Miksi tulet kertomaan minulle että puolisoni pettää
Onko tullut mieleen että tiedän kyllä siitä, mutta yritän olla ajattelematta asiaa, ja toivon ettei siitä kerrottaisi kun tulee niin paha mieli?
Kommentit (102)
Koska pettäminen on väärin ja itse haluttaisiin tietää.
Osa kuitenkin haluaa tietää. Mistäs sen voisi tietää kuka on se, joka ei halua?
Tosin en itse ole koskaan ollut tilanteessa jossa kertoisin jollekin moisen, mutta tuli ensimmäisenä mieleen, että osa tosiaan ihan haluaisi tietää.
Ihmiset vois pitää suuta supussa ja olla puuttumatta muiden asioihin. Vastaatteko myös seurauksista, jos mielenterveys järkkyy ja työkyky katoaa. Näitäkin olen noissa tapauksissa nähnyt.
Eikö ap:lle ole tullut mieleen että voit jatkaa tietämättömyyden teeskentelemistä senkin jälkeen? Ei se ole sinulta siis pois millään tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset vois pitää suuta supussa ja olla puuttumatta muiden asioihin. Vastaatteko myös seurauksista, jos mielenterveys järkkyy ja työkyky katoaa. Näitäkin olen noissa tapauksissa nähnyt.
Pettäjähän näistä on vastuussa. Älä pane pitkin kyliä jos kumppanisi on erityisherkkä mt-ongelmainen. Tai jos panet, niin kanna ihan itse se vastuu.
Kun toinen nainen jää tai on jäämässä pois kuvioista. Mikä on parasta, kosto. Pitäähän kärsimystä jakaa, kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtäähän nyt jokainen aikuinen sen, että on itse vastuussa omasta mielenterveydestään ja työkyvystään. Työterveys varmaan voi auttaa.
Kävkö käry. LOL Niin makaat kuin petaat
Vierailija kirjoitti:
Osa kuitenkin haluaa tietää. Mistäs sen voisi tietää kuka on se, joka ei halua?
Tosin en itse ole koskaan ollut tilanteessa jossa kertoisin jollekin moisen, mutta tuli ensimmäisenä mieleen, että osa tosiaan ihan haluaisi tietää.
Tämä. Väitän, että suurin osa haluaisi tietää. Joten kertomalla valitsee todennäköisemmin sen toimintatavan jota petetty itse toivoisi. Jos esim. 9/10 haluaa tietää ja 1/10 ei, niin minusta se on riittävä peruste kertoa aina silloin kun petetyn oma kanta ei ole tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Ja minä olen nähnyt sitä, että tästä kaikesta syytetään kertojaa. Pettäjä ei ole tehnyt mitään väärää, vaan petetyn puolison elämän on pilannut tämä, joka asian ääneen sanoi!
Siinä kohtaa kun se viha täytyy johonkin purkaa, eikä millään haluaisi siihen ihanaan petolliseen puolisoon, koska hänetkin on varmasti se toinen osapuoli tähän pakottanut.. Niin ruvetaanpa sitten sättimään sitä joka kertoi.
Ammutaan viestin tuoja..
Vierailija kirjoitti:
Kun toinen nainen jää tai on jäämässä pois kuvioista. Mikä on parasta, kosto. Pitäähän kärsimystä jakaa, kaikille.
Entä sitten? Minulle on ainakin ihan yhdentekevää millä motiivilla minulle kerrotaan, tärkeintä on että kerrotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtäähän nyt jokainen aikuinen sen, että on itse vastuussa omasta mielenterveydestään ja työkyvystään. Työterveys varmaan voi auttaa.
Tai jos joku muu siitä vastuuseen pitää saada että työkyky menee, niin mitäpä jos syyttäisi sitä pettäjää, eikä sitä, joka asian kertoi?
Vierailija kirjoitti:
Kuulun tuohon ryhmään, jolta mielenterveys järkkyi ja työkyky katosi aviopuolisoni pettämisen tultua ilmi. Kukaan ei valitettavasti kertonut, asia tuli ilmi lopulta muuta kautta. Eli ei sillä taida olla merkitystä, miten asia tulee lopulta ilmi. Ja ainoa syyllinen on kyllä pettäjä ja mukaan lähtenyt osapuoli.
Seuratkaa niitä miestenne puuhia ja luottakaa vaistoonne. Järkeilemällä saatte itsekin miehenne kiinni.
Siksi koska minulla olisi vimma, "hulluus" ja pakkomielle kertoa siitä, vaikken väkisin halua tehdä mitään. Ja haluan silloin puhelimessa kannustaa, kertoa että pettävästä voi erota, pärjätä ilman sitä tyyppiä ja ero on mahdollinen, fiksu ratkaisu. Pettävä ei muutu. Ja olet ehjä kun erosta kuluu aikaa, mietit miksi olit hänen kanssaan ja löydät elämääsi sitä mikä ei riko sinua. Rakastuminen haihtuu lopulta, vaikkei sen kuvittele ensin koskaan lähtevän. Olet arvokas ihminen etkä ansaitse mitään ikävää, vaan onnellisuutta, ilman itkua pettäjän vuoksi. Löydät hienoja uusia asioita elämään, uusia maisemia ja näkökulmia.
Ja siis puhuin kroonisesta pettäjästä tuossa vastausviestissä. Ja siitä että rakkautta on muuallakin ja rakastumista, uusia ihailunkohteita, aidompia.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ap:lle ole tullut mieleen että voit jatkaa tietämättömyyden teeskentelemistä senkin jälkeen? Ei se ole sinulta siis pois millään tavoin.
Ei mee niin. Sitten jos sanoo että tiedän kyllä, oman elämänsä moraalinvartijat ja hyväntekijät alkaa haukkua miten petetty on kynnysmatto ja tossu. Koska heidän pieneen ajatusmaailmaansa ei mahdu kuin se oma ahdas moraalikäsitys
Sitä tullaan kertomaan muka ystävänä mutta silmät loistaen odotetaan että toinen romahtaa niin pääsee kertomaan kaikille miten pelasti tämän petetyn paran
pettäjä yrittää epätoivoisesti selittää ettei kerrottaisi