Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä takia ihmiset vaativat valtiota luomaan työpaikkoja? Ihmisten kuuluisi luoda yrityksiä ja luoda itse niitä työpaikkoja

Vierailija
23.04.2021 |

Joten mikä on tekosyysi ettet ole laittanut yritystä pystyyn ja luonut vaurautta Suomelle?

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi ettei kukaan osta tyhjistä maitotölkeistä askarreltuja, neuvostoliittolaisen esikuvansa mukaisia perseessäsurisijoita, joita myyn torin laidalla 20 euron kappalehintaan. 

Luokaa se kysyntä ensin, kyllä minä sitten niitä alan valmistamaan.

Omaakin älyä voi idean kehittelyyn käyttää, sitähän tässä ajetaan takaa.

Mutta ei, kaikki pitäisi saada valmiina. Liikeidea, kysyntä ja asiakkaat.

Vierailija
22/60 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritysverot ensin alas ja työntekijöiden palkkaaminen helpommaksi. Mietitään tätä asiaa vasta sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi ettei kukaan osta tyhjistä maitotölkeistä askarreltuja, neuvostoliittolaisen esikuvansa mukaisia perseessäsurisijoita, joita myyn torin laidalla 20 euron kappalehintaan. 

Mitä tarpeetonta tähän valmiiseen maailmaan pitäisi ideoida? Vai onko uuden liikeidean tarkoitus sittenkin vain jallittaa asiakas, joku elämäänsä aiemmin tyytyväinen ihminen, muuttumaan tyytymättömäksi ja saada hänet maksamaan jostakin aivottomasta keksinnöstä, jotka korkeintaan päätyisivät jätteeksi?

24/60 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole varaa perustaa yritystä 😭

Vierailija
25/60 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjyyteen pitää saada ihan valtava rakennemuutos aikaan. Työntekijän palkkaamisen pitäisi olla halvempaa, ei palkkoja tarvitse laskea vaan sivukuluja. Sivukulut saadaan laskettua noin kun bruttopalkka kerrotaan VÄHINTÄÄN 1.5:llä.

Itse plus lukemattomat muut yrittäjät haluaisi ja tarvitsisi työvoimaa mutta ei ole vara palkata, ei mitenkään.

Muutama vuosi sitten otin kuukaudeksi itselleni sijaisen kun terveys romahti, työntekijä maksoi minulle melkein 30,- euroa tunti, kaikkine kuluineen. Yrityksen tulos laski tuossa kuussa myös roimasti mutta siihen osasin varautua koska eihän uudelta voi vaatia samaa osaamista kuin vuosia tehneeltä. Tuota makselin kauan ja päätin että seuraavan kerran lappu luukulle ennemmin kuin lomailen.

Sitten vielä ihmetellään kun ei työpaikkoja tule....

Vierailija
26/60 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarpeetonta tähän valmiiseen maailmaan pitäisi ideoida? Vai onko uuden liikeidean tarkoitus sittenkin vain jallittaa asiakas, joku elämäänsä aiemmin tyytyväinen ihminen, muuttumaan tyytymättömäksi ja saada hänet maksamaan jostakin aivottomasta keksinnöstä, jotka korkeintaan päätyisivät jätteeksi?

Juuri noin ajattelee masennettu vasemmistolainen. ”Kaikki on jo, ei ole mitään keksittävää tai löydettävää. Kaikki, mitä tarvitsen tai joku muu tarvotsee, on tässä laatikossa kanssani. Ulkopuolelle ei saa kurkata”. Perus kommunismia.

Vierailija
27/60 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on ihmeellinen harhaluulo yrittäjyydestä ja siihen voi ryhtyä kuka tahansa. Ei, vaan se vaatii paljon enemmän osaamista ja taitoa monelta osa-alueelta, paljon enemmän kuin palkansaajalta.

Ja harvalla on pääomaa ja varaa sijoittaa satojatuhansia euroja yritykseen ja jos se tehdään velkarahalla, usein se kaatuu valtion ja veronmaksajien syliin, joka tulee moninkertaisesti kalliimmaksi, kun maksamalla työttömyyskorvausta.

Tuskin ap. on mitään hajua yrittämisestä ja sen vaativuudesta.

Vierailija
28/60 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on syvällä itäblokkilaisessa sosialismissa, mihin markkinataloutta on ripoteltu vaan pinnalle hämäykseksi. Yrittämisen myötä tuleva yksilön vapaus on myrkkyä työn hedelmät imevälle virkaeliitille. Alistettu kansa on hyvä kun se ei pahemmin mitään vaadi.

Vierailija
29/60 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on vielä syvässä sosialismissa kommunismin vaikutuksesta ja kaukana puhtaasta kapitalistista joka on se ideaali johon meidän tulisi kansakuntana pyrkiä. Siksi työmarkkinat eivät täällä toimi vaan ovat rikki.

Vierailija
30/60 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään tekosyitä, jos ihminen tiedostaa riskit ja realiteetit.

Ei yrittäjäksi ryhdytä tuosta vain, vaan siihen tarvitaan pääomaa eli rahaa, liike-idea, ammattitaitoa ja osaamista, erilaisia lupia ja serifikaatteja, ylimääräisiä vakuuksia, lain osaamista ja hallintaa. Aivan liian heppoisin perustein lähdetään yrittäjäksi ja kulut ja tappiot jäävät lopulta veronmaksajien maksettavaksi ja usein vielä lähipiirin ja sukulaisten.

Vierailija
31/60 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on syvällä itäblokkilaisessa sosialismissa, mihin markkinataloutta on ripoteltu vaan pinnalle hämäykseksi. Yrittämisen myötä tuleva yksilön vapaus on myrkkyä työn hedelmät imevälle virkaeliitille. Alistettu kansa on hyvä kun se ei pahemmin mitään vaadi.

Suomi on kuitenkin harvoja maita, missä yrittäminen on todella helppoa. Joskus Kauppalehdessä oli juttua, että Suomessa voi ryhtyä yrittäjäksi 15min ja sekin kotisohvalta käsin, kun byrokratiaa ei juuri ole, toisin kuin muualla esim. Euroopassa tai vaikkapa Virossa tai Ruotsissa.

Vierailija
32/60 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään tekosyitä, jos ihminen tiedostaa riskit ja realiteetit.

Ei yrittäjäksi ryhdytä tuosta vain, vaan siihen tarvitaan pääomaa eli rahaa, liike-idea, ammattitaitoa ja osaamista, erilaisia lupia ja serifikaatteja, ylimääräisiä vakuuksia, lain osaamista ja hallintaa. Aivan liian heppoisin perustein lähdetään yrittäjäksi ja kulut ja tappiot jäävät lopulta veronmaksajien maksettavaksi ja usein vielä lähipiirin ja sukulaisten.

Pientä se on vaikka Italian tukien rinnalla jos vaikka joku pienyrittäjä matkalla kuukahtaa. Eikä se oikeasti ole noin vaikeata, pitää vain olla uskallusta ja loput voi opetella matkalla. Näin se tapahtuu muuallakin, mutta tietenkin byrokratiakoukerot on Suomessa oma lukunsa

Vierailija
33/60 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on vielä syvässä sosialismissa kommunismin vaikutuksesta ja kaukana puhtaasta kapitalistista joka on se ideaali johon meidän tulisi kansakuntana pyrkiä. Siksi työmarkkinat eivät täällä toimi vaan ovat rikki.

Missä maassa yrittäminen tai yrittäjäksi ryhtyminen on helpompaa kuin Suomessa?

Kerro muutama maa esimerkiksi?

Vierailija
34/60 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä kumpuaa ajatus, että kaikilla ihmisillä olisi kykyjä luoda nuo?

Ei mulla ainakaan ole taitoja pyörittää menestyvää yritystä. Toisekseen, valtiohan on vastuussa siitä, että yhteiskunnassa on mahdollisuudet ihmisillä luoda niitä yrityksiä.

Vierailija
35/60 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ainakaan ole taitoja pyörittää menestyvää yritystä. Toisekseen, valtiohan on vastuussa siitä, että yhteiskunnassa on mahdollisuudet ihmisillä luoda niitä yrityksiä.

Kykyä hankitaan, silloin kun täytyy hankkia. Nyt ei tarvitse, koska on helpompi heittäytyä yhteiskunnan turvaverkkoon.

Vierailija
36/60 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä taitoja voi hankkia. Mutta parempi katsoa varmaan Emmerdalea ja juoda keppanaa kuin tehdä jotain oman itsensä ja toimeentulonsa eteen

Vierailija
37/60 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla oli valtion yrityksiä ja silloin meni paremmin. Nykyisin yksityiset yritykset vain ahnehtivat itselleen rahaa työntekijöiden selkänahasta.

Vierailija
38/60 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80-luvulla oli valtion yrityksiä ja silloin meni paremmin. Nykyisin yksityiset yritykset vain ahnehtivat itselleen rahaa työntekijöiden selkänahasta.

Meni hyvin niin kauan kuin ei enää mennyt. Kaikkihan ne valtion puljut palveli idänkauppaa ja kun neukkula romahti niin seuraukset tunnetaan. Tuo sun kaipailema kommunismmi ei ole ihan heti tulossa takaisin

Vierailija
39/60 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä taitoja voi hankkia. Mutta parempi katsoa varmaan Emmerdalea ja juoda keppanaa kuin tehdä jotain oman itsensä ja toimeentulonsa eteen

Kyllä mä olen ihan palkkatöissä. Enkä juo keppanaa.

Ja pysyn edelleen kannassani, että kaikista ei vain ole yrittäjiksi.

Vierailija
40/60 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtion pitää lain mukaan pyrkiä edistämään työllisyyttä, eli kyllä myös sitä työpaikkojen luomista voi odottaa valtiolta:

"Julkisen vallan on edistettävä työllisyyttä ja pyrittävä turvaamaan jokaiselle oikeus työhön." (Suomen perustuslaki 18 §)

Asiasta on säädetty laissa, eli ei ole kyse mielipideasiasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi