THL:n uskottavuus on täysin murentunut, ennustivat skenaarioissaan aivan liian korkeita tartuntalukuja, nytkin pitäisi olla ~800 tartuntaa päivässä
https://yle.fi/uutiset/3-11855149
skenaario 2:lla mentiin, ja ennuste meni aivan päin mäntyä.
Tartuntoja on ollut vain n. 150-200 päivässä, meitä johtavat täysin epäpätevät virkahenkilöt.
Kommentit (91)
Kyllähän se meni jo sikaflunssan aikana...
no Ruotsissa asiantuntijat on ennustaneet mm. joukkoimmuniteettia viime vuoden toukokuussa. ei tässä ole kellään oikeita vastauksia. aika mielenkiintoista kyllä, miten varmasti asiantuntijat esiintyy ja esittää "totuuksia" jotka sitten menee aivan metsään.
Lukion matikanope kirjoitti:
THL:n ennusteisiin ovat uskoneet vain ne, jotka eivät itse ymmärrä tilastomatikasta mitään. THL:n mallinnukset olivat yläkoulun matikan tasolla.
Nauroin itse vatsa kippurassa noille tartuntaluvuille jo niiden julkistamisen aikaan, mutta nyt jo niiden vakaumuksellisimpien viranomaisiin uskovien sinisilmien olisi syytä herätä transsistaan todellisuuteen, nyt viilataan kansaa linssiin jonkun asian varjolla jota ei haluta paljastaa, kunnes maito on jo maassa.
Vierailija kirjoitti:
https://thl.fi/fi/-/thl-kalsarit-pois-maitokaupoista-suomalaisten-kalsa…
Yhtä uskottavia juttuja nuo tilastot kuin aprillauksensakin.
Vierailija kirjoitti:
no Ruotsissa asiantuntijat on ennustaneet mm. joukkoimmuniteettia viime vuoden toukokuussa. ei tässä ole kellään oikeita vastauksia. aika mielenkiintoista kyllä, miten varmasti asiantuntijat esiintyy ja esittää "totuuksia" jotka sitten menee aivan metsään.
Mutta näillä hatusta heitetyillä arvioilla ratsastaen voidaan sitten siirtää vaaleja sekä perustella lisärajoituksien tarvetta, vaikkei niillä ole minkäänlaista totuuspohjaa, lisäksi nakerretaan viranomaisten uskottavuutta kansalaisten keskuudessa.
Mä pidän THL:sta ja vastaavia viranomaistahoja (kuten HUS) ihan perusluotettavina ja uskottavina asiantuntemuksessaan, mutta nämä vika-arviot kyllä todella tuntuvat omituisen isoilta.
Vaalien siirtäminen on oikeasti todella iso juttu, miten ihmeessä tähän tilanteeseen tultiin näin hakoteillä olevien ennusteiden varjolla?
Thl oli jopa kehitellyt "matemaattisen" mallin ekseliin
T(n+1) = T(n) + 0.05*T(n)
Tämän salminen oli sitten naputellut ekseliin
Osaavat myös käyttää power-pointtia
En ymmärrä kun niiden saatavilla olisi kaikki mahdollinen tieto mutta tuntuvat silti tietävän vähemmän kuin tavallinen lehden lukija.
Vierailija kirjoitti:
THL:n ennusteisiin ovat uskoneet vain ne, jotka eivät itse ymmärrä tilastomatikasta mitään. THL:n mallinnukset olivat yläkoulun matikan tasolla.
Nauroin itse vatsa kippurassa noille tartuntaluvuille jo niiden julkistamisen aikaan, mutta nyt jo niiden vakaumuksellisimpien viranomaisiin uskovien sinisilmien olisi syytä herätä transsistaan todellisuuteen, nyt viilataan kansaa linssiin jonkun asian varjolla jota ei haluta paljastaa, kunnes maito on jo maassa.
Otitko tollo itse selvää :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Eikös niitä pitänyt olla nyt 11 000 tartuntaa päivässä?
Ja tartunnat vain laskevat.
THL:n skenaario kuuden viikon ulkonaliikkumisrajoituksilla toteutui tartuntamäärien osalta ... paitsi että minkäänlaisia ulkonaliikkumisrajoituksia ei ole ollut.
Eikö joku toimittaja nyt voisi huomata tämän ja kysyä että M I TÄ V I T T U A tällaisilla "asiantuntijoilla" tekee? Korkeasaaren paviaanitkin osaa ravistella hihoistaan satunnaislukuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, mutta intuitionikin sen kertoi, että nuo tilastot olivat aivan hatusta heitetty, ilmojen lämpeneminen ja tartuntojen nousu ei kuulosta kovin loogiselta, varsinkaan noin radikaali nousu. Oikeassa olin, joten en käsitä mikä minusta tollon teki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, mutta intuitionikin sen kertoi, että nuo tilastot olivat aivan hatusta heitetty, ilmojen lämpeneminen ja tartuntojen nousu ei kuulosta kovin loogiselta, varsinkaan noin radikaali nousu. Oikeassa olin, joten en käsitä mikä minusta tollon teki.
Sehän oli vain yksi skenaario, se pahin mahdollinen, eikä siinä oltu huomioitu käyttöön otettuja rajoituksia. Mä taas ihmettelen, että ihmiset takertuvat tähän yhteen juttuun näin hanakasti. Kyllä normaaliälyisen tulisi ymmärtää, että kyse oli epätodennäköisestä ja pahimmasta vaihtoehdosta ja sellaisena se myös esitettiin...
ja poliisikin on saatu kansalaisten niskaan , niilläkin on mielipaha kun joutuu antamaan patukkata mustaa...
kyllä mua harmittaisi jos helsingissä kysyisin miten pääsee espooseen , niin perillä lukisi zairecity.
veikkaus voisi lahjoittaa nyt thl johdolle niitä lakkautettuja hedelmäpelejä, niillä kuitenkin joskus on joku onnistunut.
165 tartuntaa tänään , pelättiin 11 000 , miten oli valmistauduttu skenarioon , onko nyt paikat täynnä juomatonta mehua ja satoja hoitajia jouten.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän oli vain yksi skenaario, se pahin mahdollinen, eikä siinä oltu huomioitu käyttöön otettuja rajoituksia. Mä taas ihmettelen, että ihmiset takertuvat tähän yhteen juttuun näin hanakasti. Kyllä normaaliälyisen tulisi ymmärtää, että kyse oli epätodennäköisestä ja pahimmasta vaihtoehdosta ja sellaisena se myös esitettiin...
Sillä perusteella Henriksson kuitenkin päätti vaalien siirrosta ja olen luullut, että hän olisi normaaliälyinen. Ilmeisesti erehdyin kuitenkin siinä.
arvauksessakin on normaalisti joku järjellinen toleranssi......
Jos jotain tämä pandemia on opettanut, niin sen, miten tyhmiä ihmiset ovat. Todella monen on vaikea käsittää syitä ja seurauksia.