Miksi pelätään rokotteen mahdollisia pitkäaikaishaittoja, mutta koronan sairastamisen pitkäaikaishaittoja vähätellään?
Koronasta sanotaan, että lähes kaikki selviävät, turha rajoittaa mitään. Rokotteesta paljon pienempi osuus ihmisiä saa pysyvää haittaa (puhutaan promilleista) kuin koronasta, josta useille jää jotain pitkäaikaista terveyshaittaa, mutta kuitenkin rokotteesta kieltäydytään ehdottomasti, koronaan suhtaudutaan laissez faire meiningillä. Make it make sense?
Kommentit (71)
Rokotteen ottaminen on valinta. Rokottamattakin voi välttyä koronalta.
Vierailija kirjoitti:
Korona on luonnollinen virus, mutta koronarokotteet on ihmisten laboratorioissa kehittämiä tekeleitä.
Syöpä on luonnollinen mutaatio, mutta syöpähoidot on ihmisten laboratorioissa kehittämiä tekeleitä.
Tätä voi soveltaa loputtomasti minkä tahansa sairauden hoitoon...
Koska nämä ihmiset eivät omaa kykyä rationaaliseen ajatteluun, vaan haluavat löytää kaikesta jotain mihin tarttua, ja näin teennäisesti korottavat itsensä muiden yläpuolelle. Uskovat helposti kaikkeen poikkeavaan ja ns normaali on heille liian tylsä vaihtoehto. Ei varmaan kaikki ja voihan tuo olla yhtä paskanpuhumista kuin rokotevastaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on juuri se mitä koronan kanssa käy. Keho taistelee sitä vastaan ja päästää silloin vapaaksi muut virukset.
Nyt oli kyllä niin vähällä järjellä luotu virhekäsitys että hohhoijaa.
Voihan se niinkin olla mutta koska sen on kertonut lääkäri koronaa sairastavalle niin tuolla logiikalla ei kannata asiantuntijoita uskoa.
Sinulla menee nyt kaksi eri asiaa sekaisin. Korona on rasite elimistölle ja kun elimistö taistelee tautia vastaan, niin kyllä, sen kyky selvitä toisesta samanaikaisesta infektiosta heikkenee.
Sitten oli se alkuperäinen väite, että rokotteen antama vastustuskyky olisi jostain muusta vastustuskyvystä pois, ja se on aivan eri asia ja lisäksi täyttä huuhaata.
No, se nyt kuitenkin on yliopistolla aiheesta tutkimustyötä tehneen biokemistin mielipide.
Vierailija kirjoitti:
Korona on luonnollinen virus, mutta koronarokotteet on ihmisten laboratorioissa kehittämiä tekeleitä.
Jotka mm. aiheuttaa lapsettomuutta ja ties mitä muuta, myrkkyjä täynnä. Viruksesta normaali ihmisvartalo selviää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korona-virus joka pysäyttää koko maailman ja vie ihmisiltä hengen ei ole luonnollinen. Sen ei kuulu tarttua ihmiseen, mutta kun ihminen ruuanpulassa kajoaa eksoottisiin eläimiin ja syö niitä, virus on tarttunut. Tämä korona virus variantti on luonnollinen vain eksoottisilla eläimillä, ei ihmisillä.
Zoonooseja on ollut ennenkin ja tulee olemaan myöskin jatkossa, juuri mainitsemastasi syystä. Tehomaatalous, turkisteollisuus, villieläintorit, luonnon köydyttäminen pitäisi lakkauttaa. Suomessakin on tutkittu että luomuviljely tukee luonnon monimuotoisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöpä on luonnollinen mutaatio, mutta syöpähoidot on ihmisten laboratorioissa kehittämiä tekeleitä.
HIV on paljon pahempi ja levittyneempi kuin korona ja silti sille ei vuosikymmenien aikoina ole löydetty rokotetta. En luota tähän koronarokotteeseen osittain samoista syistä kuin sikalenssun rokotteeseenkaan. Liian nopeasti tehty, liian vähällä testaamisella. Tavislenssuunkin on rokote ja silti sitä on maailma pullollaan ja porukkaa kuolee hulluna, silti ketään ei kiinnosta, koska korona on mediaseksikkäämpi. Nää on näitä, jokainen tehköön mitä haluaa mutta järkeä kannattaa käyttää ja faktoja tarkistella ennen kuin tunkee itseensä myrkkyjä jotka mm. aiheuttaa lapsettomuutta (suunniteltu juttu kenties...?).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotka mm. aiheuttaa lapsettomuutta ja ties mitä muuta, myrkkyjä täynnä. Viruksesta normaali ihmisvartalo selviää.
Tämä on täyttä paskaa. Luonnollinen ei tarkoita parempaa, saatika terveellisempää. Miksi et menisi syömään kärpässieniä, tai ottaa lemmikiksi vaikka karhun. Tuo olisikin luonnollista ihmiselle jonka ajattelu on tuolla tasolla. Sivusta
Itseäni huolettaa rokotuksen ne vaikutukset, jotka saattavat selvitä vasta vuosien päästä. Toki myös viruksilla sellaisia vaikutuksia voi olla, mutta todennäköisemmin niitä tulee rokotteesta. Itse myös perusterveenä olen arvioinut omalla kohdallani koronan vaarattomaksi. Rokotereaktioihin ei perusterveys vaikuta.
Mutta ihan hyvin se voisi minulla olla toisin päin eli rokotteesta ei tulisi mitään, koronasta kuolisin. Tämä on vain omaa arviointiani vain itseni kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on täyttä paskaa. Luonnollinen ei tarkoita parempaa, saatika terveellisempää. Miksi et menisi syömään kärpässieniä, tai ottaa lemmikiksi vaikka karhun. Tuo olisikin luonnollista ihmiselle jonka ajattelu on tuolla tasolla. Sivusta
Mitä oot vetänyt? :D Miten karhu olisi luonnollinen lemmikki. Koronasta selviää 99% ihmisväestöstä, joten nou hätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HIV on paljon pahempi ja levittyneempi kuin korona ja silti sille ei vuosikymmenien aikoina ole löydetty rokotetta. En luota tähän koronarokotteeseen osittain samoista syistä kuin sikalenssun rokotteeseenkaan. Liian nopeasti tehty, liian vähällä testaamisella. Tavislenssuunkin on rokote ja silti sitä on maailma pullollaan ja porukkaa kuolee hulluna, silti ketään ei kiinnosta, koska korona on mediaseksikkäämpi. Nää on näitä, jokainen tehköön mitä haluaa mutta järkeä kannattaa käyttää ja faktoja tarkistella ennen kuin tunkee itseensä myrkkyjä jotka mm. aiheuttaa lapsettomuutta (suunniteltu juttu kenties...?).
kun toisaalla täysin eri asiassa tulee liikaa haittavaikutuksia, niin tarkoittaako se, että toisallakin täysin eri asiassa tulee. Noin sinä asian esität. Sika ja koronnarotteet eivät ole vertailukelpoisia keskenään. Vähän sama kun vertailisi sinua ja vompattia kumpi on enemmän olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä oot vetänyt? :D Miten karhu olisi luonnollinen lemmikki. Koronasta selviää 99% ihmisväestöstä, joten nou hätä.
Eikä selviä. Ilman luonnottomia hoitomuotoja kuolleisuus olisi huomattavasti suurempi. Ihmeellistä, että et ota tuota huomioon. Onko silmälasit mielestäsi luonnolliset?
Awake kirjoitti:
Johtuisikohan vaikka siitä, että rokote on vähintäänkin kyseenalainen ja valtamedia on tehnyt kaikkensa lobatakseen tuota täysin kokeellista rokotetta, jonka tulevia haittavaikutuksia kukaan ei tiedä (esimerkiksi sitä, että onko sinulla alttius sairastua johonkin tautiin ja rokote voi laukaista sen, tätä ei varmastikaan ole tutkittu pitkäaikaisilla tutkimuksilla).
Mitä tulee itse koronaan, niin suurin osa sairastaa tuon flunssan hyvin vähäoireisena, ihan niin kuin normaalinkin kausiflunssan. En minä tuota nyt mitenkään pahana ''pandemiana'' pidä, kun täytyy oikein massatestauksia järjestää ja etsimällä etsiä kenellä se on, veikkaan, että espanjantaudin ja ruton jyllätessä ei mitään testejä tarvittu ja ''oireettomia'' etsitty, kyllä sen huomasi.
Ei ole myöskään mitään näyttöä mistään ''pitkäaikaisista oireista''.
Tässä on nyt about kaikki väärin mutta Suomeenkin avataan nyt poli niille jotka kärsivät longcovidista. Myös ensimmäiset sairauseläkehakemukset koronan vuoksi on vireillä jo.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni huolettaa rokotuksen ne vaikutukset, jotka saattavat selvitä vasta vuosien päästä. Toki myös viruksilla sellaisia vaikutuksia voi olla, mutta todennäköisemmin niitä tulee rokotteesta. Itse myös perusterveenä olen arvioinut omalla kohdallani koronan vaarattomaksi. Rokotereaktioihin ei perusterveys vaikuta.
Mutta ihan hyvin se voisi minulla olla toisin päin eli rokotteesta ei tulisi mitään, koronasta kuolisin. Tämä on vain omaa arviointiani vain itseni kohdalla.
Parhaan meillä olevan tiedon valossa rokote on turvallisempi vaihtoehto kuin koronan sairastaminen.
Eihän kummankaan pitkäaikaishaittoja tunneta.
Tiedetään lähinnä se, että taudin sairastaneella marginaalisella joukolla on jotain elämää häiritsevää, kuten melkolailla minkä tahansa taudin jälkeen (huomita hakevat julkisesti vinkujat ja heidän "oireensa" ovat melko varmasti enemmän psyykkisiä). Piikin saaneista puolestaan marginaalinen joukko saa oireita kuumeesta kuolemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parhaan meillä olevan tiedon valossa rokote on turvallisempi vaihtoehto kuin koronan sairastaminen.
...jos kuuluu riskiryhmään esim. lähinnä monisairaat ja immuniteettinsa menettäneet tai heikentäneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotteen puilestapuhujat, oletteko miettineet miten elimistönne kestää, jos jatkosuositus alkaa olla yksi ifluenssarokote ja pari koronarokotetta vuodessa?
Miten niin elimistömme kestää? Tajuatko että elimistömme taistelee erillaisia taudinaiheuttajia vastaan vuoden jokaisena päivänä ja se on sen tehtävä?
Kyllä ja jokainen rokote on elimistölle rasite ja pois siitä muun taistelun kantokyvyn ylläpidosta. Saat suojan tautiin x, mutta suojasi tautiin z ja y heikkenee.
Tämä on juuri se mitä koronan kanssa käy. Keho taistelee sitä vastaan ja päästää silloin vapaaksi muut virukset.
No mitä hittoa nyt. Tartuntataudeista tiedetään tähän mennessä että ainoastaan tuhkarokon SAIRASTAMINEN on sellainen mikä nollaa immunologisen muistin. Eli jos sairastat tuhkarokon joudut ottamaan kaikki perusrokotteetkin uudestaan sen jälkeen. Sen sijaan tuhkarokkorokotteella ei ole samanlaista vaikutusta. Kuten ei millään muullakaan rokotteella. Enemmänkin asia menee päin vastoin, moniin tauteihin saa "ristisuojaa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...jos kuuluu riskiryhmään esim. lähinnä monisairaat ja immuniteettinsa menettäneet tai heikentäneet.
Ihan muillekkin, varsinkin brassivariantti kaataa myös terveitä nuoria hyvällä prossentilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotteella suojaat myös niitä jotka eivät voi rokotetta itse ottaa. Esimerkiksi syöpähoidossa olevat tai vaikkapa sellaisesta immuunivajauksesta kärsivät jotka eivät voi rokotetta ottaa. Sen lisäksi rokotteen teho nuorella ja terveellä on paljon parempi kuin niillä joilla on enemmän ikää tai jotain häikkää terveyden suhteen. Laumaimmuniteetti suojaa kaikkia.
Kuka sinulle on tuollaista luvannut. Nyt on puhuttu 90% suojasta, mutta tuskin on noin korkea.