Onko teillä ollut koskaan naapuria joka poraa jatkuvasti seinää?
Olen miettinyt tätä juttua, että mitä helvettiä hän tekee. On siis porannut 3-4 vuotta pari kolme kertaa viikossa seinää tuntikausia. Mikä operaatio voi vaatia näin paljon poraamista. Kyseessä sellainen suomalainen suomalainen aika tukeva nainen, arviolta 35-45v. Olen kotona hyvin vähän, käytännössä kaikki aikani menee töissä, joten mikään metelöinnistä aiheutava kosto tämä ei voi olla. Vapaa-ajasta kotona saa nauttia poraamisen äänestä.
Olen myös miettinyt, että miksi en ole itse joutunut itse poraamaan kertaakaan seinää 10 vuoden aikana.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Pora nimenomaan seinään? Tuskin on ns. verstastoimintaa. Todennäköisesti joku mt-ongelmainen.
Nim. Kokemusta vastaavasta naapurista
Kyllä poraa seinää. Hirveä ääni. Olen huomannut, että poraaminen korostuu aika usein juhlapäivinä. Esim. yksi joulu oli sellainen, että tällä tyypillä laukesi joku porausmania.
On kokemusta valitettavasti. Poraavat aina samaa seinää, vähintään 4 kertaa kuukaudessa ja jatkunut jo joku kolmisen vuotta. Vasaroivat myös tosi usein, ja aina samaa seinää.
Vierailija kirjoitti:
On kokemusta valitettavasti. Poraavat aina samaa seinää, vähintään 4 kertaa kuukaudessa ja jatkunut jo joku kolmisen vuotta. Vasaroivat myös tosi usein, ja aina samaa seinää.
Mitä juttu voi vaatia tämmöisen operaation? Jonkun hyllyn, taulun tai vaikka tv:n kiinnitys kestää maksimissaan 15min.
Meillä on poraajanaapuri. On ollut jo vuosia. Hän poraa pari kolme neljä kertaa kuussa. Yleensä aika aikaisin aamulla, että aina herätään siihen, mutta onneksi vain hyvin lyhyen aikaa kerralla. En ole saanut järkeiltyä, miksi hän päästelee tällaisia porausspurtteja
Lainaa pora joltain ja ala poraamaan hänen sinän vieressä.Poraa vaikka lankkuihin kuhan kuulee ja alkaa ymmärtää.
Voisit piruillessaan mennä sanomaan että anteeksi haluan ilmoittaa että tämä poraaminen tulee kestämään viikon, ttä voit olla tietoinen.
Miksette mene tapaamaan tällaista naapuria jollain verukkeella ja samalla tirkistelemään, mitä siellä oikein porataan.
Toisaalta voisihan sitä isännöitsijällekin ilmoittaa, että tarkastaisi, missä kunnossa asunto on, kun sen seiniä on jo porattu vuosikausia.
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Lainaa pora joltain ja ala poraamaan hänen sinän vieressä.Poraa vaikka lankkuihin kuhan kuulee ja alkaa ymmärtää.
Voisit piruillessaan mennä sanomaan että anteeksi haluan ilmoittaa että tämä poraaminen tulee kestämään viikon, ttä voit olla tietoinen.
Mistä sitä tietää vaikka tuollaisella sekoboltsilla olisi joku seksuaalinen fetissi poraamista ja sen ääntä kohtaan. Nauttisi vaan siitä.
On panokone joka jyrisee, kovalla käytöllä laakerit alkaa olla finaalissa
Vierailija kirjoitti:
Meillä on poraajanaapuri. On ollut jo vuosia. Hän poraa pari kolme neljä kertaa kuussa. Yleensä aika aikaisin aamulla, että aina herätään siihen, mutta onneksi vain hyvin lyhyen aikaa kerralla. En ole saanut järkeiltyä, miksi hän päästelee tällaisia porausspurtteja
Jos se vääntää ittelleen aamusmoothien koneella joka pitää pahan äänen tai kone on pöydällä joka on sopivasti kiinni seinässä.
Ikävä että keskustelukulttuuri täällä on heikkoa, mutta tuskin ap:n tilanne menee huonommaksi jos asian ottaa esiin poraajan kanssa. Luulisi naapureistakin saavan tukea jos isännöitsijälle asti mennään.
Oli aikaisemmassa asunnossa poraaja. Betoniseiniä poraili. Pari kertaa viikossa näitä porauksia oli , muutaman sekunnin kerrallaan. Muutaman minuutin tauko ja sama uudestaan ja uudestaan. Yleensä aamuyöllä tai aikaisin aamulla. Oli mielenterveyskuntoutuja. Asuntoa kävi isännöitsijä katsomassa ja porausjälkiä oli seinissä paljon. Tämäkin monta vuotta poraili. Iso syy muuttoon oli meille.
Ehkä hän valmistaa tai korjaa jotain huonekaluja, tai tekee jotain muuta nikkarointia? Se seinähän olisi ihan reikäjuusto tuolla poraamisella.
Oisko se hei blenderi! Ne tärisee ihan tosi kovaa jotain tasoa vasten, kuulostaa porakoneelta kun naapurista tulee.
Vierailija kirjoitti:
Oisko se hei blenderi! Ne tärisee ihan tosi kovaa jotain tasoa vasten, kuulostaa porakoneelta kun naapurista tulee.
Tai joku mega vibra? Tai monta vibraa surisemassa, ehkä sänky seinän vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Kuka käyttää blenderiä tuntikausia putkeen? Ap kirjoitti että poraa tuntikausia.
Voi luoja, ei ne poraa vaan käyttää jotain kodinkonetta kuten tehosekoitinta. Ettekö itse koskaan leivo tai tee smoothieita :D Silloin kun sauvasekoittimella surrataan esim. pähkinöitä niin voi kuulostaa ihan poraamiselta sinne naapurille.
Kumpi on todennäköisempää? Se tukeva keski-ikäinen naisihminen poraa seinää muutaman kerran kuussa vai että hän käyttää tehosekoitinta tms. muutaman kerran kuussa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka käyttää blenderiä tuntikausia putkeen? Ap kirjoitti että poraa tuntikausia.
Kyllä, kaikki uskoo että joku tuntikausia _putkeen_ poraa tai käyttää blenderiä. Pientä liioittelua taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, kaikki uskoo että joku tuntikausia _putkeen_ poraa tai käyttää blenderiä. Pientä liioittelua taas.
Kyse on poraamisesta, ei blenderistä. Naapurit ovat hänelle valittaneet ja hän on itse myöntänyt poraamisen.
Kyllä on. Meille muutti viisi vuotta sitten pariskunta, jonka remontti kesti 3,5 vuotta ja sitä seinän piikkausta joka saatanan päivä. Sitten vihdoin projekti loppui. Tai sitten ei. Kuukauden välein pärähtää poravasara tulille pariksi tunniksi.
M54
Meillä on Satolla tälläinen naapuri. Yli vuosi valitettiin, ennen kuin Sato laittoi tiedotteen ettei saa häiritä porailulla. Ei siitä mitään apua ole ollut. Muutetaan pois.
Pora nimenomaan seinään? Tuskin on ns. verstastoimintaa. Todennäköisesti joku mt-ongelmainen.
Nim. Kokemusta vastaavasta naapurista