Onko pettämistä pettää kumppania, joka ei halua seksiä?
Pitkä avioliitto takana, seksiä viimeksi yli 2 v sitten. Mies lihonut, muuttunut tietokonepeliriippuvaiseksi, laiska, passiivinen. Minä normaalipainoinen, kunnostani ja terveydestäni huolehtiva. Miehelle seksittömyys ei ole ongelma, mutta minulle se on yhtä piinaa. Silti mies sanoo, että seksi jonkin muun kanssa olisi pettämistä. Mitä olette mieltä? Lapset pian aikuisia.
Kommentit (166)
On pettämistä. Sen sijaan jos sovit yhdessä miehesi kanssa pelisäännöistä (että voi harrastaa syrjähyppyjä luvalla) niin ei ole pettämistä.
Eli luokaa yhteiset pelisäännöt! Pettämään ei pidä ruveta omin päin. Ja tarvittaessa ENSIN ero, sitten vasta sekstailu uusien kumppanien kanssa sinkkuna.
T. Terapeutti
Ap, sulle neuvo. Ehdota miehellesi "pelkkää läheisyyttä", ja ilmoita samalla että varsinainen seksi on kielletty sillä kertaa. Seuraavalla kerralla voit ehdottaa, että saatte kosketella toisianne, mutta yhdyntä on kielletty.
Näin ehkä miehen lukot purkatuvat ja löydätte taas uudelleen läheisyyden ja seksin. Kehoita miestäsi hankkimaan lääkettä erektioon jos siitä on kysymys. Nykyään niitä saa ilmoitusluontoisesti, eikä tehdä kiusallisia tutkimuksia,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko pihtaaminen pettämistä? Kyllä on, lupausten ja odotusten pettämistä.
Pihtaamisellekin on olemassa varmasti hyvä syy. Huono seksi, uupumus, toinen joutuu kantamaan koko vastuun perheestä, poissaoleva puoliso, joka ei huomioi jne. Ehkä kannattaisi hakea apua parisuhteeseen, eikä pettää. Usein se pettäjä on se sama, jonka takia se parisuhdekin on voinut huonosti jo ennen pettämistä. Pettäjä ei osaa hoitaa parisuhdettaan, ja pettäminen on se asia, joka sen myös osoittaa.
Tämä! En tiedä miten nämä "jos en saa seksiä saan pettää"-juttuja ovat saaneet niin paljon tilaa keskustelupalstoilla niin pitkään. Todennäköisesti sen takia, että nämä ihmiset ovat sellaisia, jotka pitävät paljon ja kovaa meteliä omista tarpesta ja vaatmuksista, muista ihmisistä viis. Jos olisin niin huono sängyssä tai vahtoehtoisesti muuten niin ikävä ihminen ettei kumppanini haluaisi seksiä kanssani, niin en lähtisi huutamaan asiastasta julkisesti. Ei ihme että tuollainen jää ilman seksiä.
Jos se seksi kumppanin kanssa on niin huonoa ja ällöä, niin miksei tällainen ihminen itse eroa? Tai jos on tyytyväinen suhteeseen muuten mutta seksi tökkii liikaa, niin mitä haittaa siitä on jos toinen hakee seksin muualta? Eikös se ole sinunkin etu, että joku muu hoitaa sen huonon seksin puolestasi ja sinä saat poimia parisuhteestasi vain ne kivat puolet? Äijäkään ei enää kiusaa ja ahdistele vonkaamalla seksiä. Win-win.
Vierailija kirjoitti:
No mieheni pihtaa ihan urakalla, joten puran paineet vieraissa. 3 vuotta olen jo tapaillut vakipanon kanssa ja aion jatkaa.
Mieheni on kaikin puolin muuten täydellinen aviomies, joten en halua erota.
Itse et taida olla kovinkaan täydellinen vaimo, kun vehtaat miehesi selän takana. Mistään luottamuksellisesta ja rehellisyyteen perustuvasta suhteesta on turha puhua. Sääliksi käy miestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Mullakaan ei ollut aviolittossa seksiä pariin viimeiseen vuoteen. Loppuajaksi muutin nukkumaan takkahuoneeseen sohvalle. Lopulta minäkään en halunnut enää.
Sitten erottiin.
Yhtäkkiä minulle selvisi, että maailma on täynnä oikein kivoja, seksistä nauttivia ja sitä haluavia naisia. Ja nyt uussinkkuna ei ole ollut tällaista ongelmaa. M62
Minä taas olen nyt reilun puoli vuotta nukkunut takkahuoneessa. Mies ei halua, erektio-ongelmia, ei halua puhua.
Saa nähdä kuinka kauan viitsin tätä sietää.
Vierailija kirjoitti:
On pettämistä. Sen sijaan jos sovit yhdessä miehesi kanssa pelisäännöistä (että voi harrastaa syrjähyppyjä luvalla) niin ei ole pettämistä.
Eli luokaa yhteiset pelisäännöt! Pettämään ei pidä ruveta omin päin. Ja tarvittaessa ENSIN ero, sitten vasta sekstailu uusien kumppanien kanssa sinkkuna.
T. Terapeutti
Kumma kun sitä intiimielämän yksipuolisella ilmoituksella lopettavaa ei kukaan käske eroamaan ENNEN kuin aloittaa toisen satuttamisen ja itsetunnon romuttamisen vuosien torjunnalla ja kylmyydellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pihtaamisellekin on olemassa varmasti hyvä syy. Huono seksi, uupumus, toinen joutuu kantamaan koko vastuun perheestä, poissaoleva puoliso, joka ei huomioi jne. Ehkä kannattaisi hakea apua parisuhteeseen, eikä pettää. Usein se pettäjä on se sama, jonka takia se parisuhdekin on voinut huonosti jo ennen pettämistä. Pettäjä ei osaa hoitaa parisuhdettaan, ja pettäminen on se asia, joka sen myös osoittaa.
Tämä! En tiedä miten nämä "jos en saa seksiä saan pettää"-juttuja ovat saaneet niin paljon tilaa keskustelupalstoilla niin pitkään. Todennäköisesti sen takia, että nämä ihmiset ovat sellaisia, jotka pitävät paljon ja kovaa meteliä omista tarpesta ja vaatmuksista, muista ihmisistä viis. Jos olisin niin huono sängyssä tai vahtoehtoisesti muuten niin ikävä ihminen ettei kumppanini haluaisi seksiä kanssani, niin en lähtisi huutamaan asiastasta julkisesti. Ei ihme että tuollainen jää ilman seksiä.
Jos se seksi kumppanin kanssa on niin huonoa ja ällöä, niin miksei tällainen ihminen itse eroa? Tai jos on tyytyväinen suhteeseen muuten mutta seksi tökkii liikaa, niin mitä haittaa siitä on jos toinen hakee seksin muualta? Eikös se ole sinunkin etu, että joku muu hoitaa sen huonon seksin puolestasi ja sinä saat poimia parisuhteestasi vain ne kivat puolet? Äijäkään ei enää kiusaa ja ahdistele vonkaamalla seksiä. Win-win.
Et tainut lukea. Kysymys oli juuri toisinpäin. "Äijä" EI OLE "kiusannut ja ahdistellut vonkaamalla seksiä" kahteen vuoteen.
Minun mielestä kellään ei ole oikeutta kieltää toisen seksuaalisuutta tai seksielämää vain siksi että itseä ei huvita.
Jos seksi olisi minulle vastenmielistä ja miehelle tärkeää niin hakekoon sitä muualta. Eihän se minulta ole pois jos kerran en itse haluaisi
On, jos on sovittu että kuiden kanssa ei vehtailla... pettäminen=petos, tehdä toisin kuin on sovittua tai annettu ymmärtää. Konsepti tuntuu joillekin erityisen hankalalta eli vieraissa käyminen ei ole pettämistä jos näin on sovittu ja jokainen osapuoli tietää missä mennään.
Öö, pettäminen on pettämistä! En lähtisi sitä tekemään ja tuskin tuottaisi sulle hyvää oloa, ainakaan pitkäksi aikaa. Keskustelkaa asiasta. Sanot että joku ratkaisu pitää löytyä. Viestistäsi sai muutenkin fiiliksen, ettet ole enää mitenkään tyytyväinen ja jämähtänyt suhteeseen. Meillä on yksi elämä, joten kannattaa miettiä mitä itse haluaa ja varmasti saisit paremman suhteen jossa myös on seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tainut lukea. Kysymys oli juuri toisinpäin. "Äijä" EI OLE "kiusannut ja ahdistellut vonkaamalla seksiä" kahteen vuoteen.
Joo sori, lipsahti sukupuolistereotypioiden puolelle. Mutta muuta tuohon "akka" ja mielipide säilyy samana. Jos se seksi on niin kurjaa ettei sitä halua tehdä, niin miten se on itseltä pois jos muut sitä harrastaa? Minusta monogamisen parisuhteen idea on siinä, että sitoudutaan harrastamaan seksiä vain yhden ihmisen kanssa. Kuten joku edellä sanoi, selibaatti on eri asia ja siitä pitää sopia erikseen. Seksiä vain yhden kanssa on aika hemmetin eri asia kuin ei seksiä ollenkaan. Vähän sama kuin sanoisi, että vain yhden ruokalajin syöminen on sama kuin paastolla kituuttaminen. Ei todellakaan ole.
"Onko pettämistä pettää"
Siinäpä vasta pähkinä. Mitäs luulisit?
Sen sijaan kysymys "Onko reilua/oikein pettää" olisi jo vähän järkevämpi. Vastaukseni kuitenkin myös tuolloin on että ei. Reiluinta on ensin erota. Sen jälkeen saa tehdä mitä ikinä haluaakaan. Toista pitää kunnioittaa, mutta sietää ei tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Öö, pettäminen on pettämistä! En lähtisi sitä tekemään ja tuskin tuottaisi sulle hyvää oloa, ainakaan pitkäksi aikaa. Keskustelkaa asiasta. Sanot että joku ratkaisu pitää löytyä. Viestistäsi sai muutenkin fiiliksen, ettet ole enää mitenkään tyytyväinen ja jämähtänyt suhteeseen. Meillä on yksi elämä, joten kannattaa miettiä mitä itse haluaa ja varmasti saisit paremman suhteen jossa myös on seksiä.
Pettämisestä voi, sekä saa nauttia sekä tekohetkellä että jälkeenpäin. Jos sinun moraalisi ei mahdollista pettämistä, älä yleistä sitä kaikkiin.
Vierailija kirjoitti:
"Onko pettämistä pettää"
Siinäpä vasta pähkinä. Mitäs luulisit?Sen sijaan kysymys "Onko reilua/oikein pettää" olisi jo vähän järkevämpi. Vastaukseni kuitenkin myös tuolloin on että ei. Reiluinta on ensin erota. Sen jälkeen saa tehdä mitä ikinä haluaakaan. Toista pitää kunnioittaa, mutta sietää ei tarvitse.
Kunnioittaako se toisen perustarpeet kieltävä kumppani puolisoaan?
Ap ei ole tyytyväinen mieheensä. Kaksi juttua paljastaa sen selkeästi: "Mies lihonut, muuttunut tietokonepeliriippuvaiseksi, laiska, passiivinen. Minä normaalipainoinen, kunnostani ja terveydestäni huolehtiva." ja "lapset pian täysi-ikäisiä". Ap siis suunnittelee lähtöä suhteesta joka tapauksessa, lapset vain jarruttavat.
Oikeasti kolme hyvin erilaita neuvoa.
1) Hanki kumppani. Tosin miehesi on edelleen lihava, peliriippuvainen, laiska ja passiivinen", joten tyytymättömyys jatkuu.
2) Koita saada suhde kuntoon, mikäli voit rakastaa edelleen miestäsi
3) Eroa. Jos pidät lapset, niin nehän ovat tosiaan pian täysi-ikäsiä ja miestäsi et tarvitse mihinkään.
M60.
ammattipettäjä kirjoitti:
Ei ole pettämistä pettää, jos puolisoa ei seksi kiinnosta.
Sinulla on omat tarpeesi, eikä puolisosi voi olettaa sinun tyytyvän seksittömyyteen vain siksi, että se on ok hänelle itselleen. Sinulla on oikeus harrastaa seksiä ja tyydyttää halusi.
Tämä, ammattipettäjä, huusi koko eilisen päivän ketjussa oikeuttaan pettää! Kaiken kukkuraksi, totesi testatun narsismin rajalla olevaksi, joka ei halua loukata vaimoaan ja lapsiaan! Ja tekee sitä oikein ”ammattipettäjänä”.
Älkää alkako tämän kanssa kirjoittelemaan, todella narsku, sekoittaa vaan hyvät ja asialliset keskustelut.
On pettämistä. Ota suoraselkäisesti ero, jos haluat seksiä jonkun muun kanssa.
Totta kai se on pettämistä jos pettää. Olosuhteet kuulostaa surullisilta, mutta tietysti se on silti pettämistä.
Vierailija kirjoitti:
ammattipettäjä kirjoitti:
Ei ole pettämistä pettää, jos puolisoa ei seksi kiinnosta.
Sinulla on omat tarpeesi, eikä puolisosi voi olettaa sinun tyytyvän seksittömyyteen vain siksi, että se on ok hänelle itselleen. Sinulla on oikeus harrastaa seksiä ja tyydyttää halusi.
Tämä, ammattipettäjä, huusi koko eilisen päivän ketjussa oikeuttaan pettää! Kaiken kukkuraksi, totesi testatun narsismin rajalla olevaksi, joka ei halua loukata vaimoaan ja lapsiaan! Ja tekee sitä oikein ”ammattipettäjänä”.
Älkää alkako tämän kanssa kirjoittelemaan, todella narsku, sekoittaa vaan hyvät ja asialliset keskustelut.
Joo totta, ei tuon kanssa kannata kiistellä moraalista ja omatunnosta kun ei sillä niitä ole. Sama kuin väittelisi väreistä sokean kanssa. Mutta tuossa yksittäisessä kommentissa oli minusta pointtinsa. Kenelläkään ei tosiaan ole oikeutta tehdä kumppanin puolesta selibaattipäätöstä. Se on törkeimpiä alistamisen muotoja.
On pettämistä, mutta minusta se on (ainut) hyväksyttävä syy pettämiseen. Minusta toinen on silloin itse irtisanonut parisuhteen yhteisen intiimielämän osalta, eikä hänellä ole enää oikeutta puuttua toisen kehoon ja seksuaalisuuteen.
Muutoin minulla on äärimmäisen jyrkkä ja konservatiivinen suhtautuminen uskottomuuteen.