Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

huhtikuisia??

15.08.2006 |

Heips!

Nyt uskaltaudun kurkkaamaan tänne puolelle. pp12 asti näyttänyt niin vahvaa viivaa (testannut joka päivä :)), että alkaa jo himpun verran uskomaan olevansa raskaana - vihdoin!!!!

Tänäänkin (pp 14) testi siis näytti HETI vahvasti kahta viiva - jihuuuuuuu!

Taustaa:

Lapsettomuudesta kärsitty vajaa 7 vuotta...

Huhtikuussa 2006 ensimmäinen ICSI. Tuoresiirto ->nega, 1.PAS ->kemiallinen raskaus ja nyt 2. PAS -> +. Nyt 1.8 siirrettiin taas kaksi PAS-alkiota...

Eli pantasko huhtikuun tulevat mammat pino pystyyn??

Onko joku aktiivinen huhtimammapalstailija, joka osaisi alkaa päivittämään pinoa? Itsellä ei meinaa onnistua nämä tietokonehommat...

T. Onnellinen Annme 4+1 meniköhän oikein :) :)

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testasin siis joka kerta apteekin omalla. Kolme niitä tossa nököttää ja saa nökötellä rauhassa :o)

jeppis

Vierailija
22/57 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa joukkoon jaloon! Tässä kun aikansa kirjoittelee -kuten me violetin kanssa koko pinoa terrorisoiden- alkaa tuo raskaus tuntua aina vaan todemmalta ja todemmalta.

Tsemppiä ja voimia!

jeppis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein paljon onnea teille Jepuli ja Possukka hyvistä tuloksista :)!

Ja huippumahtavat tervetulotoivotukset tälle puolelle sinulle Possukka!!!

On kyllä ihanaa, että alkaa tännekin porukkaa valua :), huhtimammoja onkin jo kiva määrä :)!

Minä en sitten käy ollenkaan veritestissä. Pitää vain uskoa, että nämä oireet ovat takeita siitä, että kaikki on kunnossa (sekä tietysti vahvat positiiviset (erimerkkiset) raskaustestit pp12-pp16... :)).Heh!

Oishan se melkoista, jos täällä olis muutamien viikkojen päästä kaksosodottajia useampikin :). Me menemme ultraan sitten viikolla 7-8. Menen yksityiselle, joten aion varata ajankin vasta ensi viikolla.

Siirrettiinkö sulle Possukka alkiot 4.8?

Mulle siirrettiin alkiot 1.8 ja laskureiden (riippuu tietysti laskurista) (sekä hoitajan) mukaan nyt olis menossa 4+6...

lasketaanko LA siten, että jos siirtopäivä on 1.8 ja siirrettiin PAS-alkiot, niin hedelmöityksen olisi voinut katsoa tapahtuneen noin 2-3 päivää aiemmin (se tietysti taas riippuu viljelyn pituudesta???)?

Miten laskette LA:n? Mulle näyttäis kuitenkin sitten 21.4.2007.

Milloin ilmoitatte neuvolaan?

Omat oireet:

Alaselkäkipu (sellaista jomotusta). Nippailuja/vihlailuja sekä vas. että oik. puolelle alamahaan. Poltetta ja painontunnetta alamahassa myös...

Närästys lisääntynyt sekä yhtäkkiset pahoinvoinnit/kuvotus. Rinnat arkana. Vatsaa vääntää välillä myös :). Että sellaista :) :).

Mieli kuitenkin huikean hyvä :) ja tyytyväinen...Eikä oireet ole ollenkaan sellaiset, ettei niiden kanssa todella hyvin oikeasti pärjäisi...

Hyvät viikonloput kaikille!

Vierailija
24/57 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA KAIKILLE PLUSSANNEILLE!!!

Meitä onkin jo aika monta! Ja vielä varmaan lisääkin ehkä ilmoittautuu, kunhan uskaltautuvat uskomaan tilansa todeksi.. Joku tuolla totesi, että mun raskaus on jo " todella pitkällä" . Ei se kyllä siltä tunnu! En oikein vieläkään osaa luottaaa siihen, et se on totta. Mulla on hirveä halu päästä ultraan, että katottaisiin, onko siellä tosiaan elämää. Tässä vaiheessa pitäis kunnon välineillä kuitenkin jo sydänääntnkin kuulua..

Neuvolaan kun soitin, niin täti sanoi vain tylysti, että raskausviikot lasketaan viimeisistä menkoista jolloin menossa rv 7+5 (la 1.4.). Itse kuitenkin tiedän tasan tarkkaan hedelmöitymispäivän, joten olisi kai tarkempi laskea siitä? Eli hedelmöityspäivän mukaan meneillään on 7+2 (la 4.4.). Nyt siis haluaisinkin ultraan tarkentamaan tuon päivän, kun olisi mukavampi ja selvempi, jos neuvolassakin puhuttaisiin " oikeista" viikoista. Mutta, mutta.. En varmaan saa edes sitä aikaa varatuksi.. RAuhoittais kovasti mieltä! Eli maanantaina soitellaan! :D

Mä olen kuitenkin luottanut siihen koko ajan, että mulla ei ole ollut mitään vuotoja. VAlkovuotoa on satunnaisesti, mut ei sitäkään enstistä enempää tai erilaisesti. Nyt on muutamana päivänä vihlonut vähän alavatsasta. Mulla on ollut hirmuisesti ilmaa mahassa, ja olenkin tulkinnut nämä vihlomiset ilman liikkeiksi suolistossa (sori ällöt). Ja toisaalta tässä vaiheessa kai joillain tuntuu vihlaisuina, kun kohtu alkaa kasvaa alkion kasvaessa.

Siis keho alkaa todella muokautumaan! Vaikka on mulla kyllä ainakin rinnat jo muokkautunut entisiin (40kg laihdutusta edeltäneisiin) mittoihin! Olinkin ajatellut tällästä luonutäutettä jo jonkin aikaa. ;) Tuosta laihdutuksesta sen verran et noin viis kiloa on ehtinyt tulla jo tässä ajassa takaisin, kun on syotävä vähän väliä. Ja aluksi se oli sellasta hallitsematonta, kun ei osannut varautua välipaloilla. Söi aina paljon kerralla, kun oli vain hirveä nälkä. Onneksi tää on vähän tasoittunut. Tulee taas romaania omista voinneista... Ymmärrätte varmaan halun hehkuttaa kaikkea uutta ja ihmeellistä! :)

Noihin esittäytymisiin voisin lisätä sen verran, et miehen kansa molemmat vm ´80 (eli 26). KEskisuomessa asustellaan ja esikoinen on kyseessä. Viime vuoden toukokuussa mentiin naimisiin ja yhdessä on oltu 8 vuotta. Jo tässä on uteluita kuultu vauva jutuista. VÄhän j ehti kirpaista vitsit, kun tiesi ettei se PCO:n kanssa niin helppoa välttämättä olekaan. Vaan luojamme antoikin sen tapahtua helposti! Ainakin tähän asti...

Ihan terveellinen muistutus tää viivytys toisaalta olikin, nimittäin mulla tapaa olla sellainen pohojalaasen naisen luonto, että saan aina mitä haluan. Nyt tuli eteen asia, johon ei itse voinut vaikuttaa... Mut hyvin meni! Ja mun mielestä oli kiva nähdä, että tässä pinossa oli (muistaakseni) ainakin pari muutakin luomuplussaa mukana. Antaa toivoa lapsettomuuden kanssa painiville! Kiva kun on paljon ihmisiä samassa tilanteessa, niin voi jakaa tuntemuksia ja saa varmasti ymmärrystä osakseen. Me on kerrottu molempien vanhemmille sekä mun kaasolle (tiesi myös lapsettomuudesta), joka saa esikoisensa loka-marraskuun vaihteessa. Tällä kaasolla on jo aika eri jutut mielessä, täältä palstalta saa saman tilantees tukea, kaasolta sit ennakointia tulevasta! Olen muuten mukana myös tuolla plussanneiden PCOlaisten pinossa - siellä moni on jo menossa synnyttämään tai synnyttänyt! Jännää!!!

Nyt Adios taas hetkeksi!

Net-ta

Vierailija
25/57 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kanssa oon käsittäny että neuvolassa määrätään laskemaan raskausviikot edellisistä menkoista, vaikka itse tietääkin että hedelmöittymispäivä on eri. Tekayn kiekon mukaan mulla on LA 25.4 ja nyt olisi siis menossa rv 4+2. Menen nyt kuitenkin menkkojen mukaan ultraan saakka, kun muuten menen ihan sekaisin jos neuvolassa puhutaan eri päivämääristä! =)

Annme kyselit että koska soitetaan neuvolaan.. en mä tiiä!! Jotenki tuntuu kauheen aikaselta soittaa, vaikka eikö se eka käynti ole joskus viikolla 8? Eli kai sitä ens viikolla voisi rohkaista mielensä ja soittaa.

Me ollaan miehen kanssa oltu koko ilta ihan sekaisin tästä ihanasta uutisesta. Tämä viikko on ollu ihan kamala kun ensin positiivinen testi, sitten vähän tuhrua, ja pelästyttiin niin ettei saatu nukuttua. Tämä onnistuminen tuntuu jotenkin niin uskomattomalta kun tämä lapsettomuustaival on ollut niin kamalan rankka tähän saakka. Nyt pitää vaan uskoa että raskaus kestää loppuun saakka, ei siitä mitään tule jos pelkää koko ajan!

Oireita: aika voimakasta nippailua alavatsalla molemmilla puolilla. Lonkkia särkee. Tissit on kasvanu jo kuppikoon ja on mielettömän painavat. Pahaa oloa ei ole ollut pariin päivään, mutta huimausta kylläkin. Joku puhui siitä ilman kiertämisestä vatsassa, ja mulla on ihan samat fiilikset=) Tuntuu että olis ilmapallo jossain päin alavatsaa ja tekis mieli tökkästä se tyhjäksi.

Toivotaan että koko meidän pino pysyy mukana loppuun saakka! Ja saa nähdä tuleeko tähän pinoon kaksosia, ilmeisesti aika monelle se on mahdollista! =)

-Possukka rv 4+5

Vierailija
26/57 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille!

Tulin taas tänne kirjoittelemaan pienen tauon jälkeen.

Aluksi hieman esittelyä: Itse ja mieheni 22 v, ja tosiaan minulla todettiin lievä pco, mutta ilman mitään lääkkeitä olen nyt raskaana, eli kävi helpommin kuin olin uskonutkaan.

Mutta aika epätodellinen olo on... Tänään siis4 + 6, huomenna alkaa rv 5... Onko muilla tätä epätodellisuuden tunnetta... Olen tehnyt monta testiä (erimerkkisiä), ja niissä kaikissa haaleat viivat, mutta viimeisessä viime to tehdyssä tummempi pallo... Mutta näistä huolimatta välillä tulee olo, että olenko mä todellakin raskaana...

Oireita on rinnat arat, ja ihmeellistä valkovuoto hiukan, lisäksi alamahassa aina joskus vihlaisee.... Pahoinvointiakin on vähän joskus... Mulla on kans noi ilmavaivat ihan järkyt... Johtuuko nekin tästä alkuraskaudesta... Oonkin aatellut, että mistä ihmeestä ne on yhtäkkiä tulleet... : )

Vierailija
27/57 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys vaan!

Sain tässä soiteltua lääkärilleni sinne TAYS:aan kun soittoajan sain ja lääkäri oli sitä mieltä, että veritestin arvo (se 249) oli niin loistava, että uusintatestiä ei tarvita! Ultra-aika on nyt siis ensi viikon keskiviikkona, jolloin on nettilaskurin mukaan koossa 6+0. Aika hirmuisen aikaiselta se tuntuu, mutta kaipa jotain näkyy... HUI!

Mitään neuvoloita en todellakaan ala soitella ennen tuota ultraa, kyllä sitä ehtii sen jälkeenkin kummasti.

Ne tosi kovat menkkamaiset kivut ovat laantuneet ja nyt olo on ihan hyvä. Rintoja aristaa ja ne ovat ehkä asteen verran kasvaneetkin. Vatsassa myös silloin tällöin vihlontaa ja sellaisia " tuikkasuja" . Ihan samoja oli pojastakin silloin alussa. Onneksi mitään pahaa oloa ei ole vielä ilmennyt. Vähän väsyttää...

Nyt siis kivaa viikon alkua kaikille! Toivottavasti uusia tulee mukaan ja me " vanhat" pysymme kaikki kyydissä!

Jepuli rv4+5 ja santtu 1v7kk

Vierailija
28/57 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa viikonalkua kaikille!

Soitin tänään itselleni ultra-aikaa (yksityiseltä), ei ollut tarjota muuta kuin tän viikon pe... Muuten olis mennyt kuukauden päähän...

Otin perjantain ajan, silloin tosin noin 5+6/6+0 (jompi kumpi, ei tarkkaa tietoa...).. Aikoivat myös soittaa jos tulee peruutusaika, muutan aikaani sitte...

Muuten mennyt hyvin, ja samoja tuntemuksia kuin teillä jepuli sekä kesä1999. Minä muuten testasin vielä eilen, kun on niin ihmeellistä tämä, että olis raskaana. Vahva plus tuli ihan heti, ja vajaan 2h pissasta :) :).

Eli kai siellä on elämää!!

Mutta kertokaapa mitä ULTRASSA näkyy rv6+0??

Sulla Jepuli näyttäs olevan ultra samaan aikaan, tai siis samoilla viikoilla...Jos käyn siel pe, ilmoittelen tietty mitä näkyi :) :)!

Jännittää!!Mutta kai siellä syke ja jotain vois näkyä - vai??

Tsemppiä kaikille&jatketaan!

T.Annme 5+2/3

Vierailija
29/57 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..olen jo muutamia päiviä seuraillut teidän huhtikuun odottajien keskusteluja, mutta en ole vielä uskaltautunut mukaan.Nyt kuitenkin rohkaisin mieleni ja yritän uskoa, että meillekin on vauva huhtikuussa tulossa!:)

Tällä hetkellä on viikkoja 7+1 ja ihan ensimmäistä poikasta odotamme kihlattuni kanssa. Itse olen 28v ja kihlattuni 31v. ja asumme pääkaupunkiseudulla. Siinä siis hieman taustoja minusta/meistä.

Tosiaankin, kun on aivan ensimmäisestä raskaudesta kyse, on kaikki todella jännittävää..ja outoa!

Lueskelin teidän oireitanne, joita tuntuu olevan monenlaisia.Itselläni ei ole ollut juurikaan ihmeempiä oireita, turvotus tosin on ollut valtaisaa..nännit ovat hieman arat, muttei väsymystä eikä pahaa oloa.Ainakaan vielä, hyvä niin.

Neuvolaan soittoa olen myös miettinyt, milloinka sen tekisin.Ehkä vkolla 8 sinne voisi jo kysellä aikaa, eikös vain?

On kyllä erityisen kivaa jakaa olotilansa muiden kanssa ja kivaa, että meitä huhtikuisia on ilmaantunut jo näinkin monta!

Toivotan kaikille oikein hyviä oloja ja aurinkoa!

Namppu 7+1

Vierailija
30/57 |
21.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi toivotan uudet plussanneet tervetulleeksi ja oikein paljon onnea teille!!

jepuli: Älä noista haaleista viivoista välitä, voi olla että se on ominaista just tolle testille. Veritestihän on miljoona kertaa luotettavampi ja varmempi kun kotona tehtävät pissatestit! Ja kiva kuulla että sun kivutkin on lieventyneet :) Helenalla on niin hyvä ultra että sillä näkyy tossa vaiheessa jo vaikka mitä! Mä kävin nyt yksityisellä ja se ultrakuva oli ihan surkea! Niin pieni ja säälittävä etten itse nähnyt mitään, eikä sitä saanut edes suurennettua. Onneks mies oli mukana ja vakuutti että oli nähnyt sykkeen :)

Eka neuvolakäynti on n. rv8-9. Mulla on vasta rv10+0, voi olla että asiaa vaikuttaa kun oon toissynnyttäjä. Kyllä neuvolaan kannattaa soittaa jo rv7 paikkeilla, että saa ajan ajoissa. Joissakin neuvoloissa voi olla aika täyttä.

net-ta taisi miettiä LA:n ja viikkojen laskemista. Neuvolassa lasketaan laskettu aika sekä viikot AINA viimeisten menkkojen mukaan ja oletetaan että kaikilla kierto on 28pv. Näin ainakin Treella. En tiedä miten asiaan vaikuttaa jos on esim. IVF-raskaus. Silloin luulisi laskettavan sen mukaan. Mutta vaikka tietäisi ovulaation/hedelmöittymisen ajankohdan niin sillä ei ole väliä, neuvolassa viimeiset menkat ratkaisee aina. Ainoa miten laskettua aikaa voidaan muuttaa on ultrassa (yleensä np). Treella vaaditaan vähintään viikon heitto sikiön koossa, että LA:a aletaan vaihtamaan. Meillä esim. tyttö oli kahdessa alku-ultrassa (rv6+ ja rv8+) 5pv isompi kuin menkkojen mukaan laskettu. Np-ultrassa koko oli 3-4pv suurempi, eikä LA:a muutettu.

annme: Kun odotin tyttöä kävin ultrassa rv6+0 ja alkion koko oli 4-5mm ja syke näkyi hienosti!! :) Ihan ekassa raskaudessa (meni kesken) syke näkyi tosi hyvin rv6+1. Eli kyllä siinä vaiheessa pitäisi näkyä, jos viikot ovat juuri niin kuin oletetaan.

Sitten vähän omaa napaa: Pahoinvointi aaltoilee voimakkaasti. Välillä on pitkiä aikoja että on tosi hyvä olo ja vallan unohdan olevani raskaana :) Välillä taas on niin huono olo, etten voi kun maata sohvalla... Pahoinvointi on selkeästi voimakkaampaa kun esikoisesta, mutta silti on tyttöolo. Niin kuin tässä vaiheessa voisi joku olo olla ;) Viimeksi olin koko raskauden ajan " varma" että poika tulee ja oli aika yllätys kun synnytyssalissa selvisi, että meille tuli tyttö! Voi sitä tunnetta, tekee jo kovasti mieli synnyttämään..... :D

Nyt tyttö tulee " häiritsemään" äipän palstailua, joten täytyy lopetella :) Iloista viikkoa huhtimammat!

v, rv8+1 (ultran, EI neuvolan, mukaan ;))

Vierailija
31/57 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei huhtikuiset!

Kiva kun meitä on jo näin paljon!!!

Mulla nyt viikkoja luultavasti omien päätelmien mukaan 5 +2... Asumme pienellä paikkakunnalla, jossa vain yksi äitiysterkkari... Niin päätin sitten eilen soittaa neuvolaan... Ja se nainen (joka on tunnetusti aika höntti) sanoi, että tuu huomenna. No minä sit siihen, et eikö ole turhan aikaista, kun viikkoja vasta näin vähän!! Ei kuulemma ole (vaikka mun mielestä on). Hän jää kuulemma reilun viikon lomalle, niin haluaa tehdä paperiasioita valmiiksi minusta ennen lomaansa...Aika outoa!!! No tänään menen sitten neuvolaan, ja katsotaan mitä siellä tapahtuu!!

Vierailija
32/57 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä meetkin ajoissa neuvolaan. Mä kävin pojasta ekan kerran muistaakseni joskus rv9 tienoilla. Mut se johtukin siitä, että kävin TAYS:ssa keskenmenoepäilyn vuoksi päivää ennen jo kertaalleen varattua neuvola-aikaa rv8 ja ne siirsi neuvolaa sit kun TAYS:ssa otettiin kaikki testit ja määrättiin lepoon pariksi päiväksi.

En muista yhtään mitä tuo violet kirjoitteli -oli pitkä viesti kuitenkin :o)! Tai no, pahoinvoinnista ainakin. Mulla ei ole vielä onneksi mitään pahoinvointeja, pientä ajoittaista kuvotusta vaan. Kahvikin maistuu! Pojasta mä lopetin kahvin juonnin jo rv6 kun se alkoi vaan maistua ihan hirveälle ja tökkiä.

Omaa napaa... No, vatsaa turvottaa aika lailla, joten meillä on violet kuule samat ongelmat. Mä ehdin kyllä työstää vatsan aika hyvään kuntoon mutta vähän myös olen vetänyt sitä sisään jotta pieni kumpu ei näkyisi. NO, nyt en pysty jännittämään vatsaa koska siitä tulee kovia kipuja. Joten masu pullottaa niin, että en tiedä miten tästä saan asian pidettyä töissä ja muualla salassa edes sinne np-ultraan saakka.

Jos kaikki on ok siellä ensi viikon ultrassa niin äidilleni ja muille ihan lähimmille kyllä kerrotaan, jottei tartte heidän edessään miettiä tuota mahaa.

Myös väsymys astui eilen kuvioihin :o)! Näin päivällä jaksaa hyvin, mutta loppuiltapäivästä / alkuillasta olen ihan raato. Kävimme eilen aikas pitkällä lenkillä pojan ja koiran kanssa koko sakki ja sen jälkeen mä simahdin sohvalle. Yöunille mentiinkin miehen iloksi jo 21.00.

Nyt yritän tehdä vähän töitä vaikkei kiinnosta pätkääkään.

Violet, juotasko kahvit joku päivä??? Olis hauska nähdä pitkästä aikaa.

Jeppis rv4+6 (tekayn mukaan)

Vierailija
33/57 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesä1999: Melko aikaisin sun eka neuvola, mutta toisaalta siellä ei tehdä mitään ihmeellistä, joten miksi ei voisi noinkin aikaisin mennä :)

jepuli: Laitan sulle sähköpostia, olisi TOSI mukava treffata! Tosin mulla alkaa työharjoittelu syyskuun alusta, enkä tiedä miten sitten jaksan yhtään mitään... :/

Tänne ei kuulu oikeastaan mitään uutta. Pahoinvointi on tänään ollut tosi lievää ja elän toivossa, että se olisi nyt lakkaamassa! TIETYSTI samalla hiipii pelko siitä onko kaikki hyvin, kun pahoinvointi lakkaa jo tässä vaiheessa... :(

Mitäs muille kuuluu? Tulkaahan kaikki nyt kertomaan kuulumisia tai vaan rupattelemaan :)

v, rv8+2

Vierailija
34/57 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan!

Tosiaan olet ajoissa menossa kesä 1999 neuvolaan, mutta kivaahan se vain on, eikö?

Itse soitin juuri tänään aikaa neuvolasta.Täti sanoi, että he ottavat ensimmäistä lastaan odottavat vasta, kun toisetkin kuukautiset ovat jääneet pois. Eli itse sain nyt ajan syyskuun puoliväliin, jolloin on sitten viikkoja 10+3.Aikas pitkä odotus, koska odotin pääseväni sinne aiemmin..:(Mutta toisaalta miksipä se asia neuvolassa käynnistä muuttuu, täytyy vain toivoa, että kaikki menee sinnekin asti hyvin.

Oireet on kyllä täällä vähissä! Ei ole pahaa oloa, ei väsytä normaalia enempää, turvotuskin on vähentynyt. Rinnat on kyllä entistä kipeämmät ja huimausta on päivisin ajoittain. Pitäisi kai olla iloinen, ettei ole sen kurjempia oireita, mutta kaipa ne rauhoittaisivat mieltä hieman, että mahassa oikeasti on joku!!

Jeps, mutta kuulemisiin taasen.Voikaa hyvin kaikki!!!

Namppu 7+2

Vierailija
35/57 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa vain kaikille!

Kaikilla näyttää menevän suht :) kivasti pahoinvointeineen ja muine oireineen :). Kyllähän se pahoinvointi voi tosiaan jo loppuakin aika aikaisessakin vaiheessa - kaikilla raskaus etenee kuitenkin niin yksilöllisesti!

Mullakin on välillä ollut mielessä olenko raskaana ollenkaan kun on niin hyvä olo :). Onneksi välillä kovatkin pahoinvointiaallot ja pakottaminen alamahassa (toivottavasti) kertovat, että mahassa joku asustaa.

Minä menen sinne ultraan nyt perjantaina - saa nähdä mitä näkyy...Lievässä jännityksen tilassa ollaan!

Mulla on myös oireina huimaus ja pahoinvointi varsinkin iltaisin...Jos ruokailujen välit venyvät pitkiksi, sen kyllä varmasti tuntee pahoinvointina! Kuvotus/pahoinvointi on hetkittäistä ja tapahtuu usein, usein päivässä! MUILLA NÄITÄ??

KYSYMYS: Voisiko tapahtua niin, että lugesteronit (200mg/ilta) pitäisivät vuodon pois ja sitten ultrassa ei näkyisikään enää merkkiä raskaudesta?? Minulla ei siis ole ollut yhtään vuotoa, mutta mietin tosiaan voivatko LUGET olla niin tehokkaita, että pitäisivät vuodon kokonaan pois niin kauan kuin niitä käyttää???? Kiitos tuhannesti vastauksista jo etukäteen!! Täällä välillä pienoinen paniikki iskee raskauden keston puolesta :/.

Toisinaan tuntuu taas, että miksi raskaus ei etenisi hyvin...Kyllähän ne positiiviset testit ovat merkki siitä, että raskaana ollaan. Joten välillä olen seitsemännessä taivaassa tätä pientä ihmettä/ihmeitä kantaen :) :). Tuntuu niiiiiiiiiiiiin I H A N A L T A!!! Tätä ei olisi koskaan, koskaan uskonut tapahtuvaksi omalle kohdalle...vaaa 7 odotusvuotta on kuitenkin niin p i t k ä aika.

TOINEN KYSYMYS: Voisiko rv5+6/rv6+0 näkyä onko masussa yksi vai kaksi kaveria??Joku on puhunut siitä, että sykkeen voisi nähdä jo rv 5, onko totta? Vai onko tämäkin niin yksilöllistä?

Oikein aurinkoisia päiviä kaikille&leppoisia masunkasvatushetkiä!

Vierailija
36/57 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänne, vaikken tiedä kuulunko...?

Meillä 1 tyttö, joka lähemmäs 3v. eikä olla minkäänlaista ehkäisyä käytetty sen jälkeen, kun tyttö syntyi. Eli kovaa on ottanut täälläkin tuo lapsen tulo. Tytön +:ssat tuli tosi nopeasti 3kk pillereiden lopetuksen jälkeen.

Nyt sitten eilen tein kaupan testin, kun menkat viikon myöhässä. Näytti heti voimakasta + ja tänään aamulla tein vielä ja näytti samaa :D Ollaan molemmat ihan huumassa :D))) Laskettu aika olisi 26.4.07 jos sinne asti päästään.

Jää jännittyneenä odottelemaan... :D

Vierailija
37/57 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä väsyneenä vähän kommenttia.. Annme kirjoitti/kyseli onko muilla hetkittäistä kuvotusta/pahoinvointia jos ruokavälit venyy liiaksi. Mulla on just tollasta, jos edellisestä syömisestä alkaa olla yli 2tuntia (kunnon ruoka kestää vähän kauemmin) niin mahassa tyhjä aukko mouruaa ja vaatii jotain. Tuntuu ällöltä ja öklöttää, ei tekisi mieli todellakaan ainakaan syödä mitään. Mut sit kun vaan jotain suuhunsa saa laitettua (leipä on mennyt ainakin tähän asti hyvin) niin olo helpottaa melkein samantien.

Kiva kun on tullut taas uusia huhtikuisia mukaan! Onnea plussista ja tarrasukkia kaikille meille!!!

Mulla on eka neuvola huomenna, jolloin menkoista laskettuna rv8+3. Kiva mennä saamaan jotain " virallista" todistetta - " äitiyskortti on passisi äitiyteen, pidä sitä aina mukana" sanotaan kaverinkin kortissa. :) Sit voi varmaan jo kertoa sukulaisillekin, ainakin niille jotka tietää lapsettomuusasiastakin. Neuvola-ajasta muuten, et aika kirjava käytäntö näyttää kunnilla olevan, toinen 5. ja toinen 10. viikolla ekaan..

Omia oireita: Huimaus on vähän hellittänyt, väsymys ei yhtään (tänään eka työpäivä ilman päikkäreitä viikkoihin ja hirvee väsy päällä), nälkä edelleen kummittelee, joskin sitä on alannut osata " hoitaa" , nännit edelleen arat, mut rinnat muuten kasvaneet. Nyt on tullut uutena alavatsaan ihme vihlaisuja/kouraisuja, eivät varsinaisesti pahalta tunnu, mut vähän huolestuttaa. TOisaalta jostain luin, et näillä viikolla alkaa kohtu hiljalleen kasvaa, mikä voi aiheuttaa tälläsiä oireita. Kommentoikaa jos joku tietää!

Nyt kyllä menen nukkumaan, ei sitten ole ihan nuuoahtaneen ja väsyneen oloinen aamulla neuvolassa. Tosin aamupäivät ja päivät tuonne kolmeen saakka jaksaa melko hyvin, sit se väsymys iskee. Kahden tunnin alkuillan unet on olleet vakiokamaa jo pitkään. Mut nää oireet on vain ihania! Jos mitään ei olisi, niin olisin tosi huolissani koko ajan - onhan tätä odotettu!

Öitä! Net-ta

Vierailija
38/57 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kuulut tänne, jos niin itse tunnet!!! Plussa kolmen vuoden yrityksen jälkeen on jo lapsettoman plussa! Eikä niitä jo olemassa olevia lapsia oteta tässä " lapsettomuus" käsitteessä ollenkaan huomioon - lapsettomuus koskee vain tätä raskauden yritystä!

Eli oikein paljon onnea matkan sinulle!

Net-ta

Vierailija
39/57 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopioin tänne saman viestin minkä kirjoitin pirkanmaalaisten pinoon.

Eilen illalla alkoi ihan yhtäkkiä järkyttävän voimakas alavatsakipu. Se oli samanlaista kun synnytyssupistukset siis aivan yhtä voimakkasta!! Meinasin jo lähteä päivystykseen, mutta ajatus hatanpäällä odottamisesta ei kiehtonut. Otin kaksi panadolia ja kipu alkoi hieman lieventyä, joten sain yön nukuttua. Tänään aamulla on ollut " menkkakipuja" , vaikkei lähellekään samalla voimakkuudella kuin eilen. Samoin selkää jomottaa... Olen tosi peloissani, tässäkö tämä nyt sitten oli??

Soitin aamulla neuvolaan ja terkka käski vaan levätä. " Jos se on sieltä pihalle tullakseen niin se tulee" . TIEDÄN!! Tällä hetkellä haluaisin vain tietää onko vauva vielä elossa vai ei! Terkka sanoi myös että jos kipu voimistuu kovaksi niin täytyy mennä gynen polille päivystykseen tarkistuttamaan ettei ole kohdunulkoinen. Sitähän mulla ei voi olla kun oon jo ultrassa käynyt, en vaan viitsinyt kertoa terkalle... Nyt pohdin mitä teen. Odottelenko vaan vai leikin TOSI kipeetä ja ultrassa käymätöntä ja menen sinne päivystykseen? Yksityiselle ei nyt ole varaa...

Kiva kun toi tyttökin tekee nyt hampaita ja kitisee koko ajan... Hermot on kireellä ja pelottaa, en tiedä yhtään mitä tekisin....

v peloissaan, ehkä rv8+3

Vierailija
40/57 |
23.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Tsemppiä nyt! Jospa olisin selvännäkijä... Mutta kun en ole. Siksi omakin vointi huolettaa. Mulla on noita täsmälleen samoja kipuja taas. Ihan juuri samoja oli silloin pp17-pp18 eli viime viikon lopulla. Ja eilen ne alkoi taas. Ihan hirmuiset menkkamaiset jomotukset siis ja alavatsaa villtää kuin viimeistä päivää. Panadolin otin minäkin, että sain nukuttua!

Voimia Violet ja itsellenikin niitä toivotan. Tämä on aikas rankkaa kyllä. Maata tarttis -levätä siis kunnolla mutta pienen lapsen kanssa se on tunnetusti vaikeaa. Joten koetetaan jaksaa. Mä en edes tiedä onko raskaus kohdunsisäinen tai muuta joten aika piinallisia aikoja elellään.

Onnea meille toivotellen!!

jeppis rv5+0

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi