Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttaako Lämmin kuppi -keitot laihtumaan?

Vierailija
23.04.2021 |

Jos joku on koittanut laihtua kuppikeitoilla, kuulisin mielelläni kokemuksia. Kaloreita on vähän, mutta pitääkö ne tarpeeksi nälkää jos niillä korvaa esim. jonkun välipalan joka päivä, vai tuleeko seuraavalla aterialla syötyä nälän takia tuplasti enemmän?

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa hyvä vinkki ap:ltä, taidanpa kokeilla. Olen kokeillut korvata aterioita Nutrilett-keitoilla, mutta niistä minulle tulee valtavat vatsanväänteet.

En näe mitä haittaa kuppikeitoista voi olla jos niillä korvaa vaan 1 tai 2 ateriaa päivässä ja muuten syö terveellisesti oikeista raaka-aineista tehtyä ruokaa.

Miksi ylleensäkin pitäisi oikea ruoka korvata noilla sotkuilla?

No esim. mun on vaikea syödä terveellistä kotiruokaa, kun asun viikot hostellissa ja aina välillä jotkut käy syömässä jääkaapista toisten ruokia. Aamulla täytyy lähteä niin aikaisin töihin, etten todellakaan jaksa herätä keittelemään mitään ruokia evääksi. Töissä ei ole jääkaappia eikä mikroa, mutta vedenkeitin löytyy, joten kuppikeitot ja vast

Leipähän on saatanasta, etkö sitä ole täältä vielä oppinut?

Vierailija
62/67 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkky määrä suolaa eikä mitään ravintoaineita.

No just. Suolaa on paljon, mutta osassa on myös reilusti kasviksia. Jos ne auttaa laihtumaan, paljon huonompiakin valintoja voisi tehdä. 

Ei paljon huonompia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lämmin kuppi Tomaatti-vuohenjuustokeitto: Tomaatti 43 %, perunatärkkelys, sokeri, kermajauhe, suola, maltodekstriini, vuohenjuustojauhe 3,8 %, sipuli, aromi, porkkana, palsternakka, palmurasva, persilja.

Eihän tuo tietenkään ole mikään terveyspommi, mutta sopii aika hyvin osaksi terveellistä ruokavaliota, kun ottaa huomioon että yksi pussi sisältää vaivaiset 20 grammaa keittoaineksia. Suurin ongelma on suola, mutta jos syö yhden pussikeiton päivässä ja syö muuten terveellisesti, sanoisin että muita ongelmia ei ole. 

Kaukana terveellisestä.

Kuten sanoin, kyseinen kuppikeitto ei ole mikään terveyspommi, mutta sopii silti hyvin osaksi terveellistä ruokavaliota

Ei. Se voi olla osa ruokavaliota mutta ei terveellistä ruokavaliota.

Vierailija
64/67 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 grammaa sokeria on puolitoista teelusikallista, juuri mittasin ja mitta oli 5 ml. Liioittelet "hieman".

Vierailija
65/67 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pelkillä keitoilla meinaat elää, niin vaikka mieluummin Nutrilettia, niin siitä saa sentään ravintoaineet.

Mutta tietysti, jos yhden aterian päivässä korvaat keitolla, ja muuten syöt monipuolisesti, niin sitten voi toimia. Jos olet ennen vaikka syönyt hampurilaisterian lounaaksi ja vaihdat sen keittoon, ja muilla aterioilla pidät huolen, että saat ravintoaineet, niin varmasti hyvä ratkaisu.

Samaa lisäainesontaa ne nutriletitkin on.

Nurtiletissä on lisätty vitamiineja, hivenaineita ja mineraaleja. Pussikeitosta ei saa C-vitamiinia ja on ravintoköyhää. Nurtilettia ei tarvitse syödä paasto-ohjeiden mukaan eli 550 kcal päivä. Vaan voi ihan hyvin syödä useamman annoksen kerralla tai korvata iltapalan.

Oletko

Vitamiinipillereistä ei saa rautaa.

Vierailija
66/67 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poislukien ne jotka ovat sairaalloisen lihavia tai kynemättömiä liikkumaan, suosittelisin syömään oikein ja riittävästi Jos yrittää laihtua jättämällä aamupalan ja/tai lounaan väliin, voi samantien unohtaa laihtumisen. Aineenvaihdunta ja ruoansulatus tarvitsee oikeanlaista "polttoainetta" eli ruokaa toimiakseen. Myös aivot tarvitsevat ruokaa. Olen nähnyt vierestä niin monta laihduttajaa, jotka syövät heppoisen salaatti/keittolounaan ja silti paino vaan nousee. Miksi näin. Olematon energiamäärä ei innosta liikkumaan. Eikä energia riitä kropan aineenvaihduntaan. Iltaisin on niin kamala nälkä, että tekee mieli napsia usein kaikenlaista ylimääräistä. Nälkäisenä ja huonosti syöneenä nukkuu huonosti, mikä osaltaan nostaa painoa.

Vierailija
67/67 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne auttaa laihtumaan, jos ei muuta syö. Voi olla hyvä alku laihdutukselle tuollainen raju aloitus.

Itse olen lauantaista lähtien syönyt nutrilett - pirtelöitä.  Lauantaina lähdin ulos, mutta en saanut takkia kiinni. Olin niin turvoksissa. Paino on nopeasti noussut, ja perjantaina tuli syötyä myös vaikka mitä, ja kroppa ihan nesteessä. Nyt kokeilin takkia niin turvotus poissa ja sain takin kiinni. Oli melkoinen herätys tuo.

Tarkoitus on nyt saada tehostartti nutrileteillä ja jatkaa sitten parin viikon kuluttua siten, että osan aterioista korvaan nutrileteillä. Oli melkoinen pakkotilanne, kun vaatteet ei mene päälle ja nyt innostuskin laihduttaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän