Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys: Kun soitat ajanvaraukseen esitteletkö itsesi?

Vierailija
22.04.2021 |

Onko mielestänne turhaa vai kohteliasta ensin sanoa oma nimi ja sitten vasta asia vai sanotteko vain että haluatte varata ajan ja sitten vasta nimeä yms. :)

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on kohtelias tapa. Ehkä sinänsä turha mutta kohtelias. Yleensä esittelen itseni.

Vierailija
2/51 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa esitellä, nimi kysytään kuitenkin heti uusiksi. Sanon vaan että hei, tarvisin varata aikaa ja sitten odotan jatkokysymyksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle on aina lapsesta saakka opetettu, että puhelun alussa kuuluu esittäytyä.

Vierailija
4/51 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todellakin.

Itse olen töissä paikassa, johon ihmiset välillä soittavat jostain asiasta. Pidän aika töykeänä sitä, etteivät esittele itseään. Sillei "hei [puheenpulputusta+kysymys]. Ei kyse ole siitä, että edes saisin nimestä selvää tai muistaisin sen, esittäytyminen on käytöstapa joka antaa ihmisestä täysjärkisen kuvan.

Vierailija
5/51 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohteliaiden tapojen mukaan esittelen itseni. Myös soittaessani jonkun firman vaihteeseen, lippupalveluun, jne jne.

Vierailija
6/51 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juntit ei esittäydy. 

Vierailija
7/51 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina esittelen, ihan sama mihin soitan.

Vierailija
8/51 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on opetettu, että vaihteelle ei tarvitse esittäytyä, jos sekään ei esittäydy omalla nimellä. Ajanvarauksessa esittäytyisin.

Vierailija
9/51 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, olen Kaija Kyttyräinen ja haluaisin tilata ajan.

Ok, annatko sun henkilötiedot.

xx.xx. xxxx-xxxx

No niin, Kaija Kyttyräinen?

Kyllä olen.

En halua tuota litaniaa, joten sanon vaan, että Huomenta/päivää/hei, tarvitsisin ajan ja mieluummin iltapäivästä, jos mahdollista, kiitos. (Aamut hankalia)

Labraan on tietty mentävä heti aamusta, jos paasto.

Vierailija
10/51 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska ei se muista kuitenkaan niin sanon vasta sitten kun kysyy.

Vierailija
11/51 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No todellakin.

Itse olen töissä paikassa, johon ihmiset välillä soittavat jostain asiasta. Pidän aika töykeänä sitä, etteivät esittele itseään. Sillei "hei [puheenpulputusta+kysymys]. Ei kyse ole siitä, että edes saisin nimestä selvää tai muistaisin sen, esittäytyminen on käytöstapa joka antaa ihmisestä täysjärkisen kuvan.

Tämä! Miettikää minkälainen soppa muodostuu, jos esimerkiksi bändikeikan järjestäjälle ei esittäydytä kunnolla. ''Hei, missä on pistorasia?'' Oletko

a) onneton valoteknikko Markku, joka haluaa sähköä valopöytään

b) siivoojayrittäjä Pentti, joka haluaa imuroida 

c) vai bussinkuljettajan poika Santeri, jonka puhelimesta loppuu akku?

Vierailija
12/51 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin puhelun aluksi tervehditään ja sanotaan kuka soittaa. Sitten odotetaan vastatervehdystä, joka sieltä tulee joskus viiveellä, kun eivät ole tottuneet kohteliaisiin soittajiin.

Vierailija
13/51 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus on B.

Vierailija
14/51 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, olen Kaija Kyttyräinen ja haluaisin tilata ajan.

Ok, annatko sun henkilötiedot.

xx.xx. xxxx-xxxx

No niin, Kaija Kyttyräinen?

Kyllä olen.

En halua tuota litaniaa, joten sanon vaan, että Huomenta/päivää/hei, tarvitsisin ajan ja mieluummin iltapäivästä, jos mahdollista, kiitos. (Aamut hankalia)

Labraan on tietty mentävä heti aamusta, jos paasto.

Itse esittäydyn, sanon millä asialla olen (lääkäriä/ hoitajaa/ labraan aikaa). Tämän jälkeen kysytään henkilötunnus, yleensä sen jälkeen varmistetaan osoite/ työnantaja tms. tieto.

Nyt vasta aloin miettimään, että tällä ehkä näppärästi kierretään nimen kysyminen uudestaan. Ja samalla varmistetaan tietojen olevan ajantasalla.

Vierailija
15/51 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se nimen sanominen kuuluu kaavaan. 

Vierailija
16/51 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin urani nuorena vastaamaam pankin ajanvarausnumeroon. Soittajia on hyvin monenlaisia, osa esittelee itsensä, kaikki ei. Ei siinä mitään. Puheluja tulee kuitenkin kymmeniä päivässä, joten ei se jää mieleen puhelunkaan aikana, kuka itsensä esitteli ja kuka ei.

Ne, mitkä jäivät mieleen:

- huono käytös ja huutaminen "mitä se sinulle kuuluu?" tiedustellessa, millaista palvelua henkilö tarvitsee - > kohdentaakseni hänet tarvettaan vastaavalle henkilölle (esim. asuntolainarahoitusta on usein eri henkilön takana kuin sijoitusneuvonta)

- ei kerrota niitä yhteystietoja ja nimeä pyydettäessä

- aliarvostava käytös puhelimessa olevaa asiakasneuvojaa kohtaan, joka tekee tehtäväänsä

- vaaditaan suoraan JA HETI puhelua yhdistettäväksi "Pirkolle", joka on neuvottelussa toisen asiakkaan kanssa ja soittopyynnön perään soitetaan ja huudetaan 15 min kuluttua - myös asiantuntijat pitävät ruokataukoja

Kyllähän siihen kovettuu, mutta nämä tapaukset muistaa edelleen - eli esittely on toki kohteliasta, muttei välttämätöntä soittaessa ajanvarauksesta.

Ihmisen kuulo ei rekisteröi esittelijän ääntä ja sanoja ensimmäisten sekuntien aikana yhteyden luomisesta, joten siksi niitä tiedustellaan uudestaan :)

Ps. Nyt yli 10 vuotta myöhemmin tää nörtti on järjestelmien ylläpidon taustatehtävissä, mutta asiakaspalvelu itsessään on arvostettavaa ja asiasi hoituu nopeammin ja helpommin, jos vastaat kysymyksiin ja kerrot tarvittavat tiedot. Myös neuvottelusi on valmistellumpi ja ammattitaitoisempi, kun ennakoit esim. omille tiedoillasi lainaneuvotteluun, missä nykyisin täytetään verkon kautta hakemuskin. Asiat on muuttuneet niistä ajoista ja hyvä niin :)

Vierailija
17/51 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ensin tervehdin ja samalla sanon nimeni. sitten annan tarvittavat tiedot ja lopuksi kiitän. Tämähän on vain sitä peruskohteliaisuutta.

Vierailija
18/51 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee kyllä esittäydyttyä aina, kun itse soitan jonnekin. Tuntuisi oudolta olla tekemättä niin.

Tuntemattomista numeroista tuleviin puheluihin vastaan vain "haloo".

Vierailija
19/51 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esittäydyn. Siinä on sellainenkin hyöty, että vaikka toisessa päässä on päivästä toiseen puhelimessa puhuva ihminen, myös hänellä menee muutama sekuntti päästä sisään keskusteluun.

Eli "Hei, tässä on Maija Mehiläinen" sanotaan, niin että asian ydin "haluaisin varata ajan" tulee kuulluksi ja ymmärretyksi. 

Vierailija
20/51 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en esittelisi? Tervehdin myös bussikuskia silloin harvoin kun matkustan bussilla, niitä kutsutaan käytöstavoiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme