tiedä, että minkälaisia palkkoja suomessa sitten saadaan. Onko se sitten niin että se palkka pääsääntöisesti alkaa sillä kolmosella tai yli?

Itse olen vo ja palkka on sen 2700e. Siihen tulee vielä muutama vastuulisä päälle. Työtä ja vastuuta kyllä riittää, että palkka ei välttämättä kuitenkaan ihan vastaa työn vaativuutta.

Vierailija
65/87 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kymmenkunta vuotta sitten palkkani oli 2700 euroa kuussa. Käteen jäi 2200 euroa. Onko verotus noin paljon kiristynyt?

En sitten tiedä, mitä työtä pidät vaativana. Kyllä minä koodaisin tuolla liksalla ihan mielelläni, mutta onko se nyt sitten vaativaa? Vaativana ehkä pidän työtä, jota ei tunne osaavansa, tai jossa saa koko ajan paskaa niskaansa, tai pitää kovin paljon teeskennellä.

Palkasta peritään muitakin kuluja kuin pelkkä ennakonpidätys. Juuri nuo muut palkasta perittävät sivukukut ovat nousseet.

Vierailija
66/87 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruohonjuuritason hommia kotoa etänä. Kaupan kassa tienaa paremmin kuin tuo.

Missä ihmeessä kaupan kassa pääsee edes noille ansioille saati ylemmäs? Oma bruttoni on kuusta riippuen enintään 2200€ luokkaa.

Ei varmaan missään. Pitää tajuta, että näissä palkkaketjuissa on ihan hirveästi pr0voja, jotka tarkoituksella kertovat vääriä palkkoja. Sitten onkin niin kätevää väittää, että työttömmät ovat lusmuja, kun eivät suostu osa-aikasiivoustöihin, vaikka niissä tienaisi 5000 euroa kuussa 10 tunnin työpanoksesta. 

Vierailija
67/87 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkoulun aineenopena tein töitä tuolla palkalla. Jatkuva stressi ja työt seurasi kotiin. En jaksanut...

Vierailija
68/87 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä sinne kokoomus-äänestyskoppiin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkasta peritään muitakin kuluja kuin pelkkä ennakonpidätys. Juuri nuo muut palkasta perittävät sivukukut ovat nousseet.

Veroprosenttisi ei mitenkään voi olla lähelläkään 50:tä työeläke- ja työttömyysvakuutusmaksuineenkaan.

Vierailija
69/87 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yläkoulun aineenopena tein töitä tuolla palkalla. Jatkuva stressi ja työt seurasi kotiin. En jaksanut...

Niin, ja täydet opetusvelvollisuustunnit. Mielestäni palkka ei ihan kompensoinut sitä, että saa työpaikalla säännöllisesti kuulla haistatteluja ja herjaa ulkonäöstään yms.

Vierailija
70/87 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin tyytyväinen, jos kirjanpitäjänä tienaisin tuon verran. Työhöni kuuluu kirjanpito, tilinpäätökset, asiakkaiden veroneuvonta ja verosuunnittelu yms., ja bruttopalkkani on 2450 e/kk.

Vierailija
71/87 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pää ministeri.

No ei tulla kirjoitustaidolla.

Vierailija
72/87 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen juristi, palkka eur 2900 ja työt tulee kotiin arkena ja viikonloppuna. Minä olen aika lopussa. Oikeastaan tekisin mitä vaan eur 2700 palkalla, kunhan ne työtunnit tosiaan olisi arkisin sen 8h.

Jep, olisi pitänyt lukea insinööriksi tai jotain.

Tätä en usko. Juristina palkka alle 3000?

Vierailija
73/87 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen juristi, palkka eur 2900 ja työt tulee kotiin arkena ja viikonloppuna. Minä olen aika lopussa. Oikeastaan tekisin mitä vaan eur 2700 palkalla, kunhan ne työtunnit tosiaan olisi arkisin sen 8h.

😂 ihan joka jamppa ei itseänsä inssiksi lue

Ei, ei lue. Mutta et taida ymmärtää miten paljon ulkoa oppimista ja siitä sitten loogista päättelykykyä lain kanssa toimivat tarvitsevat opiskellessa ja sitten menestyäkseen myöhemmin töissä.

Matematiikka ja luonnontieteiden klassinen mekaniikka on lakiin ja säädöksiin verrattuna helppoja, edelliset kun harvemmin muuttuvat kuten lait EU, eduskuntatyön ja KKO/KHO päätösten tulkintojen vuoksi.

Loogista päättelykykyä ja sitkeyttä molemmat opinnot vaativat runsaasti, mutta pidän todennäköisempänä, että juristiksi opiskellut pärjäisi DI opinnoissa on varsin hyvin, mutta en ole ollenkaan varma että DI:n opiskelevan hermo kestäisi oikiksessa.

Vierailija
74/87 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh mikä tässä duunissa oikein stressaa? Ei mitään tulosvastuuta ja ihmeitä saa tapahtua, jos tulee kenkää. Okei humanistikollegat ovat välillä vähän ärsyttäviä, mutta tämä on vain pieni miinus. 

Vierailija
75/87 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tehny vähän paremmallakin palkalla. 35 tuntia viikossa. Ei ollut koskaan ylitöitä, visuaalinen työ, lähinnä kirjoittelin koneella itse päättämiäni tietoja ylös, liukuva työaika. Välillä oli myös vaihtelua ja toisenlaisia työpäiviä. Nauroin matkalla pankkiin. Ainoat huonot puolet määräaikaisuus ja harvoin uusia vapaita työpaikkoja alalla, nekin menee pomojen vanhoille kavereille.

Vierailija
76/87 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä en usko. Juristina palkka alle 3000?

Pitää vielä lisätä, että aloitin työelämässä 15 vuotta sitten. Vuoden määräaikainen äitiyslomasijaisuus, jossa palkka oli 2.400. Kaikkien palkkataulukoiden mukaan tuo palkka oli jo tuolloin alakanttiin. Määräaikaisuuden jälkeen olen saanut kuitenkin korjattua palkan taulukkotasolle.

Tästä syystä minun on vaikea uskoa, että edes aloittelevalla juristilla olisi alle 3000 euron palkka vuonna 2021.

KTM

Vierailija
77/87 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jotakin, jossa työn sisällön saisi päättää kokonaan itse. Esim. kirjailijan työtä. Nyt palkka on 4800 eur + lisät, joten olisi tuntuva pudotus.

Vierailija
78/87 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joko tyhmä, vähään tyytyväinen tai sitten täällä ollaan kovin vaativia :D Mutta tienaan siis tällä hetkellä tämän verran ja olen ihan tyytyväinen palkkaan. Valvon kuljetuksia yms. välillä on tosi kiireistä, välillä rauhallisempaa.

Ovatko ihmiset vieraantuneet todellisuudesta? Olen ollut siivoojana, palkka noin 1700 euroa ja helpoissa toimistotöissä, palkka 1800 euroa. 2700 ei ole mikään huippupalkka mutta huomattavasti parempi kuin joidenkin matalapalkkaisimpien ammattien kuukausipalkat.

Vierailija
79/87 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joko tyhmä, vähään tyytyväinen tai sitten täällä ollaan kovin vaativia :D Mutta tienaan siis tällä hetkellä tämän verran ja olen ihan tyytyväinen palkkaan. Valvon kuljetuksia yms. välillä on tosi kiireistä, välillä rauhallisempaa.

Ovatko ihmiset vieraantuneet todellisuudesta? Olen ollut siivoojana, palkka noin 1700 euroa ja helpoissa toimistotöissä, palkka 1800 euroa. 2700 ei ole mikään huippupalkka mutta huomattavasti parempi kuin joidenkin matalapalkkaisimpien ammattien kuukausipalkat.

Mahdatkohan nyt taas sekoittaa netot ja brutot keskenään..?

Vierailija
80/87 |
26.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee mitään työtä noin pienellä palkalla.