Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys: Kun soitat ajanvaraukseen esitteletkö itsesi?

Vierailija
22.04.2021 |

Onko mielestänne turhaa vai kohteliasta ensin sanoa oma nimi ja sitten vasta asia vai sanotteko vain että haluatte varata ajan ja sitten vasta nimeä yms. :)

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen yksityisellä hammaslääkäriasemalla. Työtehtäviini kuuluu muun muassa ajanvarauspuheluihin vastaaminen. Harmillisen usein puhelu menee melko lailla näin. M=minä, A=asiakas.

M: "N.N. hammaslääkäriasema, N.N. puhelimessa."

A: "Moro, mul särkee hammasta. Milloin teillä on seuraava vapaa aika?"

M: "Huomenna klo 14 olisi itse asiassa aika vapaana, pääsisitkö silloin?"

A: "Joo hei se käy mulle, mä tuun huomenna, moro"

Viimeistään tässä kohtaa minun pitää estellä soittajaa sulkemasta puhelua ja muistuttaa, että tarvitsen hänen nimensä ajanvarausta varten. Moni varmaan ajattelee hammaslääkärin kalenterin täyttyvän niin, että merkataan vaan ajat varatuiksi ja sitten mennään odotushuoneeseen ihmettelemään, kukas onkaan tämä hammassärkyinen heppu.

Jotkut arastelevat henkilötunnuksensa kertomista, haluaisivat varmaan hoitaa asiansa incognito mutta se ei oikein ole mahdollista.

Vierailija
42/51 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, onko oikeasti olemassa sellaisia juntteja, jotka ei esittele itseään?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina esitellään ensin itsensä ja sitten sanotaan asia. Mikä tässä on epäselvää. Käytöstavat pitää olla👍

Vierailija
44/51 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitan sinne samalla tavalla kuin muuallekin.

"No tässä on XX XX, päivää. Haluaisin.."

Vierailija
45/51 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitten aloittaa puhelun, jos ei esittäydy? Kaikki muut aloitukset ovat todella tökeröitä. Miettikää. Jos aloitat muuten puhelun, niin vastaajakin miettii, että onpas tökerö soittaja. Ja vastaaja ei oikein tiedä edes miten vastaa. Haloo hei, aina esitellään.

Vierailija
46/51 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä tervehditään nimen kanssa. Näin vastapuolikin ehtii keskittymään siihen varsinaiseen kysymykseen. Helposti menee asia ohi. Kuvittele, että työkaveri tulee luoksesi huomaamatta ja samantien aloittaa kysymyksensä, jonka alku menee kokonaan ohi. Kyllä se pitää ensin saada huomio ennen kuin aloittaa asiansa.

Vierailija
47/51 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleenä esittäydy, mutta se johtuu hankalasta nimestäni, josta ei puhelimessa saa selvää. Voishan sen nimen sanoa, kun ei se siinä esittäytymisvaiheessa kuitenkaan rekisteröidy, mutta arastelen sitä.

Aloitan puhelut yleensä, että "hei, haluaisin varata ajan..." ja sitten vasta, kun tietoja kysytään, kerron nimeni. Silloinkin se pitää yleensä kertoa vähintään kahteen kertaan.

Vierailija
48/51 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, se vie turhaan aikaa. Nimi sanotaan varatun ajan ja sotun jälkeen. Useinhan se varaaja sanoo mun nimen näpyteltyään sotun ja mä vastaan joo.

Vierailija
49/51 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jopa niin tökerö, että nimen (ja tervehdyksen) jälkeen odotan, että vastapuoli tervehtii takaisin! Joskus on johtanut kiusallisiin hiljaisuuksiin, jolloin jatkan kyllä asiaani ilman tervehdystäkin.

Vierailija
50/51 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, se vie turhaan aikaa. Nimi sanotaan varatun ajan ja sotun jälkeen. Useinhan se varaaja sanoo mun nimen näpyteltyään sotun ja mä vastaan joo.

Ja näin säästit 3 sekuntia vastaajan aikaa.

Vierailija
51/51 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen tapa. Britti sanoo hello ja menee suoraan asiaan, ei odota vastatervehdystä luurin toisesta päästä. Saku saattaa sanoa sukunimensä alkuun. Muuten ovat kyllä kohteliaita vaikka asia ei etenisi toivomallaan tavalla. Kiittävät avusta ja lopettavat puhelun kohteliaasti. Suomalainen soittaja sanoo rumasti ärsyyntyessään ja lyö luurin korvaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi