Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Help - en laihdu! Neuvoja vaihdevuosi-ikäiselle!

Vierailija
22.04.2021 |

Olen ollut 2 kk dieetillä. Olen laihtunut 3 kg.
Yritän tiputtaa 10 kg. Aloitukseni bmi oli 25,5.
Ikää minulla on 52 v.

Käytän Sulamo.fi-sovellusta. Mittaan jokaisen suupalan sovellukseen siten, että syön 1400-1500 kaloria päivässä. Max kerran viikossa syön 2050 kaloria, joka on laskennallinen kulutukseni. En ole kieltänyt itseltäni mitään ruoka-ainetta. Olen tässä hyvin kurinalainen.
Viidesti viikossa poljen kuntopyörää 30 min tai kävelen 50 min.

Sulamon pitkän aikavälin tilastot näyttävät, että syön päivittäin
Proteiinia 81-85 gr
Hiilareita 153-156 gr
Rasvaa 43-47 gr.

Suurin muutos aikaisempaan on se, että olen jättänyt sokerin pois. Ennen söin karkkia päivittäin. Nyt en syö mitään sokeria.
Toinen muutos on tuo liikkumisen lisääminen.
Ja 3 kg on tulos.... masentaa. Sulamon mukaan saavutan tavoitteeni joulukuussa....

Mitä ehdotatte, mitä minun pitää tehdä?

Kommentit (377)

Vierailija
181/377 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vaihdevuosi-ikäinen, lievästi ylipainoinen laihduttaja ja käytän Sulamoa, kuten sinäkin. Tietämättä mittojasi tarkemmin, epäilen, että syöt kuitenkin liikaa kulutukseesi nähden.

Oletko arvioinut liikunnan rankkuuden tai määrän liian kovaksi? Itse teen lähes päivittäin lihaskuntotreeniä ilman taukoja tai mahdollisimman pienillä tauoilla 20-40 min ja kirjaan Sulamoon käyttämäni ajan mieluummin alakanttiin kuin yhtään yli. Lisäksi kävelen paljon ja kohta tulee juoksu mukaan ohjelmaan, mutta metriäkään en pyöristä matkaa ylöspäin.  

Ruokapuolella pyrin mieluummin -600-700 päivittäiseen vajeeseen kuin tasan -500. Siinä ei ole mitään "vaarallista" ja enemmänkin se vaan helpottaa elämää: pysyy varmemmin kulutus aisoissa, kun joka suupalaa en keittiövaa'alla kuitenkaan laske. Kalorimäärä mitä näillä ikä- ja kokolukemilla saa syödä on aika vähäinen ja siksi on parempi ottaa varman päälle.

Huomaa myös, että normikulutuksen mukainen syömispäivä joka viikonloppu saati vielä koko viikonlopun ajan, voi hyvinkin olla liikaa. Itsekin jossain vaiheessa ihmettelin, miten edistystä ei meinaa tapahtua, kunnes tarkastelin Sulamon tilastoista, millaiset energiavajeet viikkotasolla tulivat: viikonlopun normikulutus vesitti viikon vajeita kummasti, enkä päässyt laihtumaan. 

Kaiken kaikkiaan mielestäni Sulamo antaa hyvän käsityksen kokonaiskulutuksesta ja on todella hyvä apuväline laihduttamiseen, kunhan on raatorehellinen eikä kaunistele tekemisiä. 

Liikunnan olen arvioinut ”hyvin kevyttä seisoskelua”. Sulamoon en vie lihaskuntoharjoittelua. Ja kävelyn ja kuntopyöräilyn laitan minuutin tarkkuudella.

Ehkä pitää laskea kalorit 1200-1300 kaloriin. Hassua vain, että kaikissa blogeissa ja artikkeleissa sanotaam, että 1500 kaloria olisi se paras. Ehkä se vain on tämä ikä sitten...

Oletko sä tosiaan noin urpo?? Sulle on sivutolkulla kerrottu, että muuta ruokasi sisältöä. Ja sä vingut vain kaloreista. Pysy paksuna!!

Urpo olen, kun en tiedä, mitä ohjetta alkaisin noudattamaan. Jokainen neuvoo eri tavalla. Jokin päätös pitäisi tehdä, minkä niistä valitsee.

Valitse aito oikea ravintopitoinen ruoka. Pitää kylläisenä vähällä määrällä. Vältä kaikkea keinotekoista. Onko vaikeaa??

Voisitko antaa esimerkkejä, missä kohtaan syön keinotekoista ruokaa?

Et ole kertonut, mitä syöt. Mutta jos syöt suositusten mukaan, niin se ruokahan on pääosin keinotekoista. Kaikki aito ravinto on pannassa.

Tämä on nyt minulle uusi tieto. Voisitko avata enemmän, mikä ruoassa on keinotekoista?

Minä siis söin tänään kanasalaattia, eilen ja toissapäivänä kaalilaatikkoa. Lounaaksi syön joko kananmunia, raejuusto-tonnikalaa tai rahkaa mustikoilla tai muilla marjoilla. Mikä näissä on keinotekoista?

Kiinnostaa minuakin: mikä on sitten "aitoa" ruokaa? Mikä "keinotekoista"? En ole moisesta jaottelusta ikinä kuullutkaan.

Tutustu suomalaisiin ravintosuosituksiin, siellä sitä keinoruokaa on.

Vierailija
182/377 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis: olen samanikäinen ja bmi ”lievä ylipaino”. Olen ollut 3vkoa tipattomalla eikä paino tippunut yhtään. Ja minä olen 3ltr laatikko-viikossa-tissutteleva.

Kumma juttu kyllä. Vappuna korkkaan taas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/377 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä rasvahullut pilaa joka laihdutuskeskustelun. VHH perustuu ihan samaan kalorimäärään kuin muutkin ns. dieetit tai ohjeet, rasvaa ei vaan jaksa syödä paljoa. Siksi sekään ei sovi kaikille, jotka eivät pidä rasvojen mausta ja olemuksesta. Joille se sopii, niin hyvä, noudattaa sitten sitä, mutta ei tyrkytä kaikille ainoana oikeana. Jotkut myös ovat sellaisia, että pysyvät hoikkina vaikka söisivät mitä.

Motivoituminen, joka myös mainittiin, on tärkeintä. Asiaan pitää innostua täysillä.

Se nyt vaan on tosiasia, että rasvaa syömällä ruokamäärät pysyy pienenä. Sitähän laihtumiseen tarvitaan. Ennemmin te kasviksia ämpärillisen syöjät pilaatte laihdutuksen.

Ruokalusikallisessa rasvaa on n 100-120 kaloria. Sama kalorimäärä on 400 gr:n sekavihannespussissa. Kyllä minä mieluummin syön noita vihanneksia, voi niihin pikkusen tiputtaa esim. oliiviölyä, mutta siis vain hiukan. Maustan vihannekset hyvin ja kylläisenä pysyn pitkään. Toki vihannesten oheen siivu vaikkapa kalkkunaa, kanaa, kalaa. Näillä eväillä ei painoni karkaa käsistä. AP; olet onnistunut ihan hyvin. Maltat nyt rauhassa jatkaa.

Joudut syömään niitä kasviksia hurjan määrän, etkä saa edes kylläisyyttä. Mitä järkeä?? Lusikallisella voita olet nälätön monta tuntia.

Kyllä mä mieluummin 400gr vihanneksia syön kuin ruokalusikallisen voita. Kyllä minulta 400gr/ateria vihanneksia nälän vie. Ja noin yleensäkin, kuka syö lusikalla pelkkää voita? Yäk.

Kasvikset vie nälän, mutta vain hetkeksi. Minä voin syödä lusikalla voita, veistähän ei saa suuhun laittaa.

Miksi luulet, että normaalista ruuasta saatava rasva ei riitä? Rasvainen kala, normaalirasvainen liha, oliiviöljy, pähkinät, siemenet, kananmuna, täysrasvaiset maitotuotteet (niillä, jotka maitoa sietävät) riittävät varmasti normaalissa ruuassa ilman, että erikseen tarvitsee kauhoa rasvaa lusikalla suuhunsa tai lorotella kasvisten päälle. Vähänkö menee nyt jollain yli tuon rasvauskovaisuuden kanssa.

-ohis

Vierailija
184/377 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin leivät, perunan, pastan, riisin, karkin yms pois ja paino on tippunut 5kg vajaassa kahdessa kuukaudessa. Ikää minulla on 56v

Syön mielestäni hyvin ja paljon ja en laske kaloreita, enkä ole dietillä. 

Varsinaisesti tarkoitus ei ollut laihduttaa, vaikka kymmenisen kiloa ylipainoa onkin. Mutta halusin kokeilla tätä siksi, että makeanhimoni on ihan älytön. Siskoni suositteli kokeilemaan tätä, jotta suklaanhimo loppuisi. Olen aika skeptinen ja vänkäsin vastaan, että minä en mitään ketodiettejä ala noudattamaan. Ennakkoluuloja siis oli. Kuvittelin, että jos jätän leivät ja perunat pois, minun pitää juoda litratolkulla öljyä ja lipittää rasvakahvia.

Mutta päätin siis kokeilla vain niin, että jätin leivät yms pois ja söin kaksi kertaa päivässä ison annoksen ruokaa. Omalla kohdallani toimi ja olen ihmeissäni miettinyt, että mitä nyt. Kun kahvipöydässä on suklaakeksejä ja pullaa ja kakkua, ei yhtään haluta. Kuljen kaupan suklaahyllyn ohi niin, että ei haluta. Ostin kokeeksi jopa suklaalevyn, kun en uskonut, että makeantuska on häipynyt. Söin palasen ja sen sijaan, että olisin ahminut koko levyn, en halunnut toista palasta.

Minä olen kärsimätön ihminen, joten en jaksa laskea kaloreita ja punnita ruokia. Haluan syödä kunnolla ja mahan täyteen. Tällä keinolla näkyy itselläni onnistuvan. Pudotetut kilot ovat plussaa.

Tsemppiä ap sinulle. Löydät kyllä oman tyylisi tiputtaa painoa.

Vierailija
185/377 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syö vähemmän. Erityisesti rasvaa ja sokeria.

Heti alussa ap sanoi jättäneensä sokerin. Rasvaa tarvii gramman per painokilo. Sama koskee myös hiilihydraatteja ja proteiinia.

Vierailija
186/377 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vaihdevuosi-ikäinen, lievästi ylipainoinen laihduttaja ja käytän Sulamoa, kuten sinäkin. Tietämättä mittojasi tarkemmin, epäilen, että syöt kuitenkin liikaa kulutukseesi nähden.

Oletko arvioinut liikunnan rankkuuden tai määrän liian kovaksi? Itse teen lähes päivittäin lihaskuntotreeniä ilman taukoja tai mahdollisimman pienillä tauoilla 20-40 min ja kirjaan Sulamoon käyttämäni ajan mieluummin alakanttiin kuin yhtään yli. Lisäksi kävelen paljon ja kohta tulee juoksu mukaan ohjelmaan, mutta metriäkään en pyöristä matkaa ylöspäin.  

Ruokapuolella pyrin mieluummin -600-700 päivittäiseen vajeeseen kuin tasan -500. Siinä ei ole mitään "vaarallista" ja enemmänkin se vaan helpottaa elämää: pysyy varmemmin kulutus aisoissa, kun joka suupalaa en keittiövaa'alla kuitenkaan laske. Kalorimäärä mitä näillä ikä- ja kokolukemilla saa syödä on aika vähäinen ja siksi on parempi ottaa varman päälle.

Huomaa myös, että normikulutuksen mukainen syömispäivä joka viikonloppu saati vielä koko viikonlopun ajan, voi hyvinkin olla liikaa. Itsekin jossain vaiheessa ihmettelin, miten edistystä ei meinaa tapahtua, kunnes tarkastelin Sulamon tilastoista, millaiset energiavajeet viikkotasolla tulivat: viikonlopun normikulutus vesitti viikon vajeita kummasti, enkä päässyt laihtumaan. 

Kaiken kaikkiaan mielestäni Sulamo antaa hyvän käsityksen kokonaiskulutuksesta ja on todella hyvä apuväline laihduttamiseen, kunhan on raatorehellinen eikä kaunistele tekemisiä. 

Liikunnan olen arvioinut ”hyvin kevyttä seisoskelua”. Sulamoon en vie lihaskuntoharjoittelua. Ja kävelyn ja kuntopyöräilyn laitan minuutin tarkkuudella.

Ehkä pitää laskea kalorit 1200-1300 kaloriin. Hassua vain, että kaikissa blogeissa ja artikkeleissa sanotaam, että 1500 kaloria olisi se paras. Ehkä se vain on tämä ikä sitten...

Oletko sä tosiaan noin urpo?? Sulle on sivutolkulla kerrottu, että muuta ruokasi sisältöä. Ja sä vingut vain kaloreista. Pysy paksuna!!

Urpo olen, kun en tiedä, mitä ohjetta alkaisin noudattamaan. Jokainen neuvoo eri tavalla. Jokin päätös pitäisi tehdä, minkä niistä valitsee.

Valitse aito oikea ravintopitoinen ruoka. Pitää kylläisenä vähällä määrällä. Vältä kaikkea keinotekoista. Onko vaikeaa??

Voisitko antaa esimerkkejä, missä kohtaan syön keinotekoista ruokaa?

Et ole kertonut, mitä syöt. Mutta jos syöt suositusten mukaan, niin se ruokahan on pääosin keinotekoista. Kaikki aito ravinto on pannassa.

Tämä on nyt minulle uusi tieto. Voisitko avata enemmän, mikä ruoassa on keinotekoista?

Minä siis söin tänään kanasalaattia, eilen ja toissapäivänä kaalilaatikkoa. Lounaaksi syön joko kananmunia, raejuusto-tonnikalaa tai rahkaa mustikoilla tai muilla marjoilla. Mikä näissä on keinotekoista?

Kiinnostaa minuakin: mikä on sitten "aitoa" ruokaa? Mikä "keinotekoista"? En ole moisesta jaottelusta ikinä kuullutkaan.

Tutustu suomalaisiin ravintosuosituksiin, siellä sitä keinoruokaa on.

Eipä taida muita olla kuin kevyttuotteiden suosittelu maito- ja rasvavalmisteissa. Näistä ole kanssasi samaa mieltä. Rypsiöljyä pelkäävät voivat mainiosti jättää sen käyttämättä ja korvata oliiviöljyllä.

Muutenhan suositukset ovat ihan ok.

Vierailija
187/377 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä rasvahullut pilaa joka laihdutuskeskustelun. VHH perustuu ihan samaan kalorimäärään kuin muutkin ns. dieetit tai ohjeet, rasvaa ei vaan jaksa syödä paljoa. Siksi sekään ei sovi kaikille, jotka eivät pidä rasvojen mausta ja olemuksesta. Joille se sopii, niin hyvä, noudattaa sitten sitä, mutta ei tyrkytä kaikille ainoana oikeana. Jotkut myös ovat sellaisia, että pysyvät hoikkina vaikka söisivät mitä.

Motivoituminen, joka myös mainittiin, on tärkeintä. Asiaan pitää innostua täysillä.

Se nyt vaan on tosiasia, että rasvaa syömällä ruokamäärät pysyy pienenä. Sitähän laihtumiseen tarvitaan. Ennemmin te kasviksia ämpärillisen syöjät pilaatte laihdutuksen.

Ruokalusikallisessa rasvaa on n 100-120 kaloria. Sama kalorimäärä on 400 gr:n sekavihannespussissa. Kyllä minä mieluummin syön noita vihanneksia, voi niihin pikkusen tiputtaa esim. oliiviölyä, mutta siis vain hiukan. Maustan vihannekset hyvin ja kylläisenä pysyn pitkään. Toki vihannesten oheen siivu vaikkapa kalkkunaa, kanaa, kalaa. Näillä eväillä ei painoni karkaa käsistä. AP; olet onnistunut ihan hyvin. Maltat nyt rauhassa jatkaa.

Joudut syömään niitä kasviksia hurjan määrän, etkä saa edes kylläisyyttä. Mitä järkeä?? Lusikallisella voita olet nälätön monta tuntia.

Kyllä mä mieluummin 400gr vihanneksia syön kuin ruokalusikallisen voita. Kyllä minulta 400gr/ateria vihanneksia nälän vie. Ja noin yleensäkin, kuka syö lusikalla pelkkää voita? Yäk.

Kasvikset vie nälän, mutta vain hetkeksi. Minä voin syödä lusikalla voita, veistähän ei saa suuhun laittaa.

Miksi luulet, että normaalista ruuasta saatava rasva ei riitä? Rasvainen kala, normaalirasvainen liha, oliiviöljy, pähkinät, siemenet, kananmuna, täysrasvaiset maitotuotteet (niillä, jotka maitoa sietävät) riittävät varmasti normaalissa ruuassa ilman, että erikseen tarvitsee kauhoa rasvaa lusikalla suuhunsa tai lorotella kasvisten päälle. Vähänkö menee nyt jollain yli tuon rasvauskovaisuuden kanssa.

-ohis

Monikaan ei syö ruokaansa normirasvaisena, vaan jonain keinokevyenä.

Vierailija
188/377 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin todella tyytyväinen, jos olisin jouluna tavoitepainossani. Sitten on koko loppuelämä aikaa nauttia siitä.

Vierailija
189/377 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihda rasvan ja hiilareitten suhde toisin päin. Ja käytä oikeaa rasvaa, ei margariineja eikä siemenöljyjä.

Missä niitä rasvoja oikein pitäisi käyttää? Ruoanlaitossa käytän oliiviöljyä. Joskus syön 1-2 palaa jälkiuunileipää, jolloin leivän päällä on 3 gr oivariinia. En edes tiedä, mihin muualle änkisin rasvaa?

Terveydelle olisi edullista syödä kalalajeja, pähkinöitä, avokadoja jne jo pelkästään siksi, että rasvaliukoiset vitamiinit imeytyisivät ravinnosta.

Vierailija
190/377 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heti alussa ap sanoi jättäneensä sokerin. Rasvaa tarvii gramman per painokilo. Sama koskee myös hiilihydraatteja ja proteiinia.

Jos totta puhutaan, niin hiilareita ei tarvitse ravinnosta saada lainkaan. Jos hiilarit jättää vähille, niin silloin on syötävä rasvaa energiaksi. Sehän on valintakysymys, kummasta energiansa haluaa.

Vierailija
191/377 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihda rasvan ja hiilareitten suhde toisin päin. Ja käytä oikeaa rasvaa, ei margariineja eikä siemenöljyjä.

Missä niitä rasvoja oikein pitäisi käyttää? Ruoanlaitossa käytän oliiviöljyä. Joskus syön 1-2 palaa jälkiuunileipää, jolloin leivän päällä on 3 gr oivariinia. En edes tiedä, mihin muualle änkisin rasvaa?

Terveydelle olisi edullista syödä kalalajeja, pähkinöitä, avokadoja jne jo pelkästään siksi, että rasvaliukoiset vitamiinit imeytyisivät ravinnosta.

Ei siihen mitään pähkinöitä ja avokadoja tarvitse. Kyllä voi riittää. Ja muu rasvainen kotimainen ruoka.

Vierailija
192/377 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa. Se on se keski-ikä. Onko vaihdevuodet alkaneet? Onko lääkärissä tarkistettu kaikki veriarvot?

Vierailija
193/377 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ihan varmasti muistanut kirjata Sulamoon joka ruokasuupalan ja juoman? Oikeat määrät? Itse laihdutin sen avulla 16 kg puolessa vuodessa, mutta tarkkana pitää olla, ettei syö sen ohi pikkasen sitä ja tätä. Päivittäinen sallittu kalorimäärä laihtuakseen on sen verran pieni, että pitää keskittyä tähän harrastukseen täysillä.

Kannattaa katsoa vähemmän kaloreita sisältäviä ruokia, niin saa syödä määrällisesti enemmän, jos on vaikea kituuttaa maha tyhjänä yhden rasvaisen juustopalan jäljiltä.

Ihan varmasti olen. Ostin uuden vaa’ankin.

Minä olen laihduttanut sen avulla menestyksekkäästi aikaisemmin. Tämä on ensimmäinen kerta, kun ei toimi. Siksi korostan tässä ikääni.

Menopaussissa ”parasta ennen”-päiväys painonpudotuksen suhteen on ohi. Ei auta muu kuin syödä hallitusti ja harrastaa liikuntaa sekä hyväksyä se, että estrogeenin tuoma suoja korkealta kolesterolilta ja vatsarasvalta on ohi. Puolet viisikymppisis on yli BMI 30 eli lihavia. Sinulla ei ole mitään hätää tuoma BMI:lla.

Stressi saa kortisolin kohisevan suonissa ja lihottaa. Älä siis stressaa!

Vierailija
194/377 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihdat kaikki "kevyt"tuotteet normaalirasvaisiin. Salaattiin salaatinkastiketta. Paistat ruuan pannulla voissa. Lisäät ruokavalioon avokadoa, siemeniä (EI siemenistä puristettuja öljyjä) ja pähkinöitä. Syöt rasvaista kalaa ja lihaa. Käytät ruuanlaitossa kuohukermaa/ranskankermaa/smetanaa. Jogurtin vaihdat täysrasvaiseen turkkilaiseen/kreikkalaiseen. 

Karppauksessa syödään noin. En ole - vielä - sitä tehnyt.

Kun minä isken nuo kaikki Sulamon laskuriin, niin kalorit ylittyvät ensimmäisessä ruokailussa ja näen nälkää 22 h vrk.

Miksi ette käytä Finelin ruokapäiväkirjaa? Siinä näkee, että saako ikäiselleen kaikki tarpeelliset ravintoaineet, rasvojen ja hiilihydraattien laadun jne.

Vierailija
195/377 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihdat kaikki "kevyt"tuotteet normaalirasvaisiin. Salaattiin salaatinkastiketta. Paistat ruuan pannulla voissa. Lisäät ruokavalioon avokadoa, siemeniä (EI siemenistä puristettuja öljyjä) ja pähkinöitä. Syöt rasvaista kalaa ja lihaa. Käytät ruuanlaitossa kuohukermaa/ranskankermaa/smetanaa. Jogurtin vaihdat täysrasvaiseen turkkilaiseen/kreikkalaiseen. 

Kun minä isken nuo kaikki Sulamon laskuriin, niin kalorit ylittyvät ensimmäisessä ruokailussa ja näen nälkää 22 h vrk.

Miksi ette käytä Finelin ruokapäiväkirjaa? Siinä näkee, että saako ikäiselleen kaikki tarpeelliset ravintoaineet, rasvojen ja hiilihydraattien laadun jne.

Sulamossakin saa.

Vierailija
196/377 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tosi onneton neuvo :D:D

Ainoa toimiva.

Tuossa iässä ruokaa ei tarvitse enää mättää naamaan kilotolkulla.

Sä syöt edelleen liikaa todelliseen kulutukseesi nähden.

Mut sun valinta. Oikotietä hoikuuteen ei ole. Liikunta on ihan jees mutta pysyvämmän tilanteen saavutat vain syömällä vähemmän.

Kaikkialla varoitetaan säästöliekistä, siksi olen suonut 1500 kalorin päivävauhtia.

Näkyvää sokeria en pysty vähentämään mistään, koska sitä en syö. Näkyvän rasvan pystyn vähemtämään vain siten, että lopetan ruoan valmistamisen pannulla.

Suosittelen lukemaan Pöperöproffan eli Patrik Borgin blogipostauksen säästöliekistä.

Vierailija
197/377 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan hyvin on lähtenyt painoa lähes normaalista BMI:stä aloittaneelle. Paljon oikein oletit pudottavasi tuossa ajassa, kun et mikään obeesi ole?

Olen ollut aiemminkin dieetillä. Viimeksi kolme vuotta sittentiputinnviisi kiloa normaalipainon isällä. Siihen meni kaksi kuukautta.

Tuo hidastaa perusaineenvaihduntaa.

Vierailija
198/377 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En ole rasvaa välttänytkään, mutta ketjun ohjeiden mukaan minun pitäisi lisätä sitä.

Ja jos lisään, niin kalorimäärä nousee. Mutta öh - pitäisi syödä kuitenkin vähemmän kaloreita...."

Hiilareita niitä pitääkin välttää, ei rasvaa. Tai voi valita kumman reitin haluaa. Itse en pysty olemaan tällä leipä/peruna/riisi -ruokavaliolla (ns. virallisterveellisellä), koska tärisen nälästä joka päivä, jos haluan painon tippuvan. Ainoa tapani hoikistua on viedä nälkä pois rasvalla. 

Vierailija
199/377 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutus on helppoa, olen kokenut niin . Tavoitellussa painossa pysyminen vaatii enemmän . Ei onnistu , jos on ollut hyvin rajoittavalla dieetillä. Kokemus osoittanut, että täytyy löytää tasapaino arkeen kuuluvien ruokien kanssa. Pidän esim ruisleivästä, en voi jättää sitä kokonaan . Siispä sallin itselleni sen. Sokerherkuista voi opetella irti , sen olen tehnyt ( paitsi kylässä yms). Annoskokojen pienentäminen , kasviksia enemmän, kunnon aamiainen , lounas ja kevyt illallinen riittävät ( paitsi juhlissa yms). Nyt olen löytänyt oikean tavan syödä ja pysytellä ihannepainossa.

Vierailija
200/377 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulamossakin saa.

Saako ilmaiseksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän