Miksi pelätään rokotteen mahdollisia pitkäaikaishaittoja, mutta koronan sairastamisen pitkäaikaishaittoja vähätellään?
Koronasta sanotaan, että lähes kaikki selviävät, turha rajoittaa mitään. Rokotteesta paljon pienempi osuus ihmisiä saa pysyvää haittaa (puhutaan promilleista) kuin koronasta, josta useille jää jotain pitkäaikaista terveyshaittaa, mutta kuitenkin rokotteesta kieltäydytään ehdottomasti, koronaan suhtaudutaan laissez faire meiningillä. Make it make sense?
Kommentit (71)
Missä tätä koronan jälkivaikutusten vähättelyä ja rokotteen haittojen liioittelua tapahtuu? Itsellä on moinen mennyt täysin ohi. Koronan jälkivaikutuksista olen kyllä lukenut lehdistä, mutta rokotteen vastaavista haitoista ei ole juttuja silmiin osunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska koronan mahdollisia pitkäaikaisvaikutuksia ei vähätellä vaan nimenomaan niistä päivittäin meuhkataan medioissa
Kyllä ne vähättelee koronan pitkäaikaisvaikutuksia, jotka jättää koronarokotteen ottamatta sen takia ettei rokotteiden pitkäaikaisvaikutuksia tunneta.
Ainakaan minä en vähättele. Yritän olla saamatta kumpaakaan.
On jo aiemmin käynyt niin, että on uskoteltu ottamaan jotain mukaturvallista mikä haittaakin loppuelämää. Fool me once, shame on me, fool me twice shame on you. En todellakaan enää ota mitään lääketieteellistä operaatiota, jos se arveluttaa itseäni.
Lääkäreitä ja tutkijoita ei kiinnosta yksilön elämänlaatu ja keho. Tässäkin tehdään päätökset massa-ajattelun pohjalta.
Haluan kantaa mahdolliset huonot lopputulemat niin että olen itse ne tehnyt eikä niin, että joku on painostanut tai uskotellut kaiken olevan oikeastaan riskitöntä.
Joo, muutamia kertoja. Ja sitä pitää verrata niihin satoihin ja taas satoihin lääkkeisiin ja rokotteisiin joista on ollut valtavaa hyötyä. Nyt monet ajattelevat ihan samoin kun jos eivät uskaltaisi enää astua jalallakaan autoon kun se Kalevi-setäkin ajoi kolarin 90-luvulla.
Minulla ja rakkailleni on käynyt liikaa. Kannan joka päivä loppuikäni yhtä haittaa, en halua uusia, menee elämä muuten liian vaikeaksi. Syön päivittäiset lääkkeet tuohon yhteen. Muuten olen vähentänyt lääkkeiden käyttöä radikaalisti. Olen saanut hoidettua 90 % allergiat, atopian, migreenin muuten. Aiemmin niihin meni paljon lääkkeitä. Ihminen on sitä terveempi, mitä vähemmän käyttää lääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotteen puilestapuhujat, oletteko miettineet miten elimistönne kestää, jos jatkosuositus alkaa olla yksi ifluenssarokote ja pari koronarokotetta vuodessa?
Miten niin elimistömme kestää? Tajuatko että elimistömme taistelee erillaisia taudinaiheuttajia vastaan vuoden jokaisena päivänä ja se on sen tehtävä?
Kyllä ja jokainen rokote on elimistölle rasite ja pois siitä muun taistelun kantokyvyn ylläpidosta. Saat suojan tautiin x, mutta suojasi tautiin z ja y heikkenee.
Itse en tiedä mitä ajattelisi tästä "pitkittyneestä koronasta" Olen itse kärsinyt samanlaisista oireista jo vuosikymmenen kohta, eikä asialle ole tehty mitään, enkä ole apua tai hoitoa saanut.
Tätä historiaa vasten mietiskelen nyt tässä että otanko rokotetta vai en. Jos saan rokotteesta mitään haittoja, niin se pahentaa taas tätä jo nykyisin huonoa elämänlaatua, ja huononeminen olisi minun oma syyni, koska otin vapaaehtoisen rokotteen, ja olisin siitä vastuussa ainoastaan itse, enkä saisi 100% varmuudella tuohon rokotehaittaankaan mitään apua, kun en ole saanut apua tähänkään mennessä. Koronaa voin sen sijaan vältellä omalla käytökselläni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että kukaan ei vielä tiedä rokotteen mahdollisista haitoista vuosien tai vuosikymmenien aikana.
Toinen syy on se, että epäilevät eivät luota lääkefirmoihin joilla on ikävää historiaa olla välittämättä lääkkeiden haitoista.
Mutta entä korona sitten? Long covid on suhteellisen yleinen koronan sairastaneilla, mutta koronarokotteiden kohdalla ei ole havaittu mitään vastaavaa.
Onko?! Ihan oikeesti onko?
Tunnen n. 5 koronan sairastanutta ja se oli niillä kaikilla pikkuinen nuhakuume josta ei jäänyt mitään long covidia.
Kysyn vielä kerran, että missä tämä long covid on suhteellisen yleinen. Toki kaikissa influenssissa on jälkitauteja, se on selvä.
Minä en ole ottamassa tätä rokotetta, koska koen sen olevan turha. En normaalistikaan ole ottanut influenssa rokotuksia koska pyrin pitämään oman immuniteettini vahvana.
En pelkää rokotetta, mutta haluan kuormittaa terveydenhuoltoa saamalla koronan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska koronan mahdollisia pitkäaikaisvaikutuksia ei vähätellä vaan nimenomaan niistä päivittäin meuhkataan medioissa
Kyllä ne vähättelee koronan pitkäaikaisvaikutuksia, jotka jättää koronarokotteen ottamatta sen takia ettei rokotteiden pitkäaikaisvaikutuksia tunneta.
Sivusta kyselen: Onko vielä esitetty mitään arvioita rokotteen vaikutuksesta koronan pitkäaikaisvaikutuksiin? Rokotehan ei suojaa koronalta. Lieventää vain oireita.
Kauanko toistat tuota ajat sitten vanhentunutta tietoa? Rokote suojaa koronalta.
Vierailija kirjoitti:
En pelkää rokotetta, mutta haluan kuormittaa terveydenhuoltoa saamalla koronan.
Typerä trolli. Tai no toisaalta. Ei ole mitenkään varmaa, että olisit onnistunut vuodessa saamaan koronaa vaikka olisit halunnut. Sen verran lievästi se kuitenkin leviää.
Vierailija kirjoitti:
Sivusta kyselen: Onko vielä esitetty mitään arvioita rokotteen vaikutuksesta koronan pitkäaikaisvaikutuksiin? Rokotehan ei suojaa koronalta. Lieventää vain oireita.
Miten niin ”sivusta” kyselet? Ihan samalla tavalla sun viesti on tässä ruudulla kuin muidenkin.
No, etpä näytä muutenkaan olevan kartalla, koronarokotteet kyllä suojaa taudilta monesti täysin, mutta silloinkin kun ei täysin, niin jonkin verran. Suojausprosentit ihan huippuluokkaa, varsinkin mRNA-rokotteilla. Kunhan vaan on saanut kaikki tarvittavat annokset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotteen puilestapuhujat, oletteko miettineet miten elimistönne kestää, jos jatkosuositus alkaa olla yksi ifluenssarokote ja pari koronarokotetta vuodessa?
Miten niin elimistömme kestää? Tajuatko että elimistömme taistelee erillaisia taudinaiheuttajia vastaan vuoden jokaisena päivänä ja se on sen tehtävä?
Kyllä ja jokainen rokote on elimistölle rasite ja pois siitä muun taistelun kantokyvyn ylläpidosta. Saat suojan tautiin x, mutta suojasi tautiin z ja y heikkenee.
Tämä on juuri se mitä koronan kanssa käy. Keho taistelee sitä vastaan ja päästää silloin vapaaksi muut virukset.
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a, nyt menee sulla jutut mielikuvituksen puolelle, mutta ehkä jo olet avun ja järjen ulottumattomissa.
Viime syksynä esim. kerrottiin tutkimuksista, jossa todettu että minkä tahansa rokotteen ottaminen treenaa ja boostaa immuniteettia muihinkin sairauksiin. Esim. MPR-rokotteen lähiaikoina saaneet olivat sairastuneet koronaan harvemmin. Eli oikeasti on just päin vastoin kuin kirjoitat.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on juuri se mitä koronan kanssa käy. Keho taistelee sitä vastaan ja päästää silloin vapaaksi muut virukset.
Nyt oli kyllä niin vähällä järjellä luotu virhekäsitys että hohhoijaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan se niinkin olla mutta koska sen on kertonut lääkäri koronaa sairastavalle niin tuolla logiikalla ei kannata asiantuntijoita uskoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen taudinaiheuttaja jonka elimistösi torjuu on sille rasite. Etkä voi muutenkaan oikein valita että mitä se joutuu torjumaan.
Ehkä kannattaa keskittyä siihen että on itse niin hyväkuntoinen, levännyt ja hyvin ravittu että elimistöllä on jaksamista torjua sekä taudinaiheuttajat että ottaa rokotteiden antama suoja vastaan.
Jos tulee joku toisen tyyppinen rokote, voin sen ottaa. Näistä en ota mitään.
Miksi joku pelkää käärmettä, joku korkeaa, joku koiraa ja joku pimeää? Pelkohan on tunne eikä järkiperäisen ajattelun tulos.
Itse en pelkää koronaa, rokotetta kohtaan tunnen jotain negatiivista, molemmilta toivoisin välttyväni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan se niinkin olla mutta koska sen on kertonut lääkäri koronaa sairastavalle niin tuolla logiikalla ei kannata asiantuntijoita uskoa.
Sinulla menee nyt kaksi eri asiaa sekaisin. Korona on rasite elimistölle ja kun elimistö taistelee tautia vastaan, niin kyllä, sen kyky selvitä toisesta samanaikaisesta infektiosta heikkenee.
Sitten oli se alkuperäinen väite, että rokotteen antama vastustuskyky olisi jostain muusta vastustuskyvystä pois, ja se on aivan eri asia ja lisäksi täyttä huuhaata.
Koska noi rokotevastaiset on helposti johdatettavia hölmöjä joille ei ole kerrottu tuota toista puolta asiasta. Niinpä ne hokee sitä ainoaansa jonka tietävät ja luulevat että se on koko totuus.
En ota rokotetta, koska en usko siitä mitään hyötyväni, koska en pelkää tautiakaan. En ole ottanut influenssapiikkiäkään kertaakaan ja hyvin on mennyt. Mitä tiedän koronan saaneita, yksi oli hetken kipeänä, muut lomailivat valtion piikkiin karanteenissa pari vikkoa.
Jos valitsee rokotteen, sen saa 100% varmasti. Jos ei ota, niin covidin saa tämän hetken arvioiden mukaan 5% todennäköisyydellä.
Yleisesti eniten riepoo tämä hysterian lietsominen.