Kauanko työmatkasi kestää, jos et tee etätöitä?
Kommentit (511)
HIeman vajaa tunti suuntaansa julkisilla (20-25 minuuttia kavelya ja 25-35 minuuttia metrossa) . Autolla menisi ruuhkan takia kauemmin ja parkkimaksut veisivat nopeasti konkurssiin. Fillarilla selviaisi noin puolessa tunnissa mutten uskalla taalla Lontoon keskustassa pyorailla.
Asun ja tyoskentelen siis Lontoon ykkosvyohykkeella mutta vastakkaisilla puolilla kaupunkia.
Yhteen suuntaan omalla autolla 40minuuttia, eli 1.5h päivässä. Ihan liian paljon. Nyt alkoi taas lähityöt. Ihan sama istunko toimistolla vai kotona, yhtä sosiaalista on. Bensaa vain kuluu hitosti ja luonto saastuu, kun tänne ajan.
Riippuu ihan siitä kumpaan toimistoon olen menossa. Lähimpään menee autolla vajaa 30 minuuttia, sitten taas jos lähden täältä Varsinais-Suomesta Pasilan toimistolle niin ensin rautatieasemalle bussilla/autolla puolisen tuntia, junassa kaksi tuntia ja kävelyä asemalta viisi minuuttia.
Eli siis 1h-5h päivässä. Onneksi meillä jatkuu hybridimalli eikä toimistolla tarvitse kovin usein käydä.
Autolla 35 min. yhteen suuntaan, bussi-junayhdistelmällä (mukaanlukien odotteluajat) noin 1,5 tuntia yhteen suuntaan.
M52
Aiempaan työpaikkaan 30min ja minulla ei ollut kotona autokatospaikkaa. Melkein joka aamu alkoi lumiharjalla. Nyt minulla on eri työpaikka ja autolla matkaa ainoastaan 10min. Myös katos löytyy nyt.
Monilla työmatka vie paljon aikaa mutta toisaalta, autossa istuessa saa rauhoittua ennen ja jälkeen työrupeaman.
Ihan hulluja matkoja täällä monella. Itellä on se tilanne että ois työpaikka 35min matkan päässä, mutta se olis kolmivuorotyötä. Mikä estää mua ottamasta paikkaa vastaan, pelko etten jaksa yövuoron jälkeen ajaa kotiin nukahtamatta. En oo keksinyt ratkaisua tähän ongelmaan joten kotona oon.
Itselläni julkisilla kotiovelta toimistolle n. 50 min - 1h / suunta. Eli päivässä 1h 40 min - 2h. Ko. matka sisältää n. 10 min junassa istumista + 15 min bussissa istumista. Eli vähintään puolet kävelyä + yksi vaihto.
Etätöitä pystynyt tekemään pääosin, mutta nyt "pitää" mennä osittain toimistolle ja kävipä sitten niin, että matkalla toimistolle (ekaa pvää) liukastuin ja nyt luut murtuneena kipsissä ja sairauslomaa vähintään 6 viikkoa. Harmittaa kyllä, mutta minkäs teet 🙄
Autolla 20 minuuttia
Mopolla 25 minuuttiia
Polkupyörällä n. 50 minuuttia
Julkisilla 1,5 - 2 tuntia (Joutuu käyttämään kolmea eri bussia ja kiertämään Helsingin kautta)
Tämä per suunta. Asun Espoossa ja työpaikka sijaitsee Espoossa. Kuvastaa hyvin kaupungin sisäisen julkisen liikenteen tilaa. Lisäksi Espoo koko ajan kuristaa autoilun mahdollisuuksia vähentämällä pysäköinti mahdollisuuksia. Ei täällä pääkaupunki seudullakaan pärjää ilman autoa.
Näin talviaikaan lähes 3-tuntia ja kesärajoituksin 2-tuntia ja 20 minuuttia.
Autolla noin 15 min. Se oli sellanen ihan kiva oma hetki aina aamuisin, vielä kun töihin ajelin. Korona ajoi kotiin jossa olen edelleen, ja aion myös jäädä etään loppuiäksi, jos vain mahdollista. Pari kertaa käyny koronakaudella siellä toimistolla, niin tuntuu työmatka pitkältä ja turhalta.
Vuodenajasta riippuen vähän alle 20 min - puoli tuntia autolla. Julkisia ei kulje ja pyörällä kulku hankalaa, koska työpaikalla ei kunnon suihkutiloja. Lisäksi aikaa pitäisi pyöräilyyn varata se tunti.
Ei etätyömahdollisuuksia. :(
Autolla 1 tunti 40 minuuttia yhteen suuntaan. Työpaikka Helsingissä ja muutimme Hämeeseen koronapandemian aikana. Työt hoituu jatkossakin etänä.