Minkä takia ihmiset vaativat valtiota luomaan työpaikkoja? Ihmisten kuuluisi luoda yrityksiä ja luoda itse niitä työpaikkoja
Joten mikä on tekosyysi ettet ole laittanut yritystä pystyyn ja luonut vaurautta Suomelle?
Kommentit (60)
Laitoin. Vaurastuminen katossaan, kun en vuosiin nostanut palkkaa edes työttömyyskorvauksen vertaa.
Valtio ajoi yritykset nurin korona rajoituksilla joten saa perustaa uudet työpaikat työttömiksi jääneille. Se on ihan oikein.
Vasemmiston mielipide.
Kaikki pitää olla valmiina.
Vastuuta ei osata ottaa edes omasta terveydestä. Saati sitten elämisestä.
Sen takia tietysti, koska valtio vie ensin kaikki rahat, niin on sen jälkeen velvollinen elättämään ja työllistämään.
Aika simppeli homma.
Miksi minun pitäisi luoda valtiolle uusi yritys mitä kupata?
Olen samaa mieltä aloittajan kanssa. Mutta tämänhetken hallitus tekee tästä vaikeaa. Siispä: hallitus vaihtoon, ja ihmiset aktivoitumaan.
Kohta hallitus lähettää 5 miljardia (5 000 000 000,00 e) meidän verorahoja Etelä-Eurooppaan.
Vieläkö pitäisi tehdä lisää rahaa lähetettäväksi?
Nimenomaan valtio luomaan työpaikkoja. Vanhusten hoito, päiväkodit jne
No jos yrittäjät ei olis lainsuojattomia ja kaikkien tukiverkkojen ulkopuolella niin voisin vaikka perustaakin yrityksen. Mutta koska yrittäminen on sitä että pitää ansaita 4000€ jotta saa itselleen käyttörahaa 1000€ niin eihän tuo voi olla järkevää toimintaa. Liikaa veroja ja maksuja heti ensimmäisestä päivästä lähtien ennen kuin on senttiäkään tuloja saanut. Laitat kaiken omaisuuden yritykseen kiinni, toivot ja raadat että jonain päivänä kannattaa ja saa velat maksettua. Sitten tulee korona tai jokin muu riesa ja kaikki menee, jää vain helvetilliset velat korkoineen. Hyvästit sairauslomille, kesälomille, vapaa-ajalle, perhe-elämälle. Olis kiva elääkin ennen kuin päätyy kuoppaan.
Siksi ettei kukaan osta tyhjistä maitotölkeistä askarreltuja, neuvostoliittolaisen esikuvansa mukaisia perseessäsurisijoita, joita myyn torin laidalla 20 euron kappalehintaan.
Luokaa se kysyntä ensin, kyllä minä sitten niitä alan valmistamaan.
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan valtio luomaan työpaikkoja. Vanhusten hoito, päiväkodit jne
Kuka näille palkan maksaa? Miksi meidän työssäkäyvien pitäisi hyväksyä verotaakkamme lisäys vielä entisestään?
Ongelma on tehty jo aiemmin: kun nämä vanhukset eivät aikanaan synnyttäneet riittävästi lapsia.
Yritystä ei ole järkeä perustaa ilman hyvää liikeideaa tai valmista asiakaskuntaa.
Yritystoiminnalla saattaa saada itsensä todellisiin taloudellisiin vaikeuksiin, menettää kotinsa ja omaisuutensa, ehkä myös mielenterveytensä. Jos teet virheen, istut vankilassa talousrikoksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vasemmiston mielipide.
Kaikki pitää olla valmiina.
Vastuuta ei osata ottaa edes omasta terveydestä. Saati sitten elämisestä.
Olen havainnut saman. Ei liene sattumaa että kokoomuksen naiset on kaikki todella terveen ja timmin näköisiä. En allekirjoita kokoomuksen kaikkia arvoja mutta se on hieno asia että yksilöön luotetaan.
Olen luonutkin, ei vain ole vara palkata ketään.
Hallituksen tehtävä on pakottaa duunarit KiKyyn. Näin yrityksen omistajien tili kasvaa vaikka toiminta on ihan yhtä surkeaa kuin ennen KiKyä. Duunarilta pomolle rahat.
Onneksi saadan persut johtoon ja lisää KiKyä.
Olen pyörittänyt omaa toiminimeäni vuodesta 2003.
Tuotteiden hinnat ovat tänä aikana euromääräisesti pysyneey osin samassa, osin laskeneet.
Kustannukset ovat nousseet.
Viime vuonna liikevoittoni oli 33 000€
Tästä maksoin vähennyskelvottomia liiketoimintaan kohdistuvia kuluja vielä 10 000€
Ei ole kovin rikas olo.
Suurin syy yrityksen perustamattomuudelleni on, ettei minulla ole mitään sellaista ideaa millä saisin paremmat tulot kuni palkollisen.a.
Vierailija kirjoitti:
Olen pyörittänyt omaa toiminimeäni vuodesta 2003.
Tuotteiden hinnat ovat tänä aikana euromääräisesti pysyneey osin samassa, osin laskeneet.
Kustannukset ovat nousseet.
Viime vuonna liikevoittoni oli 33 000€
Tästä maksoin vähennyskelvottomia liiketoimintaan kohdistuvia kuluja vielä 10 000€
Ei ole kovin rikas olo.
Eipä ole toivoakaan työllistää ketään toista.
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä aloittajan kanssa. Mutta tämänhetken hallitus tekee tästä vaikeaa. Siispä: hallitus vaihtoon, ja ihmiset aktivoitumaan.
Ei se vaihtamalla parane, usko pois.
Valtion tehtävä on viedä loputkin työpaikat Kiinaan. En siis voi perustaa yritystä, koska en halua lähteä Kiinaan.