Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko sairaanhoitajat tienaavat?

Vierailija
20.04.2021 |

1) Jos tekee toimistotyöaikoihin rinnastettavasti pelkkää päivävuoroa?

2) Jos tekevät iltaa, viikonloppua yms. ns. normaalin määrän?

Itse AMK-insinööri kunnallisella puolella ja palkka tasan 3000e. Sairaanhoitajien huonosta palkkauksesta insinööreihin verraten puhutaan paljon, mutta kuinka paljon matalampi se bruttopalkka sitten on? Itsellä ei mahdollista tehdä lisiä tuohon päälle.

Kommentit (143)

Vierailija
41/143 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, yksityinen saa maksaa mitä haluaa palkkaa työntekijöilleen, mutta hoitajien palkat tulee verovaroista, kohta voi olla ettei saada enää velkaa, mistä sitten palkat maksetaan.

Taloussanomissa oli jo ennen koronaa, että kaupan alalta loppuu 25000 työpaikkaa 10 vuoden sisällä ja verotulot vähenee.

Hoitajatko ei maksa veroja?

Vierailija
42/143 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun peruspalkka kahdella työkokemuslisällä kunnalla on 2450€. Siihen vuorolisät riippuen pyhistä 400-600€. Verot pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/143 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajat mielellään ilmoittavat palkakseen peruspalkan ja tarkoituksellisesti eivät kerro kokonaispalkkaa lisineen! 

Näin sitä pääsee ruikuttamaan petollisesti surkeasta palkasta. Vuorotyötä tekevät ansaitsevat paljon paremmin kuin normi päivätyössä olevat.

Tervetuloa kolmivuorotyöhön. Kyllä siinä saa tehdä töitä palkkansa eteen.

44/143 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjassa huimat palkat.Suomalaiset on kysyttyjä. Näin voit puhjustaa sun eläkkeen, erittäin hyvä jos olet 2,5 vuotta töissä Norjassa. 

Vierailija
45/143 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sh kunnallisella puolella, teen säännöllisesti kolmea vuoroa, yleensä 2 viikonloppua kolmessa viikossa töitä. Yksi henkilökohtainen lisä, lisäksi saisin ensimmäisen kokemuslisän, mutta en ole saanut aikaiseksi hakea.. Bruttopalkka on noin 3300-3500/kk, vuoroista riippuen. En pidä sitä huonona palkkana, mutta se vaatii minulta sen, että teen epämukavia työvuoroja ja olen töissä pääsääntöisesti silloin, kun muut ovat vapaalla. Jos tekisin pelkkää arkiaamuvuoroa, palkkani olisi bruttona noin 2650e.

Ollaan kaupan alallakin iltaisin, viikonloppuisin ja juhlapyhinä esim. Jouluaatto, joulupäivä, tapaninpäivä, pääsiäinen ja juhannus töissä ja saadaan huomattavasti huonompaa palkkaa.

Todella hienot omistusasunnot on sairaanhoitajilla ja rahaa matkustella, jopa yksinhuoltajilla.

Kuulostat melko yksinkertaiselta.

Vierailija
46/143 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa tulee myös se ongelma, että eläkeläisiä on 1,6 miljoonaa, kun heidän määrä vähenee, ei riitä asiakkaita kaikille yrityksille, ei se työtön mene 530 euron työmarkkinatuella asiakkaaksi parturiin 1200 netto eläkettä saavan tilalle. Meillä loppuu paljon palvelualan ja kaupan alan työpaikkoja. Ja mitä eläkeläisten asunnoille tehdään, kun työikäisiä on vähemmän eikä monikaan heistä saa lainaa eikä vuokralaisiakaan riitä.

Vierailija
47/143 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtäkää se, että nuo teidän palkat tulee yhteisestä kassasta...paperimiesten tulee muualta. Sairaanhoitajalta ei niin vain mene työt alta kuten vaikka kemin paperimieheltä

mies53v

Mene pois. Olet todella rasittava tyyppi, etkä yhtään hauska.

Vierailija
48/143 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sh kunnallisella puolella, teen säännöllisesti kolmea vuoroa, yleensä 2 viikonloppua kolmessa viikossa töitä. Yksi henkilökohtainen lisä, lisäksi saisin ensimmäisen kokemuslisän, mutta en ole saanut aikaiseksi hakea.. Bruttopalkka on noin 3300-3500/kk, vuoroista riippuen. En pidä sitä huonona palkkana, mutta se vaatii minulta sen, että teen epämukavia työvuoroja ja olen töissä pääsääntöisesti silloin, kun muut ovat vapaalla. Jos tekisin pelkkää arkiaamuvuoroa, palkkani olisi bruttona noin 2650e.

Ollaan kaupan alallakin iltaisin, viikonloppuisin ja juhlapyhinä esim. Jouluaatto, joulupäivä, tapaninpäivä, pääsiäinen ja juhannus töissä ja saadaan huomattavasti huonompaa palkkaa.

Todella hienot omistusasunnot on sairaanhoitajilla ja rahaa matkustella, jopa yksinhuoltajilla.

Kuulostat melko yksinkertaiselta.

Tunnen monta sairaanhoitajaa. Ei ole huonopalkkaisen elämää.

Vierailija
49/143 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3

Vierailija kirjoitti:

Anoppi on 3-vuorotyöss ä maakunnallisessa keskussairaalassa sisätautiosastolla. Sen vuosipalkka on 58000 euroa mut tarkemmin en osaa eritellä. Lisiä siinä varmasti on ja kun anoppi on nyt 55-vuotias ja tietääkseni ollut hoitajana kohta 27 vuotta, niin palkka lienee aika tapissaan kaikilla ikälisillä.

Mä olen 54v ja työkokemusta takana 30vuotta leikkausosastolla keskussairaalassa. Työ on vuorotyötä. Vuosipalkka on aika tarkalleen 40 000e. Ikälisät on vaatimattomat hoitotyössä, ne on vuorolisät joilla saa sitä palkan lisää.

Todella hyvä palkka, kaupan alalla 26000 brutto vuodessa eli verot tuosta pois ja vuorotyö myös.

Joo tosi hyvä palkka, varsinkin kun kaupanala on verrattavissa leikkaussalisairaanhoitajan työhön :) 

Ei kaikki ole leikkaussalissa töissä. Synnärillä hoidin itse itseni ja vauvani, vaihdoin lakanatkin itse.

Eipä tietenkään ole. Pitäisiköhän seuraavalle selkäpuudutetulle sektioäidille sanoa, että ojentele itse instrumentit kirurgille, kun kerran kädet toimii.

Vierailija
50/143 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitaja saa kolmivuorotyöstä saman kuin insinööri arkipäivätyöstä. Ei todella ole samalla tasolla. Voin vaihtaa insinöörin kanssa duuneja.

Sairaanhotaja.

Jää työttömäksi, saat työmarkkinatukea 530 netto, jos asut puolison kanssa et saa muita tukia.

Kyllä minä olisin saanut työttömänä sairaanhoitajana 1365e netto ansiosidonnaista, mutta halusin nostaa soviteltua tekemällä keikkaa. Helposti pääsi samoihin nettoansioihin kuin kokopäivätyössä, mutta töitä ei tarvinnut tehdä kuin 2-3 vuoroa viikossa. Lisäksi sai kieltäytyä kaikista epämiellyttävistä vuoroista ja valita ne rahakkaimmat tarjolla olevat vuorot.

Kaikki työttömät eivät saa ansiosidonnaista sitä saa vain puolitoista vuotta. Itse olin sairaalassa tekemässä osastonsihteerin hommia työmarkkinatuella 640 netto kuukaudessa ( 2 lasta minulla on) ja kulukorvaus 9 euroa/ työpäivä. Lastenhoitomaksut oli 140 euroa, koska puoliso tienasi 1600 netto, ei saatu muita tukia vuokralla ja kulukorvausta ei saa jos sairastuu tai lapsi sairastuu.

Käytin siellä sairaalassa Lifecare - ohjelmaa, postitin epikriisejä, tilasin laboratoriokokeita, tilasin takseja, tein kokousmuistioita, tein osaston tilastoinnin, tein osaston käyntikortteja, vastasin puhelimeen, tilasin osastolle parturin, keitin hoitajille kahvia, purin potilaskansioita eli osan papereista vein arkistoon, osan skannasin, osan laitoin tietoturvaroskiin, merkitsin myös diagnooseja jne.

Olin 7 kuukautta, olen koulutukseltani AMK Tradenomi.

Jos sairaanhoitaja on työtön yli ansiosidonnaisen maksimin niin hän tuskin on täysin työkykyinen tai sitten hän asuu keskellä ei-mitään, sillä johan tuossa ajassa on työkkäri jatkuvasti ahdistelemassa työtarjouksilla.

Itsellänikin on kaupallinen tutkinto ja kun putosin työmarkkinatuelle, palasin sairaanhoitajaksi monen vuoden tauon jälkeen. Tämän ansiosta pystyin jäämään ansiosidonnaiselle etsimään oman alan töitä. Työkkäri ei ahdistele hoitoalan työtarjouksilla, kun kertoo hakevansa töitä toisella tutkinnollaan.

Itse olen järjestellyt asiani niin, että eivät juuri ole ahdistelleet ennen kuin puolentoista vuoden jälkeen.

Vierailija
51/143 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, yksityinen saa maksaa mitä haluaa palkkaa työntekijöilleen, mutta hoitajien palkat tulee verovaroista, kohta voi olla ettei saada enää velkaa, mistä sitten palkat maksetaan.

Taloussanomissa oli jo ennen koronaa, että kaupan alalta loppuu 25000 työpaikkaa 10 vuoden sisällä ja verotulot vähenee.

Hoitajatko ei maksa veroja?

Niin maksatte verorahoista saadusta palkasta veroja.

Vierailija
52/143 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ihmees lukee tää ennen ku suuntaa alalle

https://terveydenmedia.fi/sairaanhoitaja-sairastui-itse-koronatyopainei…

Vierailija
53/143 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3

Vierailija kirjoitti:

Anoppi on 3-vuorotyöss ä maakunnallisessa keskussairaalassa sisätautiosastolla. Sen vuosipalkka on 58000 euroa mut tarkemmin en osaa eritellä. Lisiä siinä varmasti on ja kun anoppi on nyt 55-vuotias ja tietääkseni ollut hoitajana kohta 27 vuotta, niin palkka lienee aika tapissaan kaikilla ikälisillä.

Mä olen 54v ja työkokemusta takana 30vuotta leikkausosastolla keskussairaalassa. Työ on vuorotyötä. Vuosipalkka on aika tarkalleen 40 000e. Ikälisät on vaatimattomat hoitotyössä, ne on vuorolisät joilla saa sitä palkan lisää.

Todella hyvä palkka, kaupan alalla 26000 brutto vuodessa eli verot tuosta pois ja vuorotyö myös.

Joo tosi hyvä palkka, varsinkin kun kaupanala on verrattavissa leikkaussalisairaanhoitajan työhön :) 

Ei kaikki ole leikkaussalissa töissä. Synnärillä hoidin itse itseni ja vauvani, vaihdoin lakanatkin itse.

Eipä tietenkään ole. Pitäisiköhän seuraavalle selkäpuudutetulle sektioäidille sanoa, että ojentele itse instrumentit kirurgille, kun kerran kädet toimii.

No, pitäiskö sulle sanoa kaupassa, että hae itse tuote varastosta, tossa on trukki, nosta sillä se tavara alas.

Vierailija
54/143 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajien mediaanipalkka on yli 3000 euroa kuukaudessa: https://www.tilastokeskus.fi/tup/suoluk/suoluk_palkat.html

Edellinen tarkoittaa, että osa tienaa enemmän ja osa vähemmän, mutta keskisuurta palkkaa saava saa kuukaudessa yli 3000 euroa kuukaudessa. Peruspalkka on yli 2500 euroa kuukaudessa, jossa ei ole vaatimus/pätevöitymislisiä, ikälisiä eikä vuorotyölisiä - eli tämän saa vastavalmistunut pelkkää päivätyötä tekevä sairaanhoitaja.

Eli palkkataso on erittäin korkea verrattuna monen muun ammattiryhmän palkkaan. Sairaanhoitajien työ ei ole ammattikuolleisuuden perusteella vaarallinen työ. (Toisissa maissa sairaanhoitajia on kuollut koronaan - meillä suomessa ensimmäiseksi kiellettiin oirehtivien hoitoon hakeutuminen).

Sairaanhoitajat väittävät olevansa palkkakuopassa ja levittävät tietoa peruspalkan mukaan määräytyvästä nettopalkasta. (nettopalkka on käteen jäävän palkan osuus). Eräässä keskustelussa aviomies kertoi sairaanhoitajavaimonsa kuukausipalkan ja se oli lähempänä 4000 kuin 3000.

Sairaanhoitajan vaativat lisää palkkaa, koska ihmishengen hinnan perusteella heille pitäisi maksaa enemmän. Eivät edes miellä, että palkka on korvaus työajasta eikä ihmisen terveydestä tai hengestä. Kuinka suurta palkkaa pitäisi tämän mukaan maksaa vesihuollosta huolehtiville ammattilaisille? sähkötuotannosta ja siirrosta vastaaville ammattilaisille? Rakennusalan ammattilaisille (jotka muuten löytyy ammatikuolleisuustilastojen kärjestä)? Kolme ammattiryhmää, jotka tekevät paljon enemmän ihmishengen eteen kuin sairaanhoitajat.

Älkää ymmärtäkö väärin, arvostan sairaanhoitajien tekemää työtä, mutta heille maksetaan palkkaa terveysarvostuksen perusteella ei ammattitaitovaatimusten tai työajan perusteella. Suomessa paljon vaativimmasta, vastuullisimmista, raskaimmista, vaarallisimmista, likaisemmista ja henkisesti kuormittavimmista ammateista maksetaan jopa huonompaa palkkaa, joten ei verrata sairaanhoitajien palkkoja muiden maiden tasoon vaan muiden ammattiryhmien tasoon.

Kannattaa myös muistaa, että viemärijärjestelmää ylläpitävät ja roskien käsittelemisetä vastaavat ammattiryhmät pelastavat enemmän ihmishenkiä kuin yksikään muu ammattiryhmä, mutta mitenkä lienee heidän palkkatasonsa?

Vierailija
55/143 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3

Vierailija kirjoitti:

No, pitäiskö sulle sanoa kaupassa, että hae itse tuote varastosta, tossa on trukki, nosta sillä se tavara alas.

No tottakai pitäisi sanoa niin! Hellanlettas sentään kun ei ymmärretä sarkastisuutta jos ei laita hymiöitä ja muita selityksiä saatteeksi.

Vierailija
56/143 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkane (sairaanhoitajat jne) olette ansainneet koska tekemänne työ on VÄHÄISTÄ istutte vaan koneella ja kännykässä juoruatte toisten ihmisten asijoita....Tekisitte joskus TÖITÄ ETEKÄ VALITTAISI "Kuinka raskasta työ on" sehän on valhetta teiltä...Kokemusta on kyseisestä työstö ja tiedän mistä puhun :)

Vierailija
57/143 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitsu vantaa EX kirjoitti:

Palkkane (sairaanhoitajat jne) olette ansainneet koska tekemänne työ on VÄHÄISTÄ istutte vaan koneella ja kännykässä juoruatte toisten ihmisten asijoita....Tekisitte joskus TÖITÄ ETEKÄ VALITTAISI "Kuinka raskasta työ on" sehän on valhetta teiltä...Kokemusta on kyseisestä työstö ja tiedän mistä puhun :)

Toivottavasti et kirjannut työssäsi. t.sh

Vierailija
58/143 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajien mediaanipalkka on yli 3000 euroa kuukaudessa: https://www.tilastokeskus.fi/tup/suoluk/suoluk_palkat.html

Edellinen tarkoittaa, että osa tienaa enemmän ja osa vähemmän, mutta keskisuurta palkkaa saava saa kuukaudessa yli 3000 euroa kuukaudessa. Peruspalkka on yli 2500 euroa kuukaudessa, jossa ei ole vaatimus/pätevöitymislisiä, ikälisiä eikä vuorotyölisiä - eli tämän saa vastavalmistunut pelkkää päivätyötä tekevä sairaanhoitaja.

Eli palkkataso on erittäin korkea verrattuna monen muun ammattiryhmän palkkaan. Sairaanhoitajien työ ei ole ammattikuolleisuuden perusteella vaarallinen työ. (Toisissa maissa sairaanhoitajia on kuollut koronaan - meillä suomessa ensimmäiseksi kiellettiin oirehtivien hoitoon hakeutuminen).

Sairaanhoitajat väittävät olevansa palkkakuopassa ja levittävät tietoa peruspalkan mukaan määräytyvästä nettopalkasta. (nettopalkka on käteen jäävän palkan osuus). Eräässä keskustelussa aviomies kertoi sairaanhoitajavaimonsa kuukausipalkan ja se oli lähempänä 4000 kuin 3000.

Sairaanhoitajan vaativat lisää palkkaa, koska ihmishengen hinnan perusteella heille pitäisi maksaa enemmän. Eivät edes miellä, että palkka on korvaus työajasta eikä ihmisen terveydestä tai hengestä. Kuinka suurta palkkaa pitäisi tämän mukaan maksaa vesihuollosta huolehtiville ammattilaisille? sähkötuotannosta ja siirrosta vastaaville ammattilaisille? Rakennusalan ammattilaisille (jotka muuten löytyy ammatikuolleisuustilastojen kärjestä)? Kolme ammattiryhmää, jotka tekevät paljon enemmän ihmishengen eteen kuin sairaanhoitajat.

Älkää ymmärtäkö väärin, arvostan sairaanhoitajien tekemää työtä, mutta heille maksetaan palkkaa terveysarvostuksen perusteella ei ammattitaitovaatimusten tai työajan perusteella. Suomessa paljon vaativimmasta, vastuullisimmista, raskaimmista, vaarallisimmista, likaisemmista ja henkisesti kuormittavimmista ammateista maksetaan jopa huonompaa palkkaa, joten ei verrata sairaanhoitajien palkkoja muiden maiden tasoon vaan muiden ammattiryhmien tasoon.

Kannattaa myös muistaa, että viemärijärjestelmää ylläpitävät ja roskien käsittelemisetä vastaavat ammattiryhmät pelastavat enemmän ihmishenkiä kuin yksikään muu ammattiryhmä, mutta mitenkä lienee heidän palkkatasonsa?

En tiedä kuka määrittelee palkat missään työntekijöiden "ammattikuolleisuustilastojen" mukaan. Sen tiedän, että esim. eilen juoksin juuri aloitetulta ruokatauolta hätäsektioon, jossa oli sekä äidin että vauvan henki lähellä menettää. Luojan kiitos molemmat selvisivät hengissä. Onneksi edes itse koen työni tärkeäksi vaikka sinusta se ei kuitenkaan ole niin tärkeätä, että siitä pitäisi mitenkään erityisesti maksaa.  

Vierailija
59/143 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajathan tienaavat jo nyt yhtä hyvin kuin insinöörit perustethävissä. Ongelmana keskipalkkojen vertailussa on että moni insinööri perustaa oman firman tai nousee johtoon. Harva sairaanhoitaja nousee sairaalan johtajaksi tai perustaa oman sairaalan. Siksi keskimääräiset palkat eivät ole vertailukelpoisia. Pitäisi verrata nimenomaan perustehtävissä olevia insinööreja perustehtävissä oleviin sairanhoitajiin. Mutta ei nyt mennä faktoilla pilaamaan feministien palkka tasa-arvo työtä...

Olet oikeassa. Sairaanhoitajien koulutus oli ennen kaksi vuotinen ammattikoulutus, jota laajennettiin aikoinaan, että saisivat yhtä suuria opintoetuuksia kuin yliopisto- ja korkeakouluopiskelijat, koska heidän opiskeluun kuului arvokasta ja palkatonta työssäoppimista.

Vierailija
60/143 |
20.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro nyt pahvi miten se roska-auton kuljettaja joka saa parempaa palkkaa kuin akuuttihoitaja jonka ammattitaidosta riippuu melko monen potilaan henki, pelastaa niitä henkiä huomattavasti enemmän?

Muista kuule itse. Tämän takia lopetin kokopäivätyöt, hoida itsesi. Ja listaapa nyt ne lukuisat vaativampaa, raskaampaa ja henkisesti kuirmittavampaa työtä pas kemmalla palkalla tekevät ammatit. NYT.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän