Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

huhtikuisia??

15.08.2006 |

Heips!

Nyt uskaltaudun kurkkaamaan tänne puolelle. pp12 asti näyttänyt niin vahvaa viivaa (testannut joka päivä :)), että alkaa jo himpun verran uskomaan olevansa raskaana - vihdoin!!!!

Tänäänkin (pp 14) testi siis näytti HETI vahvasti kahta viiva - jihuuuuuuu!

Taustaa:

Lapsettomuudesta kärsitty vajaa 7 vuotta...

Huhtikuussa 2006 ensimmäinen ICSI. Tuoresiirto ->nega, 1.PAS ->kemiallinen raskaus ja nyt 2. PAS -> +. Nyt 1.8 siirrettiin taas kaksi PAS-alkiota...

Eli pantasko huhtikuun tulevat mammat pino pystyyn??

Onko joku aktiivinen huhtimammapalstailija, joka osaisi alkaa päivittämään pinoa? Itsellä ei meinaa onnistua nämä tietokonehommat...

T. Onnellinen Annme 4+1 meniköhän oikein :) :)

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, samanlaisia oireita myös minulla!

Panikoin kun ei ole aiemmin menkkamaisesti oireillut, mutta nyt oireilee...Otin minäkin Panadolin ja nyt nukkumaan!

Eli mulla alaselkä kipeä ja alamahaa juilinut muutaman kerran tosi menkkamaisesti...tai oikeammin sillain puristavaa menkkakipua ...

En osaa paremmin selittää - pelottavaa ja hämmentävää kyllä.

Toivotaan, et meillä kaikilla kaikki menee hyvin!

Nyt sitten oksettaa vielä ja on oikein " kipeähkö" olo muutenkin... Saa nähdä miten käy - paniikkia pukkaa miltei!!

T. Annme

Vierailija
42/57 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaudun tänne taas varovasti.. sunnuntaina nimittäin illalla tuli vähän verta, ja me miehen kanssa paniikissa soiteltiin kaikki paikat läpi että voidaanko mitään tehdä/tutkia. Ei kuulemma voitu enää silloin, joten maanantaina aamulla heti soitin väestöliittoon ja sanottiin että voin mennä mittaamaan hcg:n. Tulos olikin loistava, 1248. Nousussa siis vahvasti. Tiistaina sitten vuoto taas jatkui, ei mitään runsasta mutta vähän ihan kirkasta verta. Tuhruttelee kylläkin muutenkin koko ajan. Sanottiin että voin tulla keskiviikkona jälleen hcg testiin ja ultraan, lähinnä halusin lääkärin vastaanotolle siksi että halusin sairaslomaa loppuviikoksi keskenmenon pelossa. Tänään hcg oli jo 3276, melkein kolminkertaistunut maanantaista. Eli oikein hyvään tahtiin nousussa, kun kaksinkertaistuminenkin tapahtuu yleensä 72 tunnin välein. Ultrassa näkyi yksi raskauspussi, eli ei kaksosia tulossa meille. Yksi riittää oikein mainiosti!! =) Tänään viikkoja 5+0 eli ei sydänääniä mitenkään voinut vielä kuulla eikä edes yritetty.

Nyt ei auta muuta kuin odottaa mitä tuleman pitää. Seuraava ultra on 11.9 eli tuolloin on rv 7+5 punktiosta laskettuna, mikäli nyt sinne asti päästään. Lääkäri sanoi että mulla on tosi paksu kohdun limakalvo, ilmeisesti paljon keskimääräistä paksumpi, ja pieni vuoto voi johtua siitäkin. Ja on kuulemma myös mahdollista että toinen kaksosista on tullut ulos, tosin todennäköisempää on ettei toinen ole alunperinkään kiinnittynyt.

On tämä kyllä stressaavaa aikaa. En viittinytkään pyytää saikkua kun tilanne oli parempi kuin odotettiin, joten huomenna menen taas töihin jotta saa muuta ajateltavaa. Me jo itkettiin miehen kanssa keskenmeno alkuviikosta, nyt sitten taas tuli vähän uutta toivoa, mutta ei tästä raskaudesta osaa iloita vielä yhtään, niin paha pelko päällä!

Mullakin on muuten alavatsakipuja, ja varsinkin jos nousen yhtäkkiä ylös niin repäisevä kipu tuntuu munasarjan kohdalla. Mulla on ollut maha muutenkin ihan sekaisin joten en oikeen osaa kohdistaa että mikä kipu on kohdun kohdalla ja mikä vatsalaukussa=)

Kauheesti tsemppiä kaikille, ootteko muuten soittanu jo neuvolaan, Annme ja muut? Mä en vielä uskalla, ehkä sitten ens viikolla jos sinne asti päästään onnellisesti.

-Possukka ja pikku-possu rv 5+0 (nyt menen punktion mukaan)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopsaan taas saman mitä kirjoitin pirkanmaalaisten pinoon.

Kauhean epätietoisuuden vuoksi päätin lähteä käymään polilla. Ajattelin, että kun vuoto ei itsestään ala, en halua kantaa kuollutta vauvaa sisälläni np-ultraan asti. Jouduin odottamaan tosi pitkään (ja tyttö oli tietysti mukana!). En valehdellut mitään, kerroin kovista kivuista ja siitä että olen jo käynyt ultrassa. Kun pääsin sisään lääkäri teki sisätutkimuksen ja sanoi ettei näy pisaraakaan verta. Sitten soi puhelin ja joku tarvitsi konsultointiapua lääkäriltä. Siinä minä makaan monta minuuttia jalat leväällään ja kauhukuvat vauvan kohtalosta risteilee päässä!! Vihdoin lääkäri ultrasi. Pitkään ja hartaasti. Ei ole edes kuvittelua, että kesti TOSI kauan ennen kuin lääkäri sanoi mitään! " Ei täällä kyllä ole mitään vialla" . Mitään järkevää selitystä kivuille ei löytynyt. Lääkäri käski nyt vaan levätä (niin kun ton ipanan kanssa pystyisi...). Mainitsin olevani menossa viikon päästä työharjoitteluun ja lääkäri sanoi että voin unohtaa sen jos kivut ei lakkaa siihen mennessä.

Mutta vauvan syke oli + ja koko vastasi rv8+4 (menkkojen mukaan tänään 8+5). Lääkäri ei kääntänyt näyttöä lainkaan muhun päin, en tiedä onko se tuolla käytäntönä. Jos ne pelkää, että siellä alkaa ravaan ihmisiä, jotka " haluaa vain nähdä vauvan ultrassa" ... Kuka tietää.

Oon erittäin helpottunut kun kaikki olikin hyvin!! Olin nimittäin IHAN VARMA että vauva on kuollut. Kaikesta huolimatta pelottaa ja paljon! Tämä on vasta niin alussa että mitä vaan voi tapahtua. Mutta eletään päivä kerrallaan, ja kuten ystäväni sanoi, nämä asiat ei ole meidän kädessä.

Nyt menen sohvalle makoileen kun tyttö katselee piirrettyjä nauhalta... Erityisvoimahali kaikille kivuista kärsiville!! Ja muillekin jaksamista :)

v, typsy 8,5kk ja rv8+5 (taidan alkaa laskea menkkojen mukaan)

Vierailija
44/57 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa, että Pimpula on löytänyt joukkoomme ja paljon onnea!!

Muiden kuulumiset oli kyllä kovin huolestuttavia!Toivon teille kaikille kovasti voimia ja parempaa oloa. Toivotaan, että kivut lakkaavat ja pääsette jälleen ilakoimaan olosta.

Omassa olossa ei ole muutoksia, paitsi, että kova väsymys on iskenyt, huh.. No, töissäkin on ollut kovin rankkaa, joten sekin vie mehut, mutta osansa vie varmaankin mahan asukki.

No, mutta toivottavasti seuraavaksi on iloisempia kuulumisia kaikilta!!

Namppu 7+3

Vierailija
45/57 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testasin toissapäivänä elämäni ensimmäisen plussan! Taidan kuitenkin haluta nauttia siitä plussasta niin kauan kuin sitä kestää, joten ilmoittaudun mukaan. :)

Olen 25, kihlattuni 28 ja lapsia on yritetty yli 3 vuotta. Minulla on kyllä ollut kohdunulkoinen raskaus jo toisesta yrityskierrosta, mutta silloin kuukautiset tulivat normaalisti. Oireiden takia tekemissäni testeissä ei näkynyt mitään ja raskaus selvisikin vasta kipujen takia päivystykseen mentyäni. Alkio jouduttiin leikkaamaan sisäisten verenvuotojen takia ja kokemuksesta jäi paljon pelkoja. Jokaisten kuukautisten jälkeen odottelin viikon kauhuissani alkavatko kivut taas, mutta mitään ei ole tapahtunut kolmeen vuoteen.

Minulla on todella epämääräinen kierto, välivuotoja, kovia kipuja ja välillä kuukautiset joka toinen viikko. Lääkäri epäili keväällä endometrioosia ja meille tehtiin perustutkimukset silloin. Jatkotutkimuksiin lähete on ollut jonossa siitä asti.

Juttelin pariviikkoa sitten naisen kanssa joka sanoi myös kärsineensä lapsettomuudesta 3 vuotta ja tuli raskaaksi samoihin aikoihin kun kiikutteli spermapurkkia tutkimuksiin. Monet ovat myös maininneet stressaamisesta minulle. No, valmistuin keväällä koulusta ja minulle varmistui ainakin kahdeksi vuodeksi töitä. Pidin pitkästä aikaa 3 viikkoa lomaa ilman miljoonaa koulutehtävää ja muita velvollisuuksia. Lomalla juttelin myös paljon siskoni kanssa lapsettomuudesta ja siitä tunnevuoristoradasta. Seuraavasta kierrosta sitten tärppäsi ja kuukautisenikin jäivät ensimmäistä kertaa pois.

Perinteisten tarrasukkien lisäksi toivon että siellä on ollut myös kartta ja kompassi mukana tällä kertaa. :) Nettilaskurin mukaan laskettu aika olisi sitten 28 huhtikuuta. Soittelin jo eilen neuvolaan kun leikkauksen jälkeen minua kehotettiin pyytämään seuraavan raskauden kohdalla sen pikaista paikannusta. Sovimme että menen kipujen tullessa päivystykseen, mutta muuten edetään normaalisti ja sain ajan syyskuun alkupuolelle.

Toivon kaikille kivuista kärsiville voimia ja kipujen pikaista helpottamista. Vatsakivut ja niukka vuoto ovat lääkäreiden mukaan normaaleja alkuraskaudesta. Niukkaa vuotoa voi esiintyä jopa neljän kuukauden ajan yleensä silloin kun kuukautisten pitäisi normaalisti tulla. Myös minulla on lieviä vatsakipuja, mutta olen huolissani enemmän kipujen toispuoleisuudesta. Epäilen kyllä että minulla saatta olla kiinnike edellisestä leikkauksesta, joka antaa kuulua itsestään. Minulla on myös fyysisesti todella raskas työ ja toivon etteivät kivut enää pahene.

Paljon onnea ja tarrasukkia kaikille! Toivottavasti kaikilla muillakin kohdunulkoista pelkäävillä on ollut karttoja ja kompasseja masuasukin matkassa!

Vierailija
46/57 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avellana: Sydämelliset onnittelut teille molemmille&tervetuloa mukaan odottamaan :)!Uskotaan, että nyt kaikki sujuu hyvin!!

Kiitos tsemppauksesta - mennään päivä kerrallaan.

Jepuli: Toivottavasti tuhruttelu on vaaratonta, onneksi kaikki näyttäisi arvojen mukaan olevan loistavasti! Minulla on muuten sama tilanne noiden kipujen kanssa, eli maha on sekaisin, joten kaikki kipu ei kyllä todellakaan kohdistu kohtuun tai sinne lähelle :).

Eli täällä kipu on muuttunut. Nyt minulla on sellaista kokoaikaista painontunnetta navasta alaspäin koko alueella :). Sitten palleasta alas asti on todella turvonnut olo...Maha pallona ja kohtukin ihan himpun verran koholla ????????? (Ei siis kyse nyt mahamakkarasta :), vaan aika pieni oon aina ollut mahasta, nyt on turvotusta ja jotenkin " kohotusta" :) :) HEH!

Raskasta myös hengittää...

Eli tällaista!

Violet: Onneksi sait käysdä päivystyksessä. varmasti helpottaa ainakin hiukan kun näkee ultrassa, että kaikki on vauvelilla hyvin...

Jotenkin sitä kuitenkin haluaisi uskoa kaiken olevan hyvin...Ehkä ei kannattaisi kuunnella/lukea kaikista mitä matkan varrella saattaa sattua - voisi suhtautua odotukseenkin paljon leppoisammin :).

Eli liput korkealle ja vatsat pystyyn! :)

Vierailija
47/57 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menipä sekaisin, possukalle oli tarkoitus kirjoittaa, mut Jepulillekki huiskutukset :)!

Vierailija
48/57 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vatsakivut hellittäneet, oikeastaan hellittivät jo eilen, joten taas vähän parempi olla! Ei mun kivut kyllä koskaan sitä luokkaa ole olleetkaan, että viitsisin todellakaan lähteä päivystykseen istumaan... Onneksi pääsee suoraan TAYS:aan jos sellainen tarve tulee. Toivon ettei tule.

Hitsi mä olen poikki. Olin koko aamupäivän pojan kanssa tarhaan tutustumassa ja nyt poika jäi sinne ekaa kertaa päiväunille. Mä pyöräilin kotiin ja aion syödä pitsaa minkä jälkeen menen nukkumaan. Poika heräilee päikyiltä siellä tarhassa kahden maissa ja sit menen hakemaan hänet kotiin.

Huh, että on väsy... Taidan poistua syömään ja nukkumaan... kun ei mitään järjellistä tule mieleen.

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti!

jeppis rv5+1 (kai)

Vierailija
49/57 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä olo palautunut :)!

Eilinen kipuilu oli kaiken järjen mukaan ihan mahalaukusta johtuvia/ruuansulatushommia :).

nyt tänään on ollut ihan normaaleja nipistelyjä kohdun seutuvilla...

Onko muuten joku huomannut huulten kuivumista tai herkistymistä??

Mulla tuntuu, et huulet on tosi arat ja saa olla laittamassa rasvaa koko ajan...

Aurinkoa&hyvää tuulta kaikille!!

Vierailija
50/57 |
24.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

annme: Kiitoksia ystävällisistä sanoista! Myös minulla huulet ovat olleet rohtuneet, mutta epäilen sen minulla enemmän liittyvän tuohon nuhaan. Samaten nuhan piikkiin menisi myös tuo raskaasti hengittäminen, jonka mainitsit aikaisemmin. Hienoa että sinulla ja jepulilla ovat vatsakivutkin hellittäneet!

Rappusten ravaaminen ja välillä painavienkin tavaroiden kantelu ottaa koville. Vatsakivut pahenivat tänään töissä niin, että kahdella panadolilla sain kivun lievennettyä vatsan aristukseksi. Painavien tavaroiden kantaminen tuntui pahimmalta, mutta kevyitä töitä ei tällä hetkellä ole.

Tietääkö joku kuinka kauan kivut jatkuvat ja onko kivuista tai lääkkeistä haittaa? En kehtaisi jäädä sairaslomallekkaan.

Vierailija
51/57 |
25.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika lähti mummin tuloksekkaan ruinaamisen jälkeen viikonlopuksi maalle ja meillä on ohjelmassa nukkumista :o) No, vähän tehdään remonttia eteenpäin, käydään ulkona syömässä ja tuijotellaan leffoja. Mutta kaikki muu liikenevä aika nukutaan.

Pitäiskö aloittaa oikein viikkopinomeininki maanantaista?

Eiku pötköttämään.

Jepuli rv5+jotain

Vierailija
52/57 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavalta kuulostaa pötkötysviikonloppu. Suunnittelin itse jotakuinkin samanmoista ohjelmaa, tosin ensin täytyy saada yksi koulutehtävä valmiiksi :(. Mutta sen jälkeen napa kohti kattoa ja tv auki!

Tapahtuipa tässä muutama päivä sitten kovin jännittävä oire näin ensikertalaiselle! Rakastelun jälkeen toisesta rinnasta tuli nestettä ja pian sitä tuli molemmista.. Kyllä olin kovin tyrmistynyt, ettei ole itsellä enää mitään vaikutusta mitä oma keho puuhastelee!! Huvittavan omituista, mutta kuulemma täysin normaalia odottaville naisille. :))

Jeps, muutoin on ollut mahakipua oikealla alhaalla jo kaksi päivää, ei onneksi vieläkään pahaa oloa tai muita kuvotuksia.

Toivottavasti te muutkin voitte hyvin! Pötköttelemisiin!!

Namppu 7+6

Vierailija
53/57 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti on ollut huolestuttavaa lukea teidän kipuilu-uutisia. Mut mikäli oikein muistan, niin kaikki pääsivät helpotuksella!?!? Mulla ei mitään ihmeempiä kipuja ole ollut.. Nyt on alkanut ilmeiseti kasvukivut kohdun tienoilla. Aina välillä tuolilta noustessa tai muuten asennon vaihtuessa vihlaisee alavatsasta (vuoroin molemmin puolin) aika pahasti. Lievä eteenpäin taittaminen helpottaa vihlontaa, joten ei kai hätää. Taitaa kuulua " taudinkuvaan" . Eka lääkärintarkastus ja jyväskyläläisittäin ainoa kaupuingin tarjoama ultra on 19.9. Sieltä sit saa varmuuden tähän hommaan! Peukkuja kaikille, et pysyy aarre matkassa!!!

Mulla oli keskiviikkona eka neuvola. TErveydenhoitaja vain tuumasi, että uskottava se on että vauva mahassa kasvaa, kun oireet on näin selvät. Nyt on huimaus ja väsymys sekä rintojen aristus vähän alkaneet hellittää, mut alkaahan tässä jo ollakin ekan kolmannen loppukolmannes meneillään. Että pianhan oireiden jo pitäis hellittääkin.

Keittiöstä kuuluu nurinaa, kun laitoin miehen sekaamaan hautuvaa hirssipuuroa " miten tätä muka pitää tunti sekoitella, ihan tyhmää puuroa" :) Vaan huomaapahan miten paljon minä siellä hellan ääressä aina joudun " kärsimään" .

Muuten tuo ukkokulta on ihan innoissaan tästä raskaudesta. Eilen saunassa sain kommenttia kasvaneista/kiinteytyneistä rinnoista - ihan kiva kuulla laihdutuksen jälkeisten roikkutissien perään! Vaan odotettavissa vielä runsasta kasvua vuoden päähän katsottuna.. ;) Aika jännä ed kirjoittajalla (sorry, en koskaan muista näitä nimimerkkejä!) että on tihkunut " maitoa" tai mitä onkaan! Jännityksellä odottelen, onko täällä luvassa samanlaista jossain vaiheessa. Tai pitäis kai sanoa että missä vaiheessa odotettavissa..

Mutta että sellaista meillä! Suunnitellaan viikon päästä alkavaa lomaa lapissa. Mennään Kuusamoon karhunkierrokselle vaeltamaan muutamaksi päiväksi. Saa nähdä kuinka mamma jaksaa! Päivämatkat on kyllä tosin suunniteltu normaaliin nähden todella alakanttiin.. Reitti on onneksi sellanen, et voi tarpeen mukaan lyhentää ja jättää osan pois kokonaan. Pitää kuunnella omia voimia.. Ja paljon evästä mukaan!!! Lisää kuulumisia sit, kun tulee!

Tsemppiä kanssaodottajille ja odotuksen odottajille sitäkin enemmän!

Net-ta rv 9+0

(joka laiskuuksissaan kopioi viestin osittain PCO-plikkoihin kirjoittamastaan viestistä :)

Vierailija
54/57 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kaikille muilla on ollut mukava ja rentouttava viikonloppu. Meillä nimittäin ollaan koko perhe flunssan kourissa :( Tyttö sairastui ensin, sitten minä ja nyt mieskin. Tämä on tosi inhottavaa kun ei voi edes kunnon lääketroppeja ottaa...

Mulla on kans ollut huimausta (joillakin muillakin taisi olla). Samaa oli tytöstä koko raskauden ajan. Olen lukenut, että verimäärän kasvu voi aiheuttaa huimausta, joten liittyy selkeästi raskauteen :)

Mulla on eka neuvola perjantaina, jolloin menkkojen mukaan rv10+0. Meinaan pyytää kuunteleen sydänääniä, sillä tytöstä kuului juuri tasan 10 viikolla. Vähän jännittää saadaanko niitä nyt kuuluviin kun on edellisen raskauden jäljiltä vielä tota mahalöllykkää...

Mulla ei muuten enää näy maha niin kuin aiemmin eli se olikin vain turvotusta. Hyvä!! Nyt on sentään jotain toivoa saada raskaus salattua np-ultraan saakka :)

Nyt menen pitkälleni ja juon jotain kuumaa. Hyviä vointeja huhtimammat! :) Ja kirjoitelkaahan kaikki kuulumisia!

v, typsy 8,5kk ja rv9+3

Vierailija
55/57 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli eilen ensimmäinen paha pahoinvointikohtaus. Tai ei se mikään kohtaus ollut, kesti lähes koko päivän. Tänään myös aamulla pahaa oloa heti kun heräsin mutta vähän helpottanut nyt kun sain syötyä jotain. Rinnat myös älyttömän kipeät jopa näin paikallaan istuessa. Joten pakko se on uskoa että joku tuolla masussa asustelee! Edelleen on kaikenlaisia tuntemuksia alavatsalla, varsinkin istuessa jos/kun housut kiristää. Vatsa on aivan turvonnut joten kaikki vaatteet kiristää. Ei kuitenkaan vielä uskalla mennä mammavaatteita ostamaan=)

Tuhru on jatkunut edelleen mutta ei enää niin voimakkaana. Pelko vieläkin taustalla että miten tässä käy, mutta otetaan päivä kerrallaan. Kahden viikon päästä on ultra joten siellä selviää mitä meidän pikkupossulle kuuluu.

Jospa tällä viikolla uskaltaisi tilata jo neuvolankin!!

-Possukka ja pikku-possu 5+5

Vierailija
56/57 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun piti aloittaa viikkopino mutta enpä muistanut=) Jospa seuraava aloittaisi ettei pinot mene liian pitkiksi?

Vierailija
57/57 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, taidan liittyä joukkoonne. Olemme 25 v aviopari, lasta yritetty 8/04 lähtien. Hoidoissa oltu reilu vuosi, takana inssi, 2 ivf ja 2 pas:a, nyt hoitotauolla yksityiseltä julkiselle siirryttäessä luomuplussa yllätti. Meneillään 6+3 tällä hetkellä.

Vkonloppuna alkoi kuvottava olo ja rintojen enempi aristus sekä jatkuva nälkä. Jotain jos syön niin 3 tunnin päästä maha jo kurisee valtavasti. Kiloja on muutenkin kivasti hormoneista tullut, jotein ei tartteis nyt heti tulla, eikä tietty saiskaan. Samoin myös minulla masulla ajoittain nippailua.

Eka nauvola minulla on jo tällä vkolla ke, uä onkin sitten ensi vkon ma, jolloin sydänäänet pitäisi kuulua. Kovasti jännittää, että asukki oikeassa paikassa matkassa. Tarrasukkia kaivataan. Olisihan se kiva keväällä vaunuja työnnellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi