Mitä voin tehdä miehen totaalikieltäytyessä isyydestä?
Itkettää niin paljon, mutta sisälläni kasvavan lapsen takia yritän pitää itseni kasassa. Raskaustesti näytti positiivista (testi tehty jonkin aikaa sitten) ja abortti ei enään mahdollinen enkä siihen itse edes haluaisi (mies haluaa). Meillä oli lyhyt ja epämääräinen suhde ja sanoin että jos tulen raskaaksi pidän lapsen mutta mies tuolloin jo sanoi että kumia ei aio käyttää ja yritti pakottaa pillereihin mutten suostunut. Sanoin että kumi tai lapsi. Nooh, nyt mies väittää että lapsi ei ole hänen, olen pettänyt käynyt h..rissa, olen kamala ihminen jota ei halua nähdä ja huijasin miehen sänkyyn. Mies on shokissa ja haluaa abortin vaikka ei mahdollinen enään mutta ei usko kuulemma valehtelen ja huijaan jotta saan mieheltä viimeisetkin pennoset. Miehen työsuhde vakinaistettiin viime vuonna mutta mulla ei oo siihen osaa eikä arpaa ja en lähtenyt suhteeseen ja raskautumaan rahan takia. Rakastan lasta jo nyt vaikka onkin vielä aikaa ennen kuin syntyy. Pärjään taloudellisesti itsekin mutta mies sanoi ettei tule oikeuteen tapaamisiin jos yritän olla yhteydessä. Suojelen itteeni ja lasta mutta lapsella on aikanaan oikeus tavata halutessaan isänsä mutta pakottamassa en ole. Mies on haukkunut mut luuskaksi somessa ja kavereilleen, toki nimettömänä mutta pahalta tuntuu. Mitä pitäisi tehdä? Voiko isyyden jättää tunnustamatta? Lapsi on juuri tämän (mies)lapsen.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Sylettää naiset jotka pakottaa miehen isäksi. Jos isä sanoo selvästi ettei halua lasta elämäänsä, jättäkää mies rauhaan ja älkää vaatiko mitään häneltä. Se elättää lapsen joka sen haluaa. N38
Minua taas ärsyttää miehet, jotka haluavat laittaa paljaalla ja sitten vahingon sattuessa olettavat, että seuraamukset ovat vain naisen ongelma.
Siskollani on 3 lasta, kaikilla eri isät. 2 isää halusi isäksi, 3.s oli vaan tällainen parin kerran juttu.
Nämä 2 isää, kumpikin lähtivät karkuun, kun vatsa näkyi.
Kun lapsi oli syntynyt, otti viranomainen yhteyttä. Eka isä näki lapsensa vasta 1 v synttäreillä.
Jotkut ovat vähän tekemisissä, tämä 1 ei yhtään. Kaikilla laitettiin jossain vaiheessa elatusmaksut perintään.
Sisko on tosi hyvä äiti ja meidän vanhemmat ottavat tyttöjä vuoronperään yökylään n kerran kk.
On aina sanonut isät itse menettää, kun ei ole lastensa kanssa tekemisissä .
Yhden isän lähiomaiset eivät tiedä mitään lapsesta. Miehen äiti ei tiedä olevansa mummo. Mutta meidän tietää ja ottaa ilon irti kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi sitten pakottaa. Isyyttä ei tarvitse tunnustaa. Minimi elarit valtiolta.
ÄLÄ HÖPÖTÄ.
"Jos mies ei vapaaehtoisesti tunnusta isyyttään, voidaan isä velvoittaa DNA-tutkimuksiin ja isyys vahvistaa oikeusteitse."
https://www.suomi.fi/palvelut/isyyden-selvittaminen-huittisten-kaupunki…
Aktiivinen isyyden estäminen ei ole siis mahdollista, vaan osapuolet voivat ainoastaan passiivisuudellaan hankaloittaa sen selvittämistä. Ainoa henkilö, jolla on konkreettinen valta estää isyys on 15 vuotta täyttänyt lapsi.
https://www.minilex.fi/a/isyyden-est%C3%A4minenKumpikaan, äiti tai mies, eivät kuitenkaan voi estää isyyden selvittämistä.
https://www.minilex.fi/a/isyyden-kielt%C3%A4minenJos sanoo, että lapsi on saanut alkunsa yhden illan jutusta eikä tiedä isästä mitään muuta kuin lempinimen Masa, niin ei todellakaan aleta testaamaan kaikkia Suomen Matti-nimiisä miehiä.
Jos tietää isän, se on kerrottava. Lapsi voi joskus ruveta tivaamaan, kuka isä on. Kyseessä on myös lapsen oikeudesta isään.
Olen itse saanut lapsen hedelmöityshoidoilla sinkkuna eli lapsella oikeasti ei ole mitään isää. Olen tämän kokemuksen perusteella sitä mieltä, että lapsen etu on tietää, kuka hänen isänsä on, edes nimeltä. Raha ei ole se tässä lainkaan tärkeintä, enkä vaatisi isoja elareita tms, mutta pitäisin ehdottoman tärkeänä, että isyys virallisesti selvitetään ja merkitään virallisiin tietokantoihin. Lapsella on oikeus isään, jos sellainen kerran on olemassa biologisesti. Se on iso asia ihmisen identiteetille, vaikka se isä olisi täysin poissaoleva, tai äidin ja isän välit olisivat huonot. Niiden välien kanssa joutuu ikävä kyllä elämään sen lapsen saamisen vastineeksi, koska maailma ei ole täydellinen, mutta kyllä lapsen saaminen on sen arvoista mennen tullen.
Ap sanoi heti alkuun miehelle että on valmis ottamaan lapsen vastaan, mutta silti HÄNEN olisi pitänyt syödä myrkkyjä ja tuhota omaa kroppaansa ja terveyttään jotta miehen ei tarvitse ”ihan tylsää” kortsua käyttää?