Mitä voin tehdä miehen totaalikieltäytyessä isyydestä?
Itkettää niin paljon, mutta sisälläni kasvavan lapsen takia yritän pitää itseni kasassa. Raskaustesti näytti positiivista (testi tehty jonkin aikaa sitten) ja abortti ei enään mahdollinen enkä siihen itse edes haluaisi (mies haluaa). Meillä oli lyhyt ja epämääräinen suhde ja sanoin että jos tulen raskaaksi pidän lapsen mutta mies tuolloin jo sanoi että kumia ei aio käyttää ja yritti pakottaa pillereihin mutten suostunut. Sanoin että kumi tai lapsi. Nooh, nyt mies väittää että lapsi ei ole hänen, olen pettänyt käynyt h..rissa, olen kamala ihminen jota ei halua nähdä ja huijasin miehen sänkyyn. Mies on shokissa ja haluaa abortin vaikka ei mahdollinen enään mutta ei usko kuulemma valehtelen ja huijaan jotta saan mieheltä viimeisetkin pennoset. Miehen työsuhde vakinaistettiin viime vuonna mutta mulla ei oo siihen osaa eikä arpaa ja en lähtenyt suhteeseen ja raskautumaan rahan takia. Rakastan lasta jo nyt vaikka onkin vielä aikaa ennen kuin syntyy. Pärjään taloudellisesti itsekin mutta mies sanoi ettei tule oikeuteen tapaamisiin jos yritän olla yhteydessä. Suojelen itteeni ja lasta mutta lapsella on aikanaan oikeus tavata halutessaan isänsä mutta pakottamassa en ole. Mies on haukkunut mut luuskaksi somessa ja kavereilleen, toki nimettömänä mutta pahalta tuntuu. Mitä pitäisi tehdä? Voiko isyyden jättää tunnustamatta? Lapsi on juuri tämän (mies)lapsen.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies parka. Taas yksi onnenonkija sai tahtonsa läpi ja pääsi rahastamaan. Toivottavasti saat pojan joka ei toista äitinsä ahneutta.
Ei jessus :D Miehen äo ilmeisesti 0, jos ei tajunnut että ilman kumia on hyvinkin mahdollista että nainen tulee raskaaksi. Missä on mielestäsi miehen vastuu?
Ja nainenhan ei voi pitään haarojaan kiinni vaan hankkiutuu paksuksi vaikka tietää toisen kannan!
Meinaatko että se mulkku ihan vahingossa lipsahti pimpsaan?
Ihan rauhallisesti vain. Kaikki on hyvin. Kaikki järjestyy.
Voit itse päättää, selvitetäönkö isyys.
Nauti raskausajasta, elä omaa elämääsi, tätä erityistä aikaa.
Kaikki pitää miestä tyhmänä. Mielestäni molemmat yhtä tyhmiä. Nainen harrasti myös tietoisesti seksiä ilman ehkäisyä ja nyt itkettää.
Jos kerran et aio miestä pakottaa isäksi, etkä ole rahan perässä, niin et varmaan pakota isyystesteihin sitten, eikö niin? 
Vierailija kirjoitti:
Mies parka. Taas yksi onnenonkija sai tahtonsa läpi ja pääsi rahastamaan. Toivottavasti saat pojan joka ei toista äitinsä ahneutta.
Rahastamaan? Kerrotko vielä miten hyville ansioille äiti pääsee lapsen kautta? Ne elarit ei todellakaan riitä isoon osaan lapsen tarpeista, mutta että äiti vielä pääsee ansioille mielestäsi?
Vierailija kirjoitti:
En mä ainakaan pakottaisi ketään isäksi. Papereihin merkittäisiin tuossa kohtaa ”tuntematon”, mikäli isä ei haluaisi ottaa osaa.
Juuri näin. Miksi pakottaa toinen isäksi vasten tahtoaan? Elarit saa valtioltakin eikä tule sit myöhemminkään ongelmia jos mies päättääkin käyttää oikeuksiaan ja hankaloittaa teidän elämää. Muista, että isälläkin on oikeutensa!
Totaalikieltäytyjät laitetaan vankilaan armeijassakin. Miksi muuten annoit pildeä jollekin lätkäjätkälle?
Haastat miehen oikeutee ja viet kaikki hänen rahansa. Sit oot taas ilonen. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jessus :D Miehen äo ilmeisesti 0, jos ei tajunnut että ilman kumia on hyvinkin mahdollista että nainen tulee raskaaksi. Missä on mielestäsi miehen vastuu?
Ja nainenhan ei voi pitään haarojaan kiinni vaan hankkiutuu paksuksi vaikka tietää toisen kannan!
Ja mies tiesi ap:n kannan. Ja ap tässä nimenomaan kantaa vastuunsa. Miehen tulee kantaa omansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä ainakaan pakottaisi ketään isäksi. Papereihin merkittäisiin tuossa kohtaa ”tuntematon”, mikäli isä ei haluaisi ottaa osaa.
Mies on ehdoton eikä halua olla missään tekemisissä lapsen kanssa mutta tuuliviirinä pelkään että mies tunkeutuu väkisin synnytykseen vain syyllistääkseen mua lisää. Kiven kovaan väittää että lapsi on jonkun muun miehen jonka kanssa olen pettänyt. En ole pakottamassa miestä isäksi mutta lapsen pidän.
Miten käytännössä tunkeutuisi väkisin synnytykseen? Ei teidän tarvitse missään tekemisissä enää olla. Riittää, että mies maksaa elatusmaksut kuukausittain sopimuksen mukaan.
Jos ilmestyy paikalle ja sanoo että hänellä on oikeus olla mukana, vaikka nyt vihoitteleekin niin mielensä voi muuttua.
Mitä se auttaa, että miehellä olisi omasta mieledtään olla oikeus paikalla? Mies ei ole potilas. Sinä olet. Sinulla on oikeus synnyttää yksin, jos niin haluat. Toki voit halutessasi ottaa tukihenkilön esim. ystövän, äidin, siskon tai ammattidoulan mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, naisen vika! Miksi antoi vaikka mies ei halunnut isäksi! Että ap sitten pakotti tämän lapsen isän seksiin vai?
Vierailija kirjoitti:
No sit hoidat sen lapsen ja rakastat sitä ja thats it. Ei kaikilla muillakaan ole isää kuvioissa, ja ihan hyvää se elämä silti on. Sanot ukolle vaan, että kun seksiä harrastaa niin tuo on mahdollinen lopputulos.
Sanoin viimeksi tänään mutta väittää ja vänkää vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Miksi pakottaa toinen isäksi vasten tahtoaan? Elarit saa valtioltakin eikä tule sit myöhemminkään ongelmia jos mies päättääkin käyttää oikeuksiaan ja hankaloittaa teidän elämää. Muista, että isälläkin on oikeutensa!
Lapsella on oikeus tietää isänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on ehdoton eikä halua olla missään tekemisissä lapsen kanssa mutta tuuliviirinä pelkään että mies tunkeutuu väkisin synnytykseen vain syyllistääkseen mua lisää. Kiven kovaan väittää että lapsi on jonkun muun miehen jonka kanssa olen pettänyt. En ole pakottamassa miestä isäksi mutta lapsen pidän.
Miten käytännössä tunkeutuisi väkisin synnytykseen? Ei teidän tarvitse missään tekemisissä enää olla. Riittää, että mies maksaa elatusmaksut kuukausittain sopimuksen mukaan.
Jos ilmestyy paikalle ja sanoo että hänellä on oikeus olla mukana, vaikka nyt vihoitteleekin niin mielensä voi muuttua.
Sellaista oikeutta hänellä ei kuitenkaan ole.
Älä ole mieheen missään yhteydessä. Nautit raskaudestasi, valmistaudut vauvan tuloon. Kun lapsi on syntynyt, niin toivuttuasi lapsivuoteesta haet itsellesi tai itseasiassa lapsellesi oikeusavustajan ja haet elarit oikeudesta.
Koska ette olenaimisissa ja mies ei tunnusta isyyttään, niin sinä olet huoltaja. Voit vapaasti päättää lapsen nimen, asuinoaikan, aduinmaan, kansalaisuuden...
Vierailija kirjoitti:
Kaikki pitää miestä tyhmänä. Mielestäni molemmat yhtä tyhmiä. Nainen harrasti myös tietoisesti seksiä ilman ehkäisyä ja nyt itkettää.
Jos kerran et aio miestä pakottaa isäksi, etkä ole rahan perässä, niin et varmaan pakota isyystesteihin sitten, eikö niin?
Haluan lapselleni onnellisen ja tasapainoisen elämän. Salaa toivoin lasta, koska olen aina halunnut äidiksi ja mies tiesi mitä on edessä kun ei käyttänyt kumia. En ole pakottamassa.
Vierailija kirjoitti:
Helpompi on vahtia kapallista kirppuja kuin yhtä huoraavaa v i t t u a.
Kanna nyt vaan jalkojesi levittämisen tuoma vastuusi - pystytkö sinä siihen...?
AP tässä nimenomaan vastuutaan yrittää kantaa. Samaa ei voi sanoa miehestä, vaikka tietoisesti pani paljaalla. Nyt sitten ulistaan kun kakka on jo housuissa.
Vierailija kirjoitti:
Samat sanat miehelle. Jos tyrkkii sillä vehkeellään pildeen niin pitää kantaa vastuu seurauksista.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat pelottavasti samalta kuin mies. Minä aidosti haluan lapsen mies ei. Mistä vastuusta puhut? Pystyn hoitamaan lapsen yksinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsella on oikeus tietää isänsä.
Tämä totta. Toisaalta tämä isäehdokas ei vaikuta tasapainoisuuden huipentumalta, kannattaa ap:n kyllä miettiä sitäkin mahdollisuutta, että isyyden tunnustettuaan mies alkaisi vaatia oikeuksiaan. Joka toinen viikko sitten pikkulapsi isälleen ties mihin olosuhteisiin.