Miten vaativaa työtä olisit valmis tekemään 2700€ kuukausipalkalla?
Veroihin menee osa, joten pakollisten maksujen jälkeen käteen jäisi n 2000€.
Minkälaista työtä voisit tehdä tuolla rahalla 8 tuntia päivässä?
Kommentit (87)
Olen juristi, palkka eur 2900 ja työt tulee kotiin arkena ja viikonloppuna. Minä olen aika lopussa. Oikeastaan tekisin mitä vaan eur 2700 palkalla, kunhan ne työtunnit tosiaan olisi arkisin sen 8h.
Jep, olisi pitänyt lukea insinööriksi tai jotain.
A-luokan säteilytyötä.
Harkitsen lopettavani pian.
En mitään töitä. Mulla menee asumiseen, ruokaan ja pakollisiin laskuihin tuo 2000 kuussa niin ei paljoa jäisi mitään omiin humputuksiin saati säästöihin. Kyllähän sillä nyt hengissä pysyisi, mutta ei elämä kovin mielekästä olisi.
Vierailija kirjoitti:
A-luokan säteilytyötä.
Harkitsen lopettavani pian.
Tätä siis teen n. 2700€ palkalla. Huolimattomasti vastattu.
Vierailija kirjoitti:
Olen juristi, palkka eur 2900 ja työt tulee kotiin arkena ja viikonloppuna. Minä olen aika lopussa. Oikeastaan tekisin mitä vaan eur 2700 palkalla, kunhan ne työtunnit tosiaan olisi arkisin sen 8h.
Oletko harkinnut työpaikan vaihtoa? Kuulostaa tosi pieneltä palkalta juristille.
3500e palkalla ei jää juurikaan enemmän käteen jos 2700 palkasta saa 2000 käteen. Itsellä 3500 ja nettona 2300-2350.
Nyt teen vaativia asinatuntijatehtäviä stressaavassa työssä ja suurella vastuulla. Mielelläni tekisin vaikka mitä duunarityötä jos stressi ja vastuu vain murto-osa ja vain 300e jäisi vähemmän käteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millasia töitä ap tekee kyseisellä palkalla?
En tiedä aapeestä, mutta eikös lastentarhanopettajat saa suunnilleen tuon? Luokanopettajatkin vain pari hassua satasta enemmin, bruttona. Nettona ei sitäkään.
tarhan tätin hommaa nyt vaativaksi voi sanoa.
Jep, tuu kokeilemaan.
Rikastuttajat hyppivät silmille, eivät puhu suomea ja autistit kiljahtelevat tärykalvosi hajalle.
No palkanko takia sen alan valitsit? Vai koska et päässyt muualle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veroihin menee osa, joten pakollisten maksujen jälkeen käteen jäisi n 2000€.
Minkä ihmeen "pakollisten maksujen"?
Kymmenkunta vuotta sitten palkkani oli 2700 euroa kuussa. Käteen jäi 2200 euroa. Onko verotus noin paljon kiristynyt?
En sitten tiedä, mitä työtä pidät vaativana. Kyllä minä koodaisin tuolla liksalla ihan mielelläni, mutta onko se nyt sitten vaativaa? Vaativana ehkä pidän työtä, jota ei tunne osaavansa, tai jossa saa koko ajan paskaa niskaansa, tai pitää kovin paljon teeskennellä.
5k palkasta jää vähän päälle 3000€ käteen, en ymmärrä tota narinaa täällä. Ja suurin osa näistä avautujista ei takuuvarmasti tienaa tuota 2700€ enemmän vaikka vouhkaavat täällä.
Vierailija kirjoitti:
😂 ihan joka jamppa ei itseänsä inssiksi lue
Minun palkkani on suunnilleen tuo 2 700 euroa kuussa. Olen ammatiltani saksa-suomi-saksa-kääntäjä. Minun työstäni tuo on ihan kohtuullinen korvaus ja itse asiassa olen siihen ihan tyytyväinen; markkinathan on pullollaan kaiken maailman harrastajakääntäjiä, jotka polkevat käännöstyön arvostusta ja hintoja.
Kirjabpitäjälle tuo on ihankelpo palkka. töitä joutuu kuun vaihteessa vääntämään ylitöinä ja kokoajan pitääopppia uutta. Naisavaltaienn ala nääs.539
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂 ihan joka jamppa ei itseänsä inssiksi lue
Toivottavasti ei myöskään ratsasta silloin suomalaisten maineella korkeasta teknologiaosaamisesta ja perustele sillä miksi juuri hänen eikä jonkun intialaisen pitäisi täyttää maailma.
Toihan ihan hyvä palkka...jotain helppoo työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruohonjuuritason hommia kotoa etänä. Kaupan kassa tienaa paremmin kuin tuo.
Missä ihmeessä kaupan kassa pääsee edes noille ansioille saati ylemmäs? Oma bruttoni on kuusta riippuen enintään 2200€ luokkaa.
iltaa, yötä, viikonloppua.
Vierailija kirjoitti:
Ei palkka ole työssä se pääasia. Eli mitä tahansa melkein voisin tehdä.
Kunnon kokoomuksen puudeli.
Varmaan se muija joka oli viime kesänä ekaa kertaa kesätöissä. Sahalla. Metsäteollisuuden lakon aikaan. Ja kertoi medialle, ettei hän ainakaan osallistu lakkoon, koska onhan se työnantajan oikeus päättää mitä haluaa työntekijälle maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millasia töitä ap tekee kyseisellä palkalla?
En tiedä aapeestä, mutta eikös lastentarhanopettajat saa suunnilleen tuon? Luokanopettajatkin vain pari hassua satasta enemmin, bruttona. Nettona ei sitäkään.
tarhan tätin hommaa nyt vaativaksi voi sanoa.
Eipä ei. Sen kuulee sinustakin, että huonosti on kasvatettu.
Kiittäkää meidän vapaamatkustajia joiden takia verotus on kova.
Jos pystyy lukuisia lapsia hankkimaan, pystyy myös käymään töissä. On väärin, että jotkut hankkivat lapsia saadakseen ylläpidon. Kyllä olen läheltä nähnyt. Tyypille maksetaan kaikki. Hän on autettu pilalle. Ei kestä mitään. Lapset huostaan näiltä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ruohonjuuritason hommia voisin tolla rahalla tehdä. Mitään erityisen vastuullisia tai laajaa osaamista vaativia hommia en tekisi. Jos halutaan käyttää osaamista niin siitä myös maksetaan kunnollinen korvaus.
Eikös tehdastöissä tai varastohommissa saa suunnilleen tollasta palkkaa?
Kyllä ainakin täällä pohjoisessa perustason töissä kk-bruttopalkka 1500-2000€/kk.
Kyllä luokanopettaja tienaa helposti yli 3000e. Ikälisät nostaa mukavasti palkkaa. Tuolla palkalla, jos tekisin vastuullista työtä, pitäisi työpäivien olla lyhyempiä. Ei missään nimessä yli 7 tunnin päiviä.