Katsooko muu henkilökunta sairaalassa laitoshuoltajia nenänvartta pitkin?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Kuka tahansa osaa siivota. Kuka tahansa ei osaa suorittaa kirurgisia toimenpiteitä..
Höpöt. Sen kirurgin työ on yhtä tyhyjän kaa jos sali on paskanen. Aattele ny itekkin. Varmasti kirurgi on se ensimmäinen joka sanoo et tää on hyvä.
En voi vastata, kuin omasta puolestani (sh) ja minä en katso. Kaikki tekevät tärkeää työtä, lääkäreistä laitoshuoltajiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tahansa osaa siivota. Kuka tahansa ei osaa suorittaa kirurgisia toimenpiteitä..
Jos minä olisin se leikkaussalin siivooja ja kirurgi kohtelisi minua ylimielisesti niin heittäisin hanskat tiskiin ja sanoisin sille että "Selvä, siivoa itse." ja lähtisin kotiin. Takaisin ei olisi tulemista, mutta kyllä olisi tyydyttävää.
Ja sit jos potilas kuolee koska ei voitu aloittaa leikkausta riittävän ajoissa niin se on sinun vikasi.
Meillä on sen verran töitä (sh), ettei ehdi nokitella.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sen tietää miten naisvaltaisella työpaikalla kohdellaan vähemmän koulutettuja.
Laitoshuoltaja voi olla nykyisin myös vaikka jonkun alan tohtori. On vaan hankkinut lisäksi työllistävän koulutuksen laitoshuoltajaksi. Lentäjät varastohommissa, maisterit kassallla. Se on Suomen nykypäivää, mutta arkielämästä vierantuneet poliitikot vaan haluavat niitä "osaajia" ulkomailta. Vai halpatyövoimaako todellisuudessa?
Nykyajan työttömistäkin monet ovat koulutetumpia kuin ministerit ja varsinkin kansanedustajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Yleensä leikitään, että kaikki ovat samanarvoisia, mutta hiljainen hierarkia on ja pysyy.
Yleensä noin ajattelevat vähiten koulutetut. Korkeasti koulutetut ovat yleensä sivistyneitä ja kunnioittavia kaikkia kohtaan.
Siistijät ovat yksi tärkeimpiä työntekijöitä yhteiskunnassa, eli ei todellakaan katsota, vaan arvostaan. Jokainen huomaa siistijän puuttumisen suhteellisen nopeasti. Mieti ympäristöä, huomaat lian ja roskat heti, huomaatko siistin työnjäljen? Itse arvostan siistijän työtä todella paljon, yksi ehdottomasti tärkeimpiä. Valitettavasti aliarvostettu työ, jota muka jokainen pystyy tekemään. Näin ei todella ole. Siistijän täytyy tuntea pinnat, puhdistusaineet ym. Olemmeko huomanneet siistimisen tärkeyden ja hygienian näin korona-aikana?
Mielestäni nenänvartta pitkin katsovat kertoo enemmän näistä kuin ammatinharjoittajasta, oli. Sitten kyse mistä tahansa työstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minä olisin se leikkaussalin siivooja ja kirurgi kohtelisi minua ylimielisesti niin heittäisin hanskat tiskiin ja sanoisin sille että "Selvä, siivoa itse." ja lähtisin kotiin. Takaisin ei olisi tulemista, mutta kyllä olisi tyydyttävää.
Ja sit jos potilas kuolee koska ei voitu aloittaa leikkausta riittävän ajoissa niin se on sinun vikasi.
Kirurgihan voi siivota kun ”siihen pystyy kuka tahansa”?