Ihanin lintu ja miksi? Mulla monta
Joutsen. Kaunis.
Kurki. Ylväitä. Ja se ääni.
Korppi. Älykäs.
Kuikka. Kuuluu kesäiltaan.
Kommentit (554)
Fasaani. Se laulu ikkunan alla klo 3.30 aloittaa päivän paremmin kuin mikään.
Omat suosikkini:
Punarinta - kaunis, herkkä
Urpiainen - lintumaailman Pikku Myy
Mustarastas - kevään ensi askeleet
Peippo - ilo, riemu, olen saanut usein kuulla kevään ensilaulun syntymäpäivänäni
Korppi - mystinen
Kuikka - kesäillan kruunaaja
Hömötiainen - söpö pikkuinen
Käki - alkukesän ihanuus
Palokärki - upea
Taivaanvuohi - mahtava erilainen ääni
Leivonen - tuo mieleen lapsuuden kesät
Yhtä on mahdotonta valita. Rakastan lintuja! 🪶
Ruisrääkän kuuntelu kesäyössä on parasta mitä voi tehdä housut jalassa. Voi sitä tosin kuunnella ilman housujakin. Kokeiltu on.
Lunni (upea nokka) ja riikinkukko uros (värit).
Pääskyset ovat lemppareita! Palaavat aina takaisin tänne meidän autokatokseen tekemään vuosittain uuden pesän. :)
Kea!
Rakkautta ensisilmäyksellä. Niin viisaita ja komeita lintuja!
Onhan niitä hienoja lintuja muuttohaukasta kalasääskeen mutta minun suosikki ovat kolibrit. Kuin eläviä jalokiviä ja se taidokas paikallaan lentäminen, upeita otuksia.
Metso. Vaativa metsästettävä mutta maukas paisti
Kyhmyjoutsen ja riikinkukko on kauniita lintuja.
Vierailija kirjoitti:
Fasaani. Se laulu ikkunan alla klo 3.30 aloittaa päivän paremmin kuin mikään.
Tuutulaulujahan tuohon aikaan laulellaan vasta.
Töyhtöhyyppä, koska minusta hauskan näköinen ja jännä ääni. Myös harvinainen lintu ja kiva seurata, kun näkee aina samoilla pelloilla vuodesta toiseen.
Joutsen, koska kaunis lintu ja tuo vähän kuin kevään mukanaan, kun tänne saapuu ja kaunis ääni.
Kurki, koska minulle tärkeä lintu jota aloin näkömään vasta muutettuani nykyiselle paikkakunnalle. Hieno Ääninen.
Kotkat hienoja ja olen pari kertaa samassa paikassa nähnyt luultavasti maakotkan.
Olisi muitakin ja korppi tuli nyt vielä mieleen, koska sellainen "maaginen" lintu.
Punarinta.
Pyöreä suloinen pallo, jalkoina kaksi tikkua.
Mustarasta ja peipponen laulavat kauniisti.
Pöllöt on mielenkiintoisia.
Joutsen, riikinkukko, kurki, kolibrit, kakadut, paljon on kauniita lintuja.
Punatulkku. Kaunis lintu.
Ja kaiken lisäksi lapsena pelastettiin loukkaantunut punatulkku sisälle, jossa vietti noin viikon verran aikaa. Kesyyntyi tänä lyhyenä aikana niin, että tuli kädelle istuskelemaan ja kun opetteli uudelleen lentämään, laskeutui usein olkapäälleni ja pääni päälle. Kun lentokyky oli hyvä, päästettiin takaisin ulos. Myöhemmin vieraili usein lintulaudalla ja toisista linnuista poiketen istui useasti lintulaudan katolla silloin ,kun laitettiin lisää ruokaa ja sai näin heti parhaat palat😀
Taviokuurna. Niin kaunis, varsinkin koiras. Lisäksi sellainen, joka on helppo tunnistaa, vrt. esim. kaikki ruskeat pikkutsirpat 😊
Kuikka. On todella kaunis lintu, sekä sen ääni kesäyössä mökillä.