Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hiusmoka- ja oppiketju!!

Vierailija
20.04.2021 |

☠️💩👹👽 Hiuskämmit ja mitä niistä opitaan. 🙀💡✍🏻😺

Yksilökohtaisia kokemuksia, joten näitä ei ole tarkoitettu käsitettäväksi yleistämisen kautta.

Voin aloittaa.

A: Moka.

Leikkasin pitkän tukan polkkamittaan ns järkisyistä : hiukset olivat polkkamitasta alaspäin huonokuntoiset aiemman vaalennuksen takia, siksi. ERHE.

Nyt ovat hirveät, tylsät parhaimmillaan vapaina "pirtsakat". En ylipäätään pidä polkkatyylistä, sen sijaan todeeella pidän pitkistä hiuksista.

B: Oppi.

Tein näin järkisyistä 🧠, mutta jatkossa en tule näin tekemään, tunne ❣️ tulee voittamaan.

C: Lohdun sanat.

1) Onneksi tukan saa joten kuten vielä kiinni, niin sinnittelen näin tulevaisuuteen.
2) Ja onneksi on hiusten nopealle kasvamiselle otollinen vuodenaika päällä.
3) Onneksi en leikannut lyhyemmäksi, KIITOS aiemman opin 😸, jossa supersiilin jäljiltä tukalta vaadittiin pitkä aika kasvaa edes polkkamittahan, jota silloin odotin kuin kissa kehräämään pääsemistä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/6 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opin että en enää blondaa tukkaa. Mennyt joka kerta hirveään kuntoon. Ja kyllä, ihan hyvän kampaajankin jäljiltä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehty blondaaminen: aina jää keltaiseksi :D ja pakko mennä kampaajalle korjaamaan.

Lopetin sittemmin hiusten värjäämisen kokonaan.

Vierailija
4/6 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt on itsestään selvää useimmille, mutta meidän suvussa 2kpl joutui oppimaan kantapään kautta, eli hiuksia ei kannata pyörittää useampaa kierrosta niiden rullaharjojen ympäri. :D Ei enää irtoa kuin leikkaamalla.

Vierailija
5/6 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua kun minä saan blondauksen onnistumaan kotona, mutta kampaajalta olen lähtenyt aina joko keltaisen tai mummonharmaan tukan kanssa.

Olen kyllä luonnostaan melko vaalea, joten ei tarvitse vaalentaa montaa astetta jotta pääsee haluttuun lopputulokseen.

Moka vosi olla se että maksoin pitkään kampaajan laittamista pidennyksistä, vaikka klipsipidennykset ovat edullisemmat, eikä niitä tarvitse varsinaisesti huollattaa.

Vierailija
6/6 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät, kiharat hiukset eivät kestä kahta värinpoistoa peräkkäin.

Petyttyäni parikymmenen vuoden aikana siihen, etteivät kampaajat osaa leikata luonnonkiharia (2C/3A) hiuksiani, päätin hoitaa homman itse. Leikkaaminen ei ollut ongelma, mutta muutaman vuoden ihan onnistuneiden kotivärjäysten jälkeen uusi värituote yllätti ja teki hiuksistani kuparinvaaleiden sijasta läiskikkään mustat. Pipo päähän ja värinpoistoa ja uutta väriä ostamaan. Tulos oli oranssinmustankeltainen sotku. Uusintakierroksen jälkeen hiukseni olivat melko tasaisesti kammottavan väriset, mutta pahinta oli se, että ne venyivät. Purkka tukassa on ikävä ilmiö, mutta kun tukka on kokonaisuudessaan takkuista purkkaa, tulee asiaa ammattilaiselle. Löysinkin hyvän kampaajan, mutta hänen juttunsa olivat niin omituiset, että kävin vain yhden kerran.

Jätin lopulta hiusten kanssa tuskailemisen kokonaan ja nyt olen kasvattanut omaa väriäni jo pari vuotta. Leikkaan niitä silloin tällöin yhden yksisarvisleikkausversion mukaisesti ja hoidan hyvin, mutta en ikinä enää värjää. Enkä poista väriä.